نقش مهم متخصص بیهوشی در کنترل درد بیماران

0

رپورتاژ

قطعا زمانی که می‌خواهید جراحی کنید، به مهارت و تجربه پزشک جراح خود زیاد فکر می‌کنید و تحقیقات لازم را در این خصوص انجام می‌دهید، به مسائل دیگر کمتر می‌پردازید.

با وجود اینکه پزشک جراح نقش بسیاری مهمی را در سلامتی شما دارد، به همان اندازه متخصص بیهوشی نقش مهمی در سلامتی و بی‌دردی شما خواهد داشت. از آنجایی که این متخصص از دید بیماران نقش پررنگی ندارد و همیشه در پشت صحنه درحال فعالیت‌های بسیار مهم است، ما لقب نیروی خاموش در اتاق عمل را داده‌ایم.

قطعا کمتر کسی اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با پزشک بیهوشی و نقش مهم او در بی‌دردی بیماران دارد. به همین جهت ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در این رابطه بپردازیم.

نقش مهم متخصص بیهوشی

آقای دکتر محمد حسین دلشاد، متخصص بیهوشی علاوه بر اینکه حین جراحی مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد، قبل و پس از عمل جراحی بررسی‌هایی را نیز انجام خواهد داد.

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد، اگر پس از عمل جراحی بیمار دچار مشکل یا درد پس از جراحی شده باشد، کنترل درد توسط این متخصصین انجام خواهد گرفت.

قطعا همه ما به‌دلیل ترس از تیغ جراحی، زمانی که به اتاق عمل و جراحی فکر می‌کنیم، ترس سراسر وجود ما را فرا می‌گیرد. در این مواقع است که وجود متخصص بیهوشی نقش مهمی ایفا می‌کند و ما را از ترس نجات می‌دهد. متخصص بیهوشی به‌روش‌های مختلفی داروی بیهوشی را به بیمار تزریق می‌کند که هیچ درد و احساسی حین عمل نداشته باشد.

پزشک تنها در جراحی‌هایی که نیاز به بیهوشی کامل دارند حضور ندارد، بلکه در مواردی که بی‌حسی باید انجام گیرد نیز حضور خواهد داشت. به‌طور مثال خانم‌های بارداری که قصد انجام سزارین به‌روش بی‌حسی اسپاینال را دارند، پزشک بیهوشی حضور خواهد داشت تا بتواند درد مادر باردار را کنترل کند.

از آنجایی که آقای دکتر در زمینه فوق تخصص درد نیز فعالیت می‌کنند، قادر هستند که بسیاری از مشکلات اعم از درد مزمن، سردردهای میگرنی و دردهای ایجاد شده در کمر و بسیاری از موارد دیگر را با شناسایی علت درد به روش غیر تهاجمی یا کم تهاجمی به‌راحتی درمان کند.

با انواع روش‌های بیهوشی یا بی حسی آشنا شوید

پزشک متخصص قادر است که بسته به شرایط بیمار انواع بیهوشی‌ها را با دقت بسیار بالایی انجام دهد. در ادامه شما را با هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد:

بیهوشی عمومی

این نوع بیهوشی می‌تواند با استفاده از ماسک یا داخل وریدی برای بیمار انجام گیرد. این روش برای جراحی‌های بزرگ مانند تعویض مفصل زانو یا جراحی قلب باز انجام می‌گیرد.

بیهوشی با استفاده از آرامبخش

آرام بخش در IV باعث می‌شود که شما در طول درمان احساس آرامش داشته باشید. در هر فردی سطح هوشیاری متفاوت است. میزان آرامبخش در هر فرد ممکن است از حداقل در حد خواب آلودگی تا عمیق به این صورت که هیچ مرحله از درمان را به خاطر نمی‌آورید. این نوع روش بیهوشی بیشتر در درمان کم تهاجمی مانند کولونوسکوپی به کار برده می‌شود.

بی حسی منطقه ای

داروهای بی حسی برای قسمت‌های مختلفی از بدن مانند کمر یا پا کاربرد دارد. در واقع در این روش شما کاملا هوشیار؛ اما، بی‌درد هستید. در اغلب مواقع زمانی که عمل‌هایی در ناحیه شکم یا پا انجام می‌شود، بلوک‌های عصبی در کمر برای بیمار انجام می‌شود.

بی حسی موضعی

این نوع بی‌دردی تنها در نواحی کوچک از بدن انجام می‌گیرد. این روش بی حسی برای اقدامات کوچک و کم خطر مانند برداشتن خال یا بخیه زدن انجام می‌شود.

مراقبت‌های ویژه متخصص بیهوشی از بیماران

شاید برخی از افراد تصور کنند که مراقبت‌های پزشک تنها به اتاق عمل ختم می‌شود؛ اما، در حقیقت اینگونه که تصور می‌شود، نیست. متخصص بیهوشی (https://drdelshadfoundation.com/anesthesiologist/) علاوه بر اینکه در طول درمان حضور دارد، در قبل و بعد درمان نیز مراقبت‌های ویژه‌ای از بیماران انجام می‌گیرد تا وضعیت او به خوبی بررسی شود.

قبل از جراحی

چند روز یا چند هفته قبل از جراحی پزشک وضعیت شما را به‌خوبی بررسی می‌کند، در صورت نیاز معاینات لازم را انجام می‌دهد و بر اساس آزمایش‌ها، ارزیابی‌های کاملی را انجام خواهد داد.

پزشک هرگونه مشکلاتی را از قبیل آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی را بررسی می‌کند، همچنین در خصوص سابقه آلرژیک به بیهوشی سوالاتی را خواهد پرسید تا شما در طی عمل هیچ مشکلی نداشته باشید.

در حین جراحی

زمانی که بیهوشی یا بی حسی برای شما توسط پزشک انجام می‌شود تا اتمام عمل مراقب علائم حیاتی بیمار است که مشکلی ایجاد نشود. در صورت وجود سابقه بیماری تمامی این موارد توسط پزشک بیهوشی کاملا کنترل خواهد شد که در نهایت نتیجه عمل موفقیت آمیز باشد.

پس از جراحی

پس از اتمام عمل به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید تا علائم حیاتی شما کاملا کنترل شود. اگر تنفس، گردش خون، هوشیاری و سطح اکسیژن شما مطلوب باشد به بخش منتقل خواهید شد.

معمولا متخصص بیهوشی علاوه بر پزشک معالج، تصمیم می‌گیرد که چه زمانی می‌توانید ترخیص شوید. پس این کادر درمانی می‌تواند در سلامت و موفقیت عمل و همچنین روند بهبودی شما نقش بسیار مهمی داشته باشد.

گاهی اوقات برخی از بیماران دچار درد پس از جراحی می‌شوند، در این مواقع فوق تخصص درد (https://drdelshadfoundation.com/) و متخصص بیهوشی تنها کسی است که می‌تواند در کنترل و تسکین درد بیماران نقش بسیار مهمی داشته باشد تا بیماران بتوانند همانند سابق بی‌درد و بدون مشکل به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.