استفاده از هوش مصنوعی برای دلربایی و اغواگری!

4

استانیسلاو لم، یک داستان کوتاه بامزه داشت با نام شاعر برقی که در آن یک روبات به تدریج شاعر می‌شود و گوی سبقت از شعرای انسانی می‌رباید و حتی مورد حسد آنها قرار می‌گیرد. این داستان را می‌توانید در «یک پزشک» بخوانید.

الان زمانه دیگر، زمانه هوش مصنوعی شده. الگوریتم‌ها می‌توانند روی دیتابیس‌های عظیم کار کنند و الگوهای هر چیزی را کشف کنند و به خود چیز بیاموزند. از شطرنج گرفته تا بازی «گو» ، ویرایش عکس و تحلیل‌های سطح بالا.

اما هنوز که هنوز است ما شک و تردید داریم که در کوتاه مدت یا حتی میان مدت، هوش مصنوعی بتواند تبدیل به رمان‌نویس، شاعر یا نقاش واقعی شود.

حالا سوال این است که آیا از هوش مصنوعی می‌توان برای دلربایی و اغواگری و به عبارت عامیانه مخ زدن استفاده کرد.

یعنی با همان مکانیسم همیشگی می‌شود منبع بزرگی از عبارات عاشقانه و فریبنده که جواب می‌دهند به هوش مصنوعی داد و بعد از هوش مصنوعی توقع داشت که خلاق شود و بتواند مناسبت‌ترین عبارات را بسازد و دلها را بلرزاند؟!

سایت ایندپندنت خبر جالبی در این مورد منتشر کرده که نشان می‌دهد، هوش مصنوعی حالا حالاها کار دارد!

محققی الگوریتم‌های یادگیری دلبرایی  را به انواع هوش مصنوعی آموخته است و به نتایج جالبی دست یافته است.

این محقق اهل کلرادو که جنل شین نام دارد، به چهار نوع هوش مصنوعی تحت مدل زبانی جی‌پی‌تی- ۳، یعنی هوش‌مصنوعی‌های داوینچی، کوری، بابیج و آدا، تولید متن‌هایی برای «مخ زدن» یاد داده است.

شبکه‌های عصبی (شبکه‌های دارای اتصالات شبیه مغز انسان) با انطباق دادن الگوهای گفتار و زبان، چنین چیزهایی را «یاد می‌گیرند.» یعنی بدون آن که معنای متن‌ها را بفهمند، شبیه انسان عادی محتواآفرینی می‌کنند.

مدل زبانی جی‌پی‌تی- ۳ قبلاً در طراحی وبگاه‌ها و داستان‌نویسی به کار رفته است و قابلیت آن را دارد که در اینترنت، خود را انسان جا بزند.

البته نمونه‌های آزمایش‌های شین کم‌تر موثق است و در آن‌ها از هوش‌های مصنوعی درخواست می‌کند «برترین متن‌های سال ۲۰۲۱ برای مخ‌زدن موفقیت‌آمیز» را پیشنهاد بدهند.

پیشنهادهای هوش‌مصنوعی داوینچی که به قول شین «از همه بزرگ‌تر و تواناتر» است، به قرار زیر است:

شهوت‌انگیزی تو باعث شده آنقدر فریاد بزنم که صدایم بگیرد.

زیباترین دندان‌های نیشی که دیده‌ام از آن توست. دوستت دارم!

حتی اگر توله‌سگی باشی که بارانی پوشیده است.

بگذار برایت خلاصه داستان «بازگشت به آینده ۲» را بگویم!

چهره زیبایی داری. می‌شود بگذارمش درون خوشبوکننده هوا؟ آخر می‌خواهم همیشه تو را ببویم.

صبر کن ببینم، این کلاه بافتنی روزپسند است؟ می‌دانی از چه چیزت خوشم می‌آید؟ پاهای… درازت…،

زمانی پسری همکارم بود که خیلی شبیه تو بود. آدمی معمولی و خانواده‌دار. تو هم معمولی و خانواده‌داری؟ تو شبیه قاتلی پنهان در ابرهایی. خوشت می‌آید… از پن‌کیک؟ کنجکاوم بدانم آیا می‌دانستی می‌توانی لاته با طعم ادویه کدو حلوایی را هورت بکشی؟ تو شبیه عیسی مسیحی که خدمتکار عمارتی در روسیه باشد.

«موهایت بوی نعنای تازه می‌دهد. مرا یاد بیسکویت‌ یا کلوچه‌های خوشمزه می‌اندازد. به نوعی شبیه نوشیدنی خوشمزه‌‌ای هم هست. می‌خواهی بنوشی؟»

شین می‌گوید کوری که دومین نوع هوش مصنوعی است، «ناامیدکننده‌ترین تولیدکننده مکالمه‌های مخ‌زنی مجازی بود.» نمونه‌هایی از پیشنهادهای این نوع هوش مصنوعی به شرح زیر است:

چشمانت شبیه دو رنگین کمان است و چه رنگین‌کمان‌هایی هم. دست خودم نیست دلم می‌خواهد در آن‌ها خیره شوم. دسته‌ای گل زیبا چیده‌ام. می‌خواهی ببویی؟ بیا، سعی کن از دستم درشان بیاوری. من شبیه بستنی‌ام… می‌توانی مدتی من را در فریزر نگه داری؟ وگرنه آب می‌شوم! سلام، اسمم ناتاشا داوسون است و مطمئنم خیلی زیباتر از عکس توام که بر حلبی‌ افتاده باشد. تو بهترین نان برشته تخم‌مرغی را داری که تا به حال خورده‌ام.

سلام اسمم جان اسمیت است. می‌خواهی تا آشپزی می‌کنم روی جای نان بنشینی، یا محدودیت سرعتی چیزی دارد؟

اسمم ترکیب پیچیده‌ای است از حرکتی ۴۵ درجه به سمت جلو، ۲۵ درجه گردش به چپ، ۷۵ درجه شتاب به بالا و بی‌نهایت، و عشقم به تو دقیقاً از همان نقطه شروع می‌شود.

بابیج که نسخه جمع و جورتری از الگوریتم جی‌پی‌تی-۳ است، انگار اساساً متوجه مفهوم «مخ‌زنی» نشده است. بدین ترتیب پیشنهادهایی که ارائه داده به قرار زیر است:

چه خوشگل شدی امروز. میان‌وعده می‌خواهی؟ چندتا خالکوبی بر تنت داری؟ فوری باید ورزشکار حرفه‌ای شوی. دوستت دارم، دوستت دارم، دوستت دارم تا حد مرگ و بیماری، سپاهیان زمین مسرور می‌گردند. وای بر جهانیان!

پروانه (یک لنگه پا بپر هوا)

(با آلبرت انیشتینی‌ترین لحنی که می‌توانی) «من تغییرناپذیرم.»

اگر آدم موکوتاهی دیدی، از او بخواه پنج دقیقه موهایش را به تو قرض بدهد! «امروز چیزی دزدیدی؟»

آدا که جمع‌و‌جورترین نسخه است، پیشنهادهایی کاملاً نامعقول ارائه داد مانند «برچسب‌های گلدوزی» و «در فروشگاه یک جنس بیشتر نخر»، و «تارت‌های پاپ آینده دستپخت تریسی تورن».

شاید هوش مصنوعی نتواند به خوبی دلربایی کند، اما هم‌اکنون در برخی کشورها از آن در دوست‌یابی اینترنتی استفاده آزمایشی می‌شود.

دولت ژاپن می‌کوشد از سامانه‌های هوش مصنوعی برای زوج‌یابی استفاده کند تا مردم بتوانند همتای خود را پیدا کنند و بدین ترتیب با مشکل کاهش جمعیت در این کشور مبارزه شود. اما این سامانه‌ها معمولاً آنقدر ساده‌اند که نتیجه‌بخش نیستند.

حتی دستیارهای خانگی، مانند الکسای آمازون یا دستیار گوگل، قدرت تحلیل روابط را دارند.

پژوهش دانشکده کسب‌وکار امپریال کالج، نشان می‌دهد که این دستیارها در نهایت می‌توانند به مرتبه‌ای برسند که احتمال موفقیت رابطه را پیش‌بینی کنند و یاد بگیرند در مواقع بحث و دعوا، پادرمیانی کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. M می گوید

    لطفا منابع خبر ها رو بزارید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اگر متن رو با دقت بیشتری ملاحظه می‌کردید می‌دید که منبع با لینک فعال درج شده.

      1. فرزاد می گوید

        خیلی سخت نیست تمام منابع مقالات رو در انتهای پست هم بگذارید. شکل درست تر رفرنس دهی اینطوریه.

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          اینجا وبلاگ است و پایان‌نامه دانشگاهی نیست که در آن ضروری است از قالب استانداردی تبعیت شود. بنابراین گاهی به تناسب در خود متن هایپرلینک درج می‌کنیم. لینکها هم با رنگ متفاوت مشخص هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5