9 نکته جالب درباره ایمپلنت دندان که تا قبل از این نمی دانستید!

0

رپورتاژ

مطالعات نشان می دهند بیشتر از 98% از مردم اگر به عقب برگردند باز هم ایمپلنت را به عنوان بهترین راه برای کاشت دندان انتخاب می کنند. همین هم هست که ایمپلنت دندان یکی از رایج ترین روش های ترمیمی برای آسیب های دهان و دندان به شمار می رود. در این مقاله با 12 نکته جالب و شگفت انگیز درباره ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد، چیزهایی که تا پیش از این هرگز نمی دانستید!

1.اولین ایمپلنت ها متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح اند

گول اسمش را نخورید، ایمپلنت ها قدیمی تر از آن چیزی هستند که فکرش را می کنید. در آن دوران اگر کسی دندانش را از دست می داد، جایگزینی از جنس وسایل مکانیکی برای پیدا می کرد و جایش می گذاشت. جلوتر اما جنس آن جایگزین ها تغییر کرد. مثلا 2000 سال قبل از میلاد مسیح در چین مردم از بامبو برای جایگزین دندانشان استفاده می کرد و مایاها، 600 سال پس از میلاد مسیح، رفتند سراغ چکش و صدف دریایی!

2.عده ای دندان شان را با دندان های فرد مرده ایمپلنت می کردند

هر چه به امروز نزدیک تر شدیم، آدم ها در پیدا کردن چیزی برای جایگزین کردن دندان دائمی با آن پیش می رفتند تا اینکه از یک جایی به بعد، مثلا از 1500 تا 1800 میلادی، دندان لق افراد فقیر را می خریدند می کاشتند جای دندان اصلی.  عده ای دیگر اما دندان مرده‌ ها را بر می داشتند و با آن جای خالی دندان اصلی شان را پر می کردند. عجیب است، نه؟!

3.استفاده از تیتانیوم یک انقلاب بزرگ در شیوه درمانی ایمپلنت دندان بود

دهه 1960 میلادی ناگهان انقلاب بزرگی در صنعت دندانپزشکی، به خصوص در مورد ایمپلنت، رخ داد. دانشمندانی که از ده و یا بیست سال پیش از این می گشتند یک راهکار مناسب برای کاشت دندان پیدا کنند، بالاخره به آلیاژ تیتانیوم رسیدند و تیتانیوم را به عنوان بهترین گزینه جایگزین کردند.

4.ایمپلنت ها شبیه سفینه های فضایی هستند

نقش پر رنگ تیتانیوم در ساخت ایمپلنت باعث شد خیلی ها آن را با یک سفینه فضایی مقایسه کنند. آخر، می دانید، سفینه فضایی هم یک وسیله غول پیکر از جنس تیتانیوم است. این عده می گویند حضور ایمپلنت ها در محیط دهان درست شبیه به حضور سفینه در فضاست!

5.ایمپلنت استخوان فک شما را تقویت می کند

ایمپلنت تاثیر فراوانی در تقویت استخوان فک دارد. توضیحش سخت نیست: استخوان فک به پایه ای از جنس تیتانیوم جوش می خورد. خارجی ها به این فرایند می گویند: « Osseo integration»! همین طور که استخوان رشد می کند، ایمپلنت تیتانیومی هم رشد می کند و از این طریق استخوان فک هم تقویت می شود.

6.ایمپلنت ها یک عمر دوام می آورند

کاشت دندان فقط به ایمپلنت ختم نمی شود، راه های دیگری هم هست که شما به واسطه آن ها می توانید جای خالی دندان تان را پر کنید مثلا بریج دندان و یا پروتزهای دیگر. اما ایمپلنت از همه این ها بیشتر عمر می کند! اگر هر یک از پروتزها را باید ده سال یک بار عوض کنید، ایمپلنت اما نیاز به تعویض ندارد و تا آخر عمر در دهان شما دوام می آورد، البته اگر خوب بهش رسیدگی کنید.

7.ایمپلنت کردن آسان تر از کشیدن دندان است

بله! کارگذاشتن ایمپلنت از جمله روش های تهاجمی در ترمیم دندان ها به شمار می رود، یعنی در واقع به جراحی نیاز دارد. اما با وجود این هنوز ایمپلنت کردن درد کمتری نسبت به کشیدن دندان دارد. این فرایند، همینطور، بسیار ساده تر از کار دندان کشیدن است.

8.ایمپلنت عین دندان طبیعی به نظر می آید

خیلی ها می پرسند «آقا چه خبر است، چرا هزینه دندان مصنوعی این همه گران است؟!» خب شما بگردید پیدا کنید کدامیک از راه های جایگزینی دندان راحت تر و مقاوم تر است و کدام یک عمر توی دهان تان دوام می آورد؟! تقریبا هیچ کدام جز ایمپلنت این ویژگی ها را ندارند. تازه ایمپلنت درست عین دندان طبیعی به نظر می آید، انگار نه انگار که آنچه در دهان شماست دندان خودتان نیست بلکه یک جسم بیرونی است.

9.خیلی از مردم دندان هایشان را ایمپلنت می کنند

یک آماری هست که می گوید بیش از 3 میلیون آدم در دهانشان ایمپلنت دارند و هر سال 500 هزار نفر به این جمعیت اضافه هم می شود. حالا از این جمعیت 98% از اینکه ایمپلنت کرده اند، راضی اند! فوق العاده است. حالا، در انتهای این مقاله، کاملا می شود حدس زد که چرا ایمپلنت اینقدر طرفدار دارد. علاوه بر این، جراحی ایمپلنت محدود به سن و سال نیست.

با وجود این اگر می خواهید ایمپلنت دندان انجام بدهید باید زیر و بم‌اش را بشناسید. هر چه بیشتر جلو می روید، ابهام درباره چگونگی انجام ایمپلنت و ترس هایی که پیرامونش وجود دارد کمرنگ تر می شود. راحت تر می توانید درباره چیزهایی از قبیل هزینه ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید و آماده شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.