روانشناسی چه کمکی به زندگی ما می‌کند؟

0

رپورتاژ

روانشناسی چه کمکی به زندگی ما می کند؟ کاربرد روانشناسی در زندگی از همان روز های اول زندگی بشر نمایان شد. روانشناسی دنیایی عجیب است. دنیایی پر از مفهوم کاربردی و تئوریک که در کنار هم یک مجموعه معجزه بخش برای زندگی محسوب می شود. تحقیقات صورت گرفته در خصوص علم روانشناسی نشان می دهد که زندگی گاه در بن بستی قرار می گیرد که بدون روانشناسی راه به جایی نخواهد برد.

کاربرد روانشناسی در ایجاد انگیزه

عدم وجود انگیزه موضوعی بسیار استرس آور در بین مردم است. گاه همه چیز سر جایش است اما انگیزه ای وجود ندارد! این را می توان درست زمانی که ساعت زنگ می خورد و قرار است از رختخواب دل بکنیم، متوجه می شویم، زمین و زمان به ما می گوید بخواب! فرقی نمی کند چه هدفی دارید، قصد ترک سیگار دارید، قصد کاهش وزن دارید و یا قرار است یک زبان جدید یاد بگیرید، کاربرد روانشناسی در یک یک این موارد مشخص است. بالا بردن سطح انگیزه دارو ندارد، همه چیز با تکنیک های درست حل می شود و به نوعی نکات زیادی در این زمینه وجود دارد که می تواند آغاز خوبی برای یک مسیر دل انگیز باشد. کاربرد روانشناسی به این شکل است که کمک می کند سطح علاقه خود را بالا نگه دارید و عناصر جدید را به خوبی شناسایی کنید. اگر از کار روزمره خود خسته هستید می توانید تناوب کار را تغییر دهید تا انگیزه شما بیشتر شود. روانشناسی یاد میدهد چطور چیزهای جدید کشف کنیم تا اهداف مشخصی تعیین شود و ارتباط درستی با اهداف صورت بگیرد. کاربرد روانشناسی این است که برای انجام یک کار مثبت، هر چقدر کوچک، به خودمان پاداش دهیم.

کاربرد روانشناسی در ارتقای مهارت رهبری

مدیریت بحران موضوعی حساس و دشوار در دنیای مدیریت است. فرقی نمی کند مدیر یک شرکت بزرگ هستید، مدیر یک دفتر کوچک هستید و یا یک کلوپ مخصوص جوانان به دست شما اداره می شود. داشتن مهارت های خوب سبب می شود که مدیریت و رهبری برای نقطه ای از زندگی شما مناسب به نظر برسد.
موضوع این است که همه آدم ها رهبر به دنیا نمی آیند، اما تکنیک های ساده ای وجود دارد که سبب می شود یادگیری مدیریت برای شخص آسانتر شود. در دنیای روانشناسی، سه سبک مدیریتی مهم وجود دارد.

  • راهنماگر خوبی باشید اما نظرات افراد را سرکوب نکنید و اجازه دهید صحبت کنند.
  • اگر مشکلی رخ می دهد، راهکارهای موجود را با اعضای خود در میان بگذارید گاه یک نظر کوچک بسیار ارزشمند است.
  • ایده باید با تمرکز و تقویت همراه باشند و در صورتی که نظری خلاق بود نیاز است که برای ان پاداش در نظر گرفته شود.

کاربرد روانشناسی در رشد ارتباط عمومی

اینکه بتوانیم حرف بزنیم و بنویسیم، به معنی ارتباط عمومی قوی نیست! تحقیقات اینطور نشان می دهد که یک سری نشانه های غیر کلامی وجود دارد که بخش مهمی از رشد ارتباط عمومی را به خود اختصاص می دهد. شما از طریق روانشناسی یاد می گیرید که چطور پیام خود را به فرد مقابل برسانید، یاد می گیرید که گاه بدون کلام نیز احساس مثبتی در افراد ایجاد کنید. اشارات غیر کلامی یک بخش مهم از روابط عمومی را تشکیل می دهند. کاربرد روانشناسی در روابط عمومی این است که به شما کمک می کند ارتباط چشمی قوی تری داشته باشید. نشانه های غیر کلامی افراد را تشخیص دهید و خودتان از آن استفاده کنید. برای تقویت پیام ها می توانید تن صدایتان را تنظیم کنید.

کاربرد روانشناسی در درک متقابل

درک کردن شاید ساده به نظر برسد اما بسیاری از افراد قدرت درک درستی از شرایط ندارند و این موضوع سبب می شود همیشه تنها باشند. به همان اندازه که ارتباط غیر کلامی مهم است، اینکه چقدر توانایی دارید تا احساسات اطرافیانتان را درک کنید نیز موضوع مهمی در دنیای شغلی شما محسوب می شود. در دنیای روانشناسی اصطلاح ” هوش احساسی” بارها و بارها مورد مطالعه قرار گرفته است و اهمیت زیادی دارد. هوش احساسی برای درک احساسات خودتان و دیگران اطلاق می شود و اهمیت آن، به حدی زیاد است که سبب می شود واکنش های احساسی خود و شخص مقابل را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید. تجربیات و احساساتتان را یادداشت کنید و مرور کنید. به شما این مکان را می دهد که بتوانید موقعیت های متفاوت را از نظر خود و دیگران بررسی کنید.

کاربرد روانشناسی در تصمیم گیری درست

تحقیقات انجام شده در روانشناسی شناختی مشخص کرده است که گاه تصمیم گیری سخت ترین کار دنیا برای یک شخص است. افراد گاه به حدی سختگیر می شوند که در خرید یک لباس نیز نمی توانند تصمیم درستی بگیرند. تصمیمات هوشمندانه به شما کمک می کند تا آینده ای روشن داشته باشید. کاربرد روانشناسی به این صورت است که به شما کمک می کند دیدگاه منطقی و احساسی و شهودی و خلاقانه در مورد یک موضوع واحد داشته باشید. دیدگاه مثبت گرا و منفی گرا را بررسی کنید. هزینه ها و فواید احتمالی برای یک تصمیم را ارزیابی کنید. یک سری روش های تجزیه و تحلیل شبکه ای وجود دارد که سبب می شود تصمیم درستی بگیرید و به خودتان نمره دهید.

کاربرد روانشناسی در تقویت حافظه

فروشنده ای می گفت یک اتفاق خاص در دوره کودکی برایم شفاف است و به خاطر می آورم اما نام مشتری که دیروز مراجعه کرده از ذهنم پاک شده است! این مورد در بسیاری از افراد شایع است. تحقیقات زیادی در خصوص فرم گرفتن خاطرات قدیم و جدید صورت گرفته است و مشخص است که تقویت قدرت حافظه موضوع مهمی در دنیای روانشناسی است. شما می توانید روی اطلاعات تمرکز داشته باشید. می توانید هر آنچه را که یاد گرفته اید تکرار نمایید. همینطور این امکان برای شما وجود دارد که از انحراف حواس جلوگیری کنید.

کاربرد روانشناسی در اقتصاد رفتاری

اقتصاد رفتاری به این معنی است که شخص بتواند تصمیم مالی هوشمندانه تری بگیرد و به نتایج خوبی دست یاد. همینطور می تواند تصمیمات مالی خود را مدیریت کند و سعی کند موقعیت رفتاری دقیقی در بروز یک بحران داشته باشد. راهکارهایی که وجود دارد که اجازه می دهد سرمایه شما چند برابر شود. کاربرد روانشناسی به این صورت است که روش درست پس انداز کردن را به شما یاد می دهد. بررسی می کند که تعصبات شخصی شما به چه میزانی است و همینطور سبب می شود که انتخاب های مالی ضعیف تر شوند. در هر صورت پس انداز پیش از بازنشستگی موضوع مهمی است و در دنیای روانشناسی بارها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کاربرد روانشناسی در افزایش بازده کاری

بارها دیده شده که در مجله و مقالات مختلف در خصوص افزایش بازده کاری در روز صحبت شده است. این توصیه ها گاه بسیار جذاب هستند و گاه دشوار و غیر ممکن! فکر می کنید این توصیه ها چقدر می تواند مورد تایید دنیای روانشناسی قرار بگیرد؟
تکنیک هایی وجود دارد که سبب می شود بازده کاری افراد بیشتر شود. مثلاً وقتی روی کارهای پیچیده و خطرناک کار می کنید نباید همزمان به سراغ کارهای دیگر بروید. کاری که در دست است باید با تمرکز بالا صورت بگیرد. نیاز است که به تمرکز حواس کمک کنید تا نتیجه بگیرید.

برخورداری از خدمات مشاوره روانشناسی

روانشناسی می تواند یک ابزار مفید برای تقویت سلامت عمومی شخص باشد. خانم دکتر لیلا جبلی ( روانشناس و مشاور ) راه های تقویت زندگی و رفتارهای سالم را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما می توانید از طریق شماره تماس موجود در تصویر زیر از خدماتی نظیر مشاوره فردی، خدمات مشاوره خانواده و … بهره مند شوید.

منبع: https://drjebeli.com/psychology


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5