تمیز کردن آشپزخانه در کمترین زمان

0

رپورتاژ

یکی از سخت‌ترین بخش‌های تمیز و مرتب کردن خانه، تمیز کردن آشپزخانه است، چراکه آشپزخانه وسایل بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های خانه دارد و شامل جزئیات بیشتری است. در این صورت ممکن است تمیز کردن آشپزخانه سخت‌تر به نظر برسد و از این کار فراری باشید. اما درصورتی‌که دقیقاً بدانید باید چه کاری انجام دهید و از کجا  شروع کنید، کارتان ساده می‌شود و آشپزخانه در کمترین زمان تمیز می‌گردد.

1. وسایل پارچه‌ای آشپزخانه را بشویید

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که نظافت آشپزخانه تأثیر بسزایی در سلامت ما دارد. از این رو ابتدا بهتر است از شستن وسایل پارچه‌ای آشپزخانه شروع کنید. حوله آشپزخانه، دستگیره‌ها، پیشبند، کلاه آشپزخانه و دستمال‌های آشپزخانه را به خوبی بشویید.

هر یک از این وسایل همیشه باید تمیز باشند، چرا که با غذای ما در ارتباط هستند. در  صورتی که فرصت شستشو این نوع منسوجات پارچه‌ای آشپزخانه را ندارید، توصیه می‌کنیم آن را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید.

در این صورت بدون هیچ گونه زحمتی، چای خود را در دست بگیرید، سفارش خود را آنلاین ثبت کنید تا کارشناس خشکشویی اینترنتی لباس و منسوجات پارچه‌ای آشپزخانه را از شما تحویل بگیرید و در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت به شما تحویل دهید.

2. لباس‌های سبد ماشین لباسشویی را خالی کنید

معمولاً ماشین لباسشویی در آشپزخانه‌های ایرانی قرار دارد و سبد لباس چرک نه تنها ظاهری زیبا در آشپزخانه ندارد و باعث انرژی منفی می‌شود، بلکه ممکن است لباس‌های کثیف باعث آلودگی محیط آشپزخانه شوند.

در این صورت حتماً لباس‌هایتان را بشویید یا آن‌ها را به خشکشویی تحویل دهید. البته به یاد داشته باشید که در زندگی مدرن همه کارها ساده شده است و تنها با یک اشاره خشکشویی آنلاین، لباس‌ها را تحویل می‌گیرد و شما می‌توانید در زمان و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید.

3. گاز، در یخچال و کابینت را تمیز کنید

پاک کردن گاز و در یخچال بسیار ساده است. شما می‌توانید برای این کار از مقداری آب‌لیمو استفاده تا سطوح فلزی کاملاً پاک شود و هیچ لکه روغنی به‌جای نماند. در این صورت ریه‌هایتان نیز در استفاده از مواد شیمیایی آسیب نمی‌بیند.

یکی از بهترین روش‌های پاک کردن لکه‌های چربی و دوده از روی کابینت و تمیز کردن کابینت ام دی اف، استفاده از ترکیب مایع ظرف‌شویی و آب است. از این رو مقداری مایع ظرف‌شویی را در یک ظرف آب ولرم بریزید و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

در مرحله بعد یک اسفنج را با این ترکیب مرطوب کنید. مراقبت باشید که اسفنج خیس نباشد تا به کابینت آسیب نرساند. سپس سطح کابینت را تمیز کنید و در پایان یا یک دستمال نخی رطوبت اسفنج را پاک کنید. در صورتی که رطوبت دستمال را پاک نکنید، پاک کردن لکه‌های آب و مواد شوینده از پاک کردن گرد و غبار سخت‌تر می‌شود.

در صورتی که کابینت ام دی اف سفید دارید و می‌خواهید سطح آن درخشان و سفید باقی بماند، از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. سرکه به درخشش کابینت سفید کمک می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از ترکیبات و مواد شوینده شیمیایی نیست. توصیه می‌کنیم پس از آنکه با ترکیب سرکه و آب کابینت را تمیز کردید، آن را با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

4. سینک ظرف‌شویی را تمیز کنید

شاید تصور کنید که سینک ظرف‌شویی استیل آشپزخانه همیشه در معرض شستشو قرار دارد و نیازی به تمیز کردن آن نیست. این نکته را به یاد داشته باشید که گاهی سینک ظرف‌شویی از دستشویی خانه نیز کثیف‌تر است، چرا که ظروف غذای کثیف و گِل میوه و سبزیجات در آن شسته می‌شود و تفاله چای نیز سینک آشپزخانه را کثیف می‌کند.

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل آشپزخانه، ابتدا یک لیمو بردارید و کف سینک ظرف‌شویی و شیر آب را کاملاً با آن تمیز کنید. لیمو یک پاک‌کننده قوی و ضد حساسیت است که تأثیر بسیاری در تمیز شدن سینک و شیر آب آشپزخانه دارد. در مرحله آخر می‌توانید با یک دستمال آشپزخانه، رطوبت لیمو را پاک کنید و سینک استیل را با آب داغ بشویید.

5. دیوار آشپزخانه را تمیز کنید

خوشبختانه آشپزخانه با کابینت، گاز و یخچال پوشیده شده است و دیوار کمتری نسبت به اتاق‌های دیگر خانه دارد. با این حال ممکن است دیوار آشپزخانه به‌مرور زمان بر اثر چربی غذا و بخارآب، چرب شده باشد و لکه‌های زردی روی دیوار مشاهده شود.

به منظور تمیز کردن دیوار آشپزخانه، ابتدا مقداری ماده شوینده همچون مایع ظرف‌شویی را با مقداری آب ترکیب کنید و یک دستمال آشپزخانه تمیز را آغشته به ترکیبات کنید. از این رو می‌توانید با این دستمال گردگیری یا دستمال آشپزخانه، دیوار و لکه‌های چربی را به سادگی پاک کنید.

به یاد داشته باشید اگر روی سطحی از آشپزخانه گرد و خاک است، ابتدا آن را با دستمال پاک کنید، سپس با ترکیب مواد شوینده تمیز کنید، چرا که گرد و غبار روی دیوار باقی می‌ماند. اما اگر بخشی از دیوار آشپزخانه کاغذ دیواری قابل شستشو است، می‌توانید آن را با بخارشوی یا ظرف آب و صابون تمیز نمایید. در غیر این صورت، گردگیری و لکه بری کاغذ دیواری غیرقابل شستشو کفایت می‌کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5