آیا کولر گازی میتواند باعث انتقال بیماری شود

0

رپورتاژ

در این مطلب به این سوال که آیا کولر گازی باعث انتقال بیماری می شود، خواهیم پرداخت. سیستم های تهویه مطبوع با هدف ایجاد هوایی خنک و دلنشین موجب ایجاد آرامش و آسایش ساکنین می گردد. با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا استفاده از سیستم های تهویه مطبوع رواج پیدا می کند، این روزها به دلیل گرم شدن هوا در اکثر نقاط دنیا استفاده از کولر گازی به طرز چشمگیری گسترش یافته و در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری به منظور تامین هوایی خنک از انواع مدل های کولر گازی بهره می برند.

کولر گازی از دو یونیت مجزا تهیه شده که اواپراتور یا همان پنل داخلی درون فضای اتاق نصب و اجرا می گردد. و کندانسور یا همان یونیت خارجی نیز در هوای آزاد و بیرون از اتاق نصب می شود و هوای مورد نیاز پنل داخلی را تامین می کند. به همین جهت هوایی که توسط کولر گازی به فضای اتاق منتقل می شود تمیز بوده و به دلیل اینکه با هوای بیرون در ارتباط نیست بنابراین مواد معلق و گرد و خاک موجود در هوا را به محیط اتاق منتقل نمی کند. شاید بتوان گفت همین امر موجب محبوبیت این سیستم ها شده و توانسته طرفداران بسیاری به خود اختصاص دهد.

این ریزگردها می تواند گرد و غبار، پرز فرش، مو و کرک حیوانات خانگی، دود سیگار باشد، که با انجام فعالیت های روزانه درون هوا پخش شده و از طریق باد کولر گازی جابه جا می شوند. از مزیت های فیلترهای کولر گازی اینست که این آلاینده ها را حین گردش هوا به خود جذب کرده و با انجام فیلتراسیون هوایی تمیز را به محیط اتاق باز می گرداند. با این حال اگر از عمر فیلترها گذشته باشد و یا سرویس های دوره ای به منظور تعویض و یا شستشوی فیلتر به موقع انجام نشود این آلودگی ها همچنان در فضای اتاق باقی مانده و به دلیل گردش هوا، درون اتاق جابه جا می گردد.

شرکت هایی که در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های کولر گازی در حال فعالیت هستند از فیلترهای چندلایه تصفیه هوا روی دریچه های خروجی پنل داخلی استفاده کرده اند. از برندهای معتبر بازار که دارای فیلترهای چندلایه با قدرت فیلتراسیون بالا تولید شده اند می توان به کولر گازی ایران رادیاتور اشاره داشت. فیلترها در افزایش و بهبود کیفیت هوای تنفسی نقش بسزایی دارند. هوایی که درون اتاق تنفس میکنیم مملو از آلاینده ها و مواد معلقی است که به چشم قابل رویت نیستند و از طریق مجرای تنفسی و بینی به ریه ها منتقل شده و به مرور میتواند مشکلات حاد تنفسی و بیماری هایی از قبیل آسم و آلرژی را ایجاد کند.

اما باید به این نکته توجه داشت که تمامی ذرات معلق موجود در هوا قابل جذب و فیلتراسیون توسط لایه های فیلتر کولر گازی نمی باشند، به طور مثال میکروب ها و ویروس هایی ذرات بسیار ریزی هستند که براحتی از لایه های فیلتر عبور کرده و توسط پرتاب باد کولر گازی دورن هوای اتاق منتشر می شوند که با قرار گرفتن در این هوا می تواند سبب بروز بیماری های مختلفی در افراد ساکن در آن محیط گردد. بر اساس یافته های موجود کولر گازی به تنهایی قادر به شیوع و انتقال بیماری نمی شود بلکه بسته به محیط و شرایطی که در آن قرار می گیرد میتواند عامل جابه جایی و انتشار بیماری باشد.

آیا کولر گازی باعث انتقال کرونا می شود

با توجه به نوظهور بودن این بیماری یافته ها و تحقیقات به طور گسترده ای روی آن انجام شده اما همگی برحسب شواهد موجود می باشد و امری ثابت و حتمی نمی باشد. بنابراین با توجه به ناشناخته بودن ویروس و در دسترس نبودن اطلاعات کافی در خصوص کرونا با قاطعیت در خصوص نحوه ی انتقال و انتشار آن نمیتوان اظهار نظر کرد. بنابراین در این مطلب نیز براساس یافته های موجود به تاثیر کولر گازی در انتقال کرونا پرداخته ایم.

همانطور که اشاره شد هوای داخل اتاق توسط کولر گازی به طور دائم در حال چرخش می باشد. هوای اتاق توسط دریچه های پنل داخلی به درون دستگاه مکش شده و بعد از خنک شدن دوباره به داخل اتاق پخش می شود. بنابراین اگر در همان فضا روی سطوح ویروس کرونا وجود داشته باشد با جریان هوا درون فضا جابه جا شده و به این ترتیب منتشر می یابد.

ذرات ویروس کوید 19 از طریق قطرات عطسه و بزاق دهان در هوا پخش شده و روی سطوح مختلف فلزی، کاغذ، چوب، پارچه و لباس به مدت طولانی ماندگاری دارد. در ادراه ها و فضاهای عمومی به دلیل انبوه جمعیت، رفت و آمد زیاد، احتمال وجود ویروس کوید 19 بسیار بالا می باشد. به همین دلیل با روشن شدن سیستم تهویه مطبوع و گردش هوا به سرعت ویروس موجود در هوا منتشر شده و همین امر موضوعی نگران کننده در امکان عمومی به شمار می آید.

همچنین با آنچه که در خصوص این ویروس گفته شده در هوای خنک و سرد ماندگاری بالاتری دارد. با گرم شدن هوا و روشن شدن سیستم های برودتی سوالی که ذهن افراد را درگیر کرده و به امری نگران کننده تبدیل شده اینست که آیا کولر گازی باعث انتقال کرونا می شود. بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل در مکان های عمومی حتما از ماسک استفاده شود. همچنین به طور دائم در طول روز سطوح مختلف استریل و پاکسازی شوند و به این ترتیب می توان از پراکندگی و انتقال ویروس توسط هوا را به حد قابل توجهی کنترل نمود. می توان با اطمینان خاطر و تضمین سلامتی افراد ساکن در محل از کولر گازی به منظور تامین هوایی مطبوع بهره مند شد.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به وبسایت دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های تهویه مطبوع به منظور خریدی بهینه و مقرون به صرفه اقدام نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5