معرفی بهترین کتاب‌ها در مورد همسریابی و انتخاب همسر و ازدواج در بازار کتاب ایران

0

کتاب آگاهانه دوست داشتن

Relationships
مدرسه زندگی

انتشارات: هنوز
نویسنده: مجموعه ی نویسندگان

کتاب آگاهانه دوست داشتن

عشق تاریخ دارد و ما – گاهی اوقات ناامیدانه – با جریان آن همراه می شویم. از حدود سال 1750 ، ما در یک دوره کاملا مشخص در تاریخ عشق زندگی کرده ایم که می توانیم آن را رمانتیسم بنامیم. و این یک فاجعه برای عشق بوده است. روابط، فرضیات دیدگاه های رمانتیک درباره ی عشق را به چالش می کشد.کتاب آگاهانه دوست داشتن نشان می دهد که چگونه می توان نگرش های جدیدی را ایجاد کرد که می تواند به یک دید روانشناختی بالغانه از عشق منجر شود: ▪ اینکه مشکلی ندارد که عشق و رابطه جنسی همیشه در کنار هم نباشند▪ این که بحث درباره پول در اوایل رابطه خیانت به عشق نیست. ▪ این که درک کنیم که ما بسیار ناقص هستیم و شریک زندگی ما نیز همینطور و این برای زوج مفید است ▪ اینکه هرگز همه ی چیزهایی که نیاز داریم را در شخص دیگری پیدا نمی کنیم و آنها نیز همه ی آن چیزهایی را که میخواهند متقابلا در ما پیدا نمیکنند ▪ این که دو ساعت را صرف بحث در مورد این کردن که آیا حوله حمام باید آویزان باشد یا می توان آن را روی زمین گذاشت مملو از نمونه هایی از زندگی واقعی است و با طنز و حکایات فرهنگی گفته می شود.این راهنمای خلاقانه راه را برای آینده ای جدید و درخشان تر برای عشق هموار می کند.

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

Boundaries in Marriage

انتشارات: صابرین
نویسنده: هنری کلاود جان تاون سند

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

بیاموزید چه موقع باید بله بگویید و چه وقت نه بگویید – به همسرتان و دیگران – تا بیشترین استفاده را از ازدواج خود ببرید.
نویسنده کتاب « زندگی مشترک و حد و مرزهایش » به نویسندگی « جان تاون سند » و « هنری کلاود »
چنین مینویسند که تنها در صورتی که زن و شوهر نیازها ، انتخاب ها و آزادی های یکدیگر را بدانند و به آن احترام بگذارند ، می توانند خود را آزادانه و عاشقانه به یکدیگر بدهند. مرزها “خطوط مالکیت” هستند که زن و شوهر را به صورت فردی تعریف و محافظت می کنند. هنگامی که آنها برقرار شوند ، یک ازدواج خوب می تواند بهتر شود و یک ازدواج کمتر از رضایت خاطر حتی می تواند نجات یابد.
دکتر « هنری کلود » و « جان تاون سند » ، مشاوران و نویسندگان کتاب پرفروش مرزها ، به زوجین نشان می دهند که چگونه 10 قانون مرز را اعمال کنند که می تواند تفاوت واقعی در روابط ایجاد کند. آنها به همسران و همسران کمک می کنند تا نقاط اصطکاک یا آسیب های جدی و خیانت در ازدواج خود را درک کنند – و فراتر از آنها به مراقبت ، احترام ، تأیید و صمیمیت متقابل که هر دو آرزو دارند ، می روند.
در کتاب « زندگی مشترک و حد و مرزهایش » مرزها در ازدواج به زوجین کمک می کند:
• مرزهای شخصی خود را تعیین و حفظ کنید و به احترام همسر خود احترام بگذارید
• ارزش هایی را تعیین کنید که ساختار و معماری خداگونه برای ازدواج آنها شکل بگیرد
• از ازدواج آنها در برابر انواع مختلف “مزاحمان” محافظت کنید
• با همسری کار کنید که مرزها را درک کرده و برای آنها ارزش قائل است – یا با همسری که این کار را نمی کند همکاری کنید

کتاب زندگی مشترک بدون فریاد

ScreamFree Marriage
(حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی تر شدن)

انتشارات: صابرین
نویسنده: هال ادوارد رانکل

کتاب زندگی مشترک بدون فریاد

کتابی که در دست دارید، یک جلد از مجموعه کلیدهای همسران موفق است. این مجموعه می کوشد با نگاهی کاربردی به نیازها و مسائل زندگی مشترک، چه در مرحله انتخاب همسر و چه در دوران پس از ازدواج، بپردازد. ارائه سبک ها و روشهای موثر در شناخت، برقراری ارتباط و گفت وگو، توجه متقابل به نیازها و نهایتا بازسازی روابط آسیب دیده یا گرفتار بحران، از اهداف این مجموعه است.

کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

Why Marriages Succeed or Fail

انتشارات: صابرین
نویسنده: جان گاتمن نن سیلور

کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

« جان گاتمن » ، روانشناس ، بیست سال را صرف مطالعه دوام ازدواج کرده است. اکنون می توانید از روش های آزمایش شده او برای ارزیابی ، تقویت و حفظ رابطه طولانی مدت خود استفاده کنید.

کتاب « ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند » شما را در طی یک سری تست های شخصی راهنمایی می کند که برای کمک به شما در تعیین نوع ازدواج خود ، نقاط قوت و ضعف شما و اقدامات خاصی که می توانید برای کمک به ازدواج خود انجام دهید ، تعیین شده است.

همچنین یاد خواهید گرفت که رابطه جنسی بیشتر لزوما بهبودی در زندگی زناشویی ایجاد نمی کند ، مشاجره مکرر منجر به طلاق نمی شود ، مشکلات مالی همیشه در رابطه به دردسر نمی افتد ، همسرانی که هنگام گفتگو همسرانشان حالت ترش در صورت ایجاد می کنند در عرض چهار سال و دلیلی وجود دارد که شوهرها از مشاجره کنار می روند – و راهی وجود دارد.

دکتر « جان گاتمن » در کتاب « ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند » به شما می آموزد که چگونه می توانید نگرشهایی را که منجر به نابودی ازدواج می شود – تحقیر ، انتقاد ، دفاع و سنگسار – و تمرینات عملی ، آزمونها ، نکات و تکنیک هایی را فراهم می کند که به شما کمک می کند رابطه خود را درک کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید. شما می توانید از الگوهایی که منجر به طلاق می شوند ، خودداری کنید و — چرا ازدواج موفق می شود یا شکست می خورد ، نحوه این کار را به شما نشان می دهد.

کتاب عشق کافی نیست

Love Is Not Enough: An Honest Book About Relationships

انتشارات: میلکان
نویسنده: مارک مانسون

کتاب عشق کافی نیست

کتاب عشق کافی نیست، اثری نوشته ی مارک منسن است که نخستین بار در سال 2018 به انتشار رسید. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در آن، عشق به عنوان هدف غایی زندگی، تقدیس می شود. اما مارک منسن این نگرش را به چالش می کشد. او با لحن بی پرده و بدون تعارف خود که مخاطبین زیادی را در سراسر جهان مجذوب او ساخته، استدلال می کند که عشق، تمام چیزی نیست که برای داشتن رابطه ای موفق به آن نیاز داریم، و ابزاری را در اختیارمان قرار می دهد تا بتوانیم با استفاده از آن، از تخریب روابطمان با افراد مهم زندگیمان جلوگیری کنیم. از قرارهای اول گرفته تا پیشنهاد ازدواج و جدا شدن و فراموش کردن عشق سابق، مارک منسن در کتاب عشق کافی نیست، توصیه هایی فوق العاده کاربردی را برای مخاطبین در نظر گرفته که ما را وادار می کند با خودمان صادق باشیم و واقعیت را آنگونه که هست، و نه آنگونه که دوست داریم باشد، بپذیریم.

کتاب محکم در آغوشم بگیر

Hold Me Tight: Seven Conversations for a Lifetime of Love
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

انتشارات: میلکان
نویسنده: سو جانسن

کتاب محکم در آغوشم بگیر

کتاب محکم در آغوشم بگیر، اثری نوشته ی سو جانسن است که نخستین بار در سال 2008 به چاپ رسید. «درمان متمرکز بر عواطف» کارساز است چون به رابطه ی عاشقانه، به عنوان پیوندی بر پایه ی وابستگی نگاه می کند. این تفکر که زمانی جنجال برانگیز بود، اکنون توسط تحقیقات علمی حمایت می شود و به محبوبیت زیادی نزد درمانگران سراسر دنیا دست یافته است. دکتر سو جانسن در این کتاب، «درمان متمرکز بر عواطف» را برای اولین بار به مخاطبین عام ارائه می کند. جانسن به ما می آموزد که راه نجات و پربار کردن یک رابطه، ایجاد یک ارتباط عاطفی ایمن و محافظت از آن پیوند عاطفی است. او با توجه به این نکته، بر لحظات کلیدی در هر ارتباط تمرکز می کند—از «تشخیص گفت و گوهای آسیب زا» تا «بررسی دوباره ی لحظات پرتلاطم»، و از این موارد برای تشریح «هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق» بهره می برد.

کتاب معجزه گفت و گو

The Power of Two

انتشارات: صابرین
نویسنده: سوزان هیت لر

کتاب معجزه گفت و گو

معجزه گفت و گو، مهارت هایی را می آموزد که ازدواج ها را به سوی موفقیت سوق می دهد. این کتاب با ارائه مثالهای جالب و رهنمودهایی که یادآوری آن ها آسان است به ما نشان می دهد که چگونه صمیمیت ها را عمیق تر کنیم، اختلاف ها را از سر راه برداریم و گفت و گویی رضایت بخش داشته باشیم و از این رهگذر زندگی پایدار و شادی آفرین را تضمین کنیم.

کتاب پیمان ازدواج

Covenant Marriage
پنج زبان عشق 10

انتشارات: نشر ویدا
نویسنده: گری چاپمن

کتاب پیمان ازدواج

کتاب حاضر، به موضوع زناشویی و صمیمیت در ازدواج از جنبه های مذهبی و از نگاه دین مسیح اختصاص دارد. نویسنده اثر، دکتر «گری چاپمن»، یکی از بهترین و شناخته شده ترین متخصصّان ازدواج و خانواده است که در این کتاب فلسفه ازدواج، تعهّد و هدف از ازدواج را مورد بررسی قرار داده و الگوهای ارتباطی ناسالم و سطوح ارتباط را بیان کرده است. در ادامه، راه حل هایی برای شناخت فرد از خود، احساسات، آرزوها و اهداف بیان کرده و چگونگی تشخیص تفاوت ها و پذیرش آن ها را در زوجین توضیح داده است. همچنین، موضوع صمیمیت و ابعاد مختلف آن، از جمله صمیمیت عاطفی، روحی، فکری در زوجین را مطرح کرده و چگونگی برقراری ارتباط بهتر با همسر و صمیمیت بیشتر در ازدواج برای رسیدن به زندگی سعادتمندانه را شرح داده است.

کتاب بایسته های زناشویی

Requisites of Intercourse in Married Life

انتشارات: بوستان کتاب
نویسنده: ابوالفضل هدایتی فخرداوود

کتاب بایسته های زناشویی

اثر حاضر، درباره اخلاق ازدواج و زناشویی و روانشناسی همسران است.
نویسنده امید دارد که سادگی و صمیمیت نهفته در گفتارهای کوتاه عرضه شده، در زندگی جوانانی که در آستانه پیوند و تشکیل خانوادهاند، روشنایی افکند.
وی با این دیدگاه که زندگی و زناشویی به هم وابستهاند و سلامت هر کدام در سلامت دیگری اثر دارد، آشنا ساختن دختران و پسران را به راههای دست یافتن به آرامش و موفقیت در زندگی زناشویی، ضروری می داند و سعی دارد به صورت کوتاه با تکیه بر درک خود از معارف قرآنی و مطالعات علمی، طی 35 مطلب کوتاه، هم آسیبها و مشکلات روابط همسری را شناسایی کند و هم اخلاق و رفتار به هنجار منطبق بر جهانبینی قرآنی را تبیین کند.
بر این اساس، از نظر نویسنده، آگاهی روان شناسانه درباره گزینش همسر شایسته، احترام به عقیده و سلیقه دیگری، خیرخواهی برای یکدیگر، خودآگاهی، خدا آگاهی، دوست داشتن، راستی در گفتار و کردار، ادب، وفاداری، خردورزی، اعتمادورزی، نظم و تلاش، انتقادپذیری، گفت وگو با همدیگر، سفر و کتاب خواندن و تقویت اراده، می تواند پیوند را مستحکم و خانواده را از آسیب و فروپاشی در امان بدارد.

کتاب همراه زوج درمانی

The Couples Therapy Companion
کتاب رفتار شناختی

انتشارات: وانیا
نویسنده: راسل گریگر

نویسنده ی کتاب پیش رو با نگاه از طریق لنز فرآیند زوج درمانی عقلانی عاطفی به ازدواج و مشکلات رابطه، به آموزش راه حل های کاربردی و ارائه ی تمارین عملی به زوجین جهت “فهم دقیق مشکلات و نارضایتی ها و یافتن منشأ آن ها”، “رهایی از خشم و ناراحتی”، “افزایش صمیمیت، هماهنگی و خوشحالی در رابطه”، “حل تعارض ها به شیوه ی برد برد” و… می پردازد.
این کتاب اثری مناسب برای استفاده ی متخصصان بالینی و زوج درمانی در خصوص کمک به مراجعین خود است.

کتاب زوج درمانی با روش گاتمن

Couple therapy

انتشارات: دانژه
نویسنده: جان گاتمن جولی شوارتز گاتمن

نویسنده در این کتاب ضمن به چالش کشیدن برخی اسطوره ها و نظریه های متداول درباره آناتومی درگیری زن و شوهر ها به بررسی علل و فرایند موفقیت و شکست ازدواج ها از منظر زوج درمانی با رویکرد گاتمن می پردازد و تصویر روشنی از ساختار و فرایند انجام مداخلات درمانی بر روی زوج های آشفته ارائه می دهد و در ادامه ، به کالبد شکافی و نحوه پیاده سازی برخی اهداف مهم درمانی از جمله تقویت عاطفه ی مثبت در خلال درگیری و لحظات غیر درگیری ، ایجاد هماهنگی های فرا هیجانی ، خلق نظام معانی مشترک و … بر اساس رویکرد زوج درمانی گاتمن می پردازد.
دکتر گاتمن در کتاب پرفروش خود نوشت: مشکلات همیشگی هستند، به این معنی که آن ها بخشی از زندگی شما برای همیشه و به شکلی دیگر خواهد بود. ” گاتمن می گوید: 69٪ از درگیری های زناشویی مشکلات همیشگی است و این ها در بیشتر کارهایی که توسط متخصصین آموزش دیده توسط روش گاتمن انجام می شود، تمرکز ویژه ای دارند. روش گاتمن برای حمایت از زوجین در همه بخش های اقتصادی، نژادی، گرایش جنسی و فرهنگی طراحی شده است. تحقیقات نشان داده است که زوج درمانی گاتمن برای درمان روابط هم جنس نیز موثر هستند.برخی از موضوعات ارتباطی که ممکن است در درمان مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
• درگیری و استدلال های مکرر
• ارتباط ضعیف
• زوج های دور از نظر عاطفی در آستانه جدایی قرار دارند
• مشکلات خاص مانند مشکلات جنسی، خیانت، پول و فرزند پروری

کتاب اروس

Eros
(مفاهیم روانکاوی)

انتشارات: نگاه
نویسنده: نیکولا ابل هرش

چگونه هیجان جنسی با عشق و نگرانی ارتباط دارد؟ تمایلات جنسی، عشق و احساس زنده بودن از طریق چیزی که روانکاوان آن را فانتزی می‌نامند، تقویت می‌شود. اما آیا بین رویاپردازی روزانه و کار تخیلی درگیر در یک رابطه، یک فرضیه خوب یا یک اثر هنری تفاوتی وجود دارد؟ این عنوان مفهوم اروس را از طریق سه سوال اصلی بررسی می‌کند: جنسیت چیست؟ عشق چیست؟ تخیل چیست؟ همان‌طور که نویسنده مفهوم اروس – غریزه زندگی – را که توسط فروید ایجاد شده است بررسی می‌کندکه او آن را انگیزه‌ی تحمل و تولیدمثل می‌دانست.

کتاب عشق بدون شک

انتشارات: بهار سبز
نویسنده: رامین کریمی

«عشق بدون اشک» نوشته رامین کریمی(-۱۳۵۶)، پژوهشگر روانشناسی خانواده است. در قرن حاضر یکی از بنیان‌های اساسی رشد فردی و اجتماعی، توان برقراری ارتباطات موثر است. بدون این مهارت‌ها رشد چندانی نخواهیم کرد و خانواده به‌عنوان نخستین مرکز اجتماعی انسان‌ها در تمرین و رشد مهارت ارتباط موثر، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این نقش به‌گونه‌ای است که حتی در ادیان علم روان‌شناسی، استرس ناشی از جدایی بالاتر از استرس ناشی از اخراج از کار می‌باشد. در واقع برای ما، خانواده و روابط حاکم بر آن حتی از شغل‌مان هم پراهمیت‌تر است. بسیاری از رویاهای درون خانواده به‌خاطر مشکلات بزرگ و غیرقابل حل نیست، بلکه بخش بزرگی از آن را مسائل پیش پا افتاده، اما پی در پی، ایجاد می‌کند. این انباشتگی زمانی روی می‌دهد که ما به‌دلیل ضعف در مهارت حل مسئله، می‌توانیم به‌برطرف‌سازی یا دست کم کنار آمدن با مشکلات اقدام کنیم. در این حالت مشکلات ریز و درشت رفته رفته به‌کاهش خشنودی از زندگی مشترک خواهد انجامید. در این کتاب تلاش شده تا به‌دور از آرمان‌گرایی و با تکیه بر روش‌های ناب خانواده درمانی، اصول علمی کاربردی به‌گونه‌ای در کنار هم قرار گیرد که برای داشتن هر کدام از این اصول به‌تنهایی، می‌بایست کتابی جداگانه مطالعه کرد. این کتاب حاصل دو سال مطالعه، بررسی و رایزنی است. و برای تدوین آن، دو کتاب و بیش از هزاران صفحه مقاله، ترجمه و گردآوری گردیده است.

کتاب حفاظت از عشق پس از ازدواج

انتشارات: هامون
نویسنده: محمدرضا آل یاسین

چگونگی برخورد با اختلافات زناشویی، مدیریت پول در خانواده، روابط درست با خانواده همسر، مدیریت تفاوت های فرهنگی و طبقاتی، جلوگیری از طلاق عاطفی رفع نارضایتیهای جنسی، مقابله با شک و بدگمانی مهار همسر رفیق باز و…

کتاب زوج پرتعارض

The High-Conflict Couple
رفتار درمانی دیالکتیکی برای رسیدن به آرامش، صمیمیت در روابط زناشویی

انتشارات: ارجمند
نویسنده: آلن فروزتی

در این کتاب با مطالب بسیاری دربارۀ بهبود روابط خود آشنا می‌ شوید. اگر ضمن تلاشی که جهت بهبود رابطۀ خود می ‌کنید موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود، نگران نباشید، دیگران نیز چنین مشکلی دارند. مشکل اغلب زوج‌هایی که تا تقی به توقی می خورد بایکدیگر جر و بحث می‌کنند، از دست هم عصبانی می ‌شوند، و یکدیگر را به باد انتقاد می ‌گیرند، با توصیه ‌های معمولی حل نمی ‌شود. وقتی مشکل اصلی زوج‌ ها هیجانات مخرب است، تعامل موثر یا صمیمیت نمی ‌تواند رنج ناشی از آن را فرونشاند. اگر شما در دسته زوج‌هایی قرار می ‌گیرید که “تعارض شدید” دارند، باید ابتدا هیجانات خود را کنترل نموده، از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید، سپس، برای ایجاد رابطه ای بهتر تلاش نمایید.
در این کتاب، تکنیک های موثری از رفتار درمانی دیالکتیکی معرفی شده است. با به کارگیری آنها می توانید بر هیجانات افسار گسیخته ای که در روابطتان شعله ور می ‌شود، تسلط یابید. با استفاده از تکنیک ‌های توجه آگاهی و مدارا با پریشانی، می ‌آموزید که چگونه موقعیت ‌های برانگیزانندۀ خشم را، پیش از آنکه به دعواهای مخربی منتهی شوند، مهار کنید. رویکردهای درمانی دیگر نیز به شما کمک می کنند که ترس‌ ها، حسرت ‌ها و حساسیت ‌های دیگری که نسبت به همسرتان دارید، برطرف کنید و تجارب او را تأیید نمایید. همچنین، یاد می ‌گیرید چگونه با گفت‌ وگو، بدون اینکه به بگومگو ختم شود، مسائل‌تان را حل کنید و راه‌ های پذیرش و رابطۀ صحیح با یکدیگر را بیابید.

کتاب به سوی تعهد در زندگی زناشویی

Toward Commitment

انتشارات: نسل نواندیش
نویسنده: دیان رم

دیان رم و جان بی. رم زن و شوهری هستند که پس از گذشت 42 سال از زندگی زناشویی‌شان، در گفتگوی صمیمانه و ساده، خاطرات دوران زندگی مشترک خود را در قالب کتابی با عنوان “به سوی تعهد در زندگی زناشویی” برای خوانندگان مطرح می‌کنند. این زن و شوهر به زبانی بسیار شیوا و ساده، بسیاری از موارد اتفاق افتاده و قابل تأمل زندگی‌شان را در این کتاب برای خوانندگان بیان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به موضوعاتی مانند خانواده، عشق ورزیدن، پول، دوستان، خواب، شغل، روان‌درمانی، تعطیلات، دوران بازنشستگی، مشاجره‌های زندگی زناشویی، بیماری در دوران زندگی مشترک، پدربزرگ و مادربزرگ شدن، دوران پیری، مرگ و… اشاره کرد. با برخی نظرهای این زن و شوهر بیشترآشنا شوید. تعهد یعنی از خودگذشتگی برای خانواده. ازدواج یعنی سپردن تعهد برای تمام عمر. رابطه بدون تعهد چیزی بیش از زندگی بدون ازدواج نیست. عشق تفاهم دوجانبه ایجاد می‌کند. آنان به چهار مرحله کلیدی و حساس در زندگی مشترک اعتقاد دارند که بسیار جذاب و تأمل برانگیز است و آن‌ها را به زن و شوهرها توصیه می‌کنند که عبارت‌اند از: 1- احساسات را کنار اندیشه‌ها به شریک زندگی‌تان ابزار کنید! 2- به حساسیت شریک زندگی‌تان و ضعف‌هایش احترام بگذارید! 3- با شریک زندگی‌تان صبور باشید! 4- با شریک زندگی‌تان این کتاب را بخوانید و آن را به سایر دوستانتان معرفی کنید. و…

کتاب بلوغ و ازدواج

Manhood and Marriage

انتشارات: میلاد
نویسنده: برنار مک فادن

یک ازدواج پایدار و رضایت‌بخش می‌تواند منبع مهمی از حمایت عاطفی در طول بزرگسالی باشد و با افزایش رفاه اقتصادی، سلامت روانی و سلامتی جسمی همراه شود. رضایت از روابط زناشویی یکی از مفاهیم رایج برای ارزیابی کیفیت رابطه، میزان شادی و خوشبختی و همچنین ثبات در ازدواج است. عواملی که تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روابط زناشویی دارند، شامل ویژگی‌های شخصیتی، سبک دلبستگی، نوع ارتباط و صمیمیت، خانواده زوجین، دین، فداکاری، روابط جنسی و سلامت شخصی می‌شوند. در کتاب بلوغ و ازدواج، نوشته برنار آدولفوس مک فادن به بررسی برخی از این عوامل پرداخته شده است.

کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک

What I Wish Someone Had Told Me About the First Five Years of Marriage
(کاش کسی این اسرار را به من گفته بود)

انتشارات: کتابسرای میردشتی
نویسنده: روی پتیت فیلس

حتی با وجود آمادگی های بسیار، باز هم کاملا طبیعی است که زوجها اندکی پس از آغاز زندگی مشترک بیدار شوند و با خود فکر کنند: «این اون کسی نیست که باهاش ازدواج کرده ام! یعنی چی شده؟! پس اون کجا رفته؟! این کیه؟ چه قدر زود عوض شد؟ یعنی ازدواج ما اشتباه بوده؟…» به راستی به هنگام تجربه کردن چنین دلسردی هایی چه باید کرد؟ اثر حاضر اسراری را برای شما فاش می کند که می توانید از آنها برای محافظت از زندگی مشترک خود در برابر توفان چنین تردیدهایی بهره برید.

کتاب ازدواج و باورهای رایج

Marriage and Common Beliefs
راهنمای عملی برای زوجین و افراد در آستانه ی ازدواج

انتشارات: قطره
نویسنده: مجموعه ی نویسندگان سمیرا کرملو

کتاب «ازدواج و باورهای رایج» نوشته ی دکتر «نرگس چیمه» و «سمیرا کرملو» در خصوص زناشویی و جنبه های روان شناسی آن تدوین شده است. مولف در ابتدای کتاب آورده است: «کتاب حاضر با هدف نقد و اصلاح باورهای رایج درباره ازدواج تالیف شده است. این کتاب برای عموم قابل استفاده است، اما مطالعه آن را برای دو گروه توصیه می کنیم: اول افرادی که در آستانه ی ازدواج اند و دوم برای زوج هایی که در زندگی زناشویی خود با مشکل رو به رو هستند.» در قسمتی از این کتاب می خوانیم: «انتخاب همسر یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. تصمیم درست در این باره، اساسی ترین قدم در راه تشکیل یک خانواده سالم و به دور از تنش هاست. از طرفی این تصمیم مهم نیازمند رشد و آمادگی فردی در ابعاد جسمانی، شناختی، هیجانی و اجتماعی است.» ناشر درباره ی مجموعه ی «روان و زندگی» که این کتاب جزء آن است، عنوان کرده: «از آن جا که هر اجتماعی فرهنگ، قوانین، کاستی ها و اختلالات خاص خود را دارد؛ بررسی، شناخت، راه حل ها و درمان های مخصوص به خود را نیز می طلبد. نشر قطره برآن شده است تا با همکاری گروهی از روان پزشکان و روان شناسان برجسته ایران، مجموعه کتاب هایی را با عنوان “روان و زندگی” منتشر کند.» کتاب حاضر را نشر «قطره» منتشر کرده است.

کتاب کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید

Fight Less, Love More

انتشارات: مروارید
نویسنده: لوری پون

کتاب حاضر،نوشته “لوری پون” وکیلی و نویسنده ای که در حفظ خانواده ها مخصوصا زوج های جوان تلاش میکند.کتاب”کمتر بحث کنید،بیشتر عشق بورزید”،راه های برقراری رابطه ای کاملا عاطفی را برای زوج های جوانی که در ابتدای زندگی دچار مشکل شده اند را نشان میدهد و معتقد از است راهکارش به آتش بس مطلق زوج ها منجر شده و رابطه ای بسیار عاشقانه به جریان می افتد.

“لوری پون” معتقد است که بحث و جدل،هر روز میتواند در هر زندگی وجود داشته باشد،مخصوصا زوج های جوانی که با غروری که از دوران مجردیشان به همراه زندگی مشترک آورده اند و حتی حاضر به کنار گذاشتن این غرور نیستند.

او با تکیه بر دانش خود در زمینه وکالت و تجربه فراوانش در همین حیطه،از شاه کلیدی به نام گفت و گو صحبت میکند که فورا میتواند آتش این مجادلات و بحث ها را خاموش کند و باعث بهبود روابط بشود.

در کتاب “کمتر حرف بزن،بیشتر عشق بورز”،یاد میگیرید که چگونه پاسخ های محترمانه در برابر خشم را بدهید،خشم طرف متقابل شما را هم گرفتار نکند و گریبان شما را هم نگیرد و در نهایت مدیرت و کنترل این احساس گاها خطرناک،چگونه پاسخ های توام با محبت بدهیم.

“لورن پون” استدلال میکند شرط اول همه اینها عشق است و برای زوج های جوان برای دوام رابطشان به عشق بیشتر نیاز دارند.

کتاب مهارت های ازدواج و ارتباط زناشویی کارآمد

Building Relationships, Developing Skills For Life

انتشارات: روانشناسی و هنر
نویسنده: مجموعه ی نویسندگان دیوید اچ اولسون

نویسندگان در کتاب پیش رو با ارائه ی روش ها و تمرین های مفید و کارآمد به آموزش مهارت های لازم و ضروری جهت برقراری ارتباط سالم و مطلوب با دیگران و حفظ روابط خوب می پردازند.

کتاب زندگی عاقلانه

Wise life
(بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی)انتشارات: بهار سبز
نویسنده: رامین کریمی

در «زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی»، بر اساس رویکرد رفتار درمانی عقلانی هیجانی، بر شناسایی باورهایی که در پس احساسات و هیجان های افراد هست و نیز در لحظه زندگی کردن، تاکید شده و در واقع راهکاری عملی برای بهتر زیستن است.
نویسنده با تبیین و پیاده سازی این شیوه درمانی با شرایط زیستی در ایران کمک بسیاری در فهم و کاربردی تر شدن این رویه درمان کرده است.
رویکرد «رفتار درمانی عقلانی هیجانی» نوعی شیوه درمانی در روان شناسی شناختی رفتاری است که از سوی آلبرت الیس(۱۹۱۳-۲۰۰۷)، روانکاو امریکایی، ابداع شد.

کتاب مرد ایده آل خود را بیابید

Make Every Man Want You

انتشارات: آرایان
نویسنده: ماری فورلئو

اگر علاقه مندید قابل اعتماد، سرشار از عاطفه، و جذاب باشید- که امیدوارم این گونه باشد- این کتاب به شما کمک خواهد کرد و زندگی شما را کاملا دگرگون می کند. با خواندن این کتاب روش جدیدی برای جذاب و فریبنده بودن، و داشتن رابطه ای شکوهمند با هر کسی در زندگی یاد می گیرید. بعضی از چیزهایی که یاد می گیرید، کاملا برخلاف باورها و تفکراتی است که در گذشته در خصوص روابط داشته اید. به یاد داشته باشید اگر مشکلی در روابط خود نداشتید این کتاب را انتخاب نمی کردید.

چرا او؟

Why Him? Why Her?
یافتن عشق واقعی با درک تیپ های شخصیتیچ

انتشارات: نشر ثالث
نویسنده: هلن فیشر

چرا شما عاشق شخص خاصی می شوید و حسی به شخص دیگر ندارید؟ در کتاب شگفت انگیز چرا او اثر هلن فیشر که یکی از مشهورترین متخصصان در زمینه ی عشق رمانتیک در جهان است، اسرار مخفی میل و علاقه و وابستگی رمزگشایی خواهند شد. به نظر می رسد هر کدام از ما یکی از چهار مدل اصلی شخصیتی را از خود بروز می دهیم. کاوشگر، سازنده، مدیر و مذاکره کننده. هر کدام از این تیپ های شخصیتی به وسبله ی مواد شیمیایی متفاوتی در مغزهایمان کنترل می شود. بنا بر این اصل زیست شناسی، هر کس به شخصی جذب می شود که هم تیپ شخصیتی متقابل دارد و هم تیپ شخصیتی او را کامل می کند.
تا اینجای کار، جستجوی عشق کورکورانه صورت می گرفت؛ ولی اکنون فیشر این پرده را کنار زده و نشان می دهد که چطور هر انسان ناخودآگاه به سمت پیدا کردن جفت مناسب خود می رود. او با مطالعه چهل هزار مرد و زن نتایجی به دست آورده که بر اساس آن هر تیپ شخصیتی را با جزییات توضیح می دهد و کمک می کند تا خواننده نیز تیپ شخصیتی خود را بیابد. سپس توضیح می دهد که چرا تیپ های خاصی بهتر با هم جفت می شوند در حالی که بعضی دیگر به مشکل بر می خورند. سرانجام تحقیقات فیشر درباره ی ماهیت پیچیده ی عشق و عاشقی و وابستگی، منجر به دیدگاه های جالب توجهی درباره ی عصاره عشق و ازدواج می شود.
کتاب چرا او که سراسر بر اساس پژوهش های جدید نوشته شده و بخشی از فرآیند پژوهش آن، پرسشنامه ای دقیق و جزئی بوده که توسط هفت میلیون نفر در سه کشور تکمیل شده، درک مخاطب را از چرایی انتخاب فردی خاص متحول خواهد کرد و او را یاری خواهد داد تا با بهره بردن از ماهیت شیمیایی، شریک زندگی خود را پیدا کند.

کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج

Premarital counseling

انتشارات: قطره
نویسنده: شهربانو قهاری

دکتر شهربانو قهاری فارغ التحصیل دکترای روان شناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. او مدرک کارشناسی روان شناسی بالینی خود را از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده است. دکتر قهاری در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن است و به عنوان درمانگر و پژوهشگر در انستیتو روان پزشکی تهران فعالیت می کند. وی هم چنین نویسنده ی کتاب های درمانی برای روان شناسان و مشاوران و کتاب های روان شناسی برای عموم مردم است… زن و مرد در مرحله اول به لحاظ رفتاری، خانوادگی، سبک زندگی و تحصیلات باید مورد بررسی قرار بگیرند، که اگر این مرحله مثبت بود در مراحل دیگر باید به لحاظ ذهنی، و تفکراتی که دارند بررسی شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک ذهنی شان مشخص گردد بعد از این هم نوع نگاه به زندگی و سرگرمی و تفریحاتی که می خواهند داشته باشند و لحظات مشترکشان مورد ارزیابی قرار می گیرد. به نظرم همه اینها مرحله به مرحله است و باید به صورت اجمالی بررسی شوند..

کتاب روابط فرازناشویی

علل،پیامدها،نظریه و درمان

انتشارات: شباهنگ
نویسنده: مجموعه ی نویسندگان زهرا نادری نوبندگانی

کتابی که خوانندگان را از عواملی که زمینه خیانت را فراهم می آورند و یا موجب تسریع یافتن آن می گردند آگاه می سازد، علل آن را مورد بررسی قرار می دهد، از آسیب ها و تاثیراتی که بر افراد وارد می شود می گوید و راه حل هایی مناسب و کار آمد برای کنار آمدن و برطرف سازی مشکلاتی که از خیانت سرچشمه می گیرند بیان می کند.

کتاب همسری که به من میاد

کسب مهارت های ازدواج در قطار انتخاب همسر

انتشارات: آرما
نویسنده: فاطمه سادات دیباج

همسری که به من میاد کتابی است بر اساس تئوریهای علمی که به زبانی کاربردی و عملیاتی مهارتهای لازم در حوزه انتخاب همسر را در قالب یک قطار ارایه کرده است. شما با ورود به هر واگن قطار با یکی از متغیرهای مهم که در آینده رضایت در زندگی زناشویی را تحت تأثیر قرار می دهد آشنا شده و مهارت شناسایی و ارزیابی این متغیر را در خود و طرف مقابلتان کسب می کنید. در نهایت به آخرین واگن که تصمیم گیری نهایی است وارد می شوید و با جمع بندی تمام اطلاعات کسب شده در طول مسیر به تصمیم گیری علمی و عینی و جامع خواهید رسید.

کتاب راه و رسم همسرداری در جامعه ی امروز

Method of marriage

انتشارات: قدیانی
نویسنده: امین الله اکبری

بعضی ها معتقدند انسان بدون عشق نمی تواند به زندگی ادامه دهد و دائما احساس می کند یک چیز کم دارند. نقطه عطف عشق در جامعه ما ازدواج است. روز به روز از تعداد ازدواج های اجباری کاسته شده و دختر و پسر خودشان تصمیم به ازدواج با هم می گیرند. در این چنین شرایطی وجود عشق و محبت بین طرفین یکی از عامل های مهم و تعیین کننده در این تصمیم است. پس می توان به این نتیجه رسید که تقریبا تمام ازدواج های امروزی با عشق آغاز می شوند. اما آنچه ما می خواهیم بررسی کنیم سرنوشت این عشق است که به کجا کشیده خواهد شد و چه بلایی سر آن می آید و در میان زندگی زناشویی بعد از ازدواج چه نشانه هایی از آن باقی می ماند.
برای آن که بتوانیم به کسی محبت کنیم اول از همه باید دیدگاه طرف مقابل را درباره محبت کردن بدانیم ، این کار را باید قبل از ازدواج انجام دهیم تا ببینیم آیا کسی که می خواهیم به عنوان همسر انتخاب کنیم با روحیات ما همخوانی دارد یا خیر.

کتاب روان شناسی ازدواج و شکوه همسرداری

Psychology of marriage

انتشارات: دانشگاه تهران
نویسنده: غلامعلی افروز

کتاب «روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری» به قلم دکتر غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران در حوزه مسائل مربوط به روانشناسی ازدواج است. این کتاب با رویکردی علمی، فرهنگی و اجتماعی، ضمن تاکید بر آموزش مهارت ازدواج سعی در انتقال مفاهیم اخلاقی در قالب دو واحد درسی نموده است.
دکتر افروز در اول کتاب آورده است که همه باید با اندیشه و تلاش مستمر، بستر ازدواج مطلوب و پایدار برای جوانان بصیر و هوشمند ایران اسلامی را با شعار بنیادین «انتخاب دقیق، عروسی آسان» فراهم نمایند. بحث های روانشناسی نسخه جدید، از حرف و حدیث هایی که قبل از ازدواج، در مرحله انتخاب همسر و شرایط سنی و روحی وجود دارد شروع می شود و بعد از آن مسائل مربوط به خود ازدواج را بررسی می کند و تا دوران بعد از ازدواج یعنی همسرداری ادامه دارد.

کتاب روانشناسی همسر ناسازگار

Incompatible spouse psychology

انتشارات: سخن
نویسنده: سعید کاوه

زندگی مشترک و ارتباط متقابل میان همسران، نکات و جزئیات بسیاری را دربر دارد که ناآگاه ماندن از آن ها می تواند آسیب های خاصی را برای هریک از زوجین، زندگی مشترک و خانواده به همراه داشته باشد. یکی از مشکلات عمده در روابط متقابل میان همسران، آن است که یکی از طرفین، با همسری روبه رو شود که دچار مشکلاتی در رفتار، شخصیت و ارتباطات متقابل است. این شخص بالطبع مشکلاتی نیز در روابط متقابل خویش با او پیدا می کند . در چنین شرایطی همسری که آسیب کم تری در رفتارش دارد و با فردی آسیب خورده تر روبه روست، نیاز به آموزش دارد تاچگونگی رفتار با همسری را که از تعادل رفتاری و ارتباطی خارج شده فراگیرد. نگارنده در کتاب حاضر ضمن بررسی مشکلات مربوط به همسر ناسازگار و ویژگی های وی، راه کارهایی برای ادامه ی زندگی با چنین همسران و هم چنین بحث هایی در خصوص جدایی از چنین افرادی مطرح می سازد.

کتاب درسهای زندگی برای زوجها

Life Lessons for Couples

انتشارات: آسیم‏‫
نویسنده: سیندی فرانسیس

مطالب کتاب در قالب توصیه ها و جملات کوتاه حاوی نکته هایی است در خصوص روابط صحیح زناشویی، ابراز عشق و ایجاد صمیمیت و همدلی که برای نمونه در کتاب آمده است: “همیشه می توانید سرمایه ی بیش تری کسب کنید، ولی هیچ گاه نمی توانید زمان زیادی در اخیتار داشته باشید. زمانی را به خانواده ی خود اختصاص دهید”.

کتاب آموزش پیش از ازدواج و آئین همسرداری

ویژه دختران و پسران

انتشارات: نسل روشن
نویسنده: مهران محبیان فر

امروزه تعداد زیادی از زوج ها متوجه شده اند که (مشاوره قبل از ازدواج بسیار) سودمند و کمک کننده است. زوج ها می توانند با صرف وقت برای روابط آینده، با دید وسیع تری اقدام به ازدواج کنند. این کار به آن ها اجازه می دهد تا درباره سوالات مهم قبل از ازدواج پرس و جو کنند.
بررسی مسائل فعلی و پیش بینی مواردی که ممکن است در آینده رخ دهند، درک بهتری درباره برقراری ارتباطی شفاف در آغاز زندگی، به زوج ها می دهد. مشاوره قبل از ازدواج مشاوره ای است که به زوج ها کمک می کند برای ازدواج آماده شوند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به کسب اطمینان از این که شما و همسرتان رابطه ای سالم و قوی خواهید داشت، کمک کرده و به شما و همسرتان، شانس بیشتری در برخورداری از یک ازدواج رضایت بخش و با ثبات بدهد و…

کتاب مدیریت روابط همسران و خانواده

Spouse and family relationship management

انتشارات: به نشر
نویسنده: مجموعه ی نویسندگان روح الله شمسا

این کتاب به ارائه ی راهکارهایی کارآمد برای مدیریت زندگی زناشویی و نحوه برقراری ارتباط صحیح و ضروری با خانواده ها پس از تشکیل زندگی مشترک می پردازد. به این منظور نگارندگان مراحل مختلف ازدواج از هنگام خواستگاری، تعیین مهریه، عقد، تهیه جهاز، رفتن زیر سقف مشترک، پدر یا مادر شدن و… را مورد بررسی قرار می دهند و مواردی را که باید هریک از همسران در هر گام سرلوحه کار خود قرار دهند بیان می کنند.

کتاب روش های حل تعارض در روابط همسران

Methods of conflict resolution in spouses’ relationships

انتشارات: به نشر
نویسنده: روح الله شمسا

تعارض های زناشویی به عنوان گره های ارتباطی بین زن و شوهر، نقشی کلیدی در زندگی ایفا می کنند. از یک طرف وجود تعارض در زندگی زناشویی، واقعیتی غیرقابل انکار است و از سوی دیگر، حل نشدن یا طولانی شدن زمان برای حل و فصل تعارض ها، می تواند زندگی ما را وارد سبک های بیمار گونه ای کند و…

کتاب او همسر من است متعلق به تو نیست

You Can’t Have Him, He’s Mine

انتشارات: کتابسرای میردشتی
نویسنده: ماری اچ براون

آمار پیمان شکنی و بی وفایی بیداد می کند! درصد بالایی از مردان، همسران خود را، گول می زنند و این زنگ خطری است! اگر شوهر شما از این گونه مردان است، نه تنها او را از دست داده اید، بلکه اعتماد و امنیتی را که از زندگی خانوادگی انتظار داشته اید، برباد رفته می بینید. اما نگران نباشید در زندگی هایی که خرسندی و رضایت وجود داشته باشد، آسیب پذیری ناشی از پیمان شکنی کم تر خواهد بود. هم چنین افرادی که شیوه های برقراری ارتباط موثر را می دانند، با خواندن این قبیل کتاب ها مهارت در حل مسائل خانوادگی پیدا خواهند کرد و به طوری معجزه آسا رقیب خود را از صحنه خارج خواهند کرد و…

کتاب عاشقم هست یا نه

True Loves
چه رفتارهایی بین همسران نشان از عشق است

انتشارات: بنیاد فرهنگ زندگی
نویسنده: آلکس تی کوئینک

فاجعه ای که در عصر حاضر رخ داده است این است که برخی به عنوان روانشناس مسیری قطعی به عنوان راه عشق ورزیدن ارائه می دهند که خود نیز توان پیاده سازی روش خود را ندارند و فقط موجب سرخوردگی مصرف کنندگان تئوری شان می شوند .در این کتاب شما متوجه می شوید چهار سبک عشق ورزیدن در این دنیا وجود دارد که قطعا شما در قالب یکی از آن ها سبک زندگی تان استوار شده است . حالا با درک این موضوع و سبک عشق ورزی همسرتان متوجه می شوید چه قدر سبک های متفاوت شما با هم منشاء سوء تفاهم بوده است و حالا با این آگاهی به نیازهای روحی هم دقیق تر پاسخ خواهید داد.
ما در طی سال ها کار بر روی زوج هایی که در روابط شان دچار مشکل بوده اند، به این نتیجه رسیده ایم که الگوی ثابتی برای یک رابطه عاشقانه حقیقی یا پخته وجود ندارد. ما روابط عاشقانه متفاوت اما رضایت بخش و بامعنایی را بین زوج ها، جدا از عللی که آن ها را به سوی هم کشانده است، مشاهده کرده ایم. درنهایت تعجب دیده ایم که این روابط رضایت بخش، الزامآ با معیارهای حاکم بر جامعه در مورد رابطه «پخته و بامعنا» منطبق نبوده اند. زوج هایی که طبق آن معیارها ممکن است ناپخته، ناشاد و نامهربان تلقی شوند، در عمل بسیار شاد بوده اند، یکدیگر را دوست داشته اند و رابطه شان را رضایت بخش دانسته اند. به همین ترتیب زوج هایی که طبق معیارهای جامعه به نظر می رسید «رابطه خوبی» باهم دارند، در عمل بسیار ناراحت و ناراضی بودند و درباره عشق شان نسبت به یکدیگر به شدت تردید داشتند. به تدریج برای مان روشن شد که هیچ معیار واحدی وجود ندارد که روابط را تنها براساس آن بتوان مورد قضاوت قرار داد، بلکه معیارهای متعددی در این مورد وجود دارد. ما کم کم برای کشف معیارهای مناسب، به جای این که روی معیارهای اجتماعی فرهنگی بیرونی تکیه کنیم، به درون خود روابط نگریستیم.

کتاب طلاق عاطفی

Emotional Divorce

علل سردی روابط همسرانانتشارات: انتشارات اشجع
نویسنده: مریم مهران فر

اگر زن و شوهری در برقراری ارتباط عاطفی بین خود ضعف داشته باشند، به سردی روابط بینشان منجر می شود مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی، و حتی کلامی. وجود این مشکل در رابطه باعث بی مهری و کم شدن محبت در خاواده و در نتیجه طلاق عاطفی می شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.