بهترین کتاب‌های انگیزشی که مطالعه و دقت در آنها زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند

0

هدف کتاب‌های انگیزشی الهام بخشیدن و توانمندسازی خوانندگان برای رسیدن به اهدافشان، غلبه بر موانع و داشتن زندگی رضایت‌بخش‌تر است. در اینجا به برخی از آموزه‌های کتاب‌های انگیزشی اشاره می‌کنیم و سپس فهرستی از بهترین کتاب‌های انگیزشی را با هم مرور می‌کنیم.

 هدف‌گذاری: کتاب‌های انگیزشی اغلب بر اهمیت تعیین اهداف مشخص و مشخص و ایجاد برنامه‌ای برای دستیابی به آن‌ها تأکید می‌کنند. آن‌ها خوانندگان را تشویق می‌کنند تا علایق و رویا‌های خود را شناسایی کنند و گام‌های عملی برای تحقق آن‌ها بردارند.

 مثبت اندیشی: این کتاب‌ها قدرت تفکر مثبت و تاثیری که می‌تواند بر زندگی فرد داشته باشد را ترویج می‌کند. آن‌ها به خوانندگان می‌آموزند که ذهنیت مثبتی را در خود پرورش دهند، چالش‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد دوباره چارچوب‌بندی کنند و به جای مشکلات بر راه حل‌ها تمرکز کنند.

 اعتماد به نفس: کتاب‌های انگیزشی به خوانندگان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس و باور به توانایی‌های خود ایجاد کنند. آن‌ها راهبرد‌هایی را برای غلبه بر شک به خود، پذیرش شکست به عنوان یک تجربه یادگیری و توسعه انعطاف‌پذیری در مواجهه با ناملایمات ارائه می‌دهند.

 توسعه شخصی: این کتاب‌ها اغلب موضوعات مرتبط با توسعه شخصی، مانند مدیریت زمان، مهارت‌های ارتباطی، رهبری و هوش هیجانی را پوشش می‌دهند. آن‌ها نکات و تکنیک‌های عملی را برای بهبود مستمر خود ارائه می‌دهند.

 انگیزه و الهام: کتاب‌های انگیزشی از داستان‌ها، حکایات و مثال‌ها برای الهام بخشیدن به خوانندگان و برانگیختن اشتیاق آن‌ها برای موفقیت استفاده می‌کنند. آن‌ها نقل قول‌ها، جملات تاکیدی و تمرین‌های انگیزشی را ارائه می‌دهند تا به خوانندگان کمک کنند انگیزه خود را حفظ کنند و روی اهداف خود متمرکز شوند.

 ذهن آگاهی و بهزیستی: بسیاری از کتاب‌های انگیزشی بر اهمیت ذهن آگاهی، مراقبت از خود و بهزیستی تاکید دارند. آن‌ها خوانندگان را تشویق می‌کنند که سلامت جسمی، روانی و عاطفی خود را در اولویت قرار دهند، شکرگزاری کنند و آرامش و شادی درونی را پرورش دهند.

 اقدام و مسئولیت‌پذیری: در نهایت، کتاب‌های انگیزشی بر اهمیت اقدام و پاسخگو نگه داشتن خود برای پیشرفت تاکید می‌کنند. آن‌ها خوانندگان را تشویق می‌کنند تا از مناطق امن خود خارج شوند، در مواجهه با چالش‌ها پایداری کنند و مسئولیت موفقیت خود را بر عهده بگیرند.

۱– کتاب اثر مرکب
The Compound Effect

نویسنده: دارن هاردی

 

کتاب اثر مرکب
The Compound Effect

کتاب اثر مرکب، اثری نوشته ی دارن هاردی است که نخستین بار در سال 2010 به انتشار رسید. در این کتاب بسیار تأثیرگذار، هیچ حقه یا شعبده ای برای دگرگون کردن زندگی به شما معرفی نمی شود بلکه تصمیمات، که سرنوشت همه ی ما را می سازند، در مرکز توجه قرار دارند. تصمیمات کوچک و روزمره ی ما یا باعث می شوند به زندگی‌ای که می خواهیم برسیم و یا ما را از آن دور می کنند. دارن هاردی که مدت ها ناشر مجله ی شناخته شده ی «موفقیت» بوده، اثر مرکب را به مخاطبین خود تقدیم می کند که تشریحی جزء به جزء است از قواعد بنیادینی که بزرگترین موفقیت ها را در تجارت، روابط و غیره رقم زده اند. این سیستمِ ساده، گام به گام و کاربردی به شما کمک خواهد کرد که موفقیت هایتان را چند برابر کنید، از چگونگی روند پیشرفت خود آگاه شوید و به شکلی واقع گرایانه در مسیر رسیدن به هدف های خود گام بردارید. اگر داشتن زندگی‌ای خارق العاده برایتان اهمیت دارد، از قدرت اثر مرکب استفاده کنید تا موفقیتی را که می خواهید، خودتان با دستان خودتان بسازید.

۲- کتاب انسان در جستجوی معنا
Man’s Search for Meaning

نویسنده: ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا
Man's Search for Meaning

کتاب انسان در جستجوی معنی، اثری نوشته ی ‏‫ویکتور فرانکل است که اولین بار در سال 1946 چاپ شد. شرح حال بسیار تأثیرگذار فرانکل با توصیف زندگی در کمپ های مرگ متعلق به نازی ها و درس هایی معنوی از چگونگی جان به در بردن از شرایطی غیرقابل تحمل، برای نسل هاست که مخاطبین را مسحور خود کرده است. فرانکل در بین سال های 1942 تا 1945 در چهار کمپ مختلف از جمله آشویتز به کار گرفته شد در حالی که پدر و مادر، برادر و همسرِ حامله اش جان باختند. فرانکل که روانپزشک است، بر اساس تجربیات خود و افرادی که بعدها درمان کرد، استدلال می کند که ما نمی توانیم از رنج اجتناب کنیم بلکه می توانیم چگونگی مواجهه با آن را انتخاب کنیم، در آن معنا بیابیم و با هدفی احیا شده به مسیر زندگی ادامه دهیم. این تئوری فرانکل که لوگوتِراپی یا معنادرمانی نام دارد، بیان می کند که نیروی محرکه ی اصلی در ما انسان ها، نه رسیدن به لذت بلکه کشف و پیگیری چیزهایی است که در ذهنمان، آن ها را دارای معنا می دانیم. این کتاب فوق العاده موفق تا زمان مرگ فرانکل در سال 1997 به فروشی بالغ بر ده میلیون نسخه دست یافت و به بیست و چهار زبان ترجمه شد.

۳- کتاب ۴۸ قانون قدرت
The 48 Laws of Power

نویسنده: رابرت گرین

کتاب ۴۸ قانون قدرت
The 48 Laws of Power

کتاب 48 قانون قدرت، اثری نوشته ی رابرت گرین است که اولین بار در سال 1998 به انتشار رسید. رابرت گرین در این کتاب شگفت انگیز، سه هزار سال از تاریخ قدرت را با بهره گیری از تفکرات ماکیاولی، سون تزو، کارل فون کلاوزویتس و همچنین از زندگی افرادی مهم و تأثیرگذار، در 48 قانون فوق العاده مهم و حیاتی خلاصه کرده است. بعضی از این قوانین بر اهمیت «عقل و احتیاط» تأکید می کنند، برخی دیگر، ارزش اعتماد به نفس را یادآور می شوند و بسیاری از آن ها، خویشتن داری کامل و تسلط بر نفْس را توصیه می کنند. با این حال، هر قانون در داشتن یک چیز با سایرین مشترک است: تمایل به چیرگی مطلق. اگر قصد دارید در رقابتی پیروز شوید، در شرایط مختلف از خود دفاع کنید و یا این که فقط قوانین بازی قدرت را بدانید، کتاب 48 قانون قدرت، اثری ایده آل برای شماست.

۴- کتاب عادت های اتمی
Atomic Habits

نویسنده: جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی
Atomic Habits

کتاب عادت های اتمی، اثری نوشته ی جیمز کلیر است که اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. اگر در تغییر عادت هایتان به مانع برخورده اید، مشکل، شما نیستید بلکه «سیستم» شماست. جیمز کلیر، استاد خلاصه کردن موضوعاتی پیچیده در رفتارهایی ساده است؛ رفتارهایی که می توانند به راحتی در زندگی روزانه و کار انجام شوند. او در کتاب عادت های اتمی، از موثق ترین ایده ها در زیست شناسی، روانشناسی و علوم مغز و اعصاب استفاده می کند و راهنمایی ساده و همه فهم برای پایدار ساختن عادت های خوب و از میان برداشتن عادت های بد می سازد. مخاطبین در طول این مسیر، با داستان های الهام بخش و سرگرم کننده ای مواجه می شوند: از قهرمانان المپیک و هنرمندان برجسته گرفته تا رهبران تجاری و پزشکانی که زندگی انسان ها را نجات می دهند.

۵- کتاب پسر بچه، موش کور، روباه و اسب
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse

انتشارات: کتاب کوله پشتی
نویسنده: چارلی مکسی

کتاب پسر بچه، موش کور، روباه و اسب
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse

نیویورک تایمز این کتاب را این طور معرفی می کند:
“کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» نه تنها یک داستان تحریک آمیز و بحث برانگیز است، بلکه این کتاب خودش یک اثر هنری است.”

تصویرگر مشهور بریتانیایی، یک افسانه مدرن برای همه سنین خلق کرده است که به بررسی درس های جهانی زندگی می پردازد. این کتاب شامل 100 نقاشی رنگی و سیاه و سفید است.

“وقتی بزرگ شوی می خواهی چه بشوی؟” موش کور پرسید.
پسر گفت: “مهربان”.

چارلی مکسی بر اساس کوارتت معروف شخصیت هایش، در کتاب زیبای «پسربچه، موش کور، روباه و اسب»، الهام و امید را در زمانی نامشخص به خوانندگان خود می دهد. این کتاب، ماجرای پسر، موش کور، روباه و اسب، دوستی غیرممکن بین آنها و درس های حزن انگیز و جهانشمولی که با هم و از هم می آموزند را روایت می کند. این کتاب درخشان همراه با شوخ طبعی های مکسی، روایت دست نویس را با ده ها نقاشی شگفت انگیز می آمیزد. این کتاب جذاب با طراحی بسیار زیبایش گنجینه ای برای نسل های بعد است.

۶- کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
Reinventing Your Life

نویسنده: جفری ای یانگ

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
Reinventing Your Life

در کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید” بیاموزید که چگونه به رفتارهای مخرب خود پایان دهید. رفتارهایی که شما را از زندگی بهینه و موفقیت آمیز باز می دارد. روابط نامناسب، عدم اعتماد به نفس غیر منطقی، احساس عدم موفقیت – اینها همه مشکلاتی هستند که با تغییر انواع پیام هایی درونی قابل حل هستند. این الگوی رفتاری مخرب، “تله های زندگی” نامیده می شوند، و جفری ای.یانگ در کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید” به شما نشان می دهد که چگونه می توانید چرخه ای را که شما را از رسیدن به خوشبختی باز می دارد، متوقف کنید.

آیا گرفتار «تلهٔ زندگی» هستید؟ آیا به سمت رابطه با افرادی کشیده شده اید که مغرور یا بی عاطفه هستند؟ آیا به دلیل ترس طردشدن از سوی دیگران، از نشان دادن شخصیت واقعی خود واهمه دارید؟ آیا در برابر اشخاص اطراف خود احساس کمبود می کنید؟ آیا همیشه آسودگی و فراغت خود را در جهت تلاش برای بهترین بودن قربانی می کنید؟ دو روانشناس پیشگام آمریکا به شما نشان خواهند داد که که چگونه می توانید به وسیلهٔ روش های کاربردی و هیجان انگیزی که زندگی شما را دگرگون می کنند، خود را از این «تله» های مخرب رها سازید. «زندگی خود را دوباره بیافرینید»، معنا و ارزش منحصر به فردی دارد. این کتاب نمایشگر بالاترین میزان از سال ها رشد فردی و شغلی برای هریک از ماست.

«زندگی خود را دوباره بیافرینید»، به یازده نکتهٔ مهم از این الگوهای شخصیتی تکرارشونده و نابودگر که در این کتاب از آن ها تحت عنوان تله های زندگی یاد می شود، اشاره می کند. این کتاب، عوامل پیچیده را نفی کرده و عوامل ساده و قابل فهم را جایگزین آن ها می کند. خواننده به راحتی می تواند معنای تله های زندگی را درک کند و به سرعت تله های زندگی خود را شناسایی کند. به کمک مجموعه ای غنی از پرونده های مختلف که از دل تجربه های حقیقی درمانگاهی بیرون کشیده شده، به خواننده کمک می شود تا از دیدگاه شخصی به تله های زندگی نگاه کند.

علاوه بر این، تکنیک هایی که نویسندگان این کتاب به ارمغان می آورند، تکنیک هایی قدرتمند در جهت ایجاد تغییر نیز هستند. رویکرد آن ها رویکردی تکاملی است: همین طور که رویکرد تجربی و راهگشای شناخت درمانی را حفظ می کنند، سعی بر رسیدن به روش های درمانی شناختی، رفتاری، روانکاوی و تجربی را نیز دارند. «زندگی خود را دوباره بیافرینید»، تکنیک های کاربردی را برای غلبه بر دردناک ترین مشکلات تمام زندگی ما ارائه می دهد. این کتاب نمایانگر نگرش ژرف و دلسوزانه و بینش درمانی نویسندگان آن است.

۷- کتاب همیشه خلاق
Daily Creative
راهنمای روزانه خلاقیت

نویسنده: تاد هنری

کتاب همیشه خلاق
Daily Creative
راهنمای روزانه خلاقیت

از نویسنده پرفروش تاد هنری در اینجا یک راهنمای الهام‌بخش ارائه می‌شود که به جرقه زدن انرژی خلاقانه در روز کمک می‌کند. حتی اگر خودتان را خلاق تصور نکنید، احتمالا از تعداد ابزارهای خلاقانه ای که هر روز استفاده می کنید شگفت زده خواهید شد. شما مشکلات را حل می کنید، طراحی می کنید، می نویسید، اختراع می کنید، یا به عبارت دیگر ایجاد می کنید. اما فشاری که ما برای ایجاد ارزش مداوم با ذهن خود احساس می کنیم می تواند باعث استرس شدید شود و در نهایت توانایی ما را برای موثر بودن در نقش هایمان در دراز مدت خنثی کند.

«همیشه خلاق» یک کتاب روزانه برای حرفه ای های پرمشغله، خلاق و غیره است، که به شما کمک می کند برای روز خود بنامه ریزی کنید و به سمت اهداف خود پیش بروید.

هر مطالعه روزانه عبارت است از:

سریع: کمتر از 5 دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود
متمرکز: حول یک موضوع خاص متمرکز می شود
الهام بخش: شامل نقل قولی از متفکران و خلاقان بزرگ در طول تاریخ است
عملی: با یک اقدام روزانه به شما کمک می کند تا به نتیجه برسید

۸- کتاب نیمه تاریک وجود
The Dark Side of the Light Chasers

نویسنده: دبی فورد

کتاب نیمه تاریک وجود
The Dark Side of the Light Chasers

کتاب نیمه تاریک وجود، اثری نوشته ی دبی فورد است که اولین بار در سال 1998 به چاپ رسید. «سایه» در روانشناسی اسم های متعددی دارد: «خویشتن جایگزین»، «خویشتن پایین تر»، «همزاد تاریک»، «خویشتن سرکوب شده»، «اید» و اسم هایی دیگر. کارل یونگ بیان می کند که سایه، «آن شخصی است که ترجیح می دهید نباشید.» اما حتی اگر آگاهانه تصمیم بگیرید که نیمه تاریک وجودتان را پنهان سازید، طبق نظر نویسنده ی این کتاب بسیار پرفروش و تأثیرگذار، باز هم آن نیمه ی تاریک، سایه ای خلق خواهد کرد. فورد در این اثر، راه هایی را ارائه می دهد که ما را قادر می سازد به جای پس زدن بخش های به ظاهر نامطلوب شخصیتمان، با آن ها رو به رو شویم و حتی از آن ها بهره ببریم. ممکن است سایه هایمان تهدیدکننده به نظر برسند اما آن ها اغلب در به وجود آوردن تغییر و دگرگونی در زندگی بسیار تأثیرگذار هستند. با مطالعه ی کتاب نیمه تاریک وجود خواهید توانست استعدادها و قدرت هایی را در خود کشف کنید که در نیمه تاریک وجودتان جا خوش کرده اند.

۹- کتاب تکه هایی از یک کل منسجم
The necessary piece of a coherent whole

نویسنده: پونه مقیمی

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم
The necessary piece of a coherent whole

کتاب «تکه هایی از یک کل منسجم» را می توان چکیده ا ی از کتاب های هنر خوب زندگی کردن، هنر شفاف اندیشیدن، شفای زندگی و پروژه شادی در نظر گرفت اما بر خلاف کتاب‌های معمول که نوعی مثبت اندیشی کاذب را توصیه می‌کنند، این کتاب در فضایی کاملا واقع بینانه سیر می کند. کتاب اساسا غیر داستانی است اما ردپای قصه ها و داستان هایی را که نویسنده از تجربه بیمارانش گرفته است، می توان در آن دید. این کتاب در نه فصل و حول محور خودشناسی و نگاه به درون نوشته شده است که هر کدام به بخش های کوتاه یک تا سه صفحه ای تقسیم شده اند. از شناساندن بالاترین سطح روابط انسانی شروع می شود و در آخر به تنهایی بشر می رسد، و نشان می دهد که با خودشناسی می توان صمیمیت و روابط پایدارتری را ایچاد نمود. کتاب با واقع نگری از شما می خواهد خودتان را بپذیرید و در نهایت، آرامش را بیابید.

۱۰- کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟
Why Has Nobody Told Me This Before?

نویسنده: جولی اسمیت

کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟
Why Has Nobody Told Me This Before

کتاب «چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟» اثری نوشته «جولی اسمیت» است که اولین بار در سال 2022 چاپ شد. نویسنده توضیح می دهد که ما باید ابتدا ارزش ها و هویت خودمان را تعیین کنیم و سپس به تحلیل افکار و رفتارهایمان بپردازیم تا دریابیم آیا در حال حرکت در مسیر درست هستیم یا خیر. «اسمیت» همچنین از اهمیت شناخت عواطفمان به شکلی جزئی نگرانه سخن می گوید—ممکن است تصور کنیم غمگین هستیم اما در واقعیت فقط کسل، مضطرب یا خسته باشیم. او پیشنهاد می کند که عواطف منفی خود را بنویسیم تا به درک بهتری از چرایی و چگونگی شکل گیری آن ها دست یابیم و به تبع آن، ماهیت این عواطف را بهتر بشناسیم. «اسمیت» تأکید می کند که نباید جلوی احساسات بد و آزاردهنده را بگیریم بلکه باید اجازه دهیم آن ها جریان طبیعی خود را داشته باشند، و به شکل همزمان به تلاش برای تعیین خاستگاه این احساسات بد بپردازیمو

۱۱- کتاب مغازه ی جادویی
Into the Magic Shop

نویسنده: جیمز دوتی

کتاب مغازه ی جادویی
Into the Magic Shop

کتاب «مغازه جادویی» اثری نوشته «جیمز دوتی» است که نخستین بار در سال 2016 منتشر شد. وقتی «دوتی» نوجوان بود، در یک فروشگاه لوازم شعبده بازی با زنی سالخورده و مهربان به نام «روث» آشنا شد که در طول چند هفته بعدی، تمرین هایی مربوط به ذهن و بدن را به او آموخت که مسیر زندگی اش را تغییر داد. «دوتی» که در فقر با پدری معتاد به الکل و مادری دچار به افسردگی حاد بزرگ شد، در سال های بعدی به عنوان یک جراح و کارآفرین به موفقیتی چشمگیر رسید. اما آینده او در دو مقطع مورد تهدید قرار گرفت: از سر گذراندن تجربه نزدیک به مرگ در یک سانحه رانندگی، و مدتی بعد، یک تصمیم تجاری اشتباه که او را تا آستانه ورشکستگی پیش برد. «دوتی» از طریق به خاطر آوردن تمرین های «روث»، توانست کنترل اوضاع را به دست بگیرد و در نهایت، زندگی سرشار و موفقیت آمیزی را برای خود بسازد.

۱۲- کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی
Nonviolent Communication: A Language of Compassion

نویسنده: مارشال روزنبرگ

کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی
Nonviolent Communication: A Language of Compassion

کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی، اثری نوشته ی مارشال روزنبرگ است که نخستین بار در سال 1999 انتشار یافت. «ارتباط بدون خشونت»، افراد را تشویق می کند تا از زبانی استفاده کنند که احساس دوستی و صمیمیت را میان انسان ها فزونی می بخشد. مارشال روزنبرگ در این کتاب، دست به کشف دوباره ی زبان گمشده ی انسانیت زده است؛ زبانِ انسان هایی که به هم اهمیت می دهند و در هماهنگی و آرامشی بلندمدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند. روزنبرگ، به مخاطبین می آموزد که چگونه می توانند از طریق متمرکز کردن حواس و آگاهی خود بر چهار حوزه، طریقه ی بیان و ارتباط برقرار کردن با سایر افراد را در جهتی فوق العاده سازنده و مثبت تغییر دهند. این چهار حوزه عبارتند از: چیزهایی که مشاهده می کنیم؛ احساساتمان، خواسته هایمان و چیزهایی که نیاز داریم تا زندگی مان را پربارتر و سرشارتر سازیم. مهارت هایی که در این کتاب، آموزش داده می شوند، درک عمیق، احترام، همدلی و عشق متقابل در زندگی را به ارمغان خواهند آورد.

۱۳- کتاب پتانسیل پنهان
Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things

نویسنده: آدام گرانت

کتاب پتانسیل پنهان
Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things

کتاب «توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به افتخارات بزرگ» نوشته‌ی آدام گرانت، یک اکتشاف علمی و همزمان انگیزشی در زمینه‌ی توسعه فردی و کشف استعدادهای پنهان انسان است. گرانت که به خاطر نگارش کتاب‌های پرفروش و سخنرانی‌های تأثیرگذارش شناخته شده است، در این کتاب به مخاطبان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند به پتانسیل‌های دفن‌شده درونی خود دست یابند و آن‌ها را به سمت دستاوردهای بزرگتری هدایت کنند.

آدام گرانت در «توانمندی‌های نهان» با تکیه بر تحقیقات گسترده و مطالعات علمی، ماهیت تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگتر را باز می‌کند. او با بررسی داستان‌های واقعی افرادی که موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌اند، الگوهایی را شناسایی می‌کند که می‌توانند به راهنمایی دیگران برای کشف استعدادهای پنهان خود و استفاده‌ی بهینه از آن‌ها کمک کنند. یکی از موضوعات محوری کتاب، شناسایی و بازشناسی توانمندی‌هایی است که ممکن است به دلایل مختلفی چون ترس از شکست، عدم اعتماد به نفس یا حتی عدم آگاهی از وجود آن‌ها، نادیده گرفته شوند. گرانت بر این باور است که هر فردی توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه‌ای دارد که می‌تواند با کشف و تقویت آن‌ها، مسیر موفقیت‌های بزرگتری را در پیش بگیرد. در کتاب به طور مفصل به مراحل عملی دستیابی به این توانمندی‌ها پرداخته شده است. از شناخت نقاط قوت و ضعف، گذر از موانع ذهنی، استفاده از بازخوردها، تا توسعه مهارت‌ها و کاربرد تکنیک‌های اثبات‌شده علمی برای تسریع در فرآیند یادگیری و بهبود عملکرد.

آدام گرانت همچنین نشان می‌دهد که چگونه فرهنگ‌ها و اجتماعات می‌توانند بر کشف و توسعه استعدادهای فردی تأثیر بگذارند. او با مثال‌هایی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که فرهنگ‌های حمایت‌گر و توسعه‌دهنده دارند، تأکید می‌کند که محیط اطراف می‌تواند به یک منبع قدرتمند برای شکوفایی توانمندی‌های نهان تبدیل شود. یکی دیگر از بخش‌های مهم کتاب، تأکید بر نقش علم روانشناسی در توسعه شخصی است.

۱۴- کتاب جادوگران بازار نوین
The New Market Wizards
گفتگو با معامله گران برتر آمریکا

نویسنده: جک دی. شواگر

تاب جادوگران بازار نوین
The New Market Wizards
گفتگو با معامله گران برتر آمریکا

در کتاب جادوگران بازار نوین، معامله‌گران موفق استراتژی‌های مالی ای را که آنها را به موفقیت رسانده است افشا می‌کنند. جک دی. شواگر با پرسیدن سوالاتی که خوانندگان علاقه مند یا درگیر در بازارهای مالی دوست دارند از سوپراستارهای مالی بپرسند، این جادوگران مالی را تشویق می کند تا بینش خود را به اشتراک بگذارند. کتاب جادوگران بازار نوین کتابی سرگرم کننده، آموزنده و ارزشمند برای کسانی است که دوست دارند به جادوگر های جدید تبدیل شوند.
Futures Industry درباره ی این کتاب نوشته است:
“این کتاب باید توسط هرکسی که مدیرانی را برای تجارت های سازمانی یا حتی شخصی انتخاب می کند، ب مطالعه شود.”
وال استریت ژورنال نیز نوشته است:
“آیا معامله گران بزرگ متولد شده اند یا در راه صعود به موفقیت دست می یابند؟…کتاب جادوگران بازار نوین برخی از آنها را متولد می کند. این کتاب بینش جالب دارد.”
در آغاز کتاب آمده است:
” پس از پایان نسخه پیشین این کتاب، «جادوگران بازار» یک سری مسافرت های آموزشی را انجام دادم که در آن پرسش هایی مکرر مطرح شدند. یک پرسش رایج این بود: «آیا مصاحبه های پی در پی شما با برخی از بزرگترین معامله گران دنیا؛ باعث پیشرفتتان در این زمینه شده است؟». با اینکه من تا اندازه زیادی امکان آن را داشتم که پیشرفت بزرگی در معاملاتم داشته باشم، به گونه ای در پاسخ دادن طفره می رفتم. می گفتم: « خوب، نمی دانم. در واقع در حال حاضر معامله ای انجام نمیدهم» در حالی که برای مولف کتاب جادوگران بازار دست از داد و ستد کشیدن به گونه ای کجروی به حساب می آید، برای عدم فعالیت من هم دلیل خوبی وجود دارد. یکی از قواعد اساسی داد و ستد این است یا باید چنین باشد، که وقتی توانایی زیان کردن ندارید داد و ستد نکنید.”

15- کتاب افسانه کاریزما : هنر جذاب بودن
The Charisma Myth
راهکارهای موثر رفتار کاریزماتیک

نویسنده: اولیویا فاکس کابان

کتاب افسانه کاریزما : هنر جذاب بودن
The Charisma Myth
راهکارهای موثر رفتار کاریزماتیک

چه می شود اگر کاریزما آموزش دادنی باشد؟
اسطوره کاریزما این ایده است که کاریزما یک کیفیت اساسی و ذاتی است – شما یا آن را دارید ( مثل بیل کلینتون ، استیو جابز ، اپرا) یا اینکه ندارید. همانطور که اولیویا فاکس کابن آشکار می کند ، این درست نیست. رفتارهای کاریزماتیک توسط هر کس می تواند آموخته شود و کمال یابد.
کابین با استفاده از تکنیک هایی که در ابتدا برای هاروارد و MIT توسعه داده بود ، کاریزما را به اجزای آن می شکند. کاریزماتیک تر شدن به معنای تغییر شخصیت اساسی شما نیست. این در مورد اتخاذ یک سری روشهای خاص است که متناسب با شخصیتی است که دارید افسانه ی کاریزما به شما نشان می دهد چگونه می توانید تأثیرگذارتر ، متقاعد کننده تر و الهام بخش باشید.
برای اولین بار ، علم و فناوری کاریزما را تجزیه کرده اند ، آن را فهمیده و آنرا به علمی کاربردی تبدیل کرده اند: در آزمایش های آزمایشگاهی کنترل شده ، محققان می توانند سطح کاریزمای افراد را بالا برده یا پایین آورند ، انگار که در حال شماره گیری باشند . آنچه در اینجا می یابید ، جادویی عملی است : دانش منحصر به فرد ، برگرفته از انواع علوم ، نشان می دهد که کاریزما واقعا چیست و چگونه کار می کند. شما هم بینش و هم تکنیک های لازم برای استفاده از این دانش را بدست خواهید آورد. دنیا به آزمایشگاه شما تبدیل می شود و هر شخصی که با آن ملاقات می کنید ، فرصتی برای آزمایش است.
افسانه ی کاریزما ترکیبی از داستانهای سرگرم کننده ، علم صدا و ابزارهای عملی است. کابین یک رویکرد علمی سخت درباره ی این افسانه به کار می بندد تا نشان دهد که واقعا کاریزما چیست ، چگونه آموخته می شود ، عوارض جانبی آن چیست و چگونه می توان آنها را کنترل کرد.

16- کتاب معجزه شکرگزاری
The Magic

نویسنده: راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری
The Magic

یک کلمه همه چیز را تغییر می دهد …

بیش از بیست قرن ، همه کسانی که متون مقدس را می خوانده اند، آن را عرفانی و گیج کننده دانسته و به عبارتی درک درستی از مفهوم آن بدست نیاورده اند. فقط تعداد معدودی از مردم در طول تاریخ فهمیده اند که کلمات معما هستند و زمانی که شما بتوانید این معما را حل کنید دنیای جدیدی از شگفتی و رمز و راز آسمانی به روی شما باز خواهد شد. درواقع شکر و سپاس سه مرحله دارد: اول، شکرگزاری قلبی؛ یعنی تفکر درباره ی نعمت و خشنودی از آن. دوم، شکرگزاری زبانی که ثناگویی از نعمت دهنده ی اصلی و تشکر از واسطه ی فیض است. و سوم، شکرگزاری اعضا و جوارح، یعنی قدردانی در برابر نعمت، که در اصل همان شکرگزاری عملی است و جایگاهی خاص دارد.

در کتاب معجزه اثر راندا برن، این دانش را برای تغییر زندگی به جهانیان نشان می دهد. سپس ، در یک سفر باورنکردنی 28 روزه ، به شما می آموزد که چگونه این دانش را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید.

مهم نیست که شما کی هستید ، فارغ از شرایط فعلی شما ، معجزه قصد دارد کل زندگی شما را تغییر دهد!

17- کتاب اشراف زادگان فقیر
Poor nobles

نویسنده: سید رضا حیات الغیب

کتاب اشراف زادگان فقیر
Poor nobles

هر قدر هم که در ستایش فقر صحبت شود باز هم این واقعیت پابرجاست که نمی توانیم زندگی کامل و موفقی داشته باشیم مگر اینکه ثروتمند .باشیم هیچ کسی بدون پول کافی نمیتواند به بالاترین سطح استعداد و رشد روحیاش برسد چون برای گشایش روح و رشد استعدادها به چیزهای زیادی احتیاج داریم و بدون پول نمیتوانیم آنها را فراهم کنیم.
خداوند صفات بسیار زیادی دارد ولی هیچگاه صفت فقر را برای خود برنگزیده و نگفته است فقیرم خداوند در تمام کتابهای آسمانی خود را غنی و صمد معرفی کرده است؛ بی نیاز و سرشار از غنا! پس فقر نه فضیلت است و نه میتواند خواست خداوند باشد. هیچ کجای جهان هستی شما آثاری از فقر نخواهید دید مگر در یک مورد و آن هم بین انسانهایی که فقر را باور کرده و با آن زندگی میکنند شما فقط در یک گوشه از جهان فقر را خواهید دید و آن گوشه جایی است که انسانهای فقیر با انعکاس نگاه و انرژی فقیرانه ی خود باعث تجلی فقر در سر و روی آن منطقه می شوند. انسان حق زندگی دارد. این بدان معناست که او قابلیت این را دارد که بتواند بدون مشکل از هر امکاناتی که برای حداکثر پیشرفت ذهنی روحی و جسمی خود نیازمند است بهره بگیرد به بیانی دیگر او حق دارد ثروتمند باشد برای ثروتمند شدن واقعی نباید به میزان اندک رضایت .داد هیچکس نباید به امکانات اندک رضایت دهد در حالی که می تواند و توانایی آن را دارد که از امکانات بیشتری لذت ببرد.

18- کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند
Why Men Love Bit*hes

کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند
Why Men Love Bit*hes

نویسنده: شری آرگو

کتاب زنان زیرک، اثری نوشته ی شری آرگو است که نخستین بار در سال 2002 به چاپ رسید. آیا احساس می کنید بیش از اندازه مهربان و خوش برخورد هستید؟ کتاب زنان زیرک، بینشی منحصر به فرد را به مخاطبین ارائه می کند: چرا مردان به زنی قدرتمند که برای حق خود می جنگد، علاقه مند می شوند؟ این راهنمای جذاب و قابل اتکا که در هر صفحه، جزئیاتی جالب توجه را در خود جای داده، آشکار می کند چرا یک زن قدرتمند، بسیار خواستنی تر از زنی به اصطلاح «بله گو» است که به شکلی مداوم، از خواسته های خود می گذرد. شری آرگو جواب های هیجان انگیزی را در مورد برخی از سوالات سخت زنان ارائه می کند: چرا مردان در آغاز رابطه، بسیار رمانتیک هستند و چرا تغییر می کنند؟ چرا مردان قدر دخترهای خوشرو را نمی دانند؟ چرا مردان برای زنی که برای حق خود می جنگد، احترام قائل می شوند؟

19- کتاب تفکر سریع و کند
Thinking, Fast and Slow

نویسنده: دانیل کانمن

کتاب تفکر سریع و کند
Thinking, Fast and Slow

کتاب تفکر سریع و کند، اثری نوشته ی دانیل کانمن است که نخستین بار در سال 2011 منتشر شد. کانمن در این کتاب پرطرفدار و پرفروش، ما را به سفری دگرگون کننده به اعماق ذهن می برد و دو سیستم تفکر در بشر را تشریح می کند: سیستم اول، سریع، شهود-محور و عاطفی است و سیستم دوم، کندتر، مشورت-محور و منطق گراتر است. کانمن توانایی های خارق العاده و البته نقاط ضعفِ تفکر سریع را آشکار می کند و تأثیر فراگیر ادراک های شهود-محور را بر تفکرات و رفتارهای ما نشان می دهد. سختی های پیش بینیِ این که چه عواملی ما را در آینده خوشحال خواهند کرد، چالش های داشتن فهمی عاقلانه و درست از ریسک پذیری در زندگی حرفه ای و شخصی، و تأثیر عمیق جانبداری های ذهنی بر تمامی جنبه های ریز و درشت زندگی انسان را تنها از طریق رسیدن به درکی درست از چگونگی کارکرد این دو سیستم در کنار یکدیگر می توان فهمید؛ سیستم هایی که تمامی قضاوت ها و تصمیمات ما را شکل می دهند.

20- کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
The Complete Writings of Florence Scovel Shinn

نویسنده: فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
The Complete Writings of Florence Scovel Shinn

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، اثری تأثیرگذار و ماندگار نوشته ی فلورانس اسکاول شین است که در زمره ی برترین کتاب های خودپروری قرار دارد. در این اثر ارزشمند، چهار عنوان از برترین کتاب هایی گرد هم آورده شده که به مخاطب، چگونگی بُردن در «بازی زندگی» را از طریق تفکرات مثبت و همسویی با جریان سرنوشت آموزش می دهند. مخاطبین با مطالعه ی این کتاب، فرصت این را پیدا خواهند کرد تا بذر موفقیت و مثبت اندیشی را در ذهن خود بکارند و به شکلی مؤثر و کاربردی با آموزه ها و بینش های روشنگرانه ی اسکاول شین ارتباط برقرار کنند. به گواه مخاطبین بی شمار اندیشه های اسکاول شین، قدرت بخشیِ ذهنیِ فوق العاده ای در آثار این نویسنده و معلم معنوی برای همه ی افراد، به خصوص زنان، نهفته است.

21- کتاب چهار میثاق
The Four Agreements: A Practical Guide to Personal Freedom

نویسنده: دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق
The Four Agreements: A Practical Guide to Personal Freedom

کتاب چهار میثاق، اثری نوشته ی دون میگوئل روئیز است که اولین بار در سال 1997 به انتشار رسید. روئیز در این کتاب تکان دهنده و الهام بخش، پرده از سرچشمه ی باورهای محدودکننده ای برمی دارد که ما را از لذت زندگی محروم می کنند و رنج ها و اضطراب هایی غیرضروری را به وجود می آورند. این اثر آموزنده که بر پایه ی خِرد باستانیِ فرهنگ سرخپوستان «تولتک» شکل گرفته، نقشه ی راهی را پیش روی مخاطبین قرار می دهد که می تواند به سرعت، زندگی انسان ها را دگرگون سازد و آن ها را با تجربه ای جدید و ناب از آزادی، خوشحالی واقعی و البته عشق آشنا کند. کتاب چهار میثاق، اثری ساده اما بسیار شگرف است که بدون شک، دریچه ای جدید را به سوی دنیایی لذت بخش تر و زیباتر برای مخاطبین خود باز می کند.

22- کتاب اصل گرایی
Essentialism
اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

نویسنده: گرگ مک کیون

کتاب اصل گرایی
Essentialism
اصل را بچسبید و فرع را رها کنید

اصل گرایی نوشتته گرگ مک کیون، در مورد انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر نیست. فقط در مورد انجام کارهای درست است. این کتاب یک استراتژی مدیریت زمان یا یک تکنیک بهره وری نیست، بلکه یک نظم و انضباط سیستماتیک برای تشخیص آنچه که کاملا ضروری است ، می باشد . بنابراین می توانیم بالاترین سهم ممکن را در مورد چیزهایی که واقعا مهم هستند ، کسب کنیم.

اصل گرایی با مجبور کردن ما برای استفاده از معیارهای انتخابی تر برای آنچه ضروری است ، به ما قدرت می دهد تا کنترل انتخاب های خودمان را در مورد اینکه زمان و انرژی گرانبهای خود را خرج کنیم ، به دست بیاوریم.

اصل گرایی چیز دیگری نیست . یک روش کاملا جدید برای انجام همه چیز است. ضروری برای هر رهبر ، مدیر یا فردی که می خواهد کمتر ، اما بهتر انجام دهد و زندگی خود را تجزیه و تحلیل کند و سازماندهی کند ، اصل گرایی جنبشی است که زمان آن فرا رسیده است.

23- کتاب آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد
How to win friends and influence people

نویسنده: دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد
How to win friends and influence people

کتاب آیین دوست یابی، اثری نوشته ی دیل کارنگی است که نخستین بار در سال 1936 به انتشار رسید. شما می توانید به دنبال کاری بروید که می خواهید، و آن را به دست آورید! می توانید کاری را که اکنون دارید، بهبود ببخشید! می توانید با هر وضعیتی رو به رو شوید، و آن را به نفع خودتان به پایان برسانید. توصیه های آزموده شده و قابل اتکای دیل کارنگی باعث شده تعداد بی شماری از مخاطبین در زندگی شخصی و حرفه ای خود پیشرفت های بزرگی را تجربه کنند. کتاب آیین دوست یابی که یکی از جریان سازترین و پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ است، درس های بسیار ارزشمندی را به ما می آموزد: شش راه برای جذب دوستی دیگران؛ دوازده راه برای متقاعد کردن افراد؛ نه راه برای تغییر افراد بدون پیش آمدن دلخوری؛ و بسیاری دیگر!

24- کتاب تائوت چینگ
Tao Te Ching

نویسنده: لائوتزو

کتاب تائوت چینگ
Tao Te Ching

کتاب تائوت چینگ، اثری نوشته ی لائوتزو است که در سال 400 پیش از میلاد مسیح به رشته ی تحریر درآمد. این کتاب هوشمندانه، اسرارآمیز و فوق العاده شاعرانه را می توان روح عرفانی و معنوی آیین «تائویسم»، یکی از سه مذهب بزرگ چین باستان، تلقی کرد. «تائو» را اغلب «راه» یا «مسیر» ترجمه می کنند اما معنای عمیق تر آن را می توان یک نیروی زندگیِ جهانی در نظر گرفت که در پیرامون و درون همه چیز جریان دارد. کتاب تائوت چینگ به ما می آموزد که خوشبختی را می توان در یکی شدن با این نیرو پیدا کرد؛ اتحادی که ما را قادر می سازد در هماهنگی، تعادل و آرامش زندگی کنیم و ارزش هایی اخلاقی همچون فروتنی، میانه روی و مهربانی را در خویش بپرورانیم.

25- کتاب قدرت سکوت
Quiet
قدرت درون گراها در جهانی که قادر نیست از سخن گفتن باز ایستد!

نویسنده: سوزان کین

تاب قدرت سکوت
Quiet
قدرت درون گراها در جهانی که قادر نیست از سخن گفتن باز ایستد!

اگر بخواهیم تمام کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم می توانیم بگوییم: سوزان کین تاکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی مختلف رفتاری و شخصیتی هستند که به یک اندازه ارزشمند محسوب می شوند و می توانند در دنیای ما اثربخش و تاثیرگذار باشند. این در حالی است که در حال حاضر تفکری بر دنیا حاکم است که لااقل در حوزه موفقیت های شغلی، اصرار دارد که برونگرایی – به صورت مطلق و مستقل از شرایط – صفتی برتر و مناسب تر برای عموم موقعیت های شغلی محسوب می گردد.

نویسنده در این کتاب می کوشد تا نگاه ما به افراد درون گرا و مهمتر از آن نگاه این افراد به خودشان را نیز تغییر دهد، و به همین جهت نیز می تواند برای معلمان نیز مناسب باشد؛ چرا که معلمان در طول مدت تدریس شان با افراد درون گرای بسیاری برخورد خواهند داشت.

26- کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
The Subtle Art of Not Giving a F**k

نویسنده: مارک مانسون

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
The Subtle Art of Not Giving a F**k

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها، اثری نوشته ی مارک منسن است که نخستین بار در سال 2016 انتشار یافت. برای دهه هاست که می شنویم مسیر رسیدن به یک زندگی شاد و پرآرامش، داشتن تفکرات مثبت است. اما مارک منسن ایده ی دیگری در ذهن دارد. منسن در این کتاب متفاوت و فوق العاده موفق، با بی پردگی و صراحتی بی نظیر به مسائل مختلف زندگی و راه های رسیدن به آرامش می پردازد. منسن این کتاب را نوشدارویی برای تفکراتی می داند که دائم و به شکلی تک وجهی، افراد را به خوشحالی همیشگی فرا می خوانند؛ تفکراتی که انسان ها را فقط برای ارضای نیاز افراطی دیده شدن و فخرفروشی، به کسب موفقیت های بیشتر و بیشتر تشویق می کنند. منسن با استفاده از تحقیقات ثابت شده ی علمی و همچنین شوخ طبعی منحصر به فرد خود، استدلال می کند که راهکار بهبود شرایط زندگی، نه در تبدیل دائمی تهدیدها به فرصت، بلکه در آمادگی برای مواجهه با سختی های زندگی نهفته است. این نویسنده بیان می کند که هر کسی محدودیت ها و نقص هایی دارد و قرار نیست همه در کارهایشان به موفقیت برسند. او به مخاطبین خود توصیه می کند که محدودیت های خود را بشناسند و آن ها را بپذیرند. به محض این که ترس ها، کمبودها و تردیدهایمان را در آغوش بگیریم، به محض این که از فرار دست بکشیم و با حقایق تلخ زندگی مان رو به رو شویم، خواهیم توانست شجاعت، پایداری، صداقت، مسئولیت پذیری، کنجکاوی و بخششی که دنبالش هستیم را در درون خودمان پیدا کنیم.

27- کتاب اضطراب موقعیت
Status Anxiety

نویسنده: آلن دوباتن

کتاب اضطراب موقعیت
Status Anxiety

کتاب اضطراب موقعیت، اثری نوشته ی آلن دوباتن است که نخستین بار در سال 2004 انتشار یافت. هر کسی که تا به حال به خاطر یک تماس بی پاسخ یا انواع و اقسام استرس های دیگر، شب را با بی خوابی سپری کرده، بهتر است که فوراً مشغول مطالعه ی این کتاب آموزنده و ارزشمند از دوباتن شود. دوباتن، استاد بلامنازع تشریح تمدن امروزی و مشکلات ناشی از آن، در این کتاب بر مطالبه ی پایان ناپذیر آدم ها برای رسیدن به جایگاه و موقعیت مناسب تمرکز کرده است. این نویسنده ی پرطرفدار به منظور توضیح نظریه ی خود، از تاریخ غرب و اندیشه ی چهره هایی تأثیرگذار همچون سنت آگوستین، ماکیاولی و آنتونی رابینز بهره می گیرد. کتاب اضطراب موقعیت، اثری بسیار سرگرم کننده و خردمندانه است که مثل تمامی آثار آلن دوباتن، می تواند تغییری ماندگار در زندگی مخاطبین خود به وجود آورد.

28- کتاب پدر پولدار پدر بی پول
Rich Dad, Poor Dad
ثروتمندان چه چیزی را درباره پول به فرزندان خود می آموزند که طبقه فقیر و متوسط از آن غافل اند؟

نویسنده: رابرت تی کی یوساکی

کتاب پدر پولدار پدر بی پول
Rich Dad, Poor Dad
ثروتمندان چه چیزی را درباره پول به فرزندان خود می آموزند که طبقه فقیر و متوسط از آن غافل اند؟

کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری نوشته ی رابرت تی کی یوساکی است که اولین بار در سال 1997 منتشر شد. کی یوساکی در این کتاب که فروشی بیش از 36 میلیون نسخه داشته، داستان دو پدر خود را نقل می کند: پدر واقعی اش، که او را «پدر بی پول» می نامد، و پدر بهترین دوستش که به راهنما و «پدر پولدار» او تبدیل شد. یکی از این مردان، تحصیل کرده بود و تمام عمر خود را به عنوان یک کارمند گذرانده بود، در حالی که دیگری، از تجارب خود در زندگی درس آموخته بود و مسیر کارآفرینی را طی می کرد؛ مسیری که او را به یکی از ثروتمندترین مردان در هاوایی تبدیل کرد. کی یوساکی در کتاب کتاب پدر پولدار پدر بی پول به ما نشان می دهد که چگونه این دو مرد با نگرش کاملا متفاوت خود نسبت به پول، سرمایه گذاری و تجارت، به شیوه ی تفکر او به پول شکل دادند.

29- کتاب قدرت شروع ناقص
The Power of Imperfect Starts

نویسنده: جیمز کلیر

کتاب قدرت شروع ناقص
The Power of Imperfect Starts

جیمز کلیر وبلاگ نویسی است که از سال ۲۰۱۲ در وبلاگ شخصیش در زمینه موفقیت و توسعه فردی مطالبی نوشته است. او با نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این کتاب مدت‌ها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و بیش از ۳ میلیون نسخه از این کتاب به صورت قانونی در سطح جهان به دست علاقه‌مندان به این حوزه رسیده است.

30- کتاب زیاد بهش فکر نکن
Stop Overthinking
23 تکنیک برای آن که در آشفتگی های ذهنی غرق نشویم

نویسنده: نیک ترنتون

کتاب زیاد بهش فکر نکن
Stop Overthinking
23 تکنیک برای آن که در آشفتگی های ذهنی غرق نشویم

کتاب زیاد فکر کردن ممنوع. بر الگوهای افکار منفی غلبه کنید، استرس را کاهش دهید و زندگی بدون نگرانی داشته باشید. زیاد فکر کردن یا افراط اندیشی بزرگترین عامل ناراحتی است. خود را در یک حلقه فکری بی پایان گیر نیاندازید. در زمان حال حضور داشته باشید و ذهن خود را از چیزهایی که مهم نیستند و هرگز نخواهند بود دور نگه دارید. کتاب حاضر مرحله ای از زندگی که از آن عبور کرده اید، موقعیت طاقت فرسایی که خود در آن قرار داده اید و اینکه چگونه ذهن خود را در دام اضطراب و استرس گیر انداخته اید را بیان می کند. این کتاب تألیف نیک ترنتون و ترجمه مهدی حسنی و توسط انتشارات اشراقی به چاپ رسیده است.

31- کتاب باشگاه پنج صبحی ها
The 5 AM Club

نویسنده: رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها
The 5 AM Club

رابین شارما در کتاب باشگاه 5 صبحی ها ، داستان حیرت انگیز و شگفت انگیز دو انسان معمولی است که به دنبال بهره وری، رفاه و آرامش بیشتر در عصر حواس پرتی دیجیتالی و پیچیدگی های فراوان هستند که با فردی بسیار موفق و جذاب روبرو می شوند. این فرد آنها را به یک سفر شگفت انگیز به سراسر جهان می برد که به آنها کمک می کند به طور چشمگیری کسب و کار خود را ارتقا بخشند، و همچنین اثربخشی آنها را همراه با احساس آزادی شخصی بهبود می دهد.

توضیح رابین شارما درباره کتاب : کلوب 5 صبح، بر اساس مفهوم و روشی است که برای بیش از بیست سال برای کارآفرینان برتر، مدیران ارشد شرکت های بسیار معروف، سوپراستارهای ورزشی، افراد برتر حوزه موسیقی، و اعضای سلطنتی تدریس می‎کنم. من این کتاب را در مدت بیش از چهار سال در ایتالیا، آفریقای جنوبی، کانادا، سوئیس، روسیه، برزیل و جزیره ی موری­تیوس نوشته ام. گاهی نوشته های این کتاب، خیلی راحت به ذهنم می‎آمدند و گاهی برای ادامه دادن کتاب، با سختی هایی روبرو می‎شدم. گاهی اوقات، می خواستم پرچم سفید را بالا ببرم و تسلیم شوم و گاهی این مسئولیت پذیری، من را به ادامه دادن تشویق می‎کرد.
تمام تلاش خودم را در نگارش این کتاب کرده‎ام و خالصانه از تمام افرادی که در سراسر دنیا به من کمک کرده‎اند تا کتاب کلوب 5 صبح را تکمیل کنم، سپاسگزارم. و از صمیم قلب این کتاب را تقدیم شما می‎کنم. دنیا به قهرمانان بیش‎تری نیاز دارد و شما این قهرمان را در درون خودتان دارید. پس دیگر منتظر نمانیم و از همین امروز شروع کنیم.

32- کتاب روانشناسی تصویر ذهنی
Magic Power of Self-Image Psychology
(سایکو سیبرنتیک، علم کنترل ذهن)

نویسنده: ماکسول مالتز

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی
Magic Power of Self-Image Psychology
(سایکو سیبرنتیک، علم کنترل ذهن)

آیا افسرده هستید؟ آیا اعتماد به نفس شما همیشه کم بوده است؟ آیا آرزو می کنید همیشه آرام و خونسرد باشید و زندگی خود را به یک داستان موفقیت چشمگیر تبدیل کنید؟ به نقش تصویر ذهنی خود و دیگران توجه بیشتری داشته باشید تا ببینید چگونه ذهن ناسالم مثل یک خوره انسان را می خورد و وجودش را مسموم می سازد. حال آنکه تصویر ذهنی سالم مانند ویتامین موجب تقویت جسم و روح انسان می شود. و توان وی را در مشکلات و سختی های زندگی و روابط دشوار و مشکل میسر می سازد. مغز انسان از نظر اندیشه نیاز به کنترل دارد و انسانی که قدرت کنترل اندیشه را پیدا کند می تواند مشکلات روانی خود را حل نماید. سایکو سیبرنتیک علم کنترل مغز است.
فرمول شگفت انگیز دکتر مالتز تضمین می کند زندگی شما برای همیشه تغییر کند. وی ثابت می کند که عزت نفس بر هر فکر و عمل تأثیر می گذارد و متعهد می شود که عزت نفس شما را از طریق هفت تمرین ذهنی آسان ایجاد کند که تمام ترس ها ، اضطراب ها و نارضایتی های شما را برطرف می کند و آنها را جایگزین لذت و اعتماد به نفس می کند. بنابراین وقت و انرژی خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید. بگذارید روان شناسی تصویر ذهنی روی شما کار کند و تماشا کنید که چگونه این کتاب شما را تغییر می دهد.

33- کتاب هنر خوب زندگی کردن
The art of the good life

نویسنده: رولف دوبلی

تاب هنر خوب زندگی کردن
The art of the good life

کتاب هنر خوب زندگی کردن، اثری نوشته ی رولف دوبلی است که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. چگونه باید زندگی کنیم؟ چه چیزی یک زندگی خوب را می سازد؟ نقش سرنوشت چیست؟ هر نسل از انسان ها، دوباره و دوباره این سوالات را مطرح می کند و جواب ها نیز همیشه به نوعی ناامیدکننده به نظر می رسند. اما چرا این گونه است؟ چون ما همیشه دنبال یک قاعده ی خاص، یک قانون و یک راه حل ثابت هستیم در حالی که چنین راه ثابتی وجود ندارد. رولف دوبلی، پیدا کردن میانبری برای رسیدن به خوشبختی را مأموریت زندگی خود قرار داده و با تحلیل آرای اندیشمندان برجسته و آخرین یافته ها در علم خوشبختی، بهترین میانبرها را برای رسیدن به رضایت در زندگی، در این کتاب جذاب ارائه کرده است. در این اثر دگرگون کننده، پنجاه و دو ترفند ساده اما کاربردی برای خوشحالی وجود دارد که بدون تردید، در زندگی همه ی ما اثرگذار خواهند بود.

34- کتاب هرگز سازش نکنید
Never Split the Difference
طوری مذاکره کنید که انگار زندگی تان به آن بستگی دارد

نویسنده: کریس واس

کتاب هرگز سازش نکنید
Never Split the Difference
طوری مذاکره کنید که انگار زندگی تان به آن بستگی دارد

کتاب هرگز سازش نکنید، اثری نوشته ی کریس واس است که اولین بار در سال 2016 انتشار یافت. کریس واس پس از سال ها خدمت در نیروی پلیس شهر کانزاس به FBI پیوست و شغلش به عنوان مذاکره کننده در گروگان گیری ها، او را در مواجهه ای رو در رو با خلافکاران مختلف، از جمله سارقین بانک و تروریست ها، قرار داد. او به بالاترین سطح حرفه ی خود رسید و مذاکره کننده ی ارشد FBI در گروگان گیری های بین المللی شد. کتاب هرگز سازش نکنید، مخاطبین را وارد دنیای مذاکراتی حساس و پیچیده و البته وارد ذهن واس می کند و از مهارت هایی پرده برمی دارد که به او و همکارانش کمک کردند تا در مخاطره آمیزترین شرایط به موفقیت برسند و جان انسان ها را نجات دهند. واس در این راهنمای کاربردی و قابل فهم، از نه قاعده ی موثر در هنر مذاکره سخن می گوید؛ قواعدی که ما را قادر می سازند چه در زندگی شخصی و چه حرفه ای، بر دیگران تأثیرگذار باشیم و به هدف مطلوبمان برسیم.

35- کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
The Book You Wish Your Parents Had Read
و فرزندان شما از اینکه آن را خواندید خوشحال خواهند شد

نویسنده: فلیپا پری

کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
The Book You Wish Your Parents Had Read
و فرزندان شما از اینکه آن را خواندید خوشحال خواهند شد

“فلیپا پری” از تجربه سال های زیادی که به عنوان روان درمانگر ، خاله ، همسر و مادر زندگی کرده، برای راهنمایی ما در نقش ترسناک و صریح “پدر و مادر” با تمرکز بر سال های اولیه زندگی فرزند، استفاده می کند. نظریه های حکیمانه او با مطالعات موردی از مشتریان و حکایات مربوط به روزهای تربیت فرزند خودش عجین است. هیچکدام از این موارد با حالت از خودراضیانه انجام نمی شود بلکه با لحنی صادقانه و انسانی انجام می شود.

“فلیپا پری” در “کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند”، توصیه های منطقی و عقلانی را برای والدین، در مورد چگونگی بهبود روابط خود با فرزندان ارائه می دهد. بیشتر این توصیه ها برای متخصصانی که با کودکان کار می کنند آشنا خواهد بود. با داشتن مطالب و ایده های بسیار سهل الوصول در مورد چگونگی بهبود زندگی در خانه و شادتر کردن آن به شکلی قابل توجه تر، درک کتاب آسان است. “فلیپا پری” لزوما تأکید بیشتری بر والدینی دارد که تلاش می کنند خود و ماهیت پرورش و بزرگ شدن خود را بفهمند ، که اغلب تأثیر عمده ای بر نحوه ی پرورش فرزنداشان خواهد داشت. کلید همه چیز ارتباطات است و توصیه های مربوطه در مورد چگونگی رفتارها و الگوهای مشکل ساز ، نیاز به پذیرش اشتباهات و حمایت از کودکان به روش های مثبت ارائه می شود. گسترش و تغییر دیدگاه ها در موقعیت ها و درک دیدگاه کودک فرصت هایی را برای روابط بهتر والدین و کودک فراهم می کند. “کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند” یک کتاب عالی برای والدین با توصیه های مفید در مورد چگونگی بهبود زندگی خانوادگی است.

36- کتاب هنر شفاف اندیشیدن
The Art of Thinking Clearly

نویسنده: رولف دوبلی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن
The Art of Thinking Clearly

کتاب هنر شفاف اندیشیدن، اثری بسیار موفق و پرفروش نوشته ی رولف دوبلی است که نخستین بار در سال 2011 وارد بازار نشر شد. این کتاب با ارائه ی نثری جذاب و مثال هایی ملموس و کاربردی، نگاهی روشنگرانه به شیوه ی تفکر و استدلال انسان و همچنین اثری ضروری برای کسانی است که درگیر گرفتن تصمیمات بزرگی در زندگی شان هستند. تا به حال برایتان پیش آمده وقتتان را صرف چیزی کرده باشید که درنهایت، ارزش زمانتان را نداشته است؟ تا به حال به انجام کاری ادامه داده اید که می دانستید برایتان مضر بوده است؟ آیا گاهی اوقات موفقیت را از آنِ خود دانسته اید و شرایط بیرونی را مسئول شکست هایتان تلقی کرده اید؟ این ها، مثال هایی از تعصباتِ شناختی یا همان اشتباهات ساده ای هستند که همه ی ما هر روز مرتکب می شویم. اما با شناخت این موارد و درک چگونگی مقابله با آن ها، می توان از این خطاها اجتناب کرد و تصمیمات بهتر و مفیدتری گرفت، چه تصمیمات مربوط به زندگی شخصی و چه تصمیمات تجاری و حرفه ای.

37- کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟
Who Moved My Cheese?

نویسنده: اسپنسر جانسون

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟
Who Moved My Cheese?

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟، اثری تأثیرگذار نوشته ی اسپنسر جانسون است که با استفاده از داستان هایی ساده، حقیقت های ژرفی را در مورد مواجهه با تغییرات مختلف آشکار می کند و به مخاطب خود، راه رسیدن به زندگی آرامتر و موفقیت آمیزتر را نشان می دهد. تغییر در زندگی شخصی و حرفه ای باعث به وجود آمدن ترس و اضطراب در اغلب افراد می شود چرا که بیشتر ما نمی دانیم این تغییرات، چه زمانی و چگونه بر ما تأثیر خواهند گذاشت. کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟، با ارائه ی روشی ساده برای حذف تأثیرات ترس و اضطراب بر کنترل آینده، به شما خواهد آموخت که چگونه تغییرات را درک کنید و بپذیرید، و با اقدامی درست و به موقع، به زندگی موفقیت آمیزتری دست یابید.

38-کتاب محکم در آغوشم بگیر
Hold Me Tight: Seven Conversations for a Lifetime of Love
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

نویسنده: سو جانسن

کتاب محکم در آغوشم بگیر
Hold Me Tight: Seven Conversations for a Lifetime of Love
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق

کتاب محکم در آغوشم بگیر، اثری نوشته ی سو جانسن است که نخستین بار در سال 2008 به چاپ رسید. «درمان متمرکز بر عواطف» کارساز است چون به رابطه ی عاشقانه، به عنوان پیوندی بر پایه ی وابستگی نگاه می کند. این تفکر که زمانی جنجال برانگیز بود، اکنون توسط تحقیقات علمی حمایت می شود و به محبوبیت زیادی نزد درمانگران سراسر دنیا دست یافته است. دکتر سو جانسن در این کتاب، «درمان متمرکز بر عواطف» را برای اولین بار به مخاطبین عام ارائه می کند. جانسن به ما می آموزد که راه نجات و پربار کردن یک رابطه، ایجاد یک ارتباط عاطفی ایمن و محافظت از آن پیوند عاطفی است. او با توجه به این نکته، بر لحظات کلیدی در هر ارتباط تمرکز می کند—از «تشخیص گفت و گوهای آسیب زا» تا «بررسی دوباره ی لحظات پرتلاطم»، و از این موارد برای تشریح «هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق» بهره می برد.

39- کتاب حکایت دولت و فرزانگی
The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth

نویسنده: مارک فیشر

کتاب حکایت دولت و فرزانگی
The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth

کتاب حکایت دولت و فرزانگی، اثری تأثیرگذار و فوق العاده پرفروش نوشته ی مارک فیشر است که اولین بار در سال 1990 منتشر شد. آیا افرادی که به موفقیت می رسند از آن هایی که فقط رویای موفقیت را دارند، بیشتر و سخت تر کار می کنند؟ آیا آن ها باهوش تر، خوش شانس تر و بی رحم تر هستند؟ و آیا موفقیت مالی، خوشحالی و سعادت را به دنبال دارد؟ این ها سؤالاتی اساسی هستند که همه ی انسان ها به نوعی با آن ها درگیرند. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، با استفاده از شخصیتی سالخورده، خردمند و دولتمند به شکلی فراموش نشدنی به این سؤالات پاسخ می دهد. این حکیم که رازِ حقیقیِ یک‌شبه ثروتمند شدن را درک کرده، به تعلیم و تربیت مرد جوانی می پردازد که آرزوهایی به ظاهر دست نیافتنی در سر دارد و محدودیت ها و روزمرگی های زندگی او را مستأصل ساخته اند. شخصِ حکیم با درس هایی کاربردی و ملموس، از تفکرات و اقداماتی پرده برمی دارد که می توانند ذهنیت ثروتمند شدن را در هر کسی ایجاد کنند.

40- کتاب هفت عادت مردمان موثر
The 7 Habits of Highly Effective People

نویسنده: استیون کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر
The 7 Habits of Highly Effective People

کتاب هفت عادت مردمان موثر، یکی از الهام بخش ترین و تأثیرگذارترین آثاری است که تا به حال نوشته شده و برای مدتی بیش از 25 سال، مخاطبین سراسر جهان را به وجد آورده است. این کتاب، زندگی رئیس جمهورها، مدیران شرکت های بزرگ، معلمین، والدین و به طور کلی زندگی افرادی از تمام سنین و مشاغل را دگرگون ساخته است. زمانی که این کتاب برای اولین بار عرضه شد، خیلی سریع به اثری پرفروش مبدل گشت چرا که مردم و مخاطبین کتاب ها به یک باره دریافتند که زندگی شان در مسیر نادرستی قرار گرفته و علاوه بر این، فهمیدند که در این کتاب، برنامه های بسیار ساده ای ارائه شده که می توان با انجام آن، زندگی خود را به مسیر درست بازگرداند. کتاب هفت عادت مردمان موثر، مانند کلاس درس جذابی است که به شما می آموزد چگونه به شکلی موثرتر زندگی کنید به ایده آل و موفقیت های خود نزدیکتر شوید.

41- کتاب دوباره فکر کن
Think Again
قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم

نویسنده: آدام گرانت

کتاب دوباره فکر کن
Think Again
قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم

هوش معمولا به عنوان توانایی فکر کردن و یادگیری تلقی می شود ، اما در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است ، مجموعه دیگری از مهارت های شناختی وجود دارد که ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد: توانایی بازاندیشی و یادگیری مجدد. انسانها اصولا به نظراتی که بهشان احساس خوبی می دهند بیشتر جذب میشوند تا مسائلی که نیاز به درگیری فکری دارند. ما خود را با افرادی که با نتیجه گیری های ما موافق هستند احاطه کرده ایم ، در حالی که باید به سمت کسانی که روند فکر ما را به چالش می کشند متمایل شویم.
ما بسیار شبیه واعظانی هستیم که از اعتقادات مقدس دفاع می کنند و خیلی کم مانند دانشمندانی که به دنبال حقیقت هستند عمل میکنیم.

آدام گرانت در « کتاب دوباره فکر کن»(قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم)، با ایده های جسورانه و شواهد دقیق ، بررسی می کند که چگونه می توانیم از اشتباه کردن لذت ببریم و آن را بپذیریم.
این کتاب به شما کمک می کند تا که با درونیات خود بدون واسطه مواجه شوید و اعتقادات خود را مدام زیر سوال ببرید. این عمل باعث رشد شخصیت شما خواهد شد. شما خواهید توانست که انعطاف بیشتری داشته باشید و ذهن خود را پرورش بدهید.

42- کتاب ثروتمندترین مرد بابل
The Richest Man in Babylon

نویسنده: جورج سموئل کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل
The Richest Man in Babylon

کتاب ثروتمندترین مرد بابل، اثری نوشته ی جورج سموئل کلاسون است که اولین بار در سال 1926 منتشر شد. این کتاب دگرگون کننده که دربردارنده ی «حکایت های بابلی» است، در طول سال ها به تعداد زیادی از مخاطبین یاری رسانده و به عنوان برترین کتاب در میان آثار انگیزشیِ مربوط به عقل معاش، برنامه ریزی مالی و ثروت شخصی مورد تحسین قرار گرفته است. این داستان های شگفت انگیز و آموزنده با زبانی بسیار ساده روایت می شوند و شما را در مسیری آزموده شده به سوی کامیابی و لذت های همراه با آن هدایت می کنند. کتاب ثروتمندترین مرد بابل با توضیح مشکلات مالی مختلف و ارائه ی راه حل برای آن ها، به شما کمک می کند که پول بیشتری به دست آورید و از سرمایه ی خود به شکل عاقلانه تری استفاده کنید. توصیه های این کتاب، همانطور که برای میلیون ها مخاطب راه گشا بوده، بدون تردید به شما هم در حل مشکلات مالیتان کمک خواهد کرد.

43-کتاب درباره معنی زندگی
On the Meaning of Life

نویسنده: ویل دورانت

کتاب درباره معنی زندگی
On the Meaning of Life

روزی مردی به نزد ویل دورانت، مورخ و اندیشمند مشهور، رفت و از او درخواست کرد دلیلی به دست او بدهد که چرا نباید خودکشی کند. دورانت در آن وقت محدود، جواب هایی به او داد و مدتی بعد، نامه ای برای بیش از صد شخصیت مشهور فرستاد و درباره معنی زندگی از آن ها نظر خواست و پاسخ های رسیده را به همراه دیدگاه خود، در این کتاب منتشر کرد. «درباره معنی زندگی» یکی از خواندنی ترین آثار ویل دورانت، نویسنده کتاب بزرگ تاریخ تمدن است. متن اصلی این کتاب سال های سال در دسترس نبود و چند سال پیش به کوشش جان لیتل منتشر شد. ویل دورانت برنده جایزه پولیتزر و مدال آزادی است.

دورانت نشست و نامه ای نوشت، نامه ای که در طرح پرسش ها، فلسفی بود و طنینی شاعرانه داشت. او آن نامه را برای صد نفر فرستاد و از آن ها دعوت کرد نه تنها به پرسش بنیادی معنی زندگی (به نحو انتزاعی) جواب بدهند، بلکه بگویند خودشان (به طور عینی و خاص) در زندگی چگونه معنی، هدف و رضایتمندی یافتند.

پاسخ خواندنی بسیاری از این شخصیت ها در چند بخش شامل اهل ادبیات، هنرمندان، رهبران بزرگ، دینداران و بازیگران، آمده است.
بخش ابتدایی کتاب درباره معنی زندگی به قلم شخص دورانت، معنی را در دین، علم، تاریخ و سیاست بررسی می کند و در انتها خود به سوالهای فردی که قصد خودکشی داشته پاسخ می دهد.

44- کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
It’s OK That You’re Not OK

نویسنده: مگان دیواین

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
It's OK That You're Not OK

کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» اثری نوشته «مگان دیواین» است که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. دلیل جذابیت این کتاب را می توان بینش های جهان شمول آن در نظر گرفت—بینش هایی ارزشمند برای همه انسان هایی که تا کنون اندوه عمیق را تجربه کرده اند، و همینطور برای افرادی که می خواهند به دیگران در دوران سخت زندگیشان کمک کنند. نویسنده، پرداختی نوین به مفهوم اندوه را ارائه می کند که در آن، پذیرش حقیقت و تلاش برای عشق ورزی بیشتر، بخش هایی اساسی در حمایت و مراقبت از خودمان و دیگران پس از تجربه فقدانی بزرگ (مانند مرگ، تصادف، بیماری و غیره) به حساب می آید. «دیواین» با زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم مورد نظرش را توضیح می دهد، مثال هایی متعدد را برای درک بهتر مخاطبین به تصویر می کشد، و تمرین هایی کاربردی را توصیه می کند که می توانیم از آن ها برای تشخیص و مدیریت تأثیرات اندوه، کمک بگیریم.

45- کتاب کار عمیق
Deep Work

نویسنده: کال نیوپورت

کتاب کار عمیق
Deep Work

کتاب “کار عمیق” اثر “کال نیوپورت” درباره ی توانایی و مهارت تمرکز بر روی یک مسئله مشخص صحبت میکند. این مهارتی است که به شما امکان می دهد تا به سرعت بر اطلاعات پیچیده تسلط داشته باشید و در زمان کمتری نتایج بهتری کسب کنید. در واقع “کال نیوپورت” در کتاب “کار عمیق” معتقد است که هرگاه بدون حواس پرتی و با تمرکز بالا روی هر مسئله ای تمرکز شود، این فرآیند باعث می شود شما در آنچه انجام می دهید بهتر عمل کنید و کار حس رضایت معمولی که ناشی از انجام مسئولیت فردی است را در فرد فراهم می کند. به طور خلاصه، کار عمیق مثل یک قدرت فوق العاده در اقتصاد قرن بیست و یکم با این حجم از رقابتی ست که بین آدم ها وجود دارد. “کال نیوپورت” در “کار عمیق” اعتقاد دارد، بسیاری از مردم، اغلب زمان خود را به مسائلی مانند بررسی وبلاگ ها و فضای مجازی و دیدن سریال و یا شاید سرگرمی های بیهوده و افراطی دیگری اختصاص می دهند که این امر، با “کار عمیق” و در پی آن رسیدن به نتایج مطلوب منافات دارد. او طی داستان های گونان این تفکر “کار عمیق” را اینگونه مطرح می کند که پروراندن تئوری حرفه ای تمرکز کافی روی هر کاری، فواید بزرگی را به همراه خواهد داشت. “کال نیوپورت” در این کتاب سعی کرده با ترکیبی از انتقادات فرهنگی و در عین حال ارائه ی راهکارهای عملی، به لایه های مختلف “کار عمیق” بپردازد.

46- کتاب چگونه کمال گرا نباشیم؟
How to be an imperfectionist
راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی

نویسنده: استفان گایز

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم؟
How to be an imperfectionist
راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی

“چگونه کمال گرا نباشیم؟” نوشته ی “استفان گایز”، “راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی” است. کمال گرایی به طور طبیعی ذهنیتی محدود کننده است. به عنوان مثال ، به بچه ها آموخته می شود که داخل خطوط را رنگ کنند و هر رنگی خارج از خطوط ، اشتباهی تلقی می شود که باید اصلاح شود. در عوض “استفان گایز” در “چگونه کمال گرا نباشیم؟” ما را آزاد می گذارد تا در خارج از خطوط زندگی کنیم ، جایی که امکانات بی نهایت است ، اشتباهات مجاز است و قضاوت در مورد خود حداقل است.
روش های قدیمی برای مواجهه با کمال گرایی، تشویق مردم به “رها کردن” نیاز خود به کمال و امید بستن به این امر بود که بتوانند از پس این کار بر بیایند. راه جدید این است که به مردم نشان دهیم چقدر “اقدامات کوچک” ساده اما استراتژیک می تواند آنها را قادر سازد تا کمال و کمال گرایی را “رها کنند”. کتاب “چگونه کمال گرا نباشیم؟” از “استفان گایز”، علم اصلاح رفتار را مستقیما در ریشه های کمال گرایی اعمال می کند و در نتیجه روش جدید و برتری برای تغییر ارائه می کند.
در حالی که آزادی از کمال گرایی تأثیرگذار است ، اما به هر حال جلوی ایجاد مشکلات را نمی گیرد. فقط اینکه دیگر آن قدرها درگیر داشتن زندگی کامل نخواهیم بود و با انجام کارهایی که برایمان مهم تر است خوشحال تر ، سالم تر و سازنده تر هستیم. اگر موارد ذکر شده برای شما قانع کننده و منطقی به نظر می رسد ، اولین قدم را به سمت رهایی از کمال گرایی بردارید و همین حالا خواندن “چگونه کمال گرا نباشیم؟” را آغاز کنید!

47- کتاب از خوب به عالی
Good to Great

نویسنده: جیم کالینز

کتاب از خوب به عالی
Good to Great

کتاب از خوب به عالی، اثری نوشته ی جیم کالینز است که به توصیف ویژگی های کسب و کارهایی می پردازد که توانسته اند از یک شرکت خوب به شرکتی عالی تبدیل شوند؛ اگر چه خودِ کالینز هم اذعان دارد که بیشتر شرکت ها نمی توانند این امر را محقق سازند. پس چگونه می توان تعیین کرد که یک شرکت توانسته از خوب به عالی جهش کند؟ کالینز برای جواب به این سوال، تیمی متشکل از بیست و یک محقق را به وجود آورد و به مطالعه و تحلیل مالی شرکت ها پرداخت. در میان این شرکت ها، آن هایی که رشد و موفقیتشان بسیار سریعتر از بازار و شرایط معمول صنایع مختلف بود، در زمره ی کسب و کارهایی قرار گرفتند که به اهداف بزرگ و عالی تجاری دست یافته اند.

48- کتاب بی حد و مرز
Limitless
مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریعتر یاد بگیرید، و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید

نویسنده: جیم کوییک

کتاب بی حد و مرز
Limitless
مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریعتر یاد بگیرید، و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید

جیم کوئیک، مربی شماره یک مغز و ذهن در جهان، کتابچه ی راهنمایی را برای توسعه ذهنی و تناسب اندام مغز نوشته است. کتاب «بی حد ومرز» به خوانندگان کمک می کند با تغییر ذهنیت، انگیزه و روش هایشان، توانایی دستیابی به موفقیت بیشتر – بهره وری بیشتر، تحول بیشتر، موفقیت شخصی و موفقیت در تجارت – را به دست بیاورند.
برای بیش از 25 سال، جیم کوئیک با مردان و زنان موفقی که در زمینه های مختلف کاری خود به عنوان بازیگر، ورزشکار، مدیر عامل و رهبران تجاری فعال بوده اند و در رده های بالایی قرار داشته اند همکاری نزدیک داشته است تا ظرفیت واقعی خود را ایجاد کند. او در این کتاب پیشگامانه، روش های مبتنی بر علم و نکات آزمایش شده ی میدانی را برای تسریع در یادگیری، ارتباطات، حافظه، تمرکز، یادآوری و با سرعت خواندن، برای ایجاد نتایج سریع و دشوار نشان می دهد.

49- کتاب بازی بلند مدت
The long game
تفکر بلند مدت در دنیایی کوتاه مدت

نویسنده: دوری کلارک

کتاب بازی بلند مدت
The long game
تفکر بلند مدت در دنیایی کوتاه مدت

بر هیگکس پوشیده نیست که همه‌ی ما بیش از حد در حال تقلا کردنیم. امروزه، بیشتر حرفه‌ای ها احساس شتابزدگی، سردرگمی و عقب ماندگی می کنند. سرگرم فعالیت هستیم و همیشه تمرکزمان متوجه کار بعدی است و لحظه‌ای مجال نفس کشیدن به خود نمی دهیم. چطور می توانیم از این چرخه‌ی بی پایان رهایی یابیم و زندگی جذاب و هدفمندی را که همه خواهانش هستیم خلق کنیم. درست مثل مدیرانی که به دلیل چشم داشتن به منافع موقت از سرمایه گذاری راهبردی برای رشد بلندمدت غافل می مانند، ما نیز در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود مرتکب چنین خطایی می شویم. باید زاویه‌ی دید خود را تغییر دهیم تا چشم انداز کلی تری به دست آموریم و از قدرت تغییرات کوچکی بهره بگیریمکه تاثیر شگرف و چشمگیری در موفقیت آینده‌ی ما دارند. باید «بازی بلندمدت» را شروع کنیم.

50- کتاب هنر همیشه بر حق بودن
The Art of Always Being Right
38 راه پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید

نویسنده: آرتور شوپنهاور

کتاب هنر همیشه بر حق بودن
The Art of Always Being Right
38 راه پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید

کتاب هنر همیشه بر حق بودن، اثری نوشته ی آرتور شوپنهاور است که نخستین بار در سال 1831 انتشار یافت. این کتاب جالب توجه، رساله ای گزنده و کنایه آمیز است که با نثر منحصر به فرد و تأثیرگذار شوپنهاور، بدون تردید در خاطر مخاطبین ثبت خواهد شد. شوپنهاور در این اثر، سی و هشت روش را برای پیروز شدن بر رقیب در مناظرات و گفت و گوهای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. این اندیشمند آلمانی برجسته، کتاب هنر همیشه بر حق بودن را با این ایده آغاز می کند که فیلسوفان به شکلی گسترده بر نقش منطق در گفت و گوها تمرکز کرده اند اما توجهی به هنر تاریک تر دیالکتیک (به خصوص پس از امانوئل کانت)، یعنی مجادله نداشته اند. شوپنهاور در این کتاب به مخاطبین نشان می دهد که چگونه می توانید کاری کنید که در گفت و گوها، همیشه حق را به شما بدهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.