روش نوین درمان آرتروز زانو با زانوبند فراصوت

0

رپورتاژ

آرتروز زانو یک بیماری شایع در مفصل زانو است که از تخریب یا تحلیل رفتگی لایه غضرفی مابین دو استخوان مفصلی زانو به وجود می آید مفصل زانوی پا همانطور که در عکس پایین مشاهده می شود محل اتصال استخوان ران و استخوان پا می باشد، این دو استخوان بنحوی روی هم قرار گرفته اند تا حرکت اصطلاحا غلطکی مانند روی همدیگر داشته باشند یعنی بر خلاف تصور عمومی حرکت مفصل زانو از نوع لغزشی نمی باشد بلکه همانطور که اشاره شد از نوع غلطکی است به بیان دیگر موقع حرکت زانو شاهد هیچ گونه جابجایی یکی از استخوان ها بر روی دیگری نیستیم بلکه مثل چرخ یک ماشین نقطه تماس آنها با هم دیگر در حین دوران زانو، عوض میشود.

با این توصیف برای اینکه شخص موقع راه رفتن بتواند براحتی و بدون احساس درد در ناحیه زانو قدم بردارد لازم است هیچ گونه سایشی بین دو استخوان مفصلی زانو بوجود نیاید برای این منظور لایه ای غضرفی مانند مابین آن ها وجود دارد که از تماس مستقیم آن دو جلوگیری میکند زمانی که این لایه غضرفی به هر دلیلی تخریب یا تحلیل میرود فرد موقع راه رفتن با احساس درد در ناحیه زانو مواجه میشود که درصورتی که اقدامات پیشگیرانه و درمان کننده صورت نگیرد بمرور عمق و میزان تخریب زیاد تر شده و در نهایت فرد مبتلا به طور کلی قادر به راه رفتن نخواهد بود.

فهرست مطالبی که در این مقاله می خوانید:

  • آرتروز زانو چیست؟
  • علائم آرتروز زانو چیست؟
  • آرتروز زانو چگونه تشخیص داده می شود؟
  • آرتروز زانو چگونه درمان می شود؟
  • درمان آرتروز زانو در خانه با زانوبند فراصوت.
  • نحوه استفاده از زانوبند فراصوت اسپیلاوایزر

علائم آرتروز زانو چیست؟

علائم آرتروز زانو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. احساس درد در ناحیه زانو، که در هنگام فعالیت زیاد می شود، اما با استراحت کمی بهتر می شود
  2. ورم در ناحیه زانو
  3. احساس گرما در مفصل
  4. سفتی یا گرفتگی در زانو، به خصوص در هنگام صبح یا زمانی که برای مدتی نشسته اید
  5. کاهش تحرک زانو، سخت شدن نشستن و برخاستن از صندلی یا ماشین، استفاده از پله ها یا راه رفتن
  6. صدای جیرجیر و ترقه که هنگام حرکت زانو شنیده می شود

آرتروز زانو چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص آرتروز زانو با معاینه فیزیکی توسط پزشک شروع می شود. همچنین پزشک سابقه پزشکی شما را می گیرد و علائم را یادداشت می کند. حتماً توجه داشته باشید که چه چیزی باعث بدتر یا بهتر شدن درد می‌شود تا به پزشکتان کمک کند تا تشخیص دهد که آیا آرتروز یا چیز دیگری ممکن است باعث درد شما شود. همچنین دریابید که آیا فرد دیگری در خانواده شما آرتریت دارد یا خیر. پزشک شما ممکن است آزمایشات اضافی را تجویز کند، از جمله:

اشعه ایکس، که می تواند آسیب استخوان و غضروف و همچنین وجود خار استخوان را نشان دهد

اسکن های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI).

اسکن MRI ممکن است زمانی تجویز شود که اشعه ایکس دلیل واضحی برای درد مفاصل نشان ندهد یا زمانی که اشعه ایکس نشان می‌دهد که سایر انواع بافت مفصلی ممکن است آسیب ببینند. پزشکان ممکن است از آزمایش خون برای رد سایر شرایطی که می توانند باعث درد شوند، مانند آرتریت روماتوئید، نوع متفاوتی از آرتریت ناشی از اختلال در سیستم ایمنی بدن، استفاده کنند.

آرتروز زانو چگونه درمان می شود؟

اهداف اولیه درمان آرتروز زانو تسکین درد و بازگشت تحرک است. برنامه درمانی معمولاً شامل ترکیبی از موارد زیر است:

  1. کاهش وزن:

از دست دادن حتی مقدار کمی وزن، در صورت نیاز، می تواند به طور قابل توجهی درد زانو ناشی از آرتروز را کاهش دهد.

  1. ورزش:

تقویت عضلات اطراف زانو باعث پایداری مفصل و کاهش درد می شود. تمرینات کششی به حرکت و انعطاف مفصل زانو کمک می کند.

  1. مسکن ها و داروهای ضد التهاب:

این شامل انتخاب های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، یا ناپروکسن سدیم (Aleve) می شود. داروهای بدون نسخه را بیش از 10 روز بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید. مصرف طولانی تر آنها احتمال عوارض جانبی را افزایش می دهد. اگر داروهای بدون نسخه تسکین ندهند، پزشک ممکن است برای کمک به کاهش درد، یک داروی ضدالتهاب یا سایر داروها را تجویز کند.

درمان آرتروز زانو در خانه با زانوبند:

درمان آرتروز رانو با زانوبند یکی از جدیدترین و موثرترین نوع درمان گزارش شده است در این روش با استفاده از زانوبند های مخصوصی که امواج فراصوت با طول موج حدودا 1 تا 1.5 مگاهرتز با شدت مناسب و کنترل شده تولید می کنند استفاده می شود میزان بهبودی در این روش در حدود  70 تا 90 درصد گزارش شده است در این  روش با گرمایش سطحی با مدار گرمایشی و نیز گرمایش عمقی با استفاده از امواج فراصوت، بافت غضرفی آسیب دیده به دلیل افزایش جریان خونی و شکل پذیری بافت غضرفی در اثر افزایش دما، موجب بهبودی و ترمیم بافت آسیب دیده می شود. لازم به ذکر است این نوع زانوبند های طبی با نام تجاری اسپیلاوایز(SPILAVIZER) در بازار یافت می شود که توسط شرکت اسپیلاوایزر spilavizer.com تولید و عرضه می شود.

سوالات متداول:

سوال1.آیا استفاده از زانوبند اسپیلاوایزر عوارض جانبی دارد؟

پاسخ:خیر عوارض جانبی ندارد چون فرکانس امواج مولد التراسونیک در محدوده امواج سونوگرافی میباشد و هیچ اسیبی به بدن نمیرساند و همچنین به خاطر امواج فراصوت موجب افزایش گردش خون و تسکین درد میشود که از اسیب معمول زانوبند ها هم که اتروپی عضلانی هست ( شل شدن عضلات بخاطر بستن ) نیز جلوگیری میکند

سوال2.اثر اسپیلاوایزر چقدر باقی می ماند؟

پاسخ:

اسپیلاوایزر دو اثر کوتاه مدت و بلند مدت دارد به این صورت که اثر کوتاه مدت ان چند ساعت پس از مصرف باقی میماند و موجب تسکین درد میشود و همچنین اثر بلند مدت ان که با افزایش گردش خون و کاهش تورم عصب های زانو میباشد باعث روند بهبود نسبی و کاهش کلی درد میشود

سوال3.آیا اسپیلاوایزر منع مصرف خاصی دارد؟

پاسخ:به طور کلی زانو بند ها باید در موارد خاص استفاده شوند که موجب تنگی کانال های عصبی و اتروپی عضلانی ( شل شدن عضلات ) نشوند ولی اسپیلاوایزر بخاطر مولد التراسونیک که موجب افزایش گردش خون میشود و قابلیت تنظیم سایز میتوان از هر دو عوارض رایج زانوبند ها جلو گیری کند و درنتیجه عوارض و منع مصرفی ندارد.

نحوه استفاده از زانوبند فراصوت اسپیلاوایز:

نحوه استفاده از این زانوبند طبق بروشوری که داخل جعبه این محصول توسط شرکت تولید کننده قرار داده شده است به این صورت است که در شروع دوره درمانی، هر روز قبل از خواب، به مدت یک ساعت زانوبند را بسته و پاها را بحالت دراز کش قرار دهید و هر دو روز ده دقیقه مدت زمان بسته شدن زانوبند را افزایش دهید تا روز دهم به دو ساعت کامل برسد، از روز دهم به بعد هر روز حداکثر دو ساعت استفاده شود. به هیچ عنوان از دو  ساعت بیشتر استفاده نشود. تاثیر قابل توجه زانوبند را از هفته دوم به بعد مشاهده خواهید کرد..

توجه:

برای تهیه زانوبند اسپیلاوایزر به وبسایت https://faizerkala.com مراجعه نمایید.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.