بهترین کتاب ها در مورد زناشویی و همسریابی و ازدواج

0

۱- کتاب زن‌ها مردها را از دست می‌دهند،چرا؟

نویسنده : جس مک
مترجم : مهراوه فیروز

بسیاری از زنان هستند که همیشه با این ذهنیت زندگی کرده‌اند که باید از طرف مردها به آن‌ها احترام گذاشته شود. به آن‌ها یاد داده‌اند که  این مردان هستند که باید از داشتن تو خوش شانس باشند و این وظیفه‌ی زن است که مرد را به دنبال خود بکشد. در اصل این زنان یاد گرفته‌اند که فقط باید در یک رابطه «باشند» تا آن مرد را از خود راضی کنند و کار آن‌ها همین جا تمام می‌شود. این زنان تصور می‌کنند که همیشه باید مردان را در تعقیب خود نگه دارند و تنها مردان هستند که باید در رابطه با یک زن عشق‌ورزی را بدانند. این تصور و انتظار غلط از مردان بعد از مدتی باعث می‌شود تا رابطه دچار ترک و در نهایت شکست شود و زن بگوید که این مرد بود که مرا درک نکرد و رابطه را تمام کرد. اما مسئله‌ی مهم است که زنان هم برای حفظ رابطه باید تلاش کنند و احساس واقعی خود را به مردان نشان دهند.

کتاب زن‌ها مردها را از دست می‌دهند،چرا؟ در حوزه‌ی روانشناسی  و با هدف راهکارهای همسرگزینی برای زنانی نوشته شده است که به دنبال درک پیچیدگی‌های درونی و ویژگی‌های فردی طرف مقابل هستند و می‌خواهند راز و رمزهای یک رابطه‌ی خوب را قبل از ازدواج کشف کنند. زنانی که از شکست و رابطه‌ی نافرجام می‌ترسند و نمی‌دانند چطور باید  محبت و عشق ورزیدن به مردان را یاد بگیرند. زنانی که در روابط قبلی یا فعلی خود شکست خوردند  و به دنبال ترمیم رابطه‌ی خود هستند هم می‌توانند از مطالب کتاب استفاده کنند.

۲- کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند

نویسنده : شری آرگاوه
مترجم : پوراندخت رمدانی

کتاب «why men love bitches» یکی از کتاب‌های پرفروش دنیاست که اولین بار در سال ۲۰۰۲ در آمریکا منتشر شد و در چشم برهم زدنی به بالای فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد. شری آرگاو در کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند تصویری واقع گرایانه از رابطه میان زنان و مردان ارائه می‌کند و از این واقعیت حرف می‌زند که مردان به زنانی اهمیت می‌دهند که قدرتمند هستند و بلدند از شخصیت خودشان محافظت کنند. این کتاب پر از نکات آموزنده است. نکاتی که هر زنی باید بداند و به کمک آن‌ها خواهد توانست رابطه‌ای پایدارتر داشته باشد و احترام بیشتری به دست بیاورد.

شری آرگو کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند را با طنزی شیرین و جالب نوشته است که کتابش را خواندنی‌تر می‌کند. او در هر فصل مثال‌هایی متناسب با موضوع صحبتش هم زده است که درک منظورش را برای خواننده ساده‌تر کرده است. انتخاب درست بین سادگی یا مهربانی همراه با در نظر گرفتن همه‌ی جوانب همان چیزی است که آرگاو می‌خواهد خوانندگانش انجام دهند. او معتقد است فداکاری بیش از حد نه‌تنها رابطه‌ی شما را حفظ نمی‌کند بلکه زنان را برای مرد زندگی‌شان به یک موجود پیش پا افتاده تبدیل می‌کند که حق دارند هر رفتاری با او انجام دهند و برایش تصمیم بگیرند. چرا مردان زنان زیرک را دوست دارد در حقیقت جلد اول یک مجموعه دو جلدی است. جلد ۲ این کتاب چهار سال بعد در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این کتاب «چرا مردان با زنان زیرک ازدواج می‌کنند» نام دارد و آرگو در آن راهنمایی برای زنان نوشته است که به کمک آن می‌توانند یک رابطه‌ی معمولی را به یک رابطه‌ی متعهدانه تبدیل کنند.

۳- کتاب فوت و فن های عشق ورزیدن

چگونه دل محبوبمان را به دست آوریم
نویسنده : توماس دبلیو.مک نایت
مترجم : هدیه تقوی

کتاب فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن نوشته‌ی توماس دبلیو مک نایت و رابرت فیلیپس است. این کتاب با موضوع عشق و دوست داشتن در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار دارد. نسخه‌ی اولیه‌ی کتاب  فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. بعداز آن مطالب کتاب به‌روزرسانی شدند. بعد از تغییرات و انتشار دوباره‌ این کتاب به صدر پرفروش‌های امریکا برگشت.

کتاب فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن کتابی است کوتاه و مختصر که تعداد صفحات آن طوری است که با میانگین مطالعه 10 الی 15 دقیقه در روز می‌توانید در10 تا 15 روز آن را بخوانید. این کتاب برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و درعین‌حال می‌خواهند کتاب خوب  روانشناسی بخوانند آموزنده است. توماس دبلیو و مک نایت در کتاب حاضر از راهکارهای عشق ورزیدن صحبت کرده‌اند. در واقع مطالب کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده که یک بخش راهکارهایی را در خصوص اینکه چطور دل کسی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم و بخش دیگر درباره این که چگونه کسی را که از دست داده‌ایم دوباره به دست بیاوریم. نویسندگان این کتاب معتقدند که هر چیزی نیازی به تمرین و آگاهی دارد، حتی عشق! برای به دست آوردن عشق هم نباید منفعل بود و با این تصور که عشق خودش اتفاق می‌افتد یا اگر از دست رفت دیگر نباید برایش کاری کرد زندگی را جلو برد. کتاب فوت‌وفن‌های عشق ورزیدن با ارائه فرمول‌های اولیه به خواننده این امکان را می‌دهد تا درنهایت در موقعیت مورد نظر عشقی که می‌خواهید را دریافت کنید.

۴- کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن

راز دلبسته کردن شوهر،
نویسنده : الن کریدمن
مترجم : شیرین نوروی ، عباس چینی

دکترالن کریدمن متولد جولای 1944 در آمریکاست. او تحصیلاتش را در رشته‌ی روانشناسی تکمیل کرد و به یکی از موفق‌ترین متخصصان موضوعات زناشویی در این کشور تبدیل شد. آنقدر که آمریکایی‌ها او را روانشناس محبوب‌شان می‌نامند.

ایده‌ی نوشتن متن کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن  بعد از تجربه‌ی بیست و سه سال زندگی زناشویی به ذهن الن رسید. وقتی در ماه می سال 1981 دفتری اجاره کرد و دوره‌های شش ماهه‌ی کلاس «چراغ دل شوهرت را روشن کن» را برگزار کرد.  بعد از برگزاری دوره‌ها و مشاهده‌ی نتایج فوق‌العاده آن، دکتر کریدمن تصمیم گرفت آموزه‌هایش را برای کسانی که نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و یا می‌خواهند موضوعات درس داده شده در کلاس را به شکل جزوه‌ای مرتب و قابل مراجعه نگهداری کنند؛ بنویسد.

کریدمن زمان نوشتن چراغ دل شوهرت را روشن کن برای انتقال بهتر اطلاعات، نه تنها از زندگی شخصی خود مثال‌هایی آورده که از نامه‌ها و خاطرات شاگردانش هم استفاده کرده است. او هنگام نوشتن کتاب با زوج هایی صحبت کرده که از ازدواجشان حداقل ده سال گذشته است وخلاصه‌ی تعداد زیادی از تجربیات آن زوج‌ها را در کتاب منتقل کرده است.

۵- کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

نویسنده : جان گری
مترجم : مهیا محمدی

کتاب مردان مریخی،زنان ونوسی (Men are From Mars Woman are From Venus) روش‌های جدیدی را برای کاهش تنش‌ها زندگی زناشویی مطرح می‌کند. این کتاب با فروش 40 میلیون نسخه در جهان، یکی از تاثیرگذار ترین کتاب‌های روانشناسی است که برای مطالعه‌ی همه‌ی زوج‌ها پیشنهاد شده است.کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی ادعا می‌کند با آشکار کردن تفاوت‌های‌ میان زن و مرد، موجب تقویت پیوند میان زوجین می‌شود. کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی همچنین رهنمودهایی عملی برای رفع رنجیدگی و بی‌اعتنایی و افزایش صمیمت و مهر و محبت میان زن و شوهر ارائه می‌کند.

جان گری معتقد است که عدم درک تفاوت‌ها دلیل درگیری و کشمکش‌های زناشویی است. او در این کتاب سعی می‌کند مسئله‌ی ازدواج و درگیری‌هایش را از هر دو دیدگاه بررسی کند. او با مقایسه‌ی دیدگاه‌ زنان و مردان، این تفاوت دید دو جنس مخالف را نشان می‌دهد. گری بعد از مشخص کردن دلیل اختلاف؛ راهکارهای کاربردی و جامعی  را ارائه می‌دهد تا بتواند اندکی از این تفاوت‌ها را به شباهت تبدیل کند.

۶- کتاب رازهایی درباره‌ی مردان که هر زنی باید آن‌ها را بداند

نویسنده : باربارا دی آنجلیس
مترجم : هادی ابراهیمی

کتاب رازهایی درباره مردان نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس برای نخستین بار در سال 1991 منتشر شد. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع تفاوت‌های جنسی و روابط بین اشخاص است.نویسنده در این کتاب از رازهای مردان پرده برمی‌دارد و به خانم‌ها نشان می‌دهد چگونه می‌توانند همسری ایده‌آل برای مردشان باشند.

در واقع این کتاب به مواردی اشاره دارد که در بین بیشتر مردان به یک شکل است. خواسته واقعی مردان از روابط جنسی، احساس واقعی مردان نسبت به زنان، چگونگی کمک به مرد زندگی‌مان از لحاظ احساسی و عاطفی، چگونه از مادری کردن در حق مرد زندگی‌مان جلوگیری کنیم؟ شش اشتباه بزرگ که زن‌ها در روابط خود با مردها مرتکب می‌شوند و … از مباحث مطرح شده در این کتاب هستند.

باربارا دی آنجلیس سعی کرده تا با راهکارها و روش‌های جدید به زنان این فرصت را دهد که نتایج را بررسی و ارزیابی کنند. خواندن این کتاب به خانم‌ها کمک می‌کند تا اسرار ناشناخته درباره مردان را بشناسند. تمرین‌ها، جدول‌ها، توصیه‌ها، ابزارها و تکنیک‌های ارتباطی موثر کتاب رازهایی درباره مردان شما را به زنی قوی و نیرومند در ارتباطتان تبدیل می‌کند.

۷- کتاب رازهایی درباره‌ی زنان که هر مردی باید آن‌ها را بداند

نویسنده : باربارا دی آنجلیس
مترجم : هادی ابراهیمی

رازهایی درباره‌ی زنان به شما نشان خواهد داد که در واقع دلایل هوشمندانه و ظریفی برای تمامی احساسات، افکار و رفتار‌های ما زن‌ها وجود دارند. بی‌دلیل نیست که پنج بار به مردی که دوستش داریم زنگ می‌زنیم، تا بلکه دست آخر، اورا پیدا کنیم. بی دلیل نیست که هرگاه او در خودش فرو می‌رود، ناراحت می‌شویم و سعی داریم بفهمیم چه چیزی او را ناراحت می‌کند.بی دلیل نیست که هرگاه به برنامه‌ریزی‌های ما علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، ناراحت می‌شویم. دلایل این حالات این نیست که ما عصبی و ضعیف النفس هستیم یا اضطراب و تشویش داریم. تنها دلیل آن است که ما زن هستیم و انگیزه‌های ما با انگیزه‌های مردها تفاوت دارد. در این کتاب خواهید آموخت: سه نیاز پنهان که در بین تمامی زن‌ها مشترک است هفت افسانه از باورهای مردها نسبت به زنان و دلایل غلط بودن آن‌ها. چگونه خشم زنان را شعله ور نکنیم. بیست عامل سرد مزاجی جنسی زن‌ها. چه چیزی زن‌ها را به لحاظ جنسی تحریک می‌کند. ده عادت ارتباطی مردها که زن‌ها را عصبی می‌کند. رازهایی درباره‌ی روابط جنسی که زن‌ها دوست دارند مردها بدانند. چگونه نبرد قدرت را به همکاری و تشریک مساعی بدل کنیم. روش‌ها و راهکارهایی برای عشق ورزی هر چه بیشتر. (چه در داخل بستر و چه در بیرون از آن) اگر شما یک مرد هستید: این کتاب را بخوانید تا رؤیاهای همسرتان را تحقق بخشید. اگر یک زن هستید: این کتاب را بخوانید تا خود را بهتر درک کنید. سپس آن را به مرد زندگی‌تان بدهید تا رابطه‌ای را که همواره رویایش را در سر می‌پروراندید، از آن خود سازید.

۸- کتاب عشق ویرانگر

نویسنده : براد جانسون ، کلی موری
مترجم : محسن صدوق

کتاب عشق ویرانگر در سه فصل، ویژگی‌های افراد مبتلا به ناهنجاری شخصیتی و نحوه‌ی انتخاب‌ یا عدم انتخاب هوشمندانه این افراد را به عنوان شریک زندگی بررسی می‌کند. محتوای این بخش‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا شناختی آگاهانه و دقیق از همسر و شریک زندگی خود داشته باشند.

۹- کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

نویسنده : جان گاتمن
مترجم : سید مرتضی نظری

جان گاتمن در امر مطالعه زندگی زناشویی انقلابی به وجود آورده است. وی با استفاده از راهکارهای علمی، نگاهی جدید به عادات زوجین متاهل می اندازد و پس از سال ها کار علمی و عملی تئوری های خود را با جزئیات کامل در این اثر تقدیم شما می‌کند. کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی زوجین را به بزرگراهی منتهی به رابطه ای هماهنگ و دائمی رهنمون می‌کند و آنها را در رسیدن به بالاترین سطح بالقوه یاری می‌کند.

۱۰- کتاب رک و راست؛چگونه مرد مورد علاقه‌مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟

نویسنده : استیو هاروی
مترجم : رویا ملایری

کتاب «رک و راست: چگونه مرد مورد علاقه‌مان را انتخاب کنیم، حفظ کنیم و درک کنیم؟» نوشته‌ی استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی است. این کتاب در سال 2010 منتشر شد. همان‌طور که از عنوان کتاب مشخص است مباحث آن در دسته‌ی روابط زن و مرد و همسرگزینی است. هاروی در کتاب خطاب به زنان رک و پرده توضیح می‌دهد که مردان دقیقا در روابط خود چطور عمل می‌کنند و چطور می‌توان یک مرد را در رابطه حفظ کرد. او این کتاب را برای زنانی نوشته است که تصمیم گرفته‌اند زندگی خود را تغییر دهند و در عین حال وارد مسیر جدیدی از رابطه خود شوند. مسیری که به زنان کمک می‌کند تا شناخت بهتری از مردان پیدا کنند و در جهت حفظ رابطه‌ی خود بکوشند. کتاب حاضر با ترجمه‌ی رویا ملایری از سوی انتشارات البرز راهی بازار نشر شده است.

۱۱- کتاب پس از جدایی

چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی بدل کنیم
نویسنده : سوزان جی. الیوت
مترجم : حجت محسنی حقیقی ، طیبه موسوی

«پس از جدایی» نوشته‌ی فردی با تجربه و متخصص در مشاوره مرگ و فقدان است. نویسنده پس از روایت دشواری‌های زندگی خودش، چگونگی مواجهه با رنج‌های عاطفی و بازسازی زندگی جدید و شادمانه را تحلیل و موشکافی می‌کند. در این اثر انواع راه‌های ممکن کنار آمدن با پدیده طلاق و جدایی و سایر فقدان‌ها توضیح داده شده است و دست آخر راه مناسب غلبه بر این رنج‌ها با دلایلی اسـتوار و مستند نشان داده می شود. راهنمایی‌های کتاب برای خوانندگان، آن چنان کارساز و سودمند بوده که آن را به یکی از معدود کتاب های پرفروش در زمینه جدایی بدل کرده است که در نظر سنجی خوانندگان وبسایت آمازون بالاترین نمره ممکن را آورده است. امید است کتاب حاضر مورد استفاده‌ی مشاوران خانواده و همه کسانی قرار گیرد که به رغم تجربه رنج جدایی و طلاق، مشتاق ساختن یک زندگی موفق و جدید هستند.

۱۲- کتاب چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟

نویسنده : آلن پیز ، باربارا پیز
مترجم : هادی ابراهیمی

امروزه و در قرن بیست‌و‌یکم، سوء‌تفاهم‌ها، مشکلات و درگیری‌های میان دو جنس مخالف درست به همان اندازه جدی، ملموس و واقعی است که سوء‌تفاهم‌ها، مشکلات و درگیری‌های آدم و حوا در ابتدای خلقت جدی، ملموس و واقعی بود. در این سی سالی که من و همسرم باربارا مشغول کار و مطالعه و تحقیق روی تفاوت‌های زن‌ها و مردها بوده‌ایم، پرسش‌ها و نامه‌های بی‌شماری درباره تفاوت‌های گفتاری، کلامی و رفتاری مردها و زن‌ها دریافت کرده‌ایم. نامه‌ها و تلفن‌هایی که دریافت می‌کنیم اغلب از طرف کسانی است که تفاوت‌های میان دو جنس مخالف آن‌ها را به حیرت و شگفتی واداشته و در بسیاری از موارد با سرخوردگی و ناامیدی روبه‌رو ساخته است. نتیجه مطالعات، تحقیقات و علاقه وافر ما به تفاوت‌های فطری، گفتاری، کلامی و رفتاری دو جنس مخالف در سه کتاب قبلی ما با نام‌های چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند و چرا دو زاری مردها دیر می‌افتد و زن‌ها مدام باید کفش‌های بیشتر و بیشتری بخرند و چرا مردها دروغ می‌گویند و زن‌ها گریه می‌کنند چاپ شده است. این کتاب‌ها به شما کمک خواهند کرد تفاوت‌های میان خود و جنس مخالف را بهتر درک کنید و در نتیجه ارتباط بهتری با آنان برقرار کنید. آزمون‌های استانداردشده‌ای که در این کتاب آمده این فرصت را در اختیار شما و همسرتان قرار خواهد داد تا یکدیگر را بسنجید و میزان تفاهم خود را ارزیابی کنید. این آزمون‌های استانداردشده را بر اساس مهم‌ترین فصل‌های کتاب‌های نام‌برده در بالا و برخی دانسته‌های دیگر خود طراحی کرده‌ایم. این آزمون‌ها به شما کمک خواهند کرد تا افکار و ذهنیت خود و همسرتان را بهتر درک کنید

۱۳- کتاب ۲۱ راه برای یافتن عشق واقعی

نویسنده : پیر فرانک
مترجم : فرحناز میرقمی‌زاده

پیر فرانک معتقد است: هر چه انسان بیشتر به خود و شریک زندگی خود نزدیک‌تر شود و بیشتر به واقعیت درون خود پی‌ببرد به همان نسبت به واقعیت درون همسرش هم بیشتر پی‌خواهد برد. کلید گشایش قفل عشق تمام و کمال دست خودمان است. این قفل با درک ما از عشق گشوده خواهد شد. پیر فرانک معتقد است: «هر چه انسان بیشتر به خود و شریک زندگی خود نزدیک‌تر شود و بیشتر به واقعیت درون خود پی‌ببرد، به همان نسبت به واقعیت درون همسرش هم بیشتر پی‌خواهد برد.» فلسفه عشق تنها فلسفه شخصی هر انسان است و منحصرا به خودش مربوط می‌شود و بر دیگری تاثیر ندارد. منطق عشق یک انسان با دیگری فرق دارد، اما راه‌های رسیدن به آن یکی است. آنچه عشق را آغاز و ادامه می‌دهد، صداقت است. صداقت و صراحت باعث می‌شوند ما دریچه‌های واقعی ورود به خود را بر روی شخص مقابل‌مان بگشاییم.

۱۴- کتاب دانایی یا شانس  کدام یک راز پیدا کردن همسر دلخواهتان است؟

نویسنده : آلن کوهن
مترجم : نارنین ابراهیمی

این‌که چگونه و چرا ازدواج می‌کنید، نقش مهمی در عاقبت کار دارد. انتخاب غلط یا درگیر شدن، بنا به دلیلی اشتباه، تمام تلاش‌های شما را برای موفقیت در ازدواج مخدوش می‌کند و شما را دوباره سر جای اول بر می‌گرداند و باید از نو شروع کنید؛ آن‌ هم با ناامیدی و دلسردی بیشتر. اگر همواره هنگام ازدواج با افرادی سروکار پیدا می‌کنید که در آخر خط شما را ناامید می‌کنند، به احتمال زیاد علتی اساسی دارد و زمان آن رسیده است که آستین‌ها را بالا بزنید و ببینید چرا و چگونه چنین روابطی را شروع ‌کنید، که دوباره ناامید نشوید و در عین حال فرصت انتخاب افراد مناسب را در آینده افزایش دهید و با کسی همراه شوید که با شما در مسیر و مقصدی مشترک باشد.

۱۵- کتاب  عشق‌ورزی جسورانه
چگونه با شناخت بهتر خود عشقی را که انتظار دارید دریافت کنید

نویسنده : الکساندرا اچ. سالومون
مترجم : محمدامین محمودی

خیلی از ما دوست داریم عاشق باشیم، اما نمی‌دانیم چگونه عشق را پیدا یا حفظ کنیم. الکساندرا سالمن در این کتاب خارق‌العاده با بررسی و کشف عجایب، چالش‌ها و معماهای عشق به هر دو مشکل می‌پردازد. کتاب عشق‌ورزی جسورانه به خواننده کمک می‌کند به‌جای اینکه در زندگی‌اش دنبال مورد مناسبی باشد، خودش به آن مورد مناسب تبدیل شود. الکساندرا مهارت‌های کلیدی لازم برای عاشق شدن را شناسایی می‌کند؛ مهارت‌هایی که نه صرفاً تختخواب، بلکه کل زندگی انسان را شامل می‌شوند. برای اینکه بتوانید به‌خوبی عشق بورزید، باید خودآگاهی‌تان را در رابطه افزایش دهید؛ یعنی اینکه بدانید رفتارتان از چه چیزی سرچشمه می‌گیرد. الکساندرا تشویقمان می‌کند داستان‌های عاشقانه، جنسی، جنسیتی و تعهداتمان را ارزیابی کنیم. چنانچه او می‌‌گوید، داستان‌هایی که ما برای خودمان بیان می‌کنیم، بر واکنشمان تأثیر می‌گذارند و اغلب باعث ناراحتی‌مان می‌شوند. اگر ما مالکیت داستان‌های زندگی‌مان را در اختیار بگیریم، می‌توانیم داستان موفقیت‌آمیزتری نقل کنیم.

۱۶- کتاب راهنمای زنان آلفا

درباره مردان و ازدواج، عشق چه تأثیری می‌گذارد

نویسنده : سوزان ونکر
مترجم : افسانه اکبرزاده ‌مقدم

اگر این اصل را بپذیریم که انسان‌ها با هم متفاوت هستند، می‌توانیم به‌طور جدی بررسی کنیم که چقدر با همسرمان تفاوت داریم. هر انسانی منحصربه‌فرد است و درواقع، طبقه‌بندی نوع انسان ممکن نیست! اما با درک بیش‌تر نسبت به تفاوت‌های‌مان، نظام‌ طبقه‌بندی زیر می‌تواند مفید باشد. تفاهم یا سازگاری، به این معنا نیست که شما و همسرتان درست شبیه به هم باشید؛ درواقع، تفاوت‌ها شما را جذب یکدیگر می‌کند! اگر زن و شوهری شبیه به هم باشند، خیلی زود زندگی‌شان کسل‌کننده می‌شود، و اگر تفاوت‌ها زیاد باشند، به‌جای این‌که محرک و متعادل‌کننده شوند، باعث اختلاف و تنش می‌شوند. «تفاهم، به معنای توانایی ایجاد هماهنگی در زندگی مشترک، و یا کنار آمدن مناسب با یکدیگر است. همچنین، به معنای داشتن توافق و تعادل با یکدیگر است. می‌توان تفاهم را به (یکی‌شدن) با هم نیز توصیف کرد ولی، به‌شرط این‌که هریک از طرفین، مانع رشد استعدادها و ظرفیت‌های طرف مقابل نشود! درتمام زمینه‌های زندگی، زن و شوهر نیازمند سازگاری‌اند، مانند مسائل فیزیکی، عقل و هوش، احساسات، مسائل مالی، استقلال فردی، معنویت، کار، گفت‌وگو، روابط جنسی، عادات زندگی و اجتماعی بودن، و معمولاً ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که کسب می‌کنند، در جهت سازگاری با طرف مقابل، به آن‌ها کمک می‌کند. همسر خوب، باید انعطاف‌پذیر و تغییرپذیر باشد و با شرایط و موقعیت‌های گوناگون، خودش را وفق دهد. تفاهم، فرآیند رشد است و بدون کسب مهارت تفاهم، رشد امکان‌پذیر نیست!» هرگاه شما و همسرتان در جهتی مشابه رشد کنید و هدف مشترکی داشته باشید، به‌طور طبیعی مکمل یکدیگر خواهید بود. شما به یکدیگر نیاز دارید تا در رشد مناسب، به هم کمک کنید و با هم یک کل را بسازید. اگر قرار باشد رابطه دوام بیاورد و رشد کند، باید بر مبنای تفاهم و سازگاری باشد. در این کتاب می‌آموزید که درمورد خودتان، همسرتان و ارتباط‌تان، چطور می‌توانید به درک بهتری برسید. باورها و نگرش‌های سالم‌تان را جایگزین باورها و نگرش‌های ناسالم کنید، با همسرتان راحت‌تر کنار بیایید و از ازدواج و ارتباطی لذت ببرید که شایسته‌ی شماست.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.