نکات ضروری هنگام خرید سمعک

0

رپورتاژ

هنگام خرید سمعک باید نکات متعددی را مورد توجه قرار داد. سمعک هایی که در سال های اخیر و با تکنولوژی های جدید و پیچیده طراحی و تولید شده اند، برای جبران نقص و کمبود شنوایی افراد، صدا را به شکل قابل توجهی تقویت می کنند. اگرچه استفاده از سمعک به عنوان درمان اختلالات شنوایی در نظر گرفته نمی ‌شود، اما در اکثر اوقات می تواند افت شنوایی را جبران کرده و کیفیت زندگی را افزایش دهد.

 

دلایل ایجاد نقص شنوایی

می توان گفت رایج ترین نوع مشکلات شنوایی به نقص در حلزون شنوایی مربوط می شود که آن را تحت عنوان شنوایی حسی عصبی نامگذاری کرده اند. این عارضه در اغلب اوقات به دلیل آسیب سلول های ریز مویی که در بخش حلزونی گوش داخلی قرار دارند، به وجود می آید.

وظیفه این سلول ها این است که امواج صوتی که به گوش وارد می شوند را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده تا بتوانند از طریق سیستم عصب شنوایی به ساختار مغزی مورد نظر منتقل شوند. زیرا مغز سیگنال های الکتریکی دریافتی را به صورت صوت های معنادار تفسیر می کند.

خرید سمعک در اصفهان

افزایش سن فرد و در معرض صداهای بلند و ناهنجار قرار گرفتن سبب می شود که سلول های شنوایی گوش آسیب های جدی متحمل شود. البته استفاده از برخی داروها، بروز بیماری ها و مشکلات شنوایی ارثی نیز می تواند در بروز نقص های شنوایی موثر باشد. طبق آمار به دست آمده، اکثر افرادی که به مشکلات شنوایی دچار شده‌اند سن بالایی دارند.

در آماری دیگر گزارش شده است که یک سوم افرادی که سن آن ها بین ۶۵ تا ۷۴ سال است از مشکلات شنوایی رنج می برند. همچنین نیمی از افرادی که ۷۵ سال سن دارند، این مشکلات را گزارش کرده اند. اگرچه نقص شنوایی حسی عصبی در اکثر اوقات قابل برگشت و درمان نیست، اما با استفاده از سمعک مناسب می توان صدا های ورودی به گوش را تقویت کرده و نقص شنوایی را به نوعی جبران نمود. البته برای افرادی که مشکل شنوایی آن ها بسیار شدید می باشد یا فقط در یک گوش نقص شنوایی دارند، می‌توان مشکل را با جراحی کاشت حلزون برطرف نمود.

 

تجویز سمعک در اصفهان

پیش از تجویز سمعک لازم است تا اطلاعات مورد نیاز، پیرامون سمعک و نحوه استفاده از آن به طور کامل در اختیار بیمار یا همراه بیمار قرار گیرد. به‌طورکلی تجویز سمعک در اصفهان دارای ۴ مرحله کلی است که به شرح زیر می باشند:

 

ارزیابی شنوایی

این مرحله که به عنوان اولین مرحله در فرایند تجویز سمعک به شمار می آید، شامل انجام تست های متعدد تخصصی برای ارزیابی سطح شنوایی افراد است. در این مرحله میزان نقص شنوایی و الگو های مربوط به کم شنوایی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. ماهان سمعک از بهترین مراکز تخصصی در زمینه شنوایی سنجی در اصفهان می باشد . تلفن ثابت : 32683368-031  برای ارتباط در واتساپ می توانید به شماره 09137007503 پیام بدهید .

 

مشاوره

در این مرحله متخصص سنجش شنوایی پیرامون علت نقص شنوایی، امکان درمان و عوارض ناشی از این نقص، مطالبی را به بیمار ارائه می دهد. در صورتی که متخصص تشخیص دهد که استفاده از سمعک بهترین راه حل این مشکل است، انواع و اقسام سمعک ها با تکنولوژی های مختلف را به بیمار معرفی خواهد کرد و بیمار در این مرحله می تواند از هزینه ‌های درمانی خود به طور کامل مطلع شود.

 

قالب گیری و اندازه گیری گوش

بعد از انتخاب سمعک مورد نظر، متخصص به اندازه گیری و قالب گیری گوش بیمار می پردازد تا بر اساس این ابعاد سمعک برای بیمار آماده شود. برای انجام قالب گیری از گوش و خرید سمعک در اصفهان ما به شما مجموعه ماهان سمعک را پیشنهاد می کنیم.

 

تنظیم سمعک

پس از تکمیل فرایند ساخت سمعک لازم است که تنظیم سمعک با دقت فراوان بر روی نرم افزار آن اعمال شود. سپس متخصص توضیحاتی را پیرامون نحوه روشن و خاموش کردن، شیوه تعویض باتری ها، شرایط نگهداری و به طور کلی نکات ضروری برای استفاده از سمعک را در اختیار بیمار قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت سمعک در اصفهان می توانید با کلینیک ماهان سمعک در ارتباط باشید .

 

خرید سمعک در اصفهان

مراحل خرید سمعک در اصفهان

 

مراجعه به متخصص سنجش شنوایی برای معاینه

در اولین مرحله از مراحل خرید سمعک لازم است بیمار به پزشک متخصص سنجش شنوایی مراجعه نماید. بزرگسالانی که در شنوایی آن ها نقصی پدیدار شده و نمی توانند مانند گذشته به خوبی بشنوند، بهتر است در سریعترین زمان ممکن به متخصص مراجعه نمایند. برای کودکان و نوزادان نیز در بدو تولد غربالگری شنوایی انجام شده و نوزاد به طور کامل ارزیابی می شود. به طورکلی سنجش شنوایی شامل اتوسکوپی، ارزیابی تمپانومتری، رفلکس آکوستیک و ادیومتری است. پس از ارزیابی سیستم شنوایی از طریق روش های مطرح شده، نوع مشکل شنوایی تشخیص داده می شود.

 

انتخاب سمعک مناسب

پس از مشخص شدن نوع مشکل شنوایی و عمق آن، لازم است بیمار با راهنمایی متخصص سنجش شنوایی برای انتخاب سمعک مناسب اقدام نماید. به طور کلی سمعک ها دارای فناوری ساخت متفاوتی بوده و هر کدام برای بیماران با شرایط مختلف مناسب است. موارد زیر را به عنوان نکات ضروری هنگام خرید سمعک در نظر داشته باشید:

شنوایی کم: هر چقدر نقص شنوایی افزایش پیدا کند، به شکل طبیعی اندازه سمعکی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز بزرگتر خواهد بود. مرکز تخصصی ماهان سمعک از بهترین مجموعه ها در زمینه شنوایی سنجی در اصفهان می باشد . ساعات کار شنوایی سنجی ماهان سمعک اصفهان : همه روزه از ساعت 9 صبح الی 20 بعدازظهر .

اندازه کانال گوش: هر چه قدر گوش بیمار کانال بزرگتری داشته باشد، طبیعتاً لازم است از سمعکی قوی و بزرگتر استفاده کند تا بتواند صدا های محیطی را به خوبی بشنود.

تکنولوژی های ساخت سمعک تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. سمعک ‌های قابل برنامه ریزی، سمعک‌ های آنالوگ، سمعک های دیجیتال و سمعک های هوشمند وایرلس دار جزو تکنولوژی ‌های رایج سمعک هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. طبیعتا هر چقدر که سمعک هوشمند تر بوده و از تکنولوژی های پیشرفته تری برای ساخت آن استفاده شده باشد، قابلیت های آن نیز گسترده تر خواهد بود.

 

نکات ضروری هنگام خرید سمعک

یکی از تصمیمات مهم بیمارانی که با نقص شنوایی روبه‌رو شده ‌اند، خرید سمعک مناسب است. برای خرید سمعک مناسب لازم است نکات مهمی مد نظر قرار بگیرد تا نتیجه مورد نظر بدست آید. نکات ضروری هنگام خرید سمعک شامل موارد زیر هستند:

  • در هنگام خرید سمعک به این نکته توجه کنید که سمعک باید دقیقاً با سطح کم شنوایی بیمار و نوع آن متناسب باشد.
  • نکته دیگری که باید قابل توجه قرار گیرد انتظارات بیمار از سمعک است. یعنی ادیولوژیست باید این نکته را مد نظر قرار دهد که بیمار چه شرایطی دارد و چگونه و در چه محیطی می خواهد از سمعک استفاده کند.
  • همچنین وضعیت اقتصادی بیمار جزو شرایطی است که باید مدنظر قرار گیرد. زیرا سمعک ها با تکنولوژی های مختلف و در قیمت های متنوعی تولید می شوند و متخصص می تواند بیمار را راهنمایی کند که گزینه مناسب خود را برگزیند.

خرید سمعک در اصفهان

قیمت سمعک

علاوه بر نکات ضروری هنگام خرید سمعک در اصفهان باید نسبت به قیمت سمعک در اصفهان نیز اطلاعات و آگاهی پیدا کرد. اکثر بیماران سمعک را با توجه به بودجه خود انتخاب می کنند. بدین جهت که کیفیت و قابلیت های سمعک با قیمت آن رابطه مستقیم دارد، بهتر است افراد در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورند تا بهترین گزینه را به عنوان مکمل درمان انتخاب نمایند.

به طور کلی قیمت سمعک های داخل گوش و پشت گوش با هم برابری می کند و از این لحاظ با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد. همچنین سمعک هایی که توسط کمپانی ها و برند های متعدد ساخته می شوند در صورت یکسان بودن تکنولوژی ساخت، رده، اندازه و قدرت دارای قیمت یکسانی هستند. به طور کلی قیمت سمعک به فاکتور های زیر بستگی خواهد داشت:

تکنولوژی ساخت سمعک: طبیعتاً هر چقدر سمعک هوشمند تر بوده و به وسیله فناوری ‌های جدید تر ساخته شده باشد، قیمت بالاتری پیدا می کند. سمعک های هوشمند کیفیت بالاتری داشته و به همین دلیل قیمت آن ها بالاتر از سمعک های آنالوگ است.

تعداد کانال و باند سمعک: هرچقدر سمعک کانال و باند ها با تعداد بیشتر داشته باشد به همان میزان قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

رده: سمعک هایی که دارای رده بالاتری هستند، قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد بود. زیرا در این موارد مدار های کاهش دهنده نویز و کاهش سوت به شیوه‌ای بسیار قوی تر عمل کرده و کیفیت صدای دریافتی در این سمعک ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

اندازه: به طور قطع هر چقدر سایز و اندازه کوچکتر باشد قیمت سمعک افزایش خواهد داشت. زیرا سمعک های کوچکتر دارای کیفیت بالاتری بوده و در طراحی و تولید آن ها از تکنولوژی های جدید تر و قطعات الکترونیکی کوچک با بازدهی بالاتر استفاده می شود.

قدرت: به طور کلی هر چقدر کارایی و قدرت سمعک افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز فزونی خواهد داشت.

مدت گارانتی: مدت گارانتی نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک است که با افزایش مدت، قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با خرید سمعک در اصفهان از مجموعه ی ماهان ، خیال خود را از بابت کیفیت و گارانتی سمعک راحت کنید .

 

فروش سمعک و خدمات پس از فروش در اصفهان

لازم و ضروری است که خرید سمعک از مراکز معتبر فروش سمعک صورت گرفته و پیش از خرید، بیمار به طور کامل توسط متخصصان مجموعه اطلاعات لازم پیرامون نوع سمعک ها و قیمت آن ها را کسب نماید تا متناسب با نیاز خود خرید سمعک را انجام دهد. مجموعه ماهان سمعک با بکارگیری ادیولوژیست های با تجربه و استفاده از تجهیزات بروز سنجش شنوایی، آماده ارائه خدمات (شنوایی سنجی در اصفهان _ خرید سمعک در اصفهان _ تنظیم و تجویز سمعک در اصفهان ) به بیماران و مشتریان می باشد.

ماهان سمعک شرایط خدمات پس از فروش مناسبی را برای مشتریان و بیماران به وجود آورده و تمام محصولات را به مدت دو سال گارانتی می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره، می توانید به سایت ماهان سمعک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه ارتباط حاصل نمایید. ماهان سمعک خدمات مربوط دیگری از جمله تعویض و تعمیر سمعک در اصفهان ، تنظیم سمعک برای کودکان و نوزادان و تست شنوایی سنجی کودکان و نوزادان در اصفهان را نیز ارائه میدهد .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5