اولین اولترابوک نوکیا با وزنی سبک ولی مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه معرفی شد

نوکیا پیوربوک ایکس ۱۴ ابتدا راهی بازارهای هند شد

0

چند روز پیش خبری زدیم که نوکیا می‌خواهد وارد بازار لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌های شخصی شود. اکنون، شاهد عرضه اولین اولترابوک این برند با نام PureBook X14 هستیم.

از نظر زیباشناسی، نمی‌توان گفت یک لپ‌تاپ زیبا و در اندازه چشم‌نوازترین لپ‌تاپ‌های امروز دنیا است ولی برای اولین محصول رضایت‌بخش است. نوکیا اولین لپ‌تاپ خود را با رنگ مشکی عرضه کرده است.

پیوربوک ایکس ۱۴ از یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی IPS با دقت تصویر 1080p پیکسل و فناوری دالبی ویژن سود می‌برد. برای طرفداران صدا و موسیقی باید این خبر را بدهیم که فناوری صدای دالبی ویژن از هدفون‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

این اولترابوک وزن بسیار مناسبی دارد که می‌تواند تبدیل به یک برگ برنده برای آن شود. نوکیا می‌گوید پیوربوک ایکس ۱۴ فقط ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد و عملا یک لپ‌تاپ مناسب سفر و جابه‌جایی است.

مشخصات داخلی این لپ‌تاپ نیز قابل توجه هستند. پردازنده مرکزی اینتل Core i5 نسل دهم 10210U با ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4-2666 و درایو SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت NVMe روی آن سوار شده است. برای بازارهایی مانند بازار هند، این مشخصات بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود و می‌تواند جربان بازی را به نفع خودش تمام کند.

نوکیا اشاره دارد که فرکانس سرعت پردازنده مرکزی می‌تواند به مرز ۴.۲ گیگاهرتز در وضعیت توربو برسد. هنوز مشخص نیست آیا در آینده نوکیا از مدل‌های دیگر این اولترابوک با پردازنده‌های دیگر مانند Core i3 یا Core i7 رونمایی می‌کند یا فقط شاهد همین پیکربندی خواهیم بود. در شایعات پیش از عرضه رسمی نوکیا پیوربوک ایکس ۱۴، گفته می‌شد نوکیا ۸ مدل لپ‌تاپ میان‌رده را ثبت و آماده عرضه کرده است.

مشخص است که این لپ‌تاپ روی بازی و گیمرها تمرکز ندارد. بنابراین، شاهد یک GPU اختصاصی از انویدیا یا ای‌ام‌دی روی آن نیستیم. احتمالا کارت گرافیک داخلی و ادغام شده UHD 620 روی این لپ‌تاپ استفاده می‌شود. بازی‌های ورزشی قدیمی را می‌توان با این پردازنده گرافیکی و با توجه به دیگر مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ اجرا کرد.

برای علاقه‌مندان به بهره‌وری، نوکیا PureBook X14 دارای صفحه‌کلید با پس‌زمینه نوری است. درگاه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ شامل دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB-C 3.1 به همراه HDMI و RJ45 و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. پس، یک مجموعه کامل از درگاه‌های ورودی و خروجی داریم که برای کاربران میان‌رده بازار کاملا مفید و کاربردی و ضروری هستند.

سرانجام، باید به باتری ۴۶.۷ وات ساعت آن اشاره کنیم که همراه با یک شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شود. این باتری می‌تواند ۸ ساعت لپ‌تاپ نوکیا را روشن نگه دارد. همچنین، پیوربوک ایکس ۱۴ از دوربین HD IR با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره ویندوز هلو برخوردار است.

قیمت نوکیا پیوربوک ایکس ۱۴ در هند

نوکیا اعلام کرده این لپ‌تاپ از ۱۸ دسامبر توسط Flipkart با قیمت ۶۰ هزار روپیه یا ۸۱۶ دلار پیش‌فروش می‌شود.

اگر بخواهیم براساس وزن و طراحی سبک آن نتیجه‌گیری کنیم؛ یک گزینه جذاب در بازارهای رده پایین است ولی اگر بخواهیم نسبت به رقبایی که در بازارهای بین‌المللی مطرح هستند؛ صحبت کنیم؛ باید گفت یک لپ‌تاپ نه چندان قوی و احتمالا ناموفق در این بازار است.

به عنوان مثال، لپ‌تاپ شیائومی می ۱۴ اینچی با قیمت ۶۸۰ دلار در بازار هند، مشخصات و طراحی بهتری نسبت به نوکیا پیوربوک ایکس ۱۴ دارد. شیائومی می نوت‌بوک ۱۴ از یک GPU اختصاصی بهره می‌برد.

فهرست Flipkart نشان می‌دهد لپ‌تاپ Nokia PureBook X14 در عرضه‌های بعدی قیمتی معادل ۹۰ هزار روپیه یا ۱۲۲۴ دلار خواهد داشت که باعث می‌شود به عنوان یک گزینه خوب دیگر در بازار مطرح نباشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
منبع androidauthority
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.