9+1 نکته برای تمیز کردن خانه و از بین بردن گرد و خاک

0

رپورتاژ

تمیزی دائم خانه عالی است و انرژی خوب برای ما دارد. تمام کسانی که در دوران کرونا در منزل به کار مشغول بوده­اند اهمیت تمیزی خانه را درک می­کنند. زمانی که دائم با خانه در ارتباط هستید، محیط زیبا و آرامتری را نیاز دارید. شما ممکن است خانه خود را دائم مرتب کنید اما گرد و خاک همیشه هست و می­توانند باعث ایجاد آلرژی شود. باید برای تمیز ماندن خانه و دور بودن از گرد و غبار راه هایی را دنبال کنید. همراه ما باشید تا این راه ها را با شما در میان بگذاریم.

  1. تغییر حالت پنجره

تبدیل پنجره دوجداره تک حالته به دو حالته یک روش عالی برای مقابله با فشار هوا، سروصدا و گرد و خاک است. این مدل از پنجره، با الهام از سبک اروپایی محصولی زیبا و کارآمد هستند که می­توانند به درستی جلوی ورود کوچکترین ذرات هوا را بگیرند و شما را از شر آلودگی رها کنند. با دوحالته کردن پنجره دوجداره خود می­توانید از ورود سر و صدا، آلودگی و ذرات هوا جلوگیری کنید.

  1. کل خانه را تمیز کنید

شما باید تمام خانه را تمیز کنید، نه فقط یک اتاق. آلودکی با تردد حرکت خواهد کرد و به قسمت های مختلف می­رسد. همه ی کارها را با هم انجام دهید و سعی کنید ابتدا گردگیری کنید و پس از آن جارو بکشید تا تمامی گرد و غبار اضافه که قرار است روی فرش بریزد را نیز به درستی تمیز کنید. انجام این کار به این شکل جلوگیری از احساس بودن در یک چرخه بی پایان آلودگی جلوگیری می­کند.

  1. جعبه ای برای ابزار داشته باشید

ما در مورد ابزار تمیز کننده صحبت می­کنیم. این کار به شما کمک می­کند تمام لوازمی که در مواقع تمیز کردن منزل نیاز دارید را بتوانید به قسمت های مختلف خانه حمل کنید و زمان زیادی را به دنبال لوازم پاک کننده یا شوینده از دست ندهید.

  1. پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره کمک زیادی به کنترل حجم خاک ورودی به منزل شما خواهد کرد. اگر شما قبلا این کار را کرده­اید و با گرد و خاک زیادی سر و کار دارید زمان چک کردن آن فرا رسیده است. برای تعمیر پنجره دوجداره، رگلاژ و عایق بندی از متخصصین مربوطه کمک بگیرید. متخصصین می­توانند عیوب درب و پنجره را رفع کنند و شما را از شر آلودگی و گرد و خاک رها کنند.

  1. ابتدا آشفتگی ها را مدیریت کنید

قبل از شروع تمیز کردن، اتاق به اتاق بروید و به هم ریختگی ها را جمع آوری کنید. لباس هایی که مدت زیادی است روی صندلی انباشته شده یا لوازم آرایشی و عطرهایی که زمان زیادی روی میزتوالت قرار دارند منبع گرد و خاک هستند. ابتدا هرچیز را سرجای اصلی خود قرار دهید و پس از آن می­توانید شروع به تمیز کاری کنید.

  1. استفاده از جاروبرقی و حوله

قبل از شروع گردگیری، مطمئن شوید که پنکه های سقفی خاموش هستند. زمانی که پنکه را روشن می­کنید گرد و غبار روی قسمت های بالای مبلمان و قسمت های زیرین قفسه ها، روی نرده ها، قاب عکس ها، اقلام کوچک و صفحه تلویزیون متمرکز می­شوند. برای مناطقی که دسترسی به آن ها سخت است، مانند پرده ها و قفسه های بالایی، یک پارچه حوله­ای را به انتهای جارو یا جارو ببندید و درجه جارو را کم کنید . دسته جارو بلند است و می­تواند به شما در تمیزکردن کمک کند. پارچه­ای استفاده کنید که بتواند هوا را عبور دهد تا به موتور جارو فشار وارد نشود. یک پارچه با منافذ زیاد احتیاج دارید.

  1. آینه و شیشه ها

برای تمیز کردن تمام آینه ها و سطوح شیشه ای از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و سپس از یک پارچه خشک استفاده کنید. با این روش گرد و خاک به درستی از روی سطح پاک خواهد شد. همچنین می توانید برای مشاهده روش های بیشتر برای انجام این کار اینجا کلیک کنید.

  1. سطوح را ضد عفونی کنید

از میز، لوازم خانگی و کابینت گرفته تا دستگیره درها، کلیدهای برق، کنترل تلویزیون و تلفن همه باید به درستی تمیز شود. شما باید سطوح را ضدعفونی کنید، به ویژه سطوحی که ممکن است میکروب را به انگشتان و صورت افراد منتقل کنند. با مخلوط کردن یک چهارم فنجان سرکه سیب سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید و یک محلول ضد عفونی غیر سمی درست کنید. این محلول را برای آینه و میز توالت استفاده کنید.

  1. همه قسمت ها را جارو بکشید

حتی زمانی که انتظار دارید خانه تمیز و بدون کثیفی باشد باید جارو کشیدن را انجام دهید. جارو را روی تمام قسمت­ های کنج و گوشه ببرید تا گرد و خاک باقی مانده در کف را به درستی پاک کنید. الیاف فرش ها مکان مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار است. تمام فرش را به طور کامل جارو بزنید تا این گرد و غبار را بیرون بکشید. برخی از کارها لازم نیست هر هفته انجام شوند. اینها شامل واکس زدن مبلمان، تمیز کردن پنجره‌ها و شستن فرش‌ها و تشک‌های حمام است. به جای این کارها جارو زدن را هر هفته انجام دهید تا از تجمع خاک جلوگیری کنید.

  1. ابزار تمیز کننده را بشویید

یکی از مواردی که اغلب در تمیز کردن خانه نادیده گرفته می­شود، نگهداری از ابزار تمیز کننده است. استفاده از جاروبرقی کثیف یا جاروبرقی با کیسه پر، تأثیر بسیار کمتری دارد و در نهایت زمان بیشتری را صرف تمیز کردن خواهید کرد. ابزار لازم را تمیز نگه دارید تا جلوی انتقال آلودگی گرفته شود و زمان کمتری را صرف کار کنید.

 

این راهنمای گام به گام را دنبال کنید تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و خانه خود را سریع تمیز کنید. در صورت نیاز از اعضای خانواده کمک بگیرید تا کار با سرعت بیشتری جلو برود و همه جا تمیز شود.

نویسنده: سارااقبالی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.