بررسی قانونی قصور پزشکی

0

رپورتاژ

در این مقاله می خواهیم راجب وکیل جرایم پزشکی و نحوه شکایت از پزشک زیبایی برای شما بگوییم. تا آخر مقاله همراه ما باشید.

قصور پزشکی می تواند نوعی از انواع جرای وجود دارد که بنا به تبصره ۳ ماده ۲۹۵ ضابطه مجازات اسلامی ایران مصوب 1392 در دستور جرم شبه عمد قرار گیرد.

به طور کلی جرایم عمومی عبارتند از:

الف) جرم عمدی (همراه با سوء نیت عام و معین ، قصد فعلی و با قصد جرم همراه است) که مجازات های آن می تواند قصاص باشد. که اگرچه سایر مجازات های نظام پزشکی اینگونه اعمال می گردد و در این حالت شدیدترین مجازات ها در عقیده گرفته شده است.

ب) جرمی که از روی عمد نباشد یا شبه عمد (بدون مسئولیت) ولی همراه با تقصیر(حرفه ای) است و نیت این کار وجود دارد، ولی نیت اجرا جرم ندارد. که مجازات آن دیه یا ارش می باشد که خطا و فقدان پیش روگیری نظامات دولتی هم می تواند در این نوع از جرایم مورد بررسی قرار بگیرند .

ج) خطای هنگام بدون سوء قصد و بدون اینکه مقصر باشد، نه نیت اجرا و نه نیت جرم دارد، که مجازات آن دیه است.

برابر با ضابطه مجازات اسلامی تقصیر مشتمل بر بی مبالاتی، بی احتیاطی،  فقدان مهارت و پیش روگیری نکردن مقررات دولتی است.

بی مبالاتی در جرم قصور پزشکی :

این مقاله توسط بهترین وکیل در بخش جرایم پزشکی گروه وکلای آریا دادیار نوشته شده است و امیدواریم که این مطلب تا اینجا مورد قبول شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بی احتیاطی در قصور پزشکی :

بر ضد بی مبالاتی، که جنبه مثبت و فعلی دارد. توضیح اینکه فعلی یا عملی اجرا گرفته که از عقیده تخصصی و مبادی پزشکی نباید اجرا می گرفته. لذا پزشک مقصر توجه و دقت کافی را در کار درمان یا آزمایش عرضه نکرده یا مرتکب اشتباهی یا زیاده روی شده ( قصور پزشکی )، در نتیجه غبن جسمانی یا روانی و مالی برای بیمار تشکیل شده است و اگرچه غبن جسمانی و روانی می توانند همزمان باهم تشکیل گردند.

فقدان مهارت در قصور پزشکی :

شامل پرونده هایی می شود که پزشک مقصر تبحر و مهارت علمی و عملی لازم را برای اجرا کار بخصوصی نداشته باشد. نظیر فقدان تصمیم گیری به موقع، نداشتن سرعت عمل یا تصمیم گیری لازم برای اجرا اعمال جراحی و تا اینکه خودداری از عوارض قابل پیش بینی و مراقبتی پس از اعمال جراحی.

مهارت پزشکان متبحر ٬ کارایی و توانایی علمی و عملی آنها در اجرا وظیفه ای است که بر عهده دارند و فقدان مهارت به ناتوانی ، یا فقدان کارایی هایشان برای اجرا کار تخصصی پزشکی یا جراحی وابسته است.

هر نوع فقدان مهارت، محتمل است از نوع عملی باشد که دراثر از تازه کار بودن و یا بی تجربگی ها ، یا از نوع علوجود دارد و تخصصی باشد و حاکی از بی سوادی و فقدان بهره وری کافی از بینش پزشکی و مهارت لازم، که به هر فرم نمی تواند عذر موجه یا از بین برنده ی مسئولیت برای قصور پزشکان باشد و در کل این ادله ها برای مقامات بررسی کننده موجه قرار نمی گیرد .

فقدان پیش روگیری مقررات دولتی در قصور پزشکی :

بی توجهی به تمام یا قسمتی از آیین نامه ها، یا زمینه نامه ها، دستورالعمل های رسمی مقامات اداری و صاحب منصب و تخصصی مافوق و با خبرت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اینگونه سایر نهادهای مرتبط که حاکم بر اشتغال به پزشکان و مرتبط به حرفه های گوناگون تخصصی پزشکی و رشته های وابسته به آن می باشد.

نظیر پیش روگیری نکردن ضوابط و قانون مرتبط به نصب تابلوهای مطب یا سرنسخه های پزشکی و یا خودداری از پذیرش بیماران اورژانسی و امثالهم آن از جمله موارد فقدان پیش روگیری مقررات دولتی می باشند .

آمار شکایت از پزشک زیبایی

طبق یک آمار تنها در بهار و تابستان امسال (1392) نزدیک به دو هزار پرونده در دادسرای جرایم پزشکی تشکیل شده که ظاهرا بالای عظیمی از پرونده ها هم به همین عمل های زیبایی مرتبط است.

بجز ماخذها دادگستری، ماخذها تخصصی به علت اینکه نظام پزشکی هم مسئله این چنینی را بررسی می کنند که اگرچه بیان می شود بررسی شکوائیه از آن سمت و سو تضمین اجرایی خاصی ندارد.

مراحل و نحوه شکایت از پزشک زیبایی

گام اول، بررسی حقوقی

در گام نخست بررسی حقوقی این موضوعات بایست دید مسئله شکوائیه اشخاص چه هست. در مواردی پیش می آید شخص از ظاهر تغییر یافته خود راضی نیست و این صرفا یک سلیقه فردی است.

جرایم پزشکی یکی از جرایمی است که در دادسراها و دادگاه ها پرونده های زیادی را به خود اختصاص داده است و می توان گفت یکی از جرایمی است که باید قانونگذار توجه ی ویژه ای برای آن در نظر بگیرد و نسبت به آن به تدوین قوانین مدون و کامل اقدام کند این نوع از جرایم هم با توجه به اختصاصی بودن و تخصصی بودن آن سیستم قضایی دادسرای ویژه ای برای آن در نظر گرفته است.جرایم پزشکی هم از این جنبه مستثنا نیست که باید برای طرح آن در دادسرا و دادگاه ها نسبت به گرفتن وکیل برای آن باید اقدام کرد.

اما باز هم باید گفت بهترین وکیل در جرایم پزشکی یا هر جرم دیگر؛ وکیلی است که پرونده های زیادی را پیگیری کرده و نسبت به آن رای گرفته است ، گروه وکلای آریا دادیار با داشتن کادری مجرب و پروندهای موفق درمورد جرایم پزشکی و دادسرای نظام پزشکی؛ آماده خدمت رسانی به شما عزیران می باشد می باشد.

منبع : مقالات آریا دادیار

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.