طرز استفاده درست از کاپ قاعدگی

0

رپورتاژ

با این که سال‌ها است که از ورود کاپ قاعدگی به بازار می‌گذرد، بسیاری هنوز طرز استفاده از کاپ قاعدگی را نمی‌دانند. در این مقاله ما این وسیله شگفت‌انگیز را به شما معرفی می‌کنیم و همینطور طرز استفاده درست آن را به شما توضیح می‌دهیم.

کاپ قاعدگی چیست؟

عادات ماهانه‌ای که خانم‌ها در طول عمر خود تجربه می‌کنند، نه تنها دردناک و ناخوشایند است، بلکه می‌تواند در بازه زمانی کوتاه مدت تا حد زیادی زنان را از فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی بازدارد. برای حل این مشکل کاپ قاعدگی به کمک آن‌ها آمده است.

تا قبل از ابداع آن خانم‌ها از نوار بهداشتی و تامپون استفاده می‌کردند که نیاز بود هر سه یا چهار ساعت یک بار تعویض شوند. با ابداع این وسیله زندگی بسیاری از خانم‌ها به سمت بهتر شدن تغییر پیدا کرد. چراکه دیگر نیاز نیست که مرتب کاپ را تعویض کنید. این کاپ به شکل یک فنجان طراحی شده است.

این وسیله با جنس لاستیکی یا سیلیکونی ساخته می‌شود و با استفاده از آن و قرار دادن آن در بدن خود، کاپ خون را در خود جمع خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر این کاپ این است که باعث درد و ناراحتی نمی‌شود و بین ۸ تا ۱۲ ساعت یک بار نیاز دارید آن را تعویض کنید.

از آنجایی که طرز استفاده از کاپ قاعدگی بسیار مهم است، در ادامه شیوه صحیح استفاده از آن را به شما توضیح خواهیم داد.

کاپ قاعدگی را چطور تهیه کنم؟

انواع فروشگاه‌ها هستند که در آن‌ها تعداد زیادی کاپ قاعدگی به فروش می‌رسد. اما نمی‌توانید به همه آن‌ها اعتماد کنید، چون باید از کیفیت کاپ‌هایی که به فروش می‌رسانند اطلاع داشته باشید.

ما به شما فروشگاه اینترنتی مدیسه را توصیه می‌کنیم. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید لوازم بهداشتی مدیسه است که با فروش این لوازم با کیفیت بالا طی سال‌ها توانسته است که رضایت مشتریان را جلب کند.

طرز استفاده از کاپ قاعدگی چگونه است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این کاپ‌ها به شکل فنجان درست شده‌اند؛ به این منظور که وارد واژن شوند و خون را در خود جمع کنند. طرز استفاده از کاپ قاعدگی به این صورت است که باید ابتدا دست‌های خود را خوب شست و شو دهید. سپس روی لبه کاپ آب یا ژل لوبریکانت بمالید که لیز شده و به راحتی وارد واژن شود.

برای وارد کردن کاپ به بدن باید آن را تا کنید.

سپس کاپ را از وسط تا کنید، به طوری که لبه آن رو به بالا قرار گیرد. از همان بالا کاپ را وارد واژن خود کنید. بعد کاپ را بچرخانید تا باز شود. با باز شدن کاپ جلوی نشت شدن خون به بیرون نیز گرفته می‌شود.

یکی از نشانه‌هایی که می‌توانید از طریق آن متوجه شوید که کاپ را به درستی وارد کرده‌اید، این است که آن را احساس نمی‌کنید. همینطور با قرار گرفتن آن به شیوه درست نباید به هنگام حرکت کردن کاپ از بدن شما خارج شود. می‌توانید با آن‌ها در بدن خود به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید.

چه زمانی کاپ را خارج کنیم؟

مدت زمان استفاده از آن ثابت نیست. بلکه به میزان خونریزی شما بستگی دارد. اما مدت زمان تعویض چیزی بین ۶ تا ۱۲ ساعت است. این کاپ‌ها در طول شب نیز قابل استفاده هستند. هر چقدر آن را سریع‌تر خارج و تخلیه کنید، احتمال نشتی کمتر است.

کاپ را چطور خارج کنیم؟

طرز استفاده از کاپ قاعدگی شیوه درست خارج کردن آن را نیز در بر می‌گیرد. برای خارج کردن آن باید مطمئن شوید که دست‌های شما تمیز هستند. پس دست‌ها را خوب بشویید. برای درآوردن آن‌ها از انگشتان اشاره و شست استفاده کنید و آن‌ها را داخل واژن کنید.

ساقه فنجان که در انتهای آن قرار دارد را بگیرید و بکشید. کاپ را خالی کنید و دوباره از آن استفاده کنید. مهم است که بعد از درآوردن آن و استفاده مجدد، حتما آن را شست و شو دهید. دقت داشته باشید که باید در روز حداقل دوبار کاپ خالی و شسته شود.

نکته مثبت دیگر در استفاده از این وسیله این است که کاپ‌هایی که یک بار مصرف نیستند، می‌توانند از ۶ ماه تا ۱۰ سال مورد استفاده قرار گیرند. اگر کاپی یک بار مصرف است، باید بعد از یک بار استفاده آن را دور بیندازید.

کاپ مناسب خود را چطور انتخاب کنیم؟

در کنار طرز استفاده از کاپ قاعدگی به شکل درست باید بدانید که این کاپ‌ها در اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که باید اندازه مناسب خود را انتخاب کنید. یک پزشک متخصص زنان می‌تواند به شما در انتخاب آن کمک کند. عواملی که باید در انتخاب کاپ در نظر داشته باشید، عبارت هستند از:

  • سن شما
  • طول دهانه رحم شما
  • مقدار خونریزی پریودی شما
  • سفتی و انعطاف‌پذیری کاپ قاعدگی
  • ظرفیت کاپ
  • قدرت عضلات کف لگن شما
  • زایمان طبیعی داشته‌اید یا خیر؟

استفاده از کاپ قاعدگی چه مزایایی دارد؟

در کنار طرز استفاده از کاپ قاعدگی بهتر است که با مزایای آن نیز آشنا شوید. مزایای این کاپ‌ها نسبت به نوار بهداشتی آن قدر زیاد است که به سرعت به محبوبیت رسید. در این بخش ما تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به درستی طرز استفاده از کاپ قاعدگی را بیاموزید، می‌توانید از فواید آن استفاده کنید.

کاپ قاعدگی مزایای زیادی نسبت به تامپون و پد دارد.

مقرون به صرفه

همانطور که می‌دانید، باید ماهانه بخشی از پول خود را به خرید نوار بهداشتی یا تامپون اختصاص دهید، چون یک بار مصرف هستند. اما با خرید کاپ قاعدگی می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

کارایی بهتر

این کاپ‌ها تا حد زیادی بهتر از نوار بهداشتی خون را در خود نگه می‌دارند. در نتیجه احتمال نشتی کمتر است.

بهداشتی

با استفاده از تامپون ممکن است که به انواع عفونت‌ها مبتلا شوید. اما با استفاده از کاپ این امکان کمتر است، چون خون را جذب نمی‌کند.

دوستدار محیط زیست

با استفاده از این کاپ‌ها دیگر شما ماهانه تعداد زیادی پد را وارد محیط زیست نمی‌کنید.

حفظ رابطه جنسی

یکی از مشکلات زوج‌ها توقف رابطه جنسی حین عادت ماهانه است. با استفاده از کاپ‌های یکبار مصرف نرم می‌توانید با وجود آن‌ها در بدن رابطه جنسی داشته باشید. نه تنها کاپ مانعی ایجاد نخواهد کرد، بلکه خون به بیرون نیز نشت نمی‌کند.

استفاده از آن با وجود IUD

استفاده از این کاپ‌ها نمی‌تواند این دستگاه‌ها را از جای خود خارج کند، اما حتما در این رابطه نظر پزشک خود را بپرسید.

معایب استفاده از این کاپ‌ها چیست؟

این وسیله در کنار مزایا، معایبی هم دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید:

  • ممکن است قرار دادن یا برداشتن آن در شرایطی سخت باشد.
  • ممکن است به کاپ آلرژی داشته باشید.
  • ممکن است باعث تحریک واژن شما شود.
  • ممکن است اگر دست خود را نشسته باشید یا خوب کاپ را شست و شو نداده باشید، دچار عفونت شوید.

در پایان

اگر طرز استفاده از کاپ قاعدگی را به درستی بلد باشید، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. البته در کنار مزایا ما به معایب آن‌ها نیز اشاره کردیم. تعداد زیادی سایت خرید لوازم بهداشتی وجود دارند که می‌توانید این وسیله را از یکی از آن‌ها خریداری کنید که مدیسه باکیفیت ترین کاپ ها را بهترین قیمت ارائه می دهد.

اگر به درستی طرز استفاده از کاپ قاعدگی را ندانید ممکن است حین استفاده از آن به خود آسیب بزنید. پس این مقاله را به خوبی مطالعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.