8 نکته برای استفاده از لوازم خانگی به صورت بهینه ‌تر

0

رپورتاژ

شما انواع لوازم خانگی را به چه نحوی استفاده می‌کنید؟ آیا تلاش می‌کنید تا اصول نگهداری و استفاده بهتر از آنها را یاد بگیرید تا این وسایل ارزشمند دیرتر خراب شوند و عمر مفید آنها افزایش پیدا کند؟ این مقاله تلاش کرده است نکاتی از نگهداری وسایل خانگی، به ویژه لوازم برقی خانگی ارائه دهد که منجر به استفاده بهینه‌تر برای افزایش طول عمر آنها، ایمنی بیشتر و مصرف بهینه انرژی باشد. اگر علاقمند به یادگیری در این موضوع هستید، با ما در ادامه این مسیر همراه باشید.

  1. سعی کنید دستوراتی که در دفترچه راهنمای هر وسیله از سوی شرکت سازنده ارائه شده است را، به طور کامل بخوانید و آنها را به کار ببندید. این موضوع اگرچه بسیار بدیهی به نظر می‌رسد، اما هنوز افراد زیادی وجود دارند که کاملا به آن بی‌توجه هستند.

 

  1. در هنگام راه‌اندازی دستگاه‌های مهمی مانند تلویزیون، به طور حتم سعی کنید از نمایندگی‌ های آنها بخواهید تا کار نصب تلویزیون در محل را انجام دهند؛ بسیار مهم است که اینکار به صورت کاملا اصولی انجام شود، در غیر اینصورت ممکن است در زمان استفاده، با مشکلاتی روبرو شوید که دیگر نمایندگی نتواند به آنها پاسخگو باشد و این موضوع هم هیچ استثنایی در انواع تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی و سایر موارد ندارد.

 

  1. از محافظ برق برای دستگاه‌های بزرگ استفاده کنید. وظیفه محافظ برق، دور کردن شوک‌های ولتاژی است که در جریان برق و به دلایل مختلف مانند قطعی برق ایجاد می‌شود و ورود آنها به مدار الکتریکی دستگاه‌های برقی، منجر به آسیب آنها می‌شود. برای تهیه محافظ‌های برق به دو شیوه می‌توانید عمل کنید: از محافظ برق پشت کنتور برق استفاده کنید که در این صورت تمام وسایل برقی از شوک‌های ولتاژی محافظت خواهند شد و حالت دوم خرید محافظ‌های برقی است که برای دستگاه‌هایی مانند یخچال، وسایل صوتی و تصویری و ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

 

  1. درجه دمایی دستگاه‌های مختلف را طبق موارد پیشنهاد شده در دقترچه راهنما، تنظیم کنید. این موضوع را درباره یخچال و فریزر، تنظیم آب ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی انجام دهید. همچنین در بیشتر موارد تلاش کنید لباس‌ها را با آب سرد شستشو دهید.

 

  1. وسایل برقی را به طور مرتب تمیز کنید. اینکار موارد مختلفی را شامل می‌شود که در ادامه با جزئیات به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • پس از هربار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید تا رطوبت داخل آن خشک شود. فیلتر آن را بیرون بیاورید و آن را از وجود پرزها، مو، باقیمانده ذرات مواد غذایی و مانند آن پاک کنید.
  • تعویض فیلتر درباره دستگاه‌های دیگری مانند فیلتر ماشین ظرفشویی، کولرهای گازی و یخچال فریزرهایی که قطعه آب سردکن و یخچال دارند نیز صادق است و در دراز مدت مانع از آسیب به دستگاه می‌شود.
  • بدنه رویی یخچال فریزر و داخل آن را به صورت مرتب تمیز کنید و اجازه ندهید مواد غذایی تاریخ گذشته و خراب شده داخل یخچال بمانند. علاوه بر این بهتر است درباره روش اصولی نگهداری انواع مواد غذایی که به تازه‌تر ماندن آن‌ها کمک می‌کند در این مطلب بیشتر بخوانید. همچنین تلاش کنید هر شش ماه تا یکسال یکبار، بخش سیم‌پیچی کندانسور یخچال و فریزر را نیز با دستمال و یا جاروبرقی تمیز کنید تا گردو خاک‌های جمع شده مانع از انتقال مناسب جریان هوا به کندانسور نشوند.
  • کیسه جاروبرقی را به صورت دوره‌ای و میزان استفاده‌ای که دارید، از گرد و خاک و کثیفی‌ها خالی کنید و یا آنکه بسته به نوع جاروبرقی که دارید، آن را به طور کامل تعویض کنید. توجه داشته باشید که مکش جاروبرقی با کیسه پر، به شدت کاهش پیدا می‌کند و مجبور خواهید بود به مدت بیشتری آن را روشن نگاه دارید.

 

  1. به ظرفیت مفید هر دستگاهی دقت کنید. نباید بیش از ظرفیت یخچال و فریزر، آن را از مواد غذایی پر کنید، اینکار مانع از انتقال جریان مناسب هوا می‌شود و در نتیجه کندانسور یخچال باید به میزان بیشتری برای تامین دمای مورد نظر، کار کند که در دراز مدت به دستگاه آسیب می‌رساند. همچنین از تمام ظرفیت ماشین لباسشویی استفاده نکنید. بلکه بهترین حالت پر کردن آن با دو سوم ظرفیت است.

 

  1. یکی از راه‌های استفاده بهینه از لوازم خانگی برقی، توجه به مصرف برق آنهاست. اگر تلاش کنید زمانی که از وسایل برقی استفاده نمی‌کنید، آنها را از پریز برق بکشید، میزان کمی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود، حرارت در مدار الکتریکی ایجاد نمی‌شود و شوک‌های ولتاژی به دستگاه وارد نمی‌شوند.

همچنین سعی کنید لوازم برقی که توان مصرفی بالایی دارند را در زمان‌هایی که اوج مصرف برق نیست، روشن کنید. اینکار علاوه بر آنکه به شبکه‌های انتقال برق شهری، فشار کمتری وارد می‌کند، روی کارایی مفید خود دستگاه نیز بسیار موثر است و هزینه برق را نیز کاهش خواهد داد.

 

هر دستگاهی را در موقعیت مناسب، جایگذاری کنید. موارد زیر، جزئیات این موضوع را مشخص می‌کند:

  • فاصله یخچال از دیوار و دیگر وسایل باید به اندازه‌ای باشد که انتقال جریان هوا در اطراف آن مناسب باشد.
  • تا جایی که امکان دارد، باید محل قرارگیری یخچال از وسایل گرمایشی زیاد باشد. چرا که گرمایی که این وسایل تولید می‌کنند، روی کارکرد آنها تاثیر می‌گذارد.
  • کولر گازی نباید به طور کامل به سقف متصل شده باشد، همچنین سعی کنید تا جایی که می‌توانید محل قرارگیری آن دور از وسایل گرمایشی مانند لامپ‌های روشنایی باشد.
  • تلویزیون نباید در تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد، اینکار به صفحه نمایش و دیگر اجزای آن، آسیب جدی وارد می‌کند.

اما در نهایت با تمام کارهایی که برای استفاده بهینه از لوازم خانگی انجام می‌دهید، ممکن است یک روز متوجه شوید وسایل برقی شما به خوبی گذشته کار نمی‌کنند. برای مثال فرقی نمی‌کند یخچال قدیمی داشته باشید یا یخچال سامسونگ و ال جی، یک روز ممکن است متوجه شوید، مانند سابق، دمای یخچال خنک نیست و یا مشکلات دیگری وجود دارد. در چنین وضعیتی پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر به دنبال یافتن تعمیرکار متخصص برای تعمیر انواع یخچال و فریزر باشید. در حال حاضر استفاده از تعمیرات در منزل که می‌توانید به صورت آنلاین آن را سفارش دهید، گزینه خوبی برای یافتن انواع تعمیرکاران در سریع‌ترین زمان ممکن است. آنها باید در محل حاضر شوند، مشکل را شناسایی کنند و اگر امکان تعمیر در منزل وجود داشت، تعمیرات را در آنجا انجام خواهند داد.

امیدواریم مواردی که در این مقاله اشاره شد، راهنمای مناسبی برای استفاده بهینه از انواع لوازم خانگی در اختیارتان قرار داده باشد. اما همیشه خود شما نیز می‌توانید راه‌های بهینه‌تری برای کاهش مصرف برق، استفاده بهینه‌تر از دستگاه و ایمنی مناسبت‌تر پیدا کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.