بلک فرایدی ما و بلک فرایدی فرنگی‌ها

2

این روزها حجم قابل توجهی از اخبار سایت‌های فرنگی و به خصوص سایت‌های فناوری شده پیشنهاد بهترین چیزهایی که می‌شود با تخفیف بلک فرایدی از فروشگاه‌هایی مثل والمارت، بست بای، آمازون و … خرید.

مروری بر تنوع و کیفیت این کالاها، رشک‌برانگیز است و مقایسه آنها با کالاهایی که با تخفیف واقعی و نه کاذب می‌شود از فروشگاه‌های ایرانی تهیه کرد، بر حسرت می‌افزاید.

برای مثال به این صفحه سایت androidcentral بروید تا ببینید چه پیشنهادات خوبی در قسمت خانه هوشمند، تلوزیون‌های هوشمند، لپ تاپ و پی سی، وسایل دفتری، گوشی‌ها و تبلت‌ها، وسایل خانه و آشپزخانه، گجت‌های سلامتی و … به خواننده شده است.

حالا اینها را مقایسه کنید با پیشنهادات سایت‌های ما. آیا واقعا یک تلویزیون LED هوشمند با سایز بزرگ یا یک لپ‌تاپ واقعا باکیفیت یا گوشی هوشمند پرچمدار یک سال پیش را الان می‌شود با مقدار تخفیف قابل ملاحظه‌ای در آنها پیدا کرد؟

مشکل اینجاست که مثل خیلی چیزهای دیگر ما باز در بلک فرایدی تنها پوسته کار را به عاریه گرفته‌ایم و خبری از ذات آنها نیست.

یعنی همان طور که تنها با ظاهر فناوری در تاریخ معاصر آشنا شده‌ایم، همان طور که فرایندها و روابطمان در حد واژه‌ها هستند، در مورد بلک فرایدی یا نخواسته‌ایم به صورت واقعی اجرایش کنیم و یا اصلا واقعا توانایی اجرای آنها را به همان سبک نداریم.

بلک فرایدی ما شده، مانند حراجی‌های کاذب بازار که می‌دانید چه داستانی دارند.

قضیه اصلی این است که برای داشتن یک بلک‌فرایدی به نظر خام من شرایطی لازم است.

1- اکوسیستم تولید و حلقه‌های اولیه توزیع در داخل کشور باشد یا اقتصاد کشور باز باشد: در مورد محصولات تکنولوژیک تا بخواهد محصولی به دست ما برسد باید از مرزهای زیادی عبور کند. توزیع‌کنندگان بزرگ ما نمی‌توانند بدون وساطه با تولیدکننده اصلی مذاکره کنند و از تخفیف هایش استفاده کنند.

2- سازمان و نهاد واقعی نظارت و حراست از حقوق مصرف‌کنندگان انتهایی بر فرایند بلک فرایدی‌ها نظارت داشته باشد.

3- خود مردم هم آنقدر توان اقتصادی داشته باشند تا خرید انبوه توده مردم، امکان تخفیف‌دهی و در نظر گرفتن سود حداقلی را برای تولیدکننده یا توزیع‌کننده فراهم کند

پس عملا چون هیچ یک از اینها را نداریم، میزان بهره‌گیری ما از شبیه‌سازی‌های بلک‌فرایدی هم حداقلی خواهند بود.

تجربه خود را در مورد بلک‌فرایدی‌های ایرانی لطفا با ما در میان بگذارید. در حد امکان بدون نام بردن مستقیم از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها تا امکان تایید کامنت شما بدون بیم از واکنش متقابل وجود داشته باشد!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حامد می گوید

    علیرضا جان، از نظر من تخفیف در ایران عملا چیز غیر عقلانی ای هست. ممکن نیست یک وارد کننده جنسی رو که آورده ارزونتر بفروشه. اون تولید کننده اصلی هست که میتونه برای خالی کردن انبار ها و قفسه هاش برای تولید انبوه جدیدش جا باز کنه.
    فلان مغازه دار یا بازرگان که کالایی رو آورده تعدادش خیلی محدوده و جا هم داره.
    ینی عملا اون نیاز به جا اینجا تعریف نمیشه که در پی اون نیاز به خالی کردن فوری انبار و در نتیجه تخفیف های خوب باشه.

  2. مهدی علوی می گوید

    هدف از بلک فرایدی علاوه بر رها شدن از اجناس موجود، افزایش آمار فروش سال جاری در دقیقه ۹۰ پایان سال تجاری است. و البته آماده شدن برای پذیرش کالاهای جدیدی است که در سال جدید عرضه می‌شوند.

    اما بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی، عربی، ترکیه و حتی چین، ما از تاریخ میلادی استفاده نمی‌کنیم و سال تجاری ما با سال تجاری کشورهای دیگر مطابقت ندارد و جمعه هم آخرین روز کار در هفته نیست (که این هم جز، مشکلات بزرگ ماست)

    لذا همیشه برای من سوال است که چرا ایرانی‌ها هنوز ۴ ماه (یک سوم سال) مانده به پایان سال تجاری اقدام به برگزاری بلک فرایدی می‌کنند!

    خلاصه اینکه تقلید و کپی از بلک فرایدی شبیه کریسمس، ولنتاین، هالوین و … غیره نیست و نیاز به تفکر و تعقل هم دارد!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.