تشک طبی چیست؟ و آیا خرید آن برای شما مناسب است!

0

رپورتاژ

چکیده : تشک طبی را با توجه به آوازه محبوبیت آن برای پشتیبانی کامل از بدن، بیشتر بشناسید و از مزایای آن جهت انتخاب یا رد تشک ارتوپدی، اینجا مطلع شوید.

برای کسانی که از دردهای شبانه و صبحگاهی کمر و گردن رنج می برند و یا حس می کنند 8 ساعت خواب آنها خستگی را به صورت کامل از تنشان بیرون نمی کند، یک تشک طبی می تواند راه حل مناسبی باشد. ویژگی اصلی یک تشک مناسب که آن را طبی می کند، پشتیبانی و حمایت آن از کمر، ستون فقرات، گردن و مفاصل است؛ یعنی فشار وارد شده از کشش وزن بدن به سمت جاذبه زمین را در تمام نقاط بدن توزیع کند، بدون اینکه قسمتی از بدن فشار بیشتری دریافت کند.

با این حال، به نظر می رسد هر تشکی در بازار امروز به عنوان تشک طبی تبلیغ می شود؛ یعنی از هر فروشنده تشکی بپرسید که تشک شما طبی است یا خیر، قطعا به شما جواب مثبت می دهد. پس واقعا تشک طبی یا ارتوپدی چیست؟ ما در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم بفهمید که آیا باید یکی از آن‌ها را خریداری کنید یا خیر.

تشک طبی چیست؟

تشک ارتوپدی نوعی تشک است که از مفاصل، ستون فقرات و گردن پشتیبانی می کند، اما چگونه؟ دقیقا با توزیع فشار خواب روی نواحی برخورد با تشک و فرم گرفتن تشک با بدن هنگام خواب. تشک های ارتوپدی معمولاً برای افرادی که هنگام خواب در مفاصل و کمر خود درد حس می کنند، افرادی که در دوران نقاهت فعال پس از آسیب هستند، افراد سالمند، بیمار و ورزشکاران، کودکان و دیگر افرادی که به سلامت خواب اهمیت ویژه ایی دارند، پیشنهاد می شود.

تاریخچه و ساختار تشک طبی

اصطلاح “تشک ارتوپدی” در دهه 1320 ابداع شد، پس از مطالعاتی که در مورد نحوه عملکرد مفاصل و استخوان ها انجام شد نشان داد که تشک های مخصوص طراحی شده می توانند از کمردرد جلوگیری کنند. انواع تشک های طبی مناسب از تکنولوژی لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی بهره می برند. البته ترکیب این موارد در داخل تشک طبی نیز می تواند نتیجه مناسبی برای استفاده کننده از آن داشته باشد.

اولین تشک های طبی موجود در بازار، در واقع بر اساس اصول ارتوپدی طراحی شدند تا برای درمان بیمارانی که دیسک کمر یا گردن داشتند و یا هر گونه آسیبی به این مفاصل وارد شده، نقش پشتیبانی خود را ایفا کنند. با این حال، پس از اینکه تولیدکنندگان تشک متوجه شدند که این تشک ها محبوبیت و فروش خوبی دارند، شروع به تولید انبوه این تشک ها و توزیع آن برای خانوار ها، هتل ها، بیمارستان ها، خوابگاه ها و … کردند.

چالش های تشخیص تشک طبی

اولین چالش قیمت بالای تشک های طبی است که امری کاملا طبیعی می باشد. با توجه به تکنولوژی ساخت، اندازه و قابلیت های تشک، قیمت نهایی آن تعیین می شود. برای مثال تشک هایی که قابلیت گردش هوا، روکش های قابل شستشو، محافظ تشک، نخ های نقره دفع کننده الکتریسیته بدن، ارتفاع بالا و لایه های باکیفیت لاتکس طبیعی و مموری فوم درجه یک دارند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

متاسفانه یک چالش بزرگ دیگر در رابطه با تشک طبی وجود دارد؛ اینکه هیچ مقررات یا استانداردی برای تولیدکنندگان تشک برای معرفی یک تشک به عنوان تشک طبی وجود ندارد. در ظاهر نیز تفاوت زیادی بین تشک معمولی و تشک طبی وجود ندارد. همین باعث فروش محصولات بنجل و بی کیفیت تحت عنوان تشک طبی می شود. اما ما اینجا مزایا و ویژگی های یک تشک طبی مناسب برای خرید را به شما آموزش خواهیم داد.

مزایای و معایب تشک طبی چیست؟

این که کسی بخواهد به دنبال خرید یک مدل طبی از تشک باشد، باید مزایای آن را به خوبی درک کرده باشد. در ادامه آنچه که باعث تقاضای هرچه بیشتر تشک طبی شده است را شرح می دهیم:

  • پشتیبانی عالی از کمر و گردن و تراز نگه داشتن ستون فقرات با مهره های گردن هنگام دراز کشیدن (حمایت فیزیولوژیکی)،
  • ارائه خواب راحت و آرامش بخش به واسطه توزیع مناسب فشار بدن که منجر به بهبود گردش خون نیز می شود،
  • و در صورتی که با کیفیت مناسب و از فوم هایی مانند مموری فوم و لاتکس تولید شده باشد، قطعا گردش هوای مناسب و خوابی بدون استرس ارائه خواهند داد.

دو چالش که می توان آنها را از معایب تشک طبی دانست، شامل موارد زیر است:

  • تشخیص تشک ارتوپدی واقعی در بازار دشوار و نمونه های فیک و تقلبی بسیار زیاد است،
  • قیمت آنها قطعا از سایر تشک های معمولی و سنتی بیشتر است.

چگونه یک تشک ارتوپدی مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

بسیاری از تشک ها ادعا می کنند که طبی هستند، اما ممکن است در واقع مزایایی که شما انتظار دارید را ارائه ندهند. برای پیدا کردن یک تشک طبی واقعی، باید حتما و حتما نقش خود را در دو فاکتور مهم، به خوبی ایفا کند. و شما با تست کردن این دو مورد باید حتما تفاوتی بین یک تشک معمولی با تشک طبی مورد نظر، احساس کنید. دو فاکتور شامل موارد زیر است:

  • کاهش فشار
  • تراز نگه داشتن ستون فقرات

واقعیت امر همین دو فاکتور هستند و لازم نیست برای انتخاب تشک طبی 1000 مورد پیچیده را بررسی کنید. هر تشکی این دو مورد را پوشش دهد، یک تشک طبی است. فاکتور های دیگر مانند طول عمر، استفاده از مواد طبیعی ضد آلرژی، قابلیت گردش هوا، داشتن الیاف نقره دفع کننده الکتریسیته بدن، لایه ها لاتکس طبیعی و امثالهم، امکاناتی است که برند های برتر، به تشک های طبی خود اضافه کرده اند.

کاهش فشار روی بدن؛ اولین فاکتور تشخیص و انتخاب تشک طبی واقعی

وقتی روی یک سطح سخت مانند فرش 1400 شانه محکم دراز می‌کشید، قسمت‌هایی از بدن که با سطح تماس دارند مانند لگن و شانه ها، فشار زیادی را متحمل می شوند. همین فشار زیاد باعث احساس درد می شود و علاوه بر آسیب زدن به بدن و احساس درد، خواب خوش را از شما می گیرد. این حالت برای افرادی که دیسک کمر یا گردن دارند، واقعا خطرناک است.

اگر یک تشک خیلی سفت یا خیلی نرم باشد، به کاهش فشار استانداردی که به دنبالش هستید، نخواهید رسید. این بدان معناست که تشک های بسیار سفت یا تشک های یک تیکه فوم بسیار نرم، در دسته تشک های طبی قرار نخواهند گرفت.

تراز ستون فقرات؛ فاکتور دوم بسیار مهم در انتخاب تشک طبی مناسب برای شما

فاکتور مهم دیگری که باید حتما هنگام انتخاب تشک طبی به آن توجه کنید، تراز ستون فقرات هنگام خواب و استراحت است. مانند فاکتور قبلی، تشک هایی که کاملا سفت یا خیلی نرم باشند، این تست واقعیت را خواهند افتاد. یعنی عموما تشک هایی که فاکتور فشار را به خوبی قبول شوند، احتمال زیاد فاکتور تراز ستون فقرات را نیز قبول خواهند شد. برای سهولت در انتخاب بهترین تشک طبی، یک حد متوسط از سفتی تشک را در نظر داشته باشید؛ حال اگر بیش از 90 کیلوگرم وزن دارید، مدل های کمی سفت تر و اگر کمتر از 90 کیلوگرم وزن دارید، مدل های کمی نرم تر را در نظر داشته باشید.

تشک طبی ایده آل عموما در بالا و کف خود از لایه های نرم تر و در مرکز از لایه های سفت تر بهره می برند. البته نرمی روی تشک را می توان با یک محافظ تشک استاندارد نیز جبران کرد. خرید یک بالش طبی همراه با تشک طبی نیز می تواند به حمایت بیشتر از انحنای طبیعی ستون فقرات کمک کند. اگر تراز ستون فقرات شما درست نباشد، فشار زیادی بر عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و استخوان‌های ستون فقرات وارد می شود که در کوتاه مدت باعث درد و در بلند مدت عوارض جدی تری مانند دیسک کمر خواهد داشت.

در صورتی که مرجع مناسبی برای سفارش تشک استاندارد طبی ندارید، پیشنهاد می کنم برای خرید تشک طبی، این لینک را باز کنید و بهترین نمونه محصولات طبی کالای خواب را با لیست قیمت و مشخصات آنها، مشاهده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.