تبلیغات اینترنتی کسب و کار در کرج

0

رپورتاژ

این روزها استفاده از اینترنت و محیط وب آنقدر رایج شده‌است که برای رونق کسب‌وکارمان، استفاده از تبلیغات اینترنتی الزامی است. اکثر کسب‌وکارها امروزه اهمیت تبلیغات را متوجه شده‌اند و برای آن اقدامی کرده‌اند. اما هنوز هم یکی از سوالات رایج این است که چطور تبلیغات اینترنتی در کرج انجام بدهیم یا کدام روش تبلیغات موثر است و اصلا چه کانال‌هایی برای تبلیغات کسب و کار در کرج وجود دارد؟

هدف از تبلیغات اینترنتی کسب و کار در کرج

همه‌ی ما اهمیت تبلیغات اینترنتی را می‌دانیم اما در اصل، هدف از این تبلیغات چیست و چرا مهم شده است؟

برخی از اهداف مهم تبلیغات آنلاین کسب‌وکارها در کرج عبارتند از:

آگاهی از برند

آگاهی از برند به این معنی است که مخاطبین ما را بشناسند و نام ما را در شرایط مختلف بشنوند. فرض کنید یک مرکز مشاوره در کرج دارید و شروع به تبلیغات در بسترهای مختلفی مثل سایت‌های مشاغل کرج، شبکه‌های اجتماعی و … می‌کنید. شخصی ممکن است اسم شما را در چندین جای مختلف ببیند. و زمانی که به یک مرکز مشاوره نیاز دارد یا یکی از اطرافیانش به دنبال مشاور خانواده‌ی خوب در کرج می‌گردد،‌ او به یاد شما می‌افتد و می‌گوید: «راستی یک مرکز مشاوره‌ای هست تو جاهای مختلف دیدم ازش تعریف می‌کنن». البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هر کسب و کاری که دارید ابتدا باید کیفیت و صداقت داشته باشید؛ چراکه تبلیغات قرار نیست کاربران را گول بزند؛ بکله هدف از تبلیغات شناساندن خدمات و محصولاتمان به دیگران است.

هدف‌گیری دقیق مخاطبین

هدف اصلی ما از تبلیغات این است که توسط مخاطبین شناخته شویم. اما کدام مخاطب؟ پاسخ به این سوال خیلی مهم و تأثیرگذار است و متاسفانه کسب و کارهای زیادی در این زمینه دچار اشتباه می‌شوند. بگذارید با یک مثال بگوییم؛ مانند مثال قبلی فرض کنید یک مرکز مشاوره در کرج دارید و برای تبلیغات، یکی از اینفلوئنسرهایی که کلیپ‌های طنز می‌سازد و فالوئرهای زیادی دارد را انتخاب می‌کنید. چند نفر از مخاطبین یک پیج طنز ممکن است به مشاور و روانشناس نیاز داشته باشند یا اصلا بین انبوه تبلیغات آن پیج، چه کسی به تبلیغ شما توجه می‌کند؟

حال فرض کنید به یک بلاگر که در حوزه روانشناسی فعالیت می‌کند یا حتی به یک پیج مخصوص پزشک‌های کرج درخواست تبلیغ می‌دهید. شاید تعداد فالوئرهای چنین پیج‌هایی کمتر باشند اما بازخورد آن‌ها بهتر است؛ چرا که مخاطب هدف شما را دارند. مسلما کسی که یک پیج روانشناسی را فالو کرده نسبت به شخصی که یک پیج طنز را دنبال می‌کند،‌ با احتمال بیشتری به تبلیغ شما توجه می‌کند.

پس یکی از اهداف  تبلیغات آنلاین هدف‌گیری دقیق مخاطبین است یعنی مخاطبینی که به ما نیاز دارند و به دنبال محصول یا خدمت ما می‌گردند.

فروش بیشتر

یکی دیگر از اهداف تبلیغات فروش بیشتر است. فرقی نمی‌کند که یک کالا مثل پوشاک یا یک خدمت مانند مشاوره را ارائه می‌دهیم. در هر صورت نیاز داریم که افراد برای خرید خدمت و محصول ما به سمت ما جذب شوند و مثلا از بین صدها مرکز مشاوره در کرج، ما را انتخاب کنند. تبلیغات آنلاین به ما کمک می‌کند بیشتر دیده شویم و در نتیجه کاربران بیشتری به ما مراجعه کنند و فروش بیشتری داشته باشیم.

انواع تبلیغات اینترنتی در کرج

به همان اندازه که دنیای اینترنت وسیع است، فضای تبلیغات اینترنتی هم متنوع است و ممکن است به انواع مختلفی تقسیم شود.

برخی از مهم‌ترین انواع روش‌ها برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها در کرج عبارتند از:

تبلیغات در وبسایت‌های مشاغل

همه ما با تبلیغات در وبسایت‌های اینترنتی آشنایی داریم اما منظورمان از وبسایت‌های مشاغل چیست؟ وبسایت مشاغل یا بانک مشاغل یک سایت اینترنتی است که اطلاعات کسب و کارهای مختلف را قرار داده و آن‌ها را معرفی می‌کند. هر کدام از وبسایت‌های مشاغل امکانات متفاوتی را برای تبلیغات ارائه می‌دهند.

برای مثال یکی از وبسایت‌های مشاغل خوب در کرج، «بانک مشاغل کرج تبلیغ» است که اطلاعات جامع و کاملی را درباره کسب و کارهای مختلف کرج ارائه می‌دهد. در این سایت متناسب با نوع کسب و کار دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد. برای مثال در دسته پزشکی و سلامت انواع تخصص‌های پزشکی مانند روانشناس، متخصص مغز و اعصاب، متخصص زنان و … قرار گرفته است. البته این سایت فقط به مشاغل پزشکی مربوط نیست و کسب و کارهای دیگری مانند آموزشگاه‌های موسیقی، دفاتر وکالت، مدارس، بانک‌ها، دفاتر بیمه و … را هم معرفی می‌کند. و یکی از ویژگی‌های مثبت آن تمرکز روی شهر کرج است که باعث می‌شود مشاغل را با دقت بیشتری معرفی کند؛ مثلا کاربری که به دنبال یک وکیل خوب در کرج می‌گردد، می‌تواند به راحتی در قسمت دفاتر وکالت جستجو کرده و به نتیجه برسد.

برخی از امکانات قابل ارائه در این سایت عبارتند از:

  • سرچ محله‌ای در کرج
  • امکان پرسش و پاسخ با کاربران
  • طراحی صفحه با HTML
  • دیزاین صفحات برای دید بهتر
  • افزودن عکس، آدرس سایت و آدرس شبکه‌های اجتماعی
  • افزودن لوکیشن گوگل مپ برای دسترسی سریع‌تر کابران
  • تبلیغات بنری
  • به‌‌روزرسانی و ویرایش اطلاعات
  • افزودن توضیحات درباره‌کسب و کار
  • دسته‌بندی بر اساس تخصص و محل کار

تبلیغات در شبکه‌های مجازی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات که تقریبا همه‌ی ما با آن آشنا شده‌ایم، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی‌ مختلف مانند اینستاگرام و تلگرام است که البته هزینه بیشتری دارند. و همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هدف‌گیری دقیق مخاطبین در این نوع تبلیغات اهمیت زیادی دارد. در حقیقت هدف‌گیری مخاطبین همیشه مهم است اما اگر در یک پیج نامربوط تبلیغ کنیم، تنها پولمان را دور ریخته‌ایم.

تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی

یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات بنری است ا که در آن می‌توانیم کسب وکار خود را به طور خلاصه در سایت‌های دیگر معرفی کنیم. احتمالا برای شما هم پیش آمده که برای خواندن مطلبی به سایتی مراجعه کنید و در قسمت‌های مختلف بنر‌های تبلیغاتی متنوعی ببینید. البته در این شیوه‌ی تبلیغات هم اگر سایت‌های مرتبط با کسب و کار خودمان را پیدا کنیم، اثربخشی و میزان بازدید بیشتری به همراه دارد.

نکات تکمیلی قبل از تبلیغات

برخی از نکات مهمی که قبل از انجام تبلیغات آنلاین کسب و کارمان باید به آن‌ها توجه کنیم، عبارتند از:

  1. در قدم اول باید مخاطبین هدف خود را به خوبی بشناسیم.
  2. بسترها و کانال‌هایی که مورد توجه مخاطبین هدف می‌باشد را پیدا کنیم.
  3. با توجه به اهداف تبلیغاتی خود، یکی از بسترهای تبلیغات را انتخاب کنیم.
  4. در کارمان صادق باشیم و به آن چیزی که در تبلیغات وعده می‌دهیم، عمل کنیم.
  5. مشتریان بالقوه‌ای که از تبلیغات بدست می‌آوریم را به راحتی از دست ندهیم.

نتیجه‌گیری

در نهایت اگر قصد انجام تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود را در کرج دارید، ابتدا اهداف خود را مشخص کرده، مخاطبین هدف را به خوبی بشناسید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، یکی از بسترهای تبلیغاتی را انتخاب کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.