چگونه چاق شویم و از لاغری بیش از حد رهایی یابیم؟

0

همانطور که خیلی از افراد چاق و دارای اضافه وزن به دنبال روش هایی برای کاهش وزن هستند، افراد لاغر نیز به دنبال روش هایی برای چاق شدن سالم و سریع هستند.

در این مقاله از سایت کوکا روش های چاق شدن سریع و سالم در یک هفته و یک ماه و روش هایی برای اینکه چاق بمانیم را ارائه کرده ایم.

چگونه چاق شویم؟

راه ها و روش های چاق شدن طبیعی

1. قبل از غذا آب ننوشید

قبل از غذا خوردن آب ننوشید، آب باعث می شود که احساس سیری کنید و اشتهای شما برای غذا خوردن کاهش می یابد.

2. خوردن قبل از خواب

قبل از خواب حتما یک وعده سالم و مفید مانند میوه، مقداری آجیل و میوه های خشک، شیر بادام و یا اسموتی و شیک بخورید.

3. ظرف بزرگ تر

برای غذا خوردن ظروف بزرگنری را انتخاب کنید، انتخاب ظرف بزرگتر باعث می شود که کالری بیشتری دریافت کنید.

4. بیشتر بخوابید

خوب بخوابید، خواب کافی علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می شود برای رشد عضلات هم مفید می باشد.5. کالری روزانه را افزایش دهید

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای چاق شدن و افزایش وزن باید در نظر بگیرید این است که مصرف کالری روزانه را افزایش دهید.

پنج تا شش وعده غذایی با کالری، کربوهیدرات و چربی بالا در طول روز مصرف کنید.

 چقدر کالری مصرف کنیم تا چاق شویم؟

برای افزودن یک کیلوگرم به وزن بدن باید 3500 کالری بیش تر از شاخص متابولیسم‌ بدن در حالت استراحت استفاده کنید.

6. میان وعده های سالم بخورید

شما می توانید انوع آجیل ها، میوه های خشک، اسموتی و شیک و کره بادام زمینی را که دارای کالری بالایی هستند به عنوان میان وعده استفاده کنید.

7. بیشتر پروتئین بخورید

بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن سریع پروتئین ها هستند، حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا، آجیل هایی مانند بادام و بادام هندی،  لبنیات و شیر بادام از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا هستند.

8. کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید

غذا های حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات و چربی باعث افزایش وزن و چاق شدن سریع می شوند.

9. ورزش کنید

برای چاق شدن سریع و سالم به ورزشگاه بروید و زیر نظر یک مربی تمرینات ورزشی را شروع کنید. ورزش می تواند اشتهای شما را افزایش دهد، افراد لاغر با تمرینات بدنسازی به جای افزایش توده چربی بدن حجم عضلات را افزایش می دهند.

ورزش هایی برای چاق شدن

تمرینات با وزنه (بدنسازی) انجام دهید. انجام این تمرینات موجب افزایش رشد عضلات شما می شود، و این به معنی افزایش وزن و تناسب اندام بدون چربی است.

در واقع بهترین راه برای آنکه وزن اضافه کنید، علاوه بر رژیم غذایی پرکالری و سالم، انجام تمرینات بدنسازی زیر نظر یک مربی می باشد. از آنجا که ورزش های هوازی مانند دویدن بر روی تردمیل کالری بالایی می سوازنند بهتر است آنها را محدود کنید.

10. سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار باعث کاهش اشتها و لاغری می شود، تخقیقات نشان داده که بسیاری از افراد سیگاری پس از ترک سیگار وزنشان افزایش پیدا می کند.

مواد غذایی مفید و مناسب برای چاق شدن

11. برنج

برنج یکی از بهترین منابع کربوهیدرات است که هضم آن آسان بوده و به شما کمک می کند سریع چاق شوید.

12. ماکارونی و پاستا

ماکارونی و پاستا یکی دیگر از مواد غذایی حاوی کالری و کربوهیدرات بالا هستند که در ترکیب با سیب زمینی می توانند برای چاق شدن سریع و سالم مفید باشند.

13. آجیل ها

اگر میخواهید وزن خود را افزایش دهید بیشتر از آجیل ها استفاده کنید. همه ی آجیل ها و مغزیجات از جمله بادام، گردو و بادام زمینی و پسته کالری بالایی دارند و می توانند به عنوان میان وعده استفاده شوند.

11. سیب زمینی و نشاسته

سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و سایر مواد غذایی نشاسته دار یک راه بسیار آسان و مقرون به صرفه برای افزایش کالری دریافتی و در نتیجه چاقی و افزایش وزن هستند.

15. میوه های خشک

میوه خشک شده از جمله کشمش و خرما به عنوان یک میان وعده با کالری بالا هستند که می توانند برای چاق شدن سریع و سالم استفاده شوند.

16. نان گندم

نان گندم یکی دیگر از منابع کربوهیدرات است که می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

17. غلات

غلات سالم منبع عالی کربوهیدرات، کالری و مواد مغذی هستند و می توانند برای چاق شدن سریع مفید باشند.

18. شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر بالایی چربی و کالری می باشد و برای چاق شدن سریع و سالم مناسب می باشد.

19. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی مقادیر بالای کالری، پروتئین و چربی است که استفاده از آن در وعده ی صبحانه و ناهار برای افزایش وزن و چاق شدن سریع و سالم مفید می باشد.

20. چربی ها و روغن های سالم

چربی ها و روغن های سالم از جمله روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل از جمله مواد غذایی با کالری بالا هستند که به افزایش وزن کمک می کنند.

میوه های مفید و مناسب برای چاق شدن
انواع میوه های استوایی از جمله انبه، پاپایا و آناناس و نارگیل حاوی مقادیر بالایی قند هستند که علاوه بر افزایش انرژی باعث افزایش وزن می شوند.

21. آووکادو

آووکادو بر خلاف سایر میوه ها چربی و کالری بالایی دارد و بنابراین به عنوان یک غذای عالی برای افزایش وزن سالم محسوب می شود.

22. موز

موز یکی از سالم ترین و مفید ترین میوه ها برای چاق شدن سریع و سالم می باشد، موز کربوهیدرات و چربی بالایی دارد و مصرف حداقل دو عدد موز در روز برای چاق شدن مفید می باشد.

23. آب میوه های طبیعی

آب میوه هایی مانند انگور، انبه، توت فرنگی، هلو و انار می توانند باعث چاق شدن سالم شوند.

24. انبه

انبه دارای کربوهیدارت بسیاری می باشد و چنانچه در دسترس شما قرار دارد می تواند یکی از گزینه های خوب و سالم برای افزایش وزن باشد.

25. نارگیل

از آنجا که نارگیل دارای چربی و کالری فروانی می باشد و همچنین چربی موجود در آن بسیار سالم و مقوی است می تواند برای افزایش وزن سالم مفید باشد.

چگونه چاق شویم ولی شکم نیاوریم؟

1. غذا های فرآوری شده نخورید
مواد غذایی فرآوری شده و تصفیه شده مانند انواع نوشابه های گازدار، نان سفید، برنج سفید و ماکارونی کالری بالایی دارند و می توانند باعث چاق شدن شوند اما این مواد غذایی باعث بزرگ شدن شکم می شوند.

2. مواد غذایی مفید و سالم بخورید
برای چاق شدن بدون بزرگ شدن شکم از مواد غذایی سالم و پر کالری مانند برنج قهوه ای، غلات سبوس دار، میوه های خشک، میوه های پر کالری مانند موز، آناناس و آووکادو، آجیل و سبزیجات تازه مانند نخود فرنگی تازه، ذرت و سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

3. ورزش کنید
تمرینات ورزشی باعث می شود به جای ذخیره ی بافت چربی و بزرگ شدن شکم عضلات شما حجیم شود و وزن شما افزایش پیدا کند.

چگونه چاق بمانیم؟
پس از رسیدن به وزن ایده آل خود همچنان به تمرینات ورزشی ادامه دهید و کالری مصرفی روزانه را کم نکنید. در طول روز میان وعده های سالم با کالری بالا مانند سبزیجات برگ، آوکادو، میوه نارگیل و شیر بادام مصرف کنید.

لاغری مفرط چیست؟

لاغری مفرط به معنای داشتن شاخص توده بدنی یا BMI کمتر از 18.5 تعریف شده است. توجه داشته باشید که بعضی از افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما با این وجود سالم و تندرست می باشند.

عوارض لاغری مفرط

لاغری مفرط در مردان خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد
لاغری مفرط همچنین می تواند عملکرد سیستم ایمنی را کاهش دهد و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد
لاغری بیش از حد منجر به پوکی استخوان شده و باروری را کاهش می دهد
لاغری بیش از حد باعث ریزش مو و خشکی پوست می شود

علل لاغری بیش از حد

اختلالات خوردن : بی اشتهایی عصبی یا آنورکسیا یکی از علل اصلی لاغری مفرط است
مشکلات تیروئید : پرکاری تیروئید یا هایپرتیروئیدیسم می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث لاغری بیش از حد شود
بیماری سلیاک : افراد مبتلا به بیماری سلیاک بیشتر لاغر هستند
دیابت : عدم کنترل دیابت نوع 1 می تواند منجر به کاهش وزن شدید شود
سرطان : تومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری مصرف می کنند و می توانند باعث لاغری مفرط شوند
عفونت : برخی از عفونت ها مانند سل و ایدز می توانند باعث لاغری بیش از حد شوند


برخلاف برخی که حالا به دنبال کاهش وزن هستند، احتمالا دغدغه شما این است که چگونه چاق شویم؟ همان طور که کاهش وزن دشوار است برخی با افزایش وزن هم مشکل دارند. بعضی افراد افزایش وزن و عضله را به اندازه کم کردن آن، کاری بسیار دشوار می دانند. اضافه کردن برخی غذاهای خاص به رژیم غذایی، مسیر رسیدن برای افزایش وزن را سالم تر می کند و اثربخشی آن را نیز بهبود می بخشد. در این مقاله با ما همراه شوید تا ۱۴ ماده غذایی سالم و موثر در افزایش وزن و چاقی را به شما معرفی کنیم. این مقاله مناسب کسانی است که کمبود وزن دارند.

اولین توصیه برای افزایش وزن این است که به پزشک مراجعه کنید. راه‌ها و رژیم‌های افزایش وزن بر اساس شرایط فیزیکی هر فرد و قد و وزن متفاوت است. اما توصیه‌هایی کلی می‌توان برای اینکه چگونه چاق شویم داشت:

اولین توصیه برای افزایش وزن این است که به پزشک مراجعه کنید. راه‌ها و رژیم‌های افزایش وزن بر اساس شرایط فیزیکی هر فرد و قد و وزن متفاوت است. اما توصیه‌هایی کلی می‌توان برای اینکه چگونه چاق شویم داشت:

افزایش وزن سریع

برای افزایش وزن نباید لزوما غذا‌های هیجانی مانند همبرگر و شکلات زیادو سیب زمینی سرخ کرده خورد و باید   برنامه غذایی برای چاق شدن که مناسب باشد را رعایت کنید. غدا‌هایی که اصولا چربی و شکر زیاد به بدن شما می‌رسانند ممکن است به سلامتی شما آ. سیب برسانند. اصل مشترک در رژیم‌ها افزایش مصرف غذا‌های پرکالری سالم و ورزش است.

برنامه غذایی برای چاق شدن:

رمز افزایش وزن  مصرف مواد با کالری بالا  و کم چرب است و باید این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی از این مواد عبارتند از:   دانه‌های روغنی، آجیل و انواع مغز‌ها،   لبنیات کم چرب، تخم مرغ و ذرت. همچنین  با مصرف سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی، بلغور جو دوسر به همراه شیر نیز می‌توانید کالری مناسبی به بدن خود برسانید. مصرف شیرینی جات و تنقلات مجاز را هم از یاد نبرید.
چگونه در یک هفته چاق شویم

چگونه تا عید ۱۰ کیلو چاق شویم

۱-برای این کار باید وعده‌های غذایی خود را از ۳ وعده در روز به ۶ وعده افزایش دهید. از خوردن هله و هوله اجتناب کنید.

۲-میزان مصرف کالری روزانه خود را باید بدانید؛ و هر روز ۵۰۰ کالری به آن میزان بیفزایید. سعی کنید غذا‌های پرکالری بیشتری بخورید.

۳-پروتئین و کربوهیدرات زیادی مصرف کنید. آجیل و غلات با سس فراوان، نان تست به همراه مربا و مصرف پاستا با سس خامه‌ای را فرامش نکنید.

۴-ورزش سنگین و سریع هر روز انجام دهید و یا حداقل در روز ۴۵ دقیقه پیاده روی سریع در برنامه خود بگنجانید. این کار پاسخ سوال چگونه اشتها را زیاد کنیم است.

۵- نوشیدنی‌های ناسلم مانند نوشابه‌ها را حذف و نوشیدنی‌هایی مانند آبمیوه طبیعی و شیر مصرف کنید.

۶-از موادی مانند مانند ماست کم چرب، کره‌ی بادام، آجیل وکره‌ی بادام زمینی و انواع مغز‌ها استفاده کنید و حتی می‌توانید با مخلوط کردن آن‌ها غذایی ساده، اما پر کالری درست کنید.

۷-پس از صرف غذا دسر‌های با کالری بالا مصرف کنید. دسر‌هایی مانند میلک شیک، شیرینی پای سیب، انواع بستنی می‌تواند مناسب باشد. همچنین می‌توانید پودر پروتیین مصرف کنید. مصرف تنقلات سالم در بین وعده‌های غذای خود را فراموش نکنید.
چگونه صورتمان را چاق کنیم
بسیاری از افراد بویژه خانم‌ها دغدغه این را دارند که صورتی متناسب داشته باشند. از این رو آن‌هایی که صورتی لاغر دارند به دنبال پیدا کردن را‌هایی برای چاق کردن صورت خود هستند. برای این کار برخی به دنبال تزریق ژل و چربی هستند که راه مناسبی نیست.

چگونه صورتی چاق داشته باشیم

۱-استفاده از خیار رنده شدخ به عنوان ماسک برای آبرسانی بر روی صورت به صورت موضعی. این کار را سه بار در هفته و هر مرتبه ۲۰ دقیقه انجام دهید. همچنین خوردن خیار نیز توصیه میشود.

۲-در طول روز آب کافی مصرف کنید تا آب میان بافتی سلولهایتان افزایش یابد. این موضوع به پر شدن صورت کمک می‌کند.

۳-مصرف سبزیجات را برای آبرسانی فراموش نکنید. هویج میوه‌ای کم کالری است که بسار مناسب است. از خوردن فست فود‌ها به دلیل خشک کردن بافت‌ها خودداری کنید.

۴-شیره خرما و شیره انجیر و سیب بخورید. درست کردن ماسک صورت با سیب نیز مناسب است.

۵-استفاده از عسلنیز بسیار مفید است.. استفاده به صورت موضعی رطوبت را برای پوست جذب و حفظ می‌نماید. با استفاده از عسل اورگانیک و روزانه حدود ۱ قاشق چایخوری معادل ۱۵ میلی گرم به چاق شدن پوست خود کمک کنید.

۶- استفاده از ۴ مغز بادام، فندق وپسته و خرما نیز روشی دیگر است. چهار عدد از هر مغز را همراه دو عدد خرما را مخلوط کنید؛ و به صورت خمیر نرم درآورید و این خمیر را به تکه‌هایی با اندازه کوچک تبدیل کنید و در طول روز بخورید. از شیره خرما نیز می‌توانید استفاده کنید به جای خرما. این روش در کمتر از ۱ ماه جواب می‌دهد.

۷-طب سوزنی نیز روشی دیگر است که باید با مراجعه به پزشک آن را به کار ببرید.

چه عواملی باعث لاغری بیش از حد و بیمارگونه می‌شوند؟

وجود برخی مشکلات در زمینه سلامت بدن سبب لاغری بیش از حد و کمبود وزن بیمارگونه می‌شوند:

اختلال در خوردن

مثل بی‌اشت‌هایی عصبی و اختلالات ذهنی و روانی جدی.

مشکلات تیروئید

پرکاری تیروئید سبب بالا رفتن بیش از حد متابولیسم بدن و لاغری و کمبود وزن بیمارگونه می‌شود.انواع دیابت
ابتلا به بیماری دیابت نوع ۱ سبب کمبود وزن شدید می‌شود.
بیماری‌های گوارشی
مشکلات جدی مثل عدم تحمل گلوتن سبب لاغری بیش از حد می‌شود و اغلب افراد هم از داشتن این مشکل بی‌خبر هستند.سرطان
تومور‌های سرطانی کالری زیادی می‌سوزانند و سبب لاغری بیش از حد فرد می‌شوند.بیماری‌های عفونی
بیماری‌های عفونی مثل ایدز، سل و انواع بیماری‌های انگلی سبب لاغری بیش از حد می‌شوند.
اگر دچار لاغری بیش از حد و کمبود وزن شدید هستید حتما به پزشک مراجعه و در صورت لزوم برخی آزمایش‌های پزشکی را انجام دهید.

ترفندهایی برای 10 کیلو چاق شدن در یک ماه

همانطور که چاق بودن باعث ناراحتی فرد میشود، لاغر بودن نیز موجبات رنجش افراد می شود. در این مطلب راهکارهایی برای افزایش وزن و چاق شدن ارائه کرده ایم.بزرگ ترین افسانه عصر امروز این است که وزن اضافه کردن راحت تر از کاهش وزن است.

تصور غلط برای مدتی, به دست آوردن وزن روش سالم بسیار دشوار است و وظیفه کسانی است که به سمت این سفر می روند. این به این دلیل است که اندازه شکم یک فرد لاغر کم است و افزایش اشتها یک چالش است.

دوم اینکه حتی اگر فرد لاغر اشتهای خوبی داشته باشد, بدن آنها قادر به افزایش وزن نیستند. بسیاری اوقات به دست آوردن چربی ناسالم که برای آن ها خطرناک تر از کاهش وزن است, پایان می دهند.

یکی از نگرانی های اصلی برای دوستان لاغر ما این است که اضافه کردن وزن به راه درستش می تواند کار سختی برای آن ها باشد. به این دلیل که وقتی آن ها وزن خود را افزایش می دهند, باید به طور مساوی در بدنشان پخش شود، نه اینکه تنها در ناحیه شکم متمرکز شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است یکی از آن ها کم وزنی باشد:

عادات غذایی نامناسب, شکاف زمانی طولانی مدت, انتخاب ضعیف مواد غذایی, عدم جذب مواد غذایی, بیماری های طولانی مدت و رنج بردن از اختلالات خوردنی مثل بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی هستند.

پیش از این هم در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک خواندید که مهم است بدانیم که وزن اضافه کردن به روش درست و نه براساس غذاهای ناسالم انتخابی بهتری برای بدن شما است، تا خود را از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و تیرویید نجات دهید، که حتی لاغرترین فرد هم می تواند به آن برسد.

به این خاطر است که شما با خوردن غذاهای ناسالم دچار کمبود مواد مغذی می شوید که می تواند منجر به مشکلات زندگی مانند تیرویید و دیابت شود.

راه رسیدن به 10 کیلو چاقی در یک ماه
چگونگی 10 کیلو چاقی و افزایش وزن آن هم در یک ماه
در متن زیر نکات و ترفندهایی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید، اگر می خواهید وزن خود را به شیوه ای سالم اضافه کنید.

1. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی کم وزن باشند:

همانطور که در بالا ذکر شد, شناخت بدنتان قبل از شروع هر چیزی مهم است. اولین چیزی که باید به ریشه این مشکل برسد ؛ دانستن اینکه چرا بدن شما قادر به افزایش وزن نیست, ضروری است. با متخصص تغذیه و پزشک خانواده خود مشورت کنید، تا مشکل اصلی را تحلیل کنید.

2. افزایش وزن سالم:

مانند هندی ها, اگر لاغر هستیم, اغلب به ما گفته می شود که همه چیز را بخوریم, چون “هیچ چیزی ما را چاق نمی کند”. با این حال, این باور باید متوقف شود. افزایش تدریجی وزن, دائمی و سالم است.

افزایش 500 کیلوکالری روزانه می تواند به بدن شما کمک کند که هر هفته 0.5 کیلو اضافه کنید. با این حال, کاملاً به این بستگی دارد که بدن شما به غذاهای مختلف, جنسیت, وزن و قد شما چه پاسخی می دهد.

3. ورزش:

بزرگ ترین اشتباه یک فرد لاغر این است که فکر کند هیچ غذایی بر بدن آن ها تاثیر نخواهد گذاشت. حتی لاغرترین افراد هم می توانند شکمی بزرگ داشته باشند و مهم است که به این مرحله نرسید. به این دلیل است که چربی احشایی و زیر پوستی در شکم افزایش می یابد که نشانه سلامتی نیست.

همراه با این, نشانه اش این است که ممکن است به تدریج به سمت ماهیچه های ضعیف تر هدایت شوید. بنابراین, مهم است که هر روز ترکیبی از تمرین های هوازی, وزنه برداری و انعطاف پذیری داشته باشید.

4.بلند کردن وزنه برای بدن بدون چربی:

به عبارت دیگر به این معنی است که مقدار وزن بدن شما چربی نداشته باشد. بنابراین هدف نهایی افزایش توده بدون چربی بدن است. برای این کار باید وزنه های سنگینی را بالا ببرید.

این کار باید شامل تمرینات وزنه برداری مانند اسکات زدن, بارفیکس, پارو زدن, وزنه برداری، کلینز، جرک باشد. این تمرین ها به ایجاد ماهیچه های قوی در حین تحریک سیستم پاسخ هورمونی شما کمک خواهند کرد.

5. ورزش هایی برای مبتدیان:

A:

اسکات 5*5
بارفیکس 5*5
پرس بالاسر 5*5
B:

اسکات 5*5
وزنه برداری 1//3 *5 (انتخاب شما; وزنه برداری به شدت انرژی می گیرد, و با فرسودگی شکل ضعیفی می گیرد, بنابراین دقت کنید; گاهی بهتر است که یک وزنه سنگین برای یک ست را بگیرید)
پرس سینه 5*5
C:

اسکات 5*5
بارفیکس 5*5
پرس بالاسر 5*5
این ترتیب را هر هفته (شاید دوشنبه، چهارشنبه، جمعه) انجام دهید و به طور پیوسته هر جلسه افزایش دهید. زمانی که در حال پیشرفت هستید، احساس آزادی کنید و در تمرین های دیگر بیشتری اضافه کنید.

6. رژیم غذایی سالم:

بازار پر از مکمل های غذایی است که ممکن است به شما قول افزایش وزن در کوتاه ترین زمان را بدهد. اما مهم است به یاد داشته باشید که بسیاری از این مکمل های غذایی سرشار از مواد مغذی مصنوعی هستند، که ممکن است به طور موقت اضافه وزن داشته باشند و سلامت شما را به طور دائمی خراب کنند.

بنابراین قبل از مصرف هر چیزی با متخصص تغذیه و یا پزشک خانواده مشورت کنید. دوم، این مکمل ها زمانی که رژیم غذایی دارید، مفید خواهند بود.

بدن شما به مقدار درست پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها نیاز دارد. نیاز به رژیم غذایی سالم شامل آجیل و محصولات لبنی به شما کمک می کند نتایج سریع تر دریافت کنید.

رژیم مناسب برای 10 کیلو چاقی در یک ماه
چگونه در یک ماه 10 کیلو چاق شویم؟
7. قلب سالم و رژیم اضافه وزن:

یک اشتباه بزرگ که اغلب ما به آن پایان می دهیم، در تلاش برای به دست آوردن وزن، خوردن غذاهایی که ممکن است به ما آسیب برسانند. ما به چربی های سالم برای بدن خود نیاز داریم و مصرف چربی های غیر سالم تنها سلامتی ما را به خطر می اندازند.

بنابراین، میان وعده های سالمی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. به این معنی است که میوه های خشک، میوه ها، وعده های خشکی را برای به دست آوردن وزن به روش سالم بسیار مفید خواهد بود.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید در نان پرغلات، سویا، حمص و کره بادام زمینی بخورید (همه آن ها غنی از پروتیین هستند). انتخاب غذاهای غنی از فیبر نیز برای شما مفید خواهد بود. مهم ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که میزان اشتهای شما باید به تدریج افزایش یابد.

8. کمی کم تر بخورید:

یک افسانه بزرگ دیگر برای افراد لاغر که باید راه درست را پیش بگیرند این است که مصرف غذا با مقادیر زیاد برای افزایش وزن مرتبط هستند. در بخش ورزش و تناسب اندام می گوییم که مصرف غذاهای کم ارزش در مقادیر زیاد و با فرض اینکه بدن شما تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد، احمقانه است بهترین راه برای به دست آوردن وزن این است که وعده های خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، تا از مصرف کالری های نامناسب اجتناب کنید.

9. راه درست را انتخاب کنید:

همانطور که قبلاً گفته شد، زیاده روی باید به روش درستی انجام شود. در مسیر تناسب اندام، چه کاهش و چه به دست آوردن وزن، گوش های ما پر از نظرات مختلفی خواهد شد.

عقیده برای افراد لاغر این است که هر چه می توانند غذای بیشتری بخورند. نه تنها این کار چربی امعا و احشا (چربی در اطراف اندام های شما) را افزایش خواهد داد بلکه منجر به سو جذب مواد مغذی از سایر مواد غذایی در بدن ما خواهد شد.

بزرگ ترین نگرانی برای یک فرد لاغر این است که در مناطق نادرست چاق شود.

10. غذاهایی شامل سبزیجات و گوشت هستند، بخورید:

سبزیجات و گوشت، منابع غنی از پروتئین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. اینها برای فردی که به دنبال افزایش وزن هستند، ضروری هستند. سبزیجات و گوشت نیز به شما کمک خواهند کرد که از وعده های ناسالم دور بمانید چون این ها به رفع مشکلات اشتها کمک می کنند. ما باید بدن خود را با پروتئین کافی فراهم کنیم.

11. چربی های سالم بخورید:

بهترین راه برای اضافه کردن چربی های سالم در رژیم غذایی خود، خوردن زرده تخم مرغ، گوشت با چربی های حیوانی، روغن نارگیل و دیگر چربی های سالم است. از جمله میوه هایی مثل موز است که کمک خواهند کرد. با این حال، مصرف این موارد باید در حد اعتدال باشد.

12. افزایش دریافت پروتیین:

مصرف ایده آل برای هر بدن، با وجود لاغری یا چاقی، 1 کیلوگرم است. این نیاز اساسی است که باید به صورت روزانه برآورده شود. نه تنها این اشتهای غیر ضروری شما را خنثی می کند و شما را از غذاهای ناسالم دور می کند، بلکه به شما کمک می کند تا وزن بدن سالمی را با توده بدون چربی حفظ کنید.

پروتئین ها بلوک های سازنده بدن ما هستند و اگر بدن شما از آن استفاده نکند، هرگز قادر نخواهد بود به سالم ترین شکل خود برسد. خوراکی هایی از جمله پنیر سویا، پنیر، مرغ و سبزیجات مثل اسفناج به شما کمک می کند مصرف پروتیین روزانه خود را دریافت کنید.

10 کیلو چاقی در یک ماه با مصرف پروتئین ها
نکات مهم و ضروری برای 10 کیلو چاقی در یک ماه
13. غذاهایی که به شما کمک می کنند وزن اضافه کنید را مصرف کنید:

غذاهای طبیعی وجود دارند که باعث می شود شما به روش سالمی وزن اضافه کنید. مصرف مواد غذایی غنی از چربی سالم یک اجبار است. شما می توانید ماهی هایی مانند ماهی تن و سالمون، آب میوه طبیعی، نان گندم سبوس دار و نان هندی بخورید.

14. غذاهای غنی از کالری:

دو نوع مختلف کالری وجود دارد:خالی و سالم. کالری خالی غذاهایی هستند که ما از غذاهای فرآوری شده و مایعات دریافت می کنیم در حالی که کالری سالم آن هایی هستند که از غذاهای طبیعی مثل سبزیجات و میوه ها دریافت می کنیم. برخی مثال ها عبارتند از پنیر، روغن، موز، کره های خانگی مانند بادام زمینی و کره بادام.

15. نکات روزانه:

به منظور کسب وزن، توصیه می شود که به برخی اصول اولیه پایبند باشید.

برای مثال، بشقاب خود را با غذاهای غیر ضروری مثل شکلات و آب میوه کنسروی که تنها برای به دست آوردن سریع وزن هستند، پر نکنید. اضافه کردن غذاهای کالری سالم مانند ماست به شما کمک می کند که به تدریج وزن کم کنید، اما برای همیشه.

سه تا چهار وعده میوه و سبزیجات به صورت روزانه نه تنها به شما کمک می کند که گرسنگی خود را برای غذاهای ناسالم کنار بگذارید بلکه مواد مغذی لازم را نیز برای شما فراهم می آورد.

16. مکمل های رژیمی برای اضافه وزن:مکمل های رژیمی شامل قرص، پودر و کپسول می شود. اینها می تواند پودر پروتئین، بارهای جایگزین غذا، مولتی ویتامین ها و غیره باشند. همانطور که قبلاً ذکر شد، مصرف هر یک از آن ها باید فقط بعد از مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود. مازاد مکمل های رژیمی می تواند باعث مشکلات مختلفی مانند استفراغ و اسهال شود.

17. عادات غذایی:

خوردن یک غذای سالم و 3 تا ناسالم، تنها باعث کندی فرآیند شما خواهد شد و ممکن است منجر به خطرات سلامتی شود.

برخی اصول اولیه را باید به خاطر داشته باشید:

جویدن درست غذا برای بهبود هضم غذا، اجتناب از الکل و کافئین که مانع جذب مواد مغذی می شود،
حفظ وزن و پخت وپز خودتان با گزینه هایی می شود که برای سلامتی شما مفید هستند.

10 کیلو چاقی در یک ماه با بهترین روش ها
اصولی که برای 10 کیلو چاقی در یک ماه باید رعایت کنید
18. عادت های ناسالم برای به دست آوردن وزن ناسالم:

همانطور که در بالا ذکر شد، افراد لاغر و استخوانی تمایل دارند تصورات نادرستی درباره “سالم بودن” داشته باشند. سالم بودن به معنای چاق بودن برای افراد لاغر نیست. برخی عادت های بد که شما باید آن ها را از بین ببرید این است:

صرف نظر کردن از صبحانه
خوردن وعده های غذایی در زمان های عجیب
حذف رژیم غذایی
خوردن بیش از حد هله وهوله
پایان دادن به غذا به دلیل فشار همسالان
عدم خواب
19. نتیجه نهایی:

در پایان روز، هدف نهایی شما باید این باشد که وزنی که مورد نیاز است را به دست آورید. به عنوان یک فرد لاغر، اگر در حال کسب وزن در اطراف ناحیه شکم خود هستید، این یک مساله است. این فرآیند می تواند بسیار کند باشد، چون جذب غذا در افراد لاغر کندتر است بنابراین مهم است که صبور باقی بمانید.

* دقت داشته باشید که این یک برنامه ی تایید شده است و چنانچه درست دنبال شود و مشکلی از لحاظ جسمی و روحی وجود نداشته باشد مطمئنا تاثیر خود را برای اضافه وزن خواهد داشت*


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.