راهکارهای مراقبت از پوست در فصل زمستان

0

رپورتاژ

زمستان فصل سختی است. در کنار سرما و سرماخوردگی و نگرانی هائی که فصل زمستان با خود می آورد، پوست مان هم معمولاً از سرمای هوا آسیب زیادی می بیند. به همین دلیل در کنار اینکه مراقب سلامتی خودمان هستیم، باید حواسمان به مراقبت از سلامت پوست مان هم باشد. به طور کلی، پوست ما در زمستان به 3 علت بیشتر از بقیه فصل های سال آسیب می بیند:

  • سرما و خشکی هوا باعث خشک شدن پوست و آسیب دیدن پوست مان می شود.
  • به دلیل ابری بودن هوا و کمتر شدن شدت نور آفتاب، معمولاً کمتر از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنیم.
  • در زمستان به دلیل سرمای هوای بیرون، معمولاً دوست داریم با آب گرم دوش بگیریم.

عامل اول که خشکی هواست را اکثراً می دانند و به همین دلیل خرید و استفاده از کرم های مرطوب کننده در بین مشتریان افزایش پیدا می کند. اما عامل دوم و سوم را اکثر مردم یا نمی دانند یا رعایت نمی کنند.

نکته بسیار مهمی که اکثراً به آن توجه نمی کنند این است که هر چند شدت نور خورشید در زمستان کمتر از تابستان است اما همچنان اشعه های ماوراء بنفش خورشید به پوست شما می رسد و شدت آن ها به اندازه ای هست که اگر از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنید به پوست تان آسیب زیادی بزند و همچنان لازم است در زمستان هم همچنان از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. توصیه که معمولاً به مشتریان داریم این است که اگر کرم ضد آفتاب دارید، از همان استفاده کنید و اگر می خواهید کرم ضد آفتاب جدید بگیرید می توانید از کرم ضد آفتاب کمی ضعیف تر از کرم های ضد آفتاب تابستانی، استفاده کنید. اما زمانی که از خانه بیرون می روید، حتماً کرم ضد آفتاب بزنید.

در مورد عامل سوم هم، معمولاً مردم بعد از برگشتن از سر کار یا آمدن از بیرون دوش می گیرند. در زمستان به دلیل سرد بودن هوای بیرون، زمانی که از بیرون از خانه می آئید و دوش می گیرید، به طور ناخودآگاه دمای آب را بالا برده و با آب گرم دوش می گیرید. آب گرم باعث خشکی بیشتر پوست شما می شود و پوست تان بیشتر آسیب می بیند. به همین دلیل توصیه می کنیم، بعد از اینکه از بیرون حتماً 1 تا 2 ساعت صبر کنید تا سرما از بدن تان بیرون برود و بعد دوش بگیرید و سعی کنید دمای آب ولرم یا کمی گرم باشد و زمانی که از حمام بیرون آمدید قبل از اینکه پوست تان کاملاً خشک شود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای انتخاب کرم مرطوب کننده در فصل زمستان

مهم ترین نکته در انتخاب کرم مرطوب کننده برای زمستان، نوع پوست شما است.

  • اگر پوست تان معمولی خشک باشد، باید علاوه بر کرم های مرطوب کننده، از محلول های آبرسان پوست هم استفاده کنید و اگر پوست خیلی خشکی داشته باشید، گاهی لازم است همزمان از دو کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به طور کامل هم پوست تان آبرسانی شده و رطوبت زیر پوست تان حفظ شود و هم چربی های زیر پوست تان تأمین شود. اما اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که این ترکیبات را داشته باشند:گلیسیرین، شی باتر، و روغن های مینرال (مثل پارافین یا وازلین). اگر همچنان احساس کردید پوست تان خشک است، بهتر است قبل از خرید کرم مرطوب کننده از یک کرم یا محلول آبرسان استفاده کنید. اگر هم احساس می کنید، پوست تان در زمستان زبرتر می شود، دقت کنید حتماً کرم مرطوب کننده ای که می گیرید،در ترکیباتش مواد نرم کننده پوست مثل روغن اسکوآلن، لانولین، یا استئاریک اسید هم باشد.
  • اگر پوست تان معمولی است، در فصل زمستان از همان کرم های مرطوب کننده پوست های خشک استفاده کنید. اما دیگر نیازی به استفاده از کرم ها یا محلول های آبرسان ندارید.

 

بهترین کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست خشک : کرم مرطوب کننده پوست خشک مدیلن، کرم مرطوب کننده قوی هیدرودرم، کرم مرطوب کننده قوی کیووی

بهترین کرم ها و محلول های آبرسان : کرم بمب آبرسان کامان، محلول آبرسان باویدرما، اسپری آبرسان اوریاژ

بهترین کرم های نرم کننده پوست : کرم نرم کننده نیوآ (سافت)،  کرم نرم کننده اوره اوسرین 10% ثمین، کرم نرم کننده آردن

 

  • اگر پوست تان چرب است، از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که مخصوص پوست های چرب هستند. این کرم ها معمولاً در ترکیبات شانهیالورونیک اسید یا گلیسیرین دارند. دقت کنید اگر پوست تان چرب باشد و از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های خشک یا معمولی استفاده کنید، ممکن است پوست تان جوش بزند به همین دلیل بهتر است قبل از خرید و مصرف کرم های مرطوب کننده با یک پزشک متخصص پوست یا دکتر داروساز مشورت نمائید.

 

بهترین کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب : کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن، کرم مرطوب کننده پوست چرب هیدرودرم، کرم مرطوب کننده پوست چرب هیدرالیفت درمالیفت

راهنمای انتخاب کرم ضد آفتاب در فصل زمستان

همان طور که در قبل گفتیم، شدت نور خورشید در زمستان کمتر از تابستان است اما همچنان لازم است زمانی که از خانه بیرون می روید، همچنان از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. با این تفاوت که کرم ضد آفتابی که در زمستان استفاده می کنید نیازی نیست به اندازه کرم ضد آفتابی که در تابستان می زنید، قوی باشد.

  • اگر پوست تان سفید است،کرم ضد آفتابی که در زمستان استفاده می کنید باید حداقل SPF 30 و PA++ باشد تا بتواند پوست تان را به طور کامل در مقابل اشعه های UVA و UVBمحافظت کند.
  • اگر پوست تان سبزه است،کرم ضد آفتابی که در زمستان استفاده می کنید باید حداقل SPF 15 و PA+ باشد تا بتواند از پوست تان در مقابل نور خورشید محافظت کند.

به غیر از رنگ، نوع پوست هم در انتخاب کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. این موضوع به خصوص برای کسانی که پوست چربی دارند، اهمیت زیادتری دارد به این دلیل که اگر پوست تان چرب باشد و از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک یا معمولی استفاده کنید، ممکن است پوست تان جوش بزند. علاوه بر این در ترکیبات کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک معمولاً از مواد روغنی استفاده می شود تا علاوه بر داشتن خاصیت ضد آفتابی، کرم خاصیت مرطوب کنندگی هم داشته باشد. اگر پوست تان چرب باشد و از کرم های ضد آفتاب پوست خشک استفاده کنید، به احتمال زیاد پوست تان برق می افتد.

اگر پوست تان خشک باشد و از کرم ضد آفتاب پوست چرب استفاده کنید، اتفاقی نمی افتد اما کرم های ضد آفتاب پوست چرب مواد روغنی و مرطوب کننده ندارند و با استفاده از آن ها فقط از خاصیت ضد آفتابی برایتان دارد. اما همان طور که گفتیم، کرم های ضد آفتاب پوست خشک خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند و در طول روز نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست صورت تان ندارید.

بهترین کرم های ضد آفتاب پوست خشک: کرم ضد آفتاب پوست خشک لافارر، کرم ضد آفتاب پوست خشک شون

بهترین کرم های ضد آفتاب پوست چرب: کرم ضد آفتاب اکنکس پریم، کرم ضد آفتاب فاقد چربی ژنوبایوتیک، کرم ضد آفتاب پوست چرب سینره

 

از آنجایی که معمولاً تشخیص نوع پوست برای خرید کرم ضد آفتاب مناسب کار سختی است، می توانید ضمن خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب از داروخانه آنلاین مهتاطب از متخصصین پوست این داروخانه مشورت بخواهید و پس از تشخیص نوع پوست خود محصول مورد نظرتان راخریداری کنید.

نکات مهم در مراقبت از پوست در فصل زمستان

علاوه بر استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب در فصل زمستان، رعایت نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا در طول فصل زمستان بتوانید بهتر از پوست تان مراقبت کنید:

  • در خانه حتماً از دستگاه بخور استفاده کنید. سه نوع دستگاه بخور در ایران وجود دارد. بخور گرم، بخور سرد، بخور سرد و گرم. هر سه دستگاه خوب هستند و رطوبت لازم در هوای خانه را برای جلوگیری از خشکی پوست می توانند تأمین کنند اما اکثر مردم از استفاده دستگاه های بخور سرد تجربه بهتری داشته اند.
  • زمانی که دوش می گیرید، کمتر از صابون ها و مواد شوینده بدن استفاده کنید و هفته ای بیش از دو تا سه بار بدن تان را با صابون یا ژل های شستشو نشوئید تا پوست تان خیلی خشک نشود.
  • آب زیاد بنوشید و از نوشیدن چای و قهوه تا جای ممکن پرهیز نمائید. چای و قهوه باعث دفع آب بدن و خشک شدن پوست می شود و علاوه بر این در فصل زمستان سعی کنید زیاد آب بنوشید تا آب بدن تان کم نشود و پوست تان خشک نشود.
  • سعی کنید لباس های پشمی یا ضخیم زمستانی تان با پوست بدن تان کمتر تماس پیدا کند. این لباس ها معمولاً باعث حساسیت های پوستی و خارش می شوند. این موضوع به خصوص برای کسانی که پوست های خشک یا حساسی دارند اهمیت بیشتری دارد و ممکن است باعث به وحود آمدن حساسیت های پوستی و کهیر شود. اگر پوست تان حساس است بهتر است لباس های همیشگی تان را بپوشید و روی آن پالتو یا کاپشن گرم بپوشید تا پوست تان حساسیت پیدا نکند.

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین نکات برای مراقبت صحیح از پوست و انتخاب کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب مناسب برای فصل زمستان را بگوئیم. برای خرید اینترنتی دارو و انواع محصولات مراقبت پوست می توانید به داروخانه آنلاین مهتاطب مراجعه کرده و ضمن مشورت با متخصصین این داروخانه محصول متناسب با پوست خود را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5