آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم؟

0

رپورتاژ

چرا مشاور ازدواج ؟

تصور خیلی از ما از ازدواج ، تاثیر گرفته از داستان های شاه پریونی ست که در کودکی میخواندیم یا کارتون های که می دیدیم. حال اینکه ازدواج در زندگی واقعی  بسیار متفاوت تر از فیلم ها و داستان های زاده ی ذهن نویسنده ها است . در زندگی مشترک تمامی آدم ها فراز و نشیب هایی وجود دارد که باید نحوه ی مواجه شدن با آنها و  مدیریتشان را  یاد بگیریم .سوالی که ممکن است برای همه ی ما پیش بیاید این است: آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم؟ در جواب باید گفت: مشاور ازدواج با داشتن تخصص و تجربه کافی به ما کمک می کند که به درک درستی از ازدواج برسیم . همچنین با بررسی خلق و خو ، تمایلات و شخصیت فرد ، راهنمایی هایی در خصوص نحوه حل مشکلات زوجین می دهد .

شما برای دریافت مشاوره می توانید به مراکز مشاوره برتر تهران و شهرستان ها مانند کلینیک روانشناسی روان آرام  مراجعه کنید.

از لحظه ای که تصمیم می گیریم با کسی ازدواج کنیم تا تمامی مراحل ازدواج و زندگی مشترک، می توانیم از کمک یک مشاور ازدواج خوب بهره بگیریم .

در چه مواردی می توان از مشاور ازدواج کمک گرفت ؟

در مورادی چون میزان تناسب دو فرد برای ازدواج با هم،  آداب زناشویی ، … و وظایف زن و مرد در خانواده و طلاق می توان از مشاور ازدواج کمک گرفت .

مشاوره پیش از ازدواج

در انتخاب همسر و بررسی میزان تناسب دو طرف با یکدیگر، یکی از درست ترین معیارها و روش های موجود ، مشاوره پیش از ازدواج است . ممکن است زوجین قبل از شروع زندگی مشترک از خود بپرسند آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم؟ مشاوره ی ازدواج چه کمکی به رابطه ی ما می کند؟ در پاسخ می توان گفت: مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا به شناخت درستی از یکدیگر و هدفشان از ازدواج دست یابند . تعداد جلسات و نحوه ی برگزاری ( به صورت تکی یا مشترک ) مشاوره پیش از ازدواج بر اساس صلاحدید مشاوران ازدواج برنامه ریزی می شود . در جلسات فردی، مشاوره ازدواج به بررسی ویژگی ها و سوابق هر شخص بصورت جداگانه می پردازد . در این جلسات همچنین موضوعاتی که نمی توان در حضور نامزد فرد از آن سخن به میان آورد ، مطرح می شود . در جلسات مشترک، زوجین از نحوه ی آشنایی و مقدار شناختی که از یکدیگر دارند به صورت کلی صحبت می کنند و جزئیات مهم ، بنا به صلاحدید فرد معمولا در جلسات فردی بیان می شوند . مشاوره ی ازدواج ابزاری برای شناخت بیشتر و جلوگیری از اختلافات احتمالی و طلاق در آینده است .

مراحل مشاوره پیش از ازدواج

  • در مرحله اول زن و مرد یک دیدار مشترک با مشاور ازدواج دارند و هر دو توضیحاتی درباره ی روابطشان به مشاور می دهند .
  • جلسه ی دوم و سوم به هر یک از طرفین بصورت جدا اختصاص داده می شود و با آن ها درباره ی اخلاق و ویژگی های شخصیشان صحبت می شود و در این مرحله مشاور ازدواج بیشتر به شناخت تمایلات درونی افراد می پردازد .
  • در جلسه چهارم از افراد خواسته می شود تا تست های روانشناسی و بالینی MBTI ، MCMI ، SCL90 و … را انجام دهند تا تمامی زوایای پنهان شخص به خوبی شناخته شود .
  • در جلسه بعدی به تفسیر و توضیح معانی نتایج هرکدام از تست ها پرداخته می شود و توصیه ها و راهکارهایی در راستای شخصیت افراد و آداب زناشویی به آن ها می شود .

مراحل ذکر شده مراحل روتین مشاوره ی ازدواج می باشد . در صورت وجود عدم سازگاری و داشتن نگاهی متفاوت به مقوله ی ازدواج ، عدم رضایت خانواده ها و یا اگر یکی از طرفین و یا هر دو یک مشکل اساسی شخصیتی داشته باشند که قبل از ازدواج باید به درمان آنها پرداخته شود ، مراحل مشاوره ازدواج بالطبع طولانی تر می شوند .

مشاوره پس از ازدواج

گاهی به دلایل بسیاری اعم از تفکر اشتباه راجع به ماهیت ازدواج ، شناخت زوجین از یکدگر به بعد از ازدواج موکول می شود در صورتی که مهم ترین بخشی که مشخص می کند دو نفر آمادگی ازدواج با یکدیگر را دارند ، همان شناخت قبل از ازدواج است . این زوج ها قبل از ازدواج هرگز از خود نپرسیده اند که: آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم؟ در نتیجه نیازی به دریافت راهنمایی از سوی فرد متخصص در خصوص ازدواج خود ندیده اند و بدون فکر به ماهیت حقیقی ازدواج، در این راه قدم گذاشته اند . ازدواجی که بنای آن بدون شناخت پایه گذاری شده باشد ، محکوم به شکست است ( مگر آنکه آن دو نفر به طرز عجیبی خوش شانس باشند! ) . خبر خوب این است که حتی اگر شناخت طرفین از یکدیگر به بعد از ازدواج موکول شده باشد، برای شناخت بیشتر ، جلوگیری از اختلافات خانوادگی و پیشگیری از طلاق ، می توان به مشاور ازدواج مراجعه کرد و که این خود قدمی در راه حفظ و نجات ازدواج فرد است .

پیدا کردن مرکز مشاوره ازدواج خوب

پیدا کردن یک مرکز مشاوره ازدواج خوب به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران نگرانی بسیاری از افرادی است که به سلامت و درستی ازدواج خود اهمیت می دهند . ماه های ابتدای زندگی مشترک بسیار حساس و ظریف هستند و صحیح بنا نهادن پایه های اولیه ی زندگی در این ماه ها با مشورت ، علم بر آداب زناشویی و شناخت درست خود و فرد مقابلمان امکان پذیر است . خبر خوب اینکه همه ی این موارد با مراجعه به مشاور ازدواج خوب و عمل کردن به توصیه های ایشان امکان پذیر است . در صورت تشکیل زندگی و برخورد با مشکلاتی در زندگی مشترکتان ، مشورت با یک روانشناس ازدواج خوب بسیار می تواند ذهن ما را نسبت به مسائل و راه حل های آن باز کند و دریابیم که آیا می توانیم به ازدواجمان فرصتی دوباره دهیم یا خیر و اگر بله ، چه راه حل هایی را باید اتخاذ کنیم . گاهی مشاورین مرکز مشاوره ازدواج همچنین در مراحل طلاق و در افسردگی پس از طلاق می توانند راهکارهای بسیار مناسبی به ما ارائه دهند تا راحت تر با مشکلی که برایمان پیش آمده کنار بیاییم و به زندگیمان پر قدرت تر از قبل برگردیم و برای آن هدف های دلخواه و متناسب با خودمان را تعیین کنیم و در راه رسیدن به آن ها تلاش کنیم . کلینیک مشاوره ازدواج روان آرام با داشتن سوابق بسیاری در زمینه مشاور پیش از ازدواج ، مشاور خانواده و مشاور طلاق و بهره گیری از علوم نوین روانشناسی برای انجام تست های روانشناسی و همچنین ارائه راهکارها و توصیه های مفید و دور انگاری زندگی مشترک افراد ، همه روزه بصورت آنلاین و حضوری در خدمت شما عزیزان می باشد . اگر مطمئن نیستید مشکلاتی که در حال حاضر در حال تجربه ی آن هستید در دسته خدمات مشاوره ی ازدواج قرار می گیرد یا خیر ، می توانید قبل از مراجعه به مرکز مشاوره، با کلینیک تماس گرفته و از مشاوره رایگان مرکز مشاوره استفاده نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5