به این ۷ دلیل تیک‌تاک برای هر فردی یک شبکه اجتماعی زیان‌آور محسوب می‌شود – چرا بهتر است تیک تاک را حذف کنید؟

تیک‌تاک یک لکه ننگ در دنیای آلوده شبکه‌های اجتماعی است و باید همین امروز حذفش کنید

0

تیک‌تاک با ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، حالا یک شبکه اجتماعی تاثیرگذار است و از سال ۲۰۱۶ که راه‌اندازی شد؛ جهان را در معرض یک موج بزرگ قرار داد.

اما مانند همه شبکه‌های اجتماعی دیگر، تیک‌تاک تماما زیبایی و فایده نیست؛ بلکه جنبه‌های تاریکی دارد که شاید بهتر باشد شما دوباره استفاده از آن را بررسی کنید.

در این مطلب،به ۷ دلیل اشاره شده است که نشان می‌دهند شبکه اجتماعی تیک‌تاک برای همه افراد بد و ناپسند است:

۱- نفوذ چین

در حالی‌که بی‌انصافی است همه اپلیکیشن‌های چینی را با یک چوب بسنجیم، اما این یک واقعیت غیر قابل انکار است که تیک‌تاک در سال‌های گذشته حاشیه‌های زیادی پیرامون مالک چینی، شرکت ByteDance داشته است. برخی از مناقشات پیرامون تیک‌تاک و مالک چینی آن در زیر آورده شده‌اند:

  • به دنبال مشکلات منطقه‌ای که رخ داد؛ تیک‌تاک از بخش هنگ‌کنگ حذف شد.
  • هر فردی در کشور اصلی چین که صاحب اپراتور موبایل China Mobile و China Telecom یا China Unicom باشد؛ نمی‌تواند از تیک‌تاک استفاده کند.
  • دولت ایالات متحده در آگوست ۲۰۲۰ و پس از روی کار آمد دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، اعلام کرد شواهدی در اختیار دارد که شاید ByteDance بخواهد اقداماتی بر ضد امنیت این کشور انجام دهد و استفاده از تیک‌تاک را در امریکا ممنوع کرد.
  • هند در ژوئن ۲۰۲۰ استفاده از تیک‌تاک را هم ممنوع کرد؛ چون دولت هند اعلام کرده بود تیک‌تاک برای اتحاد، حاکمیت یکپارچه، دفاع نظامی، نظم عمومی و امنیت ایالت‌ها مضر است.

۲- تیک‌تاک برای مغزتان مضر است

فرمت ویدئوهای تیک‌تاک به گونه‌ای است که وقتی بیش از ۹۰ دقیقه در روز از آن استفاده می‌کنید؛ باعث حواس‌پرتی و کم‌توجهی ذهنی می‌شود.

مشکل به حدی جدی است که خود تیک‌تاک مجبور به انجام یک سری اقداماتی شده است و اینفلوئنسرهای معروف خود را استخدام کرد تا از کاربران بخواهند کمی استراحت کنند و هشدارهای پاپ‌آپی ساخت که کاربران را تشویف به توقف اسکرول می‌کنند.

۳- سانسور

در سراسر تیک‌تاک شاهد یک آشفتگی در فیلترها و سانسور هستیم. شما بی‌دلیل سانسور می‌شوید یا بی‌دلیل بیش از حد دیده می‌شوید. کاربرانی که به ویدئوهای نژادپرستی اعتراض می‌کنند؛ با کاهش بازدید و محبوبیت روبرو می‌شوند.

به خاطر مشکل حذف برچسب‌ها، کاربران برخی کشورها به طور کامل به حاشیه رانده شده‌اند و هیچ فهرستی از کلمات و عبارت‌های ممنوعه وجود ندارد. مشخص نیست مدیریت بررسی و بازرسی محتواها توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود یا توسط انسان‌ها!

اگر فکر می‌کنید همه این‌ها شایعه است؛ بیایید و به اسناد محرمانه‌ای که در مارس ۲۰۲۰ در نشریه The Intercept منتشر شدند؛ نگاهی بیندازید. طبق این اسناد، ناظران باید پست‌هایی که بیش از حد ضعیف، زشت یا ناتوان هستند را از بین ببرند.

۴- چالش‌های خطرناک را در خانه تست نکنید

چالش‌های رسانه‌های اجتماعی چیز جدیدی نیستند. بسیاری از آن‌ها سرگرم‌کننده و بی‌ضرر هستند و اغلب برای یک هدف خوب و کاری خیرخواهانه طراحی شدند. چه کسی می‌تواند چالش‌های محبوبی مانند «چالش سطل یخ» یا «چالش مانکن» را فراموش کند؟

با این حال، برخی از این چالش‌ها وارد قلمروهای خطرناکی می‌شوند و اینجا است که همه‌چیز نگران‌کننده می‌شود. چالش Planking یکی از اولین نمونه‌هایی بود که باعث می‌شد مردم خود را در موقعیت‌های آسیب‌پذیری مانند بالای آسمان‌خراش‌ها و برچ‌ها یا روی ریل قطار قرار دهند و تصویری از خود برای اینستاگرام بگیرند.

در این میان، تیک‌تاک ایده چالش‌های خطرناک را به مرز افراط رسانده است. چالش پنی که شما در آن یک سکه را بین پریز دیوار و دوشاخه می‌اندازید؛ باعث آتش‌سوزی خانه‌ها شده است. چالش شکستن جمجمه که شامل زمین خوردن عمدی افراد است؛ همراه با جراحات و آسیب‌های زیادی بوده است.

در چالش دیگری، دانش‌اموزان را به سرقت و خرابکاری اموال مدرسه تشویق می‌کند و چندین دانش‌آموز طی آن دستگیر شدند و مدارس زیر بار هزینه‌های تعمیر اموال شکسته شده رفتند.

همه این‌ها باعث می‌شوند که تیک‌تاک برای دانش‌آموزان و بچه‌ها کاملا نامناسب باشد ولی چه می‌شود کرد که هنوز در حال استفاده از آن هستند.

۵- جمع‌آوری اطلاعات

خوب یا بد، تقریبا اکثر کاربران پذیرفتند که همه اپلیکیشن‌های موبایل به نوعی ما را ردیابی می‌کنند. در حالی‌که شبکه‌های اجتماعی همیشه یکی از بدترین مقصران بودند؛ تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات تیک‌تاک وحشتناک هستند.

تیک‌تاک در خط‌مشی خود آورده است که اطلاعات مربوط به ارسال یا دریافت پیام‌ها و چیزهایی که می‌نویسید را جمع‌آوری می‌کند. بله؛ تیک‌تاک می‌تواند به طور فعالی آن چیزی که در یک پیام برای دوست‌تان ارسال کردید را تماشا کند؛ حتی اگر هرگز کلید ارسال را فشار ندهید.

همچنین، اپلیکیشن تیک‌تاک درخواست دسترسی به مدل گوشی، وضوح صفحه‌نمایش، سیستم‌عامل جاری، شماره تلفن، آدرس ایمیل، مکان، الگوی تایپ صفحه‌کلید، فهرست مخاطبین و چیزهای دیگر را می‌دهد.

۶- مشکلات امنیتی

بسیاری از محققان، آسیب‌پذیری‌های امنیتی در اپلیکیشن تیک‌تاک یافته‌اند. از هکرهایی که از پیامک‌ها برای دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها استفاده می‌کنند تا مسایل مربوط به استفاده از HTTP و HTTPS هنگام ارائه ویدیو و بسیاری مشکلات امنیتی ریز و درشت دیگری که طی سال‌های اخیر فاش شدند.

۷- محتواهای نگران‌کننده

تقریبا همه تحقیقات نشان می‌دهند شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روان و ذهن شما مضر هستند. انرژی و تمرکز مغز شما را به اشکال مختلفی می‌گیرند و طیف گسترده‌ای از آسیب‌ها و آزار و اذیت‌ها و سوءاستفاده‌ها را در دنیای سایبری یا فیزیکی به همراه دارند.

اما در رسانه‌ای مانند تیک‌تاک، مشکل عمیق‌تر و بحرانی‌تر می‌شود. از آپلود محتواهای تحریک‌آمیز جنسی توسط کاربران جوان‌تر تا فیلم‌هایی که همسران سابق بر ضد یکدیگر منتشر می‌کنند و محتواهای هنجارشکنانه برای هر کشوری که برخی کاربران برای جلب بازدید بیشتر عرضه کردند.

شما می‌توانید انواع جریان‌ها ضد اخلاقی و ضد اجتماعی مانند نژادپرستی را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید و هیچ نظارت یا کنترلی روی آن‌ها وجود ندارد.

همین امروز تیک‌تاک را حذف کنید

در سال ۲۰۱۸، جنبش DeleteFacebook# در برابر انگیزه‌های پنهان و اقدامات مشکوک فیس‌بوک به راه افتاده بود. بدون شک، فیسبوک یک شبکه اجتماعی پاک نیست و به خاطر تصمیمات و فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر داشته است؛ باید در کانون توجه باشد ولی بدتر از آن تیک‌تاک است.

اگر با خواندن دلایل فوق، قانع شدند لذت دیدن یک فیلم یک دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی به این همه آسیب و خطر و مشکل نمی‌ارزد؛ پس همین امروز برای پاک کردن حساب کاربری خود از تیک‌تاک اقدام کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
منبع makeuseof
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.