بیبی چک چگونه باردار بودن یا نبودن شما را نشان می‌دهد؟ طرز استفاده و نتایج آن

0

آزمایش بارداری چیست و چگونه کار می‌کند؟

آزمایشات حاملگی، ادرار یا خون شما را برای وجود هورمونی به نام گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) بررسی می‌کند. بدن شما این هورمون را پس از اتصال تخمک بارور به دیواره رحم شما تولید می‌کند.

این معمولاً حدود 6 روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد. سطح hCG به سرعت افزایش می‌یابد و هر 2 تا 3 روز دو برابر می‌شود.

چه نوع آزمایش‌های بارداری در دسترس است؟

دو نوع اصلی آزمایش بارداری آزمایش خون و آزمایش ادرار است.

آزمایش خون

این‌ها را در مطب پزشک دریافت می‌کنید، اما به اندازه آزمایش ادرار از آن‌ها استفاده نمی‌شود. این آزمایشات می‌توانند بارداری را زودتر از آزمایش حاملگی خانگی، حدود 6 تا 8 روز پس از تخمک‌گذاری تشخیص دهند. دریافت نتایج بیشتر از آزمایش بارداری خانگی طول می‌کشد.

دو نوع آزمایش بارداری خون عبارتند از:

آزمایش کیفی hCG به سادگی hCG را بررسی می‌کند و به شما می‌گوید که باردار هستید یا نه ” پزشکان اغلب این آزمایشات را برای تأیید بارداری 10 روز پس از بارداری سفارش می‌دهند. برخی می‌توانند hCG را خیلی زودتر تشخیص دهند.

آزمایش کمی hCG (بتا hCG) میزان دقیق hCG را در خون شما اندازه‌گیری می‌کند. حتی می‌تواند سطوح بسیار پایینی از hCG را پیدا کند. این آزمایشات ممکن است به پیگیری مشکلات دوران بارداری کمک کند. پزشک شما ممکن است از آن‌ها در کنار سایر آزمایشات برای رد حاملگی خارج رحمی، زمانی که تخم بارور در خارج از رحم کاشته می‌شود یا پس از سقط جنین، هنگامی که سطح hCG به سرعت کاهش می‌یابد، استفاده کند.

آزمایشات ادرار

می‌توانید این‌ها را در خانه یا مطب پزشک ببرید.

آزمایش‌های حاملگی خانگی علاوه بر خصوصی و راحت بودن، سریع و آسان نیز قابل استفاده هستند. اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، بسیار دقیق هستند. این تست‌های بارداری همه به روشی مشابه عمل می‌کنند. شما ادرار خود را به یکی از روش‌های زیر آزمایش می‌کنید:

  • چوب آزمایش را در جریان ادرار خود نگه دارید
  • ادرار را در یک فنجان جمع‌آوری کرده و چوب تست را در آن فرو کنید
  • ادرار را در یک فنجان جمع‌آوری کرده و از قطره چکان برای قرار دادن آن در ظرف دیگری استفاده کنید

قبل از مشاهده نتایج، باید چند دقیقه صبر کنید.

پس از انجام این آزمایش، می‌توانید نتایج خود را با مراجعه به پزشک خود، که حتی می‌تواند آزمایشات بارداری حساس‌تری را انجام دهد، تأیید کنید.

آزمایش‌های بارداری چقدر دقیق است؟

تست‌های حاملگی در خانه ادرار حدود 99 درصد دقیق است. آزمایش خون حتی دقیق‌تر است.

دقت آزمایش خانگی بستگی به موارد زیر دارد:

  • چقدر دقیق دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنید
  • زمان تخمک‌گذاری و تخمک به چه زودی تخمک‌گذاری می‌شود
  • چه مدت بعد از بارداری آزمایش را انجام می‌دهید
  • حساسیت تست بارداری

از کجا می‌توانم آزمایش بارداری خانگی یا تست بیبی چک

بگیرم؟

شما می‌توانید یک آزمایش بارداری خانگی را در داروخانه بدون نسخه خریداری کنید. هزینه بستگی به مارک دارد. اما اکثر آزمایشات چندان گران نیستند.

تست بیبی چک را کی می‌توانم انجام دهم؟

تست‌های بارداری خانگی یا بیبی چک اغلب تست ادرار هستند و برای بیشتر زنان، بهترین زمان برای انجام تست‌‌های بارداری چند روز پس از موعد نرمال هر ماه برای شروع پریود است. این تست‌ها مقدار هورمون گنادوتروپین جفتی یا همان hCG در ادرار را اندازه‌گیری می‌کنند اما فقط وقتی که این هورمون به سطح خاصی رسیده باشد.

اگر این نوع تست را خیلی زود انجام دهید، ممکن است هنوز مقدار هورمون hCG در ادرار به اندازه‌ای بالا نرفته باشد که برای مثبت شدن تست کافی باشد. اگرچه در تبلیغات برخی تست‌ها گفته می‌شود که نتایج زودتری فراهم می‌کنند، اما بیشتر تست‌های ادراری بارداری اگر چند روز پس از موعد نرمال برای شروع پریود گرفته شوند پاسخ دقیقی به شما خواهند داد.

نتایج آزمایش بارداری بیبی چک

نتایج ممکن است به صورت خط، رنگ یا نمادی مانند علامت “+” یا “-” نشان داده شود. آزمایشات دیجیتال کلمات “باردار” یا “باردار نیست” را نشان می‌دهد. مهم است بدانیم که نتیجه مثبت یا منفی به چه معناست.

اگر نتیجه مثبت گرفتید، باردار هستید. این مهم نیست که خط، رنگ یا علامت چقدر کم رنگ باشد. اگر نتیجه مثبتی دریافت کردید، ممکن است بخواهید با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد موارد بعدی صحبت کند.

در موارد بسیار نادر، می‌توانید نتیجه مثبت کاذب داشته باشید. این بدان معناست که شما باردار نیستید اما آزمایش می‌گوید شما باردار هستید. اگر خون یا پروتئین در ادرار دارید، ممکن است نتیجه مثبت کاذب داشته باشید. برخی از دارو‌ها، مانند آرامبخش، ضد تشنج، خواب‌آور و دارو‌های باروری، می‌توانند نتایج مثبت کاذب ایجاد کنند.

اگر نتیجه منفی گرفتید، احتمالاً باردار نیستید. اما ممکن است باردار باشید اگر:

  • تاریخ آزمون به پایان رسیده است.
  • شما آزمون را به اشتباه انجام داده‌اید.
  • خیلی زود تست زدید
  • ادرار شما بسیار رقیق شده است زیرا درست قبل از آزمایش مایعات زیادی نوشیده‌اید.
  • شما دارو‌های خاصی مانند دیورتیک‌ها یا آنتی هیستامین‌ها مصرف می‌کنید.

اگر نتیجه منفی گرفتید، سعی کنید ظرف یک هفته دوباره آزمایش کنید تا دوباره بررسی شود. برخی از آزمایشات حاملگی خانگی انجام این کار را بدون توجه به اولین نتایج شما پیشنهاد می‌کنند.

اگر دوبار آزمایش را انجام دادید و نتایج متفاوتی دریافت کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. آزمایش خون ایده خوبی برای تایید نتایج است.

تفسیر نتیجهٔ بیبی چک چگونه است؟

بعد از گذشت چیزی در حدود پنج دقیقه از تماس بیبی چک با ادرارتان، نتایج تست می‌تواند سه حالت به شکل زیر داشته باشد:

نتیجهٔ مثبت بیبی چک: در این حالت، دو خط قرمز پررنگ در قسمت‌هایی که با حروف C و T روی تست مشخص شده است ظاهر خواهد شد. این حالت نشانهٔ بارداری شماست.

نتیجهٔ منفی بیبی چک: وقتی نتیجهٔ تست بیبی چک منفی باشد، قسمت C تست، قرمز پررنگ می‌شود ولی قسمت T تست رنگی ندارد. در این حالت، جواب تست منفی است و شما حامله نیستید.

نتیجهٔ مثبت ضعیف بیبی چک: در حالت سوم، قسمت C تست قرمز پررنگ می‌شود و قسمت T قرمز کم‌رنگ خواهد شد. این حالت یک حالت مشکوک است و قطعی نمی‌توان گفت که جواب تست مثبت است یا منفی. اگر این حالت پیش آمد، می‌توانید چند روز دیگر این تست را تکرار کنید یا تست خون بارداری بدهید تا از نتیجهٔ بارداری خود مطمئن شوید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5