باید و نبایدهای آرایش چشم برای پلک افتاده

0

رپورتاژ

آرایش چشم بسته به حالت آن، فاصله بین چشم و ابرو، کوچک و بزرگی و حالت پلک‌ها تغییر می‌کند و اگر می‌خواهید آرایش باعث زیباتر شدن چشم شما شود، باید اصول آرایشی هر کدام از این ویژگی‌های چشم و ابرو را بدانید. با این مقدمه در این نوشتار تلاش کرده‌ایم درباره نحوه آرایش چشم با پلک افتاده صحبت کنیم.

چشم با پلک افتاده چه ویژگی‌هایی دارد؟

به چشم با پلک افتاده، hooded eye هم گفته می‌شود و با این ویژگی مشخص می‌شود که شما قادر نیستید به خوبی تمام پلک بالایی را مشاهده کنید، چرا که بخشی از پوست بین ابرو و چشم روی پلک افتاده است و یا حالت پف‌دار دارد، در نتیجه پلک و استخوان بیرونی بین ابرو و چشم به خوبی مشخص نمی‌شود. به این نوع چشم‌ها، خواب آلود هم گفته می‌شود.

بنابراین آرایش این نوع چشم‌ها متفاوت از چشم‌هایی است که فاقد پلک افتاده هستند و در استفاده از انواع خط چشم‌ها و سایه‌های چشم محدودیت وجود دارد. اما پیش از آرایش این نوع چشم‌ها، سعی کنید موارد زیر را به صورت مرتب و قبل از آرایش انجام دهید:

  • صورت خود را با آب سرد برای چند بار بشویید. اینکار کمی از پف چشم می‌کاهد.
  • از مصرف زیاد مایعات در شب قبل از آرایش خودداری کنید، اینکار باعث افزایش پف چشم می‌شود.
  • خواب منظم و کافی داشته باشید.

مراحل آرایش چشم‌های با پلک افتاده

1-ابتدا به سراغ مرتب کردن ابروها بروید. سعی کنید آنها را با براش مخصوص به بالا شانه کنید و اگر ابروهای کم‌پشتی دارید، فضاهای خالی را با مداد ابرو پر کنید. اما به یاد داشته باشید نباید خط ابروها را به پایین بکشید و درست متناسب با خط ابروی طبیعی از مداد ابرو استفاده کنید، در غیر اینصورت، پلک شما افتاده‌تر به نظر می‌رسد.

2-از هایلایت بیش از اندازه استفاده نکنید؛ نیازی نیست که تمام استخوان بین ابرو را هایلایت کنید، اینکار باعث کشیده شدن نور به قسمت هایلایت شده می‌شود و باعث ایجاد سایه در بخش افتادگی پلک می‌شود. بهترین بخش برای هایلایت کردن، بخش قوسی و منحنی‌دار ابروهاست که در امتداد لبه پایینی ابروها باید زده شود. اینکار همچنین باعث می‌شود خمیدگی ابروهای شما بیشتر مشخص شود و ابروها بهتر به نظر می‌رسند.

3-پایه آرایش را فراموش نکنید. در آرایش این نوع چشم‌ها مهم است که از پرایمر و یا کانسیلر برای ارایش چشم استفاده شود. همچنین استفاده از کانسیلر برای چشم‌های درست کمک می‌کند تا کمی از درشتی آنها کاسته شود. در عین حال، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد. در انتخاب نوع کانسیلر باید دقت کنید؛ بسته به نوع پوست خشک تا چرب خود می‌توانید از انواع کانسیلر مایع، ماتیکی و یا پودری استفاده کنید. اما اگر احساس می‌کنید استفاده از کانسیلر، احساس خفگی در پوست‌تان ایجاد می‌کند، باید سعی کنید انواع با کیفیت آنها را خریداری کنید. برای مثال برندهای معتبری مانند هدی بیوتی، تارت از برندهای خارجی و مای و کالیستا از برندهای ایرانی نمونه‌های خوبی از این نوع پرایمرها را تولید می‌کنند که دارای بافت سبکی است و در عین حال پو.شش‌دهی مناسبی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید نحوه کشیدن کانسیلر و مخلوط نشدن آن با چروک چشم مهم است.

4- در مرحله بعد با سایه دلخواه باید خط بین انتهای پلک بالایی را مشخص کنید. همچنین هر چه به انتهای پلک نزدیک می‌شوید، می‌توانید از مقدار بیشتری سایه استفاده کنید.

5-پس از آن برای مشخص‌تر شدن چشم‌ها، از یک سایه ابروی دیگر که یک تا دو درجه تیره‌تر است روی همین ناحیه استفاده کنید و به خوبی آن را روی انتهای خط بالایی چشم مخلوط کنید.

6-در مرحله بعد برای نشان دادن عمق بیشتر، بخشی از سایه را به شکل حرف V در انتهای چشم بکشید تا حالت گربه‌ای پیدا کند و چشم‌ها بالاتر دیده شوند.

7-پس از اتمام سایه، نوبت به کشیدن خط چشم می‌شود. باید دقت کنید نباید خط چشم پهن و یا بسیار بلند بکشید، چرا که افتادگی چشم را بیشتر مشخص می‌کند. برای اینکار می‌توانید فقط خط مژه داخلی پلک بالایی را خط چشم بکشید. همچنین نباید از خط چشم و یا سایه تیره برای خط مژه پایینی استفاده کنید، اینکار فقط باعث می‌شود چشم‌ها بسیار به هم نزدیک دیده شوند، به جای آن می‌توانید برای خط پلک پایینی از سایه‌ها یا خط چشم‌های روشن‌تر استفاده کنید. برای انجام اینکار، خط چشم های مدادی در انواع رنگی و مشکی مناسب هستند و بهتر است از خط چشم ژله‌ای یا ماژیکی برای پلک بالایی و پایینی استفاده نکنید. همچنین قیمت مداد چشم نسبت به انواع دیگر خط چشم اشاره شده معمولا ارزان‌تر است و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی یا سبز موجود است.

8-مژه‌ها را فر کنید. فر کردن مژه توسط فرمژه یکی از روش‌های خوب برای بالاتر نشان دادن چشم و حالت‌دهی به آن است. البته اگر مژه‌های کوتاهی دارید، می‌توانید از مژه‌های مصنوعی نیز استفاده کنید.

9- در نهایت مژه‌ها را ریمل بزنید. انواع ریمل‌های بلند کننده و حجم دهنده برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها و در نتیجه حالت بهتر چشم کمک کننده هستند. اما سعی کنید محصولات با کیفیت این لوازم آرایشی را خریداری کنید تا در دراز مدت موجب ریختن مژه‌ها نشوند.

موارد اشاره شده، چند گام اساسی برای آرایش چشم‌هایی با پلک افتاده و یا پف‌دار است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای آرایش مخصوص این نوع چشم‌ها از عمل جراحی استفاده کنند و این افتادگی را به این شیوه از روی چشم بردارند. اگر قصد چنین کاری را دارید، به طور حتم سعی کنید مشورت‌های کافی را با پزشکان متخصص و معتمد انجام دهید و پس از آن اقدام به اینکار کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.