معرفی جدیدترین روش عمل پای پرانتزی

1

رپورتاژ

متخصصان ارتوپدی با بهره گیری از روش های مختلف درمانی مانند جراحی، دارو درمانی و ورزش مشکلات استخوانی و عضلانی بیماران در سنین مختلف را درمان می کنند. یکی از موفق ترین جراحی هایی که در سال های اخیر بر روی بدن انسان انجام شده است جراحی های مربوط به تخصص ارتوپدی می باشد. خوشبختانه در تهران و بسیاری از شهر های بزرگ ایران مانند اصفهان ، مشهد، تبریز و… بهترین جراح پای پرانتزی با دانش و تجهیزات روز دنیا، سالانه به بهبود کیفیت زندگی بیماران بسیاری، کمک می کند.

پای پرانتزی چیست

پای پرانتزی و یا ژنوواروم (Genu Varum) یک اختلال و بدفرمی در ساختار مفصل زانو است. همانطور که می دانید در حالت عادی زمانی که می ایستیم قوزک پاها کنار یکدیگر قرار گرفته و زانو ها نیز به صورت صاف هستند. اما در اختلال ارتوپدیک پای پرانتزی، پاهای بیمار حالتی مانند پرانتز () را تداعی می کنند. و به این ترتیب در حالی که قوزک پاها به یکدیگر نزدیک می شوند زانوها از هم فاصله می گیرند.

نحوه تشخیص زانوی ژنوواروم در کودکان

تقریباً تمام نوزادان و کودکان با زانوی پرانتزی متولد می شوند. هنگام تولد ، کف پاهای کودک رو به یکدیگر است در حالی که استخوان درشت نی و استخوان ران به سمت بیرون خمیده شده است. همچنین بین مفاصل زانو فاصله وجود دارد. در طول سال اول زندگی ، مفاصل زانو به هم نزدیک تر شده، استخوان ران به سمت پایین و به سمت داخل به سمت زانو متمایل می شود. علائم  بر روی توانایی راه رفتن برای کسانی که دارای ژنوم واروم هستند، معمولاً تأثیر کمی دارد یا هیچ تأثیری ندارد. کودکان معمولا هیچ علائمی ندارند، در حالی که بزرگسالان امکان دارد در خارج از زانوهای خود احساس ناراحتی کنند. اگر درمان نشود، استرس و ساییدگی ناهموار در زانوها اغلب منجر به آرتروز می شود.

آیا زانوی پرانتزی من نیاز به عمل جراحی دارد؟  برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید، باید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا اگر وضعیت زانوهای شما حاد باشد، انجام عمل جراحی پای پرانتزی توصیه می شود؛ اما اگر وضعیت زانوهای شما خیلی نامساعد نباشد، روشهای کم تهاجم تر مثل استفاده از کفی طبی، بریس و فیزیوتراپی برای درمان پاهای  شما تجویز خواهد شد.

تشخیص پای پرانتزی چگونه انجام می شود؟

ممکن است اختلال پای پرانتزی در سنین مختلف از کودکی تا میانسالی در افراد بروز کند. اما این بیماری علل گوناگونی دارد.

تا 2 سالگی: متخصصان بر این باورند که علل فیزیولوژیک سبب ایجاد پای پرانتزی در کودکان زیر 2 سال می شود. به این معنا که چرخش خارجی مفصل ران و چرخش داخلی استخوان ساق پا در کودک، سبب بروز پای پرانتزی می شود.

در سنین بالاتر: بیماری های مانند بلانتر، راشیتیسم و… در صورتی که در ابتدا تحت معالجه قرار نگیرند در سنین بالاتر سبب بروز اختلال پای پرانتزی در فرد می شوند. علاوه بر این بیماری ها، نرمی استخوان و مشکلات مربوط به مفصل زانو در دراز مدت شانس ابتلا به پای پرانتزی را افزایش می دهد. درمان این عارضه در سنین مختلف توسط بهترین جراح پای پرانتزی امکان پذیر است.

عوارض زانوی پرانتزی

پای پرانتزی اگر عمل نشود باعث ساییدگی و آرتروز زانو می شود.و به غضروف زانو و مینیسک آسیب رسانده و  باعث ناپایدار شدن وضعیت زانوها خواهد شد.

انتخاب پزشک جراح پای پرانتزی چگونه است؟

شاید در مرحله نخست انتخاب پزشک معالج با مهارت و تجربه کافی مشکل به نظر برسد. در تخصص ارتوپدی آنچه بیشتر از همه چیز اهمیت دارد معاینات و بررسی های بالینی اولیه است. پزشک جراح در واقع با داشتن تخصص کافی در زمینه استخوان و عضلات بدن ابتدا با تشخیص صحیح عارضه و سپس با انتخاب بهترین روش درمان به در صورت لزوم با انجام عمل جراحی به بیمار کمک کند. بنابراین با بررسی دقیق چند مورد ساده می توان به راحتی به بهترین جراح پای پرانتزی مراجعه کرد.

  • بررسی سوابق تحصیلی پزشک
  • بررسی دوره های آموزشی که پزشک برای به روزرسانی دانش تخصصی خود، گذرانده است.
  • بررسی سوابق پزشکی (معالجات، جراحی ها و…) : می توانید با مراجعه حضوری در مطب پزشک با بیماران حاضر مشورت کنید.
  • بررسی نظرات بیماران در فضای مجازی و سایت های معتبر
  • و در نهایت انتخاب پزشک متعهد و با تجربه؛ که از هیچ روش درمانی موثر برای بهبود وضعیت بیمار دریغ نکند.

هزینه جراحی پای پرانتزی دکتر مهدی شهرستانی ارتوپد به وضعیت بیمار و شدت قوس پاها بستگی دارد، ایشان یکی از متخصصین و فعالین در این حوزه میباشند و سالیانه چندین عمل سخت و ترکیبی مثل عمل همزمان زانوی پرانتزی و زانوی ضربدری که جزء موارد نادر محسوب میشود را انجام میدهند.

 روش های جراحی پای پرانتزی

امروزه عمل جراحی پای پرانتزی به عنوان یک تکنیک درمانی موثر در سراسر جهان انجام میشود. هر یک از روش های درمانی می تواند برای بیماران با شرایط بالینی متفاوت، مناسب باشد. بنابراین انتخاب بهترین روش برای بیمار توسط پزشک معالج بر اساس میزان انحراف و شرایط فیزیکی پای بیمار انجام می شود

  • بستن صفحه رشد در قسمت زانو: این روش برای کودکانی انجام می شود که در سنین 8 تا 10 سالگی هستند و درمان های اولیه غیر جراحی در بهبود وضعیت آنها تاثیرگذار نبوده است. بنابراین در این جراحی 15 دقیقه ای پزشک جراح با ابزار تخصصی (پلاک کوچک و پیچ) صفحه رشد را در قسمت زانو کودک می بندد. در نهایت با رشد کودک، استخوان های داخلی پا نیز رشد می کنند؛ اما رشد بیرونی استخوان متوقف شده و فرم پای بیمار تا رسیدن به سن بلوغ اصلاح می شود. دوره ی نقاهت این جراحی بسیار کوتاه و تقریبا 1 هفته است.
  • جراحی استئوتومی : این عمل پای پرانتزی به منظور اصلاح دفورمیتی مفصل زانو بعد از بلوغ است. در سنین بالاتر در صورتی که تشخیص به موقع انجام نشود و یا بر اثر ضربه و آسیب به مفصل، زانو فرد دچار آسیب شود؛ تنها راه درمان اصلاح بد شکلی زانو با شکستن و بریدن استخوان مد نظر با ابزار خاص توسط جراح ارتوپد و سپس فیکس کردن آن در حالت نرمال با استفاده ابزار هایی مانند پیچ و پلاک، گچ گیر و یا اکسترنال فیکسلتور خواهد بود. به این ترتیب استخوان ها در حالت درست فیزیولوژیک جوش می خورند. مدت زمان جراحی و دوره ی نقاهت در این روش نیز کوتاه است. جراحی استئوتومی در صورتی که توسط بهترین فوق تخصص زانو انجام شود نتیجه ای بسیار موفقیت آمیز خواهد داشت.

مزیت های عمل استئوتومی زانو

در صورتی که عمل جراحی استئوتومی پای پرانتزی در زمان مناسب و به موقع انجام شود از بروز بیماری های دیگر مفصل زانو مانند آرتروز جلوگیری خواهد شد.

  • با این عمل فشار از منطقه ای از زانو که محور وزن قرار گرفته برداشته می شود و بر روی جای درست خود یعنی مرکز زانو قرار می گیرد. در نتیجه از تخریب بیشتر غضروف مفصل جلوگیری می شود.
  • پس از یک دوره ی نقاهت کوتاه فرد با کیفیت بالاتری به فعالیت های روزانه خود بازمیگردد
  • و مهم ترین مزیت این عمل اصلاح بد فرمی زانو و در نتیجه ایستادن و راه رفتن بیمار به حالت عادی و درست است.
  • کاهش درد در قسمت مفصل زانو

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سمیرا بابایی می گوید

    من پیش آقای دکتر عمل پای ضربدری و تعویض مفصل انجام دادم، واقعا راضی ام خدا خیرشون بده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5