۵ درسی که پیش از ترک یک شرکت و شروع کارآفرینی شخصی خود باید بیاموزید

شما آماده یک جهش هستید ولی باید پیش از پریدن، درس‌هایی را در نظر بگیرید

0

احتمالا مدت زیادی به این موضوع ترک شرکت فکر کردید و خودتان را برای یک تغییر و جهش بزرگ در مسیر کاری آینده خود آماده ساختید. همین که شجاعت این تغییر را پیدار کردید؛ قابل تحسین است ولی باید درس‌هایی پیش از ترک شرکت و رفتن به سوی کارآفرینی خودتان یاد بگیرید.

۱- جهت شما مهم‌تر از سرعت شما است

برای هر فردی «سطح ۱» تعریف متفاوتی دارد. برخی از کارآفرینان، شرکت‌های خود را از یک گاراژ شروع کردند و برعکس، برخی دیگر از کارآفرینان، شرکت خود را از یک سوئیت پنت‌هاوس مجلل مشرف به رودخانه هادسون راه‌اندازی می‌کنند. شما باید درک کنید هر فردی یک نقطه شروع متفاوتی دارد و ضروری است که زمان خود را صرف شروع شرکت خودتان کنید اما وقت خود را تلف نکنید.

۲- اطلاعات مربوط به شکست‌های خود را به صورت دقیق ثبت و ضبط کنید

ممکن است تمایل داشته باشید زودتر کار خود را شروع کرده و روی افزایش سطح کسب‌وکار خود و افزایش حاشیه سود شرکت تمرکز کنید. با این حال، مطمئنا در این مسیر با شکست‌هایی روبرو می‌شوید و باید با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کنید. شما باید دردهای رشد را تحمل کنید. اینجا باید یک فهرست از شکست‌های خود ایجاد کنید تا از اشتباهات گذشته درس بگیرید و آماده باشید از این شکست‌ها برای خودتان پل پیروزی و موفقیت بسازید.

شما می‌توانید رزومه‌ای از شکست‌های خود ایجاد کنید و در هریک، میزان ضررهای شخصی و کاری حرفه‌ای خود را مشخص کرده و در تصمیم‌گیری‌های بعدی خود برای ادامه مسیر کارآفرینی، نکات مهم این شکست‌ها را مرور کنید تا تکرار نشوند.

۳- یک دست صدا ندارد! دست‌های یاریگر خود را تقویت کنید

برای شروع یک کارآفرینی و بعد ادامه آن، به دست‌های یاریگری نیاز دارید که باید هر روز تقویت شوند. این دست‌های یاریگر می‌توانند متشکل از مشاوران(تیمی از افراد که مایل به ارائه راهنمایی هستند)، مربیان (تیمی از افرادی که مهارت‌های شما را پرورش می‌دهند) و حامیان مالی شما باشند.

بهترین نسخه خود شما از ارزش‌گذاری شبکه‌ای از این مشاوران، مربیان و حامیان و دانستن اینکه این افراد چقدر ثابت قدم و قابل اعتماد هستند؛ به دست می‌آید. شما به جزوه‌ها و کتاب‌های کارآفرینی نیاز ندارید؛ بلکه به افرادی نیاز دارید که باعث تمایز شما در یک صنعت شوند و بتوانند استثناها را رقم بزنند.

دست‌های یاریگر باید در کنار شما باشند تا مطمئن شوید در راه رسیدن به قله موفقیت، احساس تنهایی نمی‌کنید. همان‌طور که کارآفرینی خود را آغاز می‌کنید؛ به تدریج یاد خواهید گرفت چگونه شبکه‌ای از مشاوران، مربیان و حامیان مالی برای خودتان درست کنید تا به نحو مطلوبی از شما حمایت کرده و به سطح بعدی سوق دهند.

۴- غرور خود را کنترل کنید

غرور شما باعث بروز اشتباه در قضاوت‌های شما می‌شود و اسیر اعمال خود می‌کند. ما تمایل داریم عاشق عبارت «آغازهای فروتن» باشیم؛ چون به ما یادآوری می‌کند این سفر با فروتنی آغاز شده است.

اغلب اوقات، غرور بیش از حد باعث می‌شود دیگران را از خود دور کنید و از آن‌ها در مسیر موفقیت‌شان حمایت نکنید و در نتیجه آن‌ها از شما حمایت نکنند. همان‌طور که دارید یک شغل و شرکت را برای شروع کارآفرینی ترک می‌کنید؛ باید یاد بگیرید غرور خود را کنار گذاشته و فراموش کنید تا از شر حق‌طلبی کاذب خلاص شوید.

۵- یاد بگیرید خودتان را مسئول بدانید

وقتی موفق می‌شوید؛ چه کسی معتبرتر می‌شود؟ به احتمال زیاد خودتان و شاید برخی از شرکا و همکاران‌تان در شرکت را در این موفقیت شریک بدانید و به آن‌ها اعتبار بیشتری بدهید. اما وقتی همه‌چیز خوب پیش نمی‌رود و شکستی از راه می‌رسد؛ چه کسی باید سرزنش شود؟ باید بدانید که سرزنش فقط برای یک نفر است و آن شما هستید.

گاهی اوقات در مسیر کارآفرینی، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد که به کسب‌وکار شما آسیب می‌رساند و اجتناب‌ناپذیر هم است. شاید شما مقصر نباشید ولی باید یاد بگیرید چگونه در قبال نتایچ این رویدادها، صرف‌نظر از خوب و بد و سهم اشتباهات شما، مسئولیت‌پذیر باشید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
منبع Inc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.