نقش ساپورت های طبی مثل شکم بند و زانو بند در ورزش

0

رپورتاژ

آسیب دیدن در ورزش ممکن است برای هر فردی چه مبتدی و چه حرفه ای که آمادگی جسمانی بالایی دارد، اتفاق بیفتد. برای پیشگیری از آسیب دیدن در هنگام ورزش رعایت نکاتی مانند گرم کردن قبل ورزش یا خرید ساپورت های طبی مانند شکم بند طبی ، زانو بند یا مچ بند طبی و یا… میتواند تاثیر فراوان داشته باشد. به ویژه ورزش کاران حرفه‌ای که در رشته های تخصصی خود همواره فعالیت دارند، بیشتر در معرض آسیب های ورزشی قرار دارند.

 پیشگیری از آسیب در ورزش

تحت نظر مربی و متخصص ورزش نمودن، گرم کردن بدن، انجام نرمش و حرکات کششی قبل از آغاز تمرین و فعالیت، و به خصوص استفاده از ابزارهای کمکی و محافظت کننده برای ورزش، بسیار می توانند از آسیب دیدگی های احتمالی پیشگیری کنند.
ابزارهای پیشگیری کننده و حمایت کننده از بدن مانند: شکم بند، زانوبند طبی، کمربند طبی، مچ بند و غیره.
نقش این ابزارها در ورزش این است که از بدن و عضو در برابر حملات و آسیب های احتمالی، محافظت و حمایت کاملی داشته باشند.
بسیاری از آسیب های ورزشی را میتوان با توجه به رعایت نکاتی که گفته شد و با استفاده از ابزارهای حفاظتی پیشگیری نمود.

آسیب های وارد شده به زانو در ورزش

بعضی از قسمت های بدن در هنگام فعالیت و ورزش در معرض آسیب بیشتری هستند. این آسیب ها شامل دو نوع حاد و مزمن هستند که عبارتند از: ورم، کوفتگی، ضرب دیدگی، پارگی، رگ به رگ شدن، شکستگی، پیچیدگی و صدمات زیاد دیگری در حین ورزش که برای هر ورزشکاری ممکن است رخ بدهد. یکی از اعضای حساس بدن که در برابر صدمات و ضربه های ورزشی امکان آسیب دیدگی فراوانی دارد، و از آسیب دیدگی های ورزشی دیگر شایع‌ تر است، زانو می باشد.
این عضو بدن با وجود ساختار پیچیده ای که دارد، به راحتی آسیب پذیر است. زیرا نسبت به قسمت های دیگر بدن تحت فشار بیشتری است و مسئولیت تحمل و سنگینی وزن بدن و حرکت پاها را بر عهده دارد. به همین دلیل نگه داری از این عضو حساس از اهمیت بالایی برخوردار است.زانو در ورزش هایی نظیر: فوتبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، وزنه برداری، فوتسال و غیره احتمال آسیب دیدگی بیشتری دارد. صدماتی چون: پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک و رباط جانبی از جمله آسیب هایی است که در حین ورزش بسیار اتفاق می افتد.

کاربرد زانو بند طبی در ورزش

بستن زانو بند طبی قبل از ورزش فواید بسیاری برای این عضو دارد. از جمله این که زانو را ثابت و مقاوم نگه میدارد و از وارد شدن آسیب به زانو پیشگیری می کند. استفاده از زانوبند در حین ورزش فوتبال و بدنسازی و وزنه برداری باعث افزایش ایمنی ورزشکار می شود و در صورت آسیب دیدگی قبلی، درد را کاهش داده و نقش تسکین دهنده نیز دارد.
زانو بند طبی با حمایت کردن از زانو، به راحتی روی آن قرار می گیرد و باعث گرم شدن زانو و افزایش خون رسانی در آن می شود. این عملکرد در بهبودی سریع تر آسیب دیدگی زانو کمک فراوانی میکند. علاوه بر این زانو بند از مفاصل این ناحیه در هنگام کشش و تحرک محافظت می نماید. علامت شایع زانوی صدمه دیده درد، تورم و بی ثباتی زانو است که با استفاده از زانوبند میتوان این علائم را درمان نمود. هم چنین از این محصول حفاظت کننده فقط به منظور پیشگیری از آسیب ورزشی استفاده نمی شود و جنبه های درمانی  دیگری دارد. از جمله: درمان آرتروز زانو، مشکلات حرکتی، نقرس و آسیب های شدید و شکستگی ناشی از تصادف. نوع زانو بند طبی که ورزشکار میتواند استفاده کند، بستگی به این دارد که برای جنبه پیشگیری از آسیب دیدگی انتخاب شود، یا برای تسکین و درمان زانوی آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این دو جنبه می توان گفت: زانو بند طبی دارای چند نوع ترمیمی، پیشگیری کننده و عملکردی است.

 خرید زانوبند طبی

هنگام خرید زانوبند طبی دانستن نکاتی الزامی است: با توجه به نیاز ورزشکار تهیه شود. نوع آن در صورت آسیب دیدگی با تجویز یا راهنمایی پزشک انتخاب گردد.
قیمت این محصولات با توجه به نوع، برند سازنده، ایرانی یا خارجی بودن، کیفیت و جنس آن تخمین زده می شود.
ما محصولات ارتوپدی تن یار را به شما پیشنهاد می کنیم که از لحاظ قیمت و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در زمینه ارائه انواع محصولات ارتوپدی از جمله: کمربند طبی، شکم بند، مچ بند طبی، قوزبند طبی و غیره فعالیت گسترده دارد.

 کاربرد شکم بند طبی در ورزش

شکم بندها انواع گوناگونی دارند. از جمله: شکم بند طبی، شکم بند بارداری، شکم بند بعد از عمل جراحی، شکم بند بعد از زایمان و شکم بند لاغری. در این بخش ما قصد داریم شما را با شکم بند لاغری و کاربرد آن آشنا سازیم.

یکی از عوامل انگیزشی در انجام تمرینات مستمر و ورزش های روزانه کاهش وزن و تناسب اندام است و دغدغه بسیاری از افراد آب کردن چربی شکم و پهلو و داشتن اندام ایده آل و زیبا است. بهترین راه برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو،  روش تعریق و سوزاندن چربی های اضافه است که با بستن مستمر شکم بند لاغری میسر می شود و با انجام ورزش های هوازی و روزانه و هم چنین داشتن یک رژیم غذایی درست می توان به این هدف بزرگ رسید. شکم بند لاغری رایج ترین نوع شکم بندی است که استقبال فراوانی از آن می شود و سریع ترین راه برای به دست آوردن تناسب اندام است و به محض بستن آن کاهش سایز آنی صورت می گیرد. طراحی این شکم بند ها به گونه ای است که با استفاده از پارچه پلاستیکی، درجه حرارت بدن را افزایش می دهد و باعث فشرده سازی چربی‌های ناحیه شکم و پهلو شده و سبب ایجاد تعریق بیشتری می گردد و کالری سوزی بیشتری صورت می گیرد. به‌ دلیل پوشانندگی کامل نواحی شکم و پهلو توسط شکم بند لاغری، چربی سوزی در این ناحیه به خوبی اتفاق می افتد و سبب کاهش وزن و تناسب اندام می گردد.

لازم به ذکر است که برای رسیدن به نتیجه بهتر و سریعتر حتماً باید در کنار بستن شکم بند، به صورت مداوم ورزش روزانه انجام شود و رژیم غذایی سالمی در پیش گرفته شود. برای تاثیر گذاری بیشتر در کاهش سایز و چربی سوزی شکم و پهلو، حتما باید هنگام انتخاب شکم بند لاغری، یک یا دو سایز کوچکتر از سایز فعلی فرد انتخاب شود، تا با فشار بیشتر  روی این نواحی، به فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن بتوان دست یافت.
از دیگر مزیت های شکم بند لاغری این است که بلافاصله بعد از بستن و استفاده از آن، چربی های شکم و پهلو فشرده شده و این موضوع علاوه بر این که در همان لحظه باعث کاهش سایز آنی میشود و فرد را لاغر تر نشان می‌دهد، روند چربی سوزی را نیز سرعت می بخشد. هم چنین از دیگر فواید شکم بند لاغری این است که با فشاری که به نواحی شکم و پهلو می آورد، باعث تقویت عضلات شکمی نیز می‌شود.

خرید شکم بند طبی

در هنگام خرید شکم بند طبی باید نکاتی را در نظر داشت. از جمله: سایز مناسب، کیفیت و دوام آن، قابل شستشو بودن شکم بند و جنس و ویژگی های آن. قیمت این محصولات با توجه به تمام نکاتی که به آن اشاره کردیم در نظر گرفته می شود و هم چنین نسبت به برند سازنده آن و ایرانی و یا خارجی بودن شکم بند، قیمت های مختلفی دارد.
اگر دنبال یک محصول شکم بند با کیفیت، با دوام و هم چنین قیمت منصفانه هستید، ما محصولات با کیفیت و شناخته شده تن یار را به شما پیشنهاد می کنیم که در تمامی ساعات شبانه روز در خدمت شما مشتریان عزیز هستند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.