10+1 روش هوشمندانه و جدید برای استفاده از وسایل برقی آشپزخانه

0

رپورتاژ

آشپزخانه معمولا با انواع وسایل برقی احاطه می‌شود و ما از هر کدام یک از آنها استفاده‌های مختلفی را می‌کنیم که در راحتی کار ما در حین آشپزی و آماده کردن مواد غذایی بسیار کمک کننده هستند. در این نوشتار قصد نداریم از مزایای این وسایل صحبت کنیم، بلکه می‌خواهیم راه‌های جدیدی برای استفاده از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم که شاید خودتان نیز آنها را تجربه کرده باشید. پس بی‌معطلی به سراغ این روش‌ها می‌رویم:

1- از تستر نان برای دانه‌های آجیل استفاده کنید

یک راه آسان برای تست و بود داده کردن آجیل‌ها استفاده از دستگاه‌های تستری است که در خانه دارید. با این روش، بدون آنکه آجیل‌ها بسوزند، به بهترین شکل بودداده می‌شوند. فقط باید قطعه سری آنها را جدا کنید و سپس آجیل‌ها را داخل تستر قرار دهید.

2- از دستگاه قهوه ساز برای جوشاندن مواد دیگر استفاده کنید

شاید باورش سخت باشد، اما می‌توانید از قسمت قوری دستگاه قهوه‌ساز برای جوشاندن تخم‌مرغ و سبزیجات هم استفاده کنید. برای اینکار باید مخزن قهوه را با آب پر کنید تا در حین کار کردن، آب جوش داخل قوری قهوه‌ ریخته شوند. البته بسته به مدل قهوه جوشی که دارید، ممکن است دمای آب در قهوه جوش به 100 درجه نرسد.

3- از دستگاه بستنی‌ساز استفاده کنید

از دستگاه بستنی ساز می‌توانید برای مخلوط کردن تکه‌های میوه یخ زده و مواد دیگر استفاده کنید و آنها را به خوبی داخل دستگاه مخلوط کنید.

4- از ماشین لباسشویی برای شستن دستمال‌ها استفاده کنید

بسیاری فقط از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌، ملحفه و پتوهای کثیف استفاده می‌کنند، اما از ماشین‌های لباسشویی می‌توانید برای شستشوی دستمال‌، اسفنج و حتی اسکاج‌هایی استفاده کنید که از آنها برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می‌کنید. در این حالت این دستمال‌ها به بهترین شکل ممکن شسته می‌شوند و برای استفاده مجدد کاملا تمیز خواهند بود.

نکته دیگر در استفاده از ماشین‌های لباسشویی، اهمیت به سرویس و تعمیر آنهاست. باید در اینجا گوشزد کنیم که یکی از راه‌های استفاده هوشمندانه از ماشین‌های لباسشویی و یا هر وسیله برقی دیگر، توجه به نشانه‌هایی است که ممکن است از وجود یک مشکل در دستگاه خبر بدهند. در این حالت، این نشانه‌ها را جدی بگیرید و اگر قصد کمک گرفتن از تعمیرکار دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکاران مجربی کمک بگیرید که با درخواست شما در محل حاضر می‌شوند و پس از بررسی کار سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی را انجام می‌دهند. به طور معمول این تعمیرکاران باید توانایی نصب و تعمیر انواع ماشین لباسشویی اسنوا، دوو، پاکشوما، آبسال و سامسونگ را داشته باشند.

5- از آرام‌پز برای سرخ کردن استفاده کنید

اگر دوست دارید پیازهای خود را  به شکل نرم و کرمی سرخ کنید، استفاده از آرام‌پز گزینه خوبی است. دما در این دستگاه‌ها در حد مطلوبی است و پیازها به خوبی در این دما سرخ می‌شوند.

6- از پلوپز برای پختن نان استفاده کنید

پلوپزها فقط برای پخت برنج استفاده نمی‌شوند، بلکه گزینه خوبی برای پختن نان و کیک به شمار می‌آیند. برای مثال ممکن است اجاق گاز شما رومیزی باشد و فاقد بخش فردار باشد. در این حالت، پلوپز برای پختن کیک می‌تواند استفاده شود.

7- از مایکروفر برای لیموها استفاده کنید

اگر دوست دارید آب بیشتری از لیموها خارج شود، پیش از استفاده برای حدود 20 ثانیه آنها را داخل مایکروفر قرار دهید و گرم کنید و پس از آن آب آنها را بگیرید. مشاهده خواهید کرد به راحتی تمام آب لیمو کشیده خواهد شد.

8- از اجاق‌گازها برای پخت کیک استفاده کنید

حتی اگر امکان استفاده از پلوپز را ندارید، اجاق‌گازها هم گزینه مناسبی برای پخت کیک به شمار می‌ایند. فقط کافی است زیر شعله آنها، از یک شعله‌پخش‌کن مناسب استفاده کنید تا حرارت آن به خوبی در قابلمه منتقل شود.

در اینجا اجازه دهید به اهمیت سرویس و تعمیرات انواع مختلف اجاق گاز اشاره کنیم. هر نوع از اجاق‌گاز را دارید، رومیزی، فردار و یا صفحه‌ای، در نگهداری صحیح از آنها تلاش کنید و به موقع روی آنها را تمیز کنید. همچنین اگر دچار مشکلی هستند، برای مثال فر دستگاه به خوبی کار نمی‌کند، از یک تعمیر کار حرفه‌ای بخواهید کار تعمیرات آن را انجام دهد. در حال حاضر انواع مختلفی از اجاق گازهای ایرانی مانند اخوان، سینجر، اسنوا، پیلوت و استیل البرز وجود دارند و امکان تعمیر همگی آنها وجود دارد.

9- از حرارت ماشین ظرفشویی استفاده کنید

می‌توانید دانه‌های ذرت و نخود فرنگی را درون شیشه در بسته بگذارید و آنها را در میان انبوه ظروف کثیف داخل ماشین ظرفشویی بگذارید. به این ترتیب پس از شسته شدن ظروف، این مواد نیز داخل شیشه به خوبی پخته شده‌اند.

10- از خردکن‌های برقی برای سبزی استفاده کنید

اگر خردکن برقی برای برش خمیر پیتزا دارید، از آنها برای خرد کن سبزی‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

11- از وافل میکرها برای سرخ کردن بیکن استفاده کنید

یکی از دستگاه‌های برقی محبوب وافل میکرها هستند که برای ساخت انواع وافل‌های شکلاتی و مانند آن استفاده می‌شوند. اما این تنها استفاده مطلوب از این دستگاه‌ها نیست. شما می‌توانید ورقه‌های بیکن را درون این وافل‌ها قرار دهید تا در عرض چند دقیقه سرخ شده و خوشمزه تحویل شما داده شود.

استفاده هوشمندانه از وسایل برقی، کار جالبی است و ممکن است به شما در هنگام فقدان برخی از وسایل برقی بسیار کمک کند. اما این نکته را از یاد نبرید که استفاده‌های جدید از وسایل برقی نباید به شکلی باشد که آسیبی به دستگاه وارد شود و در نتیجه هزینه اضافی برای تعمیر آن بپردازید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5