زنی که در مراسم خاکسپاری خود با عزاداران صحبت کرد، البته با استفاده از فناوری هولوگرام و هوش مصنوعی!

0

یک زن درگذشته به لطف فناوری ویدیویی «هولوگرافیک» جدید مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته در مراسم تشییع جنازه خود با عزاداران صحبت کند.

مارینا اسمیت که در ماه ژوئن در سن 87 سالگی درگذشت، مدت کوتاهی پس از سوزانده شدن پیکرش در باب‌ورث در ناتینگهام در 29 ژوئیه توانست با هولوگرام در مراسم ظاهر شود.

خانم اسمیت، یک آموزگار تاریخ هولوکاست بود و با فناوری جدید سخنرانی کوتاهی در مورد زندگی و معنویت انجام داد و حتی به سؤالات اعضای خانواده حاضر در مراسم پاسخ داد.

این فناوری که از این هفته در بریتانیا در دسترس قرار گرفته، توسط پسر این زن به نام دکتر استفن اسمیت توسعه یافته. دکتر اسمیت یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت هوش مصنوعی StoryFile مستقر در لس آنجلس است.

دکتر اسمیت گفت که این هولوگرام عزاداران را شوکه کرد، به خصوص وقتی که به سؤالات با جزئیات جدید و درستی پاسخ داد.

با این فناوری ممکن است که نزدیکان درگذشته نسخه رهاتر و واقعی‌تری از شخص را ببینند، به دور از قید و بندها و تعارف‌های هنگام زنده بودن.

StoryFile یک کلون دیجیتالی از یک شخص مورد نظر را با استفاده از 20 دوربین هماهنگ ایجاد می‌کند. یک سری سؤال روتین پرسیده می‌شود و پاسخ‌های ضبط می‌شوند.

سپس کارشناسان فیلم را پردازش می‌کنند، کلیپ‌ها را برچسب‌گذاری می‌کنند و از آن برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این طوری هر وقت سؤالی پرسیده می‌شود، تکه مورد نظر از پاسخ‌ها که متناسب باشند، بی‌درنگ پخش می‌شود.

محصول نهایی سپس در پلتفرم StoryFile آپلود می‌شود، که می‌توان پس از فوت فرد با آن تعامل کرد.

کسانی که در مراسم خاکسپاری یا سوزاندن شرکت می‌کنند، می‌توانند با عزیزشان صحبت کنند، زیرا این فناوری «توهم» یک گفتگوی واقعی را ایجاد می‌کند.

خانم اسمیت یک زندگی بشردوستانه داشت و از طریق کار داوطلبانه و راه‌اندازی یک مؤسسه غیرانتفاعی به افراد نیازمند در مناطق توسعه نیافته بریتانیا و جهان کمک می‌کرد.

او در سال 1978 یک مزرعه متروکه را در ناتینگهام شایر خریداری کرد که در آن او و همسرش در مورد تعالیم مسیحیت صحبت می‌کردند.

اما در سال 1995 آن را به مرکز ملی هولوکاست تبدیل کردند و این تنها موزه در بریتانیا است که به آموزش هولوکاست اختصاص یافته است.

خانم اسمیت در فهرست افتخارات سال نوی ملکه انگلیس در سال 2005 ،مدرک MBE را به سبب خدمات به یاد‌آوری و آموزش هولوکاست دریافت کرد.

در ژانویه، او دو روز متوالی با استفاده از وب‌کم و رایانه‌اش، پاسخ سؤالات Storyfile خود را ضبط کرد.

دکتر اسمیت گفت که مادرش در مراسم تشییع جنازه او به سؤالاتی درباره دوران کودکی او پاسخ داده که شامل موضوعات دشواری مانند جدایی والدین او و زندگی به عنوان یک مهاجر از هندی بود.

او همچنین به سؤالاتی در مورد دیدگاه‌های خود در مورد سیاست، محیط زیست و آینده بود هم پاسخ داد.

اعضای خانواده و نزدیکان از صداقت این مادر در مراسم شگفت‌زده شدند. حالا او دیگر او به صورت مجازی می‌توانست به سوالاتی پاسخ بدهد که در دوره حیات شاید خجالت می‌کشید به آنها پاسخ بدهد. برای مثال یکی از سؤالات باعث شد که او خاطره‌هایی از دوران کودکی در هند را فاش کند که تا حالا کسی از آنها اطلاع نداشت.

StoryFile که در سال 2017 راه‌اندازی شد، در اصل برای حفظ داستان‌های بازماندگان هولوکاست و سایر شخصیت‌های تاریخی، قبل از مرگ ایجاد شده بود.

فردی که می‌خواهد یک StoryFile ایجاد کند، ابتدا موضوعاتی را انتخاب می‌کند که فکر می‌کند دوستان و خانواده‌اش می‌خواهند درباره‌شان بپرسند، مانند رابطه‌ها یا اسرار دوران کودکی.

آن‌ها سپس به 75 سؤال از یک بانک متشکل از 250000 سؤال بالقوه پاسخ می‌دهند. طول هر پاسخ می‌تواند 2 دقیقه باشد.

در StoryFile برخلاف فناوری دیپ فیک، چیزی به غیر از سؤالات و اغراض خود شخص در دهان هولوگرام قرار داده نمی‌شود. هولوگرام طوری ساخته می‌شود که اشخصا ترغیب شوند، سوال بیشتر بپرسند.

این شرکت سال گذشته با ویلیام شاتنر از فیلم Star Trek کار کرد تا هولوگرام خود را بسازد که به گفته او به »حفظ خاطره و میراث او برای نسل‌های آینده» کمک خواهد کرد. به این ترتیب نسل‌های آینده می‌توانند با او گفتگو کنند. نه به صورت یک آواتار با فناوری جعل عمیق، بلکه با ویلئام شاتنر واقعی که به سؤالات آن‌ها در مورد زندگی و کارش پاسخ می‌دهد.

فناوری StoryFile از این هفته با قیمت 39.99 پوند در دسترس عموم قرار گرفته است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.