سگ نژاد گلدن رتریور، نماد وفاداری همراه با مهربانی

0

رپورتاژ

نگهداری از یک حیوان خانگی وقتی به نهایت جذابیت خواهد رسید که شما صاحب یک حیوان باهوش، همراه با خلق و خویی رام شدنی باشید. در عین حال حضور یک شخصیت مستقل در رفتارهای حیوانی نیز وجه جذابی از ماجرا را تجسم خواهد کرد. این همه را بگذارید در کنار زیبایی با حضور اخلاقی مهربان و شاید اندکی شور هیجانی حیوان. خب، احتمالا گزینه‌های متعددی در نظر شما نقش بسته باشد. اما یقیناً آنها که اطلاع کافی از دنیای حیوانات خانگی دارند، نظر کاملی بر Golden retriever خواهند داشت.

نژاد گلدن رتریور تقریباً تمام این مشخصه‌های عالی برای تبدیل شدن به یک حیوان کاملا ایده‌آل خانگی را دارد. سگی که در خلق و خوی و مهارت‌ها تا ابعاد شخصیتی پایی فراتر از یک حیوان خانگی گذاشته است. چرا که توانسته است با حضور در وظایفی خطیر اعم از امداد، سگ راهنما و حتی مسیریاب و شاید دیگر وظایف، نگاه کامل‌تری از پرورش حیوانات خانگی را تداعی سازد. حال که با این مقدمه از ویژگی یک حیوان خانگی جذاب، سمت و سوی مطلب را به معرفی سگ گلدن کشاندیم، همراه ما باشید تا این سگ خانگی مفید و باهوش و البته دوست داشتنی را بیشتر بشناسیم.

سگ نژاد گلدن رتریور، یک حیوان کاملا ایده‌آل خانگی

آشنایی با سگ گلدن رتریور

آمریکایی‌ها سگ دوست‌ترین مردمان جهان هستند و در این کشور با فرهنگ غنی در نگهداری از حیوانات خانگی، سگ گلدن رتریور در جایگاه دومین نژاد پرطرفدار قرار دارد. همین آمار ساده می‌تواند گویای کاملی از ویژگی‌های برتر و البته جذاب این سگ دوست داشتنی باشد.

نژاد گلدن رتریور از دسته سگ‌ها با جثه متوسط می‌باشد. یک سگ با استایل کلاسیک همراه با موهای تقریباً بلند که در تناژ گوناگون از رنگ طلایی دیده می‌شود. همین موهای طلایی این سگ آنچنان جذاب و شاخص است که در نامگذاری این نژاد تأثیرگذار بوده است. کلمه Golden که در ترجمه فارسی با عبارت طلایی معرفی خواهد شد، گویای این ظاهر درخشان و البته زیبا برای نژاد مورد نظر ما می‌باشد.

بهتر است در معرفی سگ نژاد گلدن رتریور اندکی از خصوصیات ظاهری آن فاصله بگیریم. چرا که همه جذابیت سگ‌ها در ظاهر آنها نیست؛ بلکه خصوصیات اخلاقی وجه کاملتری در تشریح توانمندی‌های یک سگ خانگی می‌باشد.

خلق و خوی در نژاد گلدن رتریور

اگر برای نگهداری از حیوانات خانگی علاقه به داشتن یک سگ با توانایی یادگیری بالا دارید، سگ نژاد گلدن رتریور قطعاً اولین پیشنهاد برای شما خواهد شد. این سگ با ضریب هوشی بالا، سطح انعطاف کاملی در یادگیری انواع آموزش‌ها را دارد. شاید علاقه وافر این سگ در راضی نگه داشتن صاحبان خود است که چنین ویژگی برجسته‌ای را نصیب آنها کرده است.

اصولاً آموزش‌ها برای تبدیل شدن هر سگی به یک حیوان خانگی مسیر پیچیده‌ای ندارد. اما ماجرای آموزش برای نژاد گلدن رتریور بسیار فراتر از تامین مهارت‌ها برای زندگی در کنار انسان‌ها می‌باشد. اصولا سگ‌ها را برای زندگی در کنار انسان‌ها آموزش می‌دهند. اما شما می‌توانید با یک قدم بالاتر، گلدن رتریور را برای انجام وظایفی در خدمت انسان‌ها پرورش دهید. مباحثی مانند امدادرسانی، راهنمای نابینایان، مسیریابی، کمک به نیروی پلیس در کشف مواد مخدر و… از جمله آموزش‌های حرفه‌ای این سگ توانمند می‌باشند.

البته قطعاً هدف از نگهداری خانگی گلدن رتریور تا این اندازه پیچیده نخواهد شد. شما می‌توانید در رفتارهای این سگ یک خلق و خوی مهربان عاری از هر گونه تنش با سطح وفاداری بالا و یک حس مسئولانه در مواجه با انواع وظایف را شاهد باشید. این سگ‌ها سطح انعطاف بالایی برای ماندن در کنار دیگر سگ‌ها و حتی دیگر حیوانات خانگی را دارند و می‌توانند در مقام محافظ آنها در فضای خانه باشند. از طرفی حس بازیگوشی گلدن بسیار بالا است. آنها برای تامین این نیاز خود، خیلی ساده و راحت وارد دنیای بازیگوش کودکان می‌شوند و با آنها صمیمی شده، عاری از هر گونه احساس خطر در مواجهه با کودکان هستند.

سگ گلدن در یک کلام سگی مهربان است که همیشه با چشم‌هایی آکنده از عشق و وفاداری به صاحبان خود نگاه می‌کند و در همه حال می‌خواهد تا آنها را راضی نگه دارد. البته این وجه مهربانی را تا حدودی نثار افراد غریبه هم خواهد کرد. از این رو بر ویژگی‌های پاسبانی این سگ هرگز اعتماد نکنید. اما اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید در یک دشت باز و شاید جنگلی انبوه در مقام یک شکارچی ظاهر شوید، این سگ مخصوص پیدا کردن شکار می‌باشد. ویژگی‌ای که خیلی سال پیش شکارچی های انگلیس متوجه آن شده، سال‌ها است که از این نژاد به عنوان یک سگ شکارچی استفاده می کنند.

خلق و خوی سگ نژاد گلدن رتریور

مختصری برای نگهداری از گلدن رتریورها

سگ نژاد گلدن رتریور اصولاً یک سگ با خلق و خوی قانعی است. خیلی زندگی سختگیرانه‌ای ندارد. اما تعدد بیماری‌های شایع در این نژاد از سبک اندکی زیاد است. به سگ نژاد گلدن رتریور از دسته سگ‌ها با استعداد بالای چاق شدن می‌باشد. از این رو اگر خیلی به فکر تحرک مناسب آنها نباشید، احتمالاً خیلی زود با یک سگ وزین که هر روز وضعیت سلامتی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد مواجه خواهید شد.

اما نگران نباشید. این سگ ذاتا در دسته نژادهای تنبل قرار نمی‌گیرد. سگ نژاد گلدن رتریور به تحرک علاقه نشان می‌دهد. آنها عاشق بازی کردن با صاحبان خود هستند. خصوصاً اگر بدانند همبازی آنها در دنیای کودکی به دنبال یک تفریح ساده است. سگ نژاد گلدن رتریور برای نگهداری آپارتمانی اندکی درشت جثه می‌باشد. شاید این اندام بزرگ مانع جدی در چنین فضاهایی باشد. اما ظاهر آرام و عاری از هر گونه سر و صدای نابهنجار، این سگ را برای ماندن در فضاهای آپارتمانی مناسب کرده است.

منبع: petride.ir


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.