نکات مهم و کلیدی در مورد خرید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

0

کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات زیان‌آور نور خورشید استفاده می‌شوند. آن‌ها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس (مانند چین و چروک یا پوست ضخیم و چرم‌مانند ) کمک می‌کنند.

کرم‌های ضد آفتاب همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و همچنین واکنش‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی (حساسیت به خورشید) ناشی از برخی دارو‌ها (از جمله تتراسایکلین‌ها، دارو‌های سولفا، فنوتیازین‌ها مانند کلرپرومازین ) کمک می‌کنند.

مواد فعال موجود در ضدآفتاب‌ها با جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، یا جلوگیری از رسیدن آن به لایه‌های عمیق‌تر پوست و یا با انعکاس اشعه عمل می‌کنند.

استفاده از کرم ضد آفتاب به این معنا نیست که می‌توانید مدت بیشتری زیر نور آفتاب بمانید. کرم‌های ضد آفتاب نمی‌توانند در برابر تمام تابش خورشید محافظت کنند.

انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ها در اشکال مختلف (مانند کرم، لوسیون، ژل، استیک، اسپری، بالم لب) موجود است.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضد آفتاب ها

کرم‌های ضد آفتاب فقط برای پوست استفاده می‌شوند. راهنمای روی آنها یا بروشورشان را یا دقت بخوانید.

کرم ضد آفتاب را 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مقدار زیاد و بدون خست به تمام قسمت‌های پوست‌های در معرض آفتاب بمالید.

به عنوان یک راهنمای کلی، مقدار ضد آفتاب لازم برای پوشاندن کل بدن حدود 30 گرم است.

کرم ضد آفتاب را بعد از شنا یا تعریق یا خشک کردن با حوله یا در صورت مالش دادن دوباره استفاده کنید.

اگر برای مدت طولانی بیرون هستید، هر 2 ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید. ا

فرم اسپری ضد آفتاب قابل اشتعال است. در صورت استفاده از اسپری، هنگام استفاده از این دارو از سیگار کشیدن خودداری کنید و آن را در نزدیکی حرارت یا شعله باز استفاده یا نگهداری نکنید.

هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت، مراقب باشید که از تماس با چشم خودداری کنید. اگر کرم ضد آفتاب وارد چشم‌هایتان شد، آن را کاملاً با آب بشویید.

برای نوزادان کمتر از 6 ماه از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید مگر اینکه پزشک به شما توصیه کند. بهترین کار این است که نوزادان در خارج از منزل از نور خورشید دور بمانند و لباس‌های محافظ (مانند کلاه، آستین بلند/شلوار) بپوشند.

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، یا اگر فکر می‌کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشید، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

اثرات جانبی ضد آفتاب‌ ها

برخی از محصولات ضد آفتاب (مانند آن‌هایی که حاوی آمینو بنزوئیک اسید یا پاراآمینوبنزوئیک اسید/PABA هستند) ممکن است لباس را لکه دار کنند.

برخی از ترکیبات کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند باعث حساس شدن پوست شوند. اگر کرم ضد آفتاب باعث قرمزی یا سوزش شد، آن را بشویید و استفاده از آن را متوقف کنید و با پزشک یا داروساز خود در مورد استفاده از یک محصول ضد آفتاب دیگر با ترکیبات مختلف صحبت کنید.

واکنش آلرژیک جدی به ضد آفتاب‌ها نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: ضایعات پوستی، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

موارد احتیاط استفاده از ضد آقتاب‌ها

قبل از استفاده از ضد آفتاب، اگر به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید (مانند آمینو بنزوئیک اسید / PABA)  و همچنین به برخی از انواع دارو‌های بیهوشی (مانند بنزوکائین، تتراکائین)؛ یا به دارو‌های سولفا آلرژی دیگری دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.. چرا که ضد آفتاب‌ها ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا سایر مشکلات شود.

مصرف بیش از حد

این دارو در صورت بلعیدن ممکن است مضر باشد! اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد، با اورژانس فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

پرتو UVA و UVB چیست؟

خورشید دو نوع پرتو فرابنفش (UV) UVA و UVB تولید می‌کند.

اشعه UVA باعث آسیب پوست، پیری زودرس و واکنش‌های پوستی به دارو‌ها، صابون‌ها، لوازم آرایشی و سایر مواد شیمیایی می‌شود.

اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می‌شود. هر دو اشعه UVA و UVB خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند. اکثر ضدآفتاب‌ها در برابر اشعه UVB محافظت می‌کنند، اما باید از ضدآفتاب‌هایی با دو محافظ UVA و UVB (پوشش طیف گسترده) استفاده کنید.

محصولاتی که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند شامل ترکیباتی مانند آووبنزون، اکتوکریلن، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و بنزوفنون‌هایی مانند اکسی بنزون ​​هستند.

منظور از SPF چیست؟

فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) رتبه‌بندی است که نشان می‌دهد یک محصول تا چه اندازه در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، محافظت بیشتر است. SPF حداقل 15 توصیه می‌شود. محصولات با SPF 30 محافظت بالایی در برابر آفتاب سوختگی دارند.

در ضمن سازمان غذا و داروی آمریکا FDA بخاطرنشان کرده که محصولات با SPF بالای 30 مزایایی را ارائه می‌دهند که خیلی بیشتر از محصولات SPF 30 نیست.

محصولات مقاوم در برابر آب تا 40 دقیقه از فعالیت آب یا تعریق محافظت می‌کنند. محصولات بسیار مقاوم در برابر آب تا 80 دقیقه محافظت می‌کنند. پس کرم ضد آفتاب را هر چند وقت یک بار باید دوباره استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که آب، ماسه و برف خورشید را منعکس می‌کنند. وقتی در این محیط هستید باید از خود با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

آیا در روزهای ابری لازم نیست ضد آفتاب بزنم؟

از ضد آفتاب حتی در روز‌های ابری استفاده کنید زیرا تابش نور خورشید همچنان وجود دارد. علاوه بر کرم ضد آفتاب، هنگام بیرون از منزل از لباس‌های محافظ (مانند کلاه، پیراهن آستین بلند/شلوار بلند، عینک آفتابی ) استفاده کنید و در صورت امکان در سایه بمانید. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بخصوص بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که تابش خورشید شدید است، خودداری کنید.

نگهداری ضد آفتاب‌ها

ضد آفتاب‌ها را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور نگهداری کنید. به اطلاعات شیوه نگداری چاپ شده در بسته مراجعه کنید.

پس از اتمام تاریخ انقضا از محصول استفاده نکنید. اگر تاریخ انقضا وجود ندارد، توصیه می‌شود که هر سال ضدآفتاب‌ها را تعویض کنید زیرا به مرور زمان ممکن است توانایی محافظت از شما در برابر نور خورشید را از دست بدهند.

تمام محصولات دارویی را دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

دارو‌ها را داخل توالت نریزید. این محصول را زمانی که تاریخ مصرف آن تمام شده یا دیگر مورد نیاز نیست، به درستی دور بریزید. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه دور انداختن ایمن محصول خود با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید. (البته در مورد بسیاری از داروها همین توصیه شده و من به درستی نمی‌دانم در این راهکاری برای دفع درست داروهای مورد استفاده در خانه‌ها وجود دارد یا خیر)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.