فراری اولین خودروی چهار نفره Purosangue را معرفی کرد

0

فراری از خودروی چهار در و چهار صندلی جدید رونمایی کرده است – این اولین باری است که این شرکت این کار را انجام می دهد. خودروی جدید را البته خود شرکت هم یک SUV نمی‌داند.

Purosangue دارای یک V12 تنفس طبیعی از Maranello، درهای عقب متضاد (معروف به “درهای خودکشی”) و سیستم چهار چرخ متحرک است.

نوآوری فراری با دینامیک توزیع وزن به دست آمده به وجود آمد. موتور در جلو، در موقعیت سنتی درست پشت محور جلو قرار می گیرد. گیربکس در پشت، روی محور عقب قرار دارد و واحد انتقال نیرو (برای کار با محور جلو) جلوتر از موتور قرار دارد.

این امر باعث می شود وزن پیشرانه به طور یکنواخت در بین فاصله بین دو محور توزیع شود. بدنه عقب خودرو واگن مانن داست .

توزیع وزن برای فراری Purosangue تقریباً 49:51 است.

بدنه فراری چهار در  دارای خطوط براق و صاف با گلگیرهای برجسته است. بدنه Purosangue که بیشتر از آلومینیوم و سایر آلیاژها تشکیل شده است، توسط سقف فیبر کربنی سبک وزن و تک پوسته برجسته و محکم شده است.

مهندسان فراری برای عقب راندن ستون عقب برای آیرودینامیک بهتر، درهای عقب را به سمت عقب لولا کردند. این همچنین باعث می شود که ستون مرکزی نازک تر شود.

پوسته و شاسی بدنه از آلیاژهای آلومینیومی با استحکام بالا و ریخته گری توخالی استفاده می‌کنند. نتیجه یک شاسی و بدنه سبک‌تر از نسل قبلی فراری‌های 2+2 است. اپوت لولایی جلو، یک منظره رایج در سوپراسپرت های فراری، امکان استحکام بیشتر در ستون جلو را فراهم می کند.

طراحی بدنه خودروی جدید باعث رانندگی لغزنده در هوا و در نتیجه صدای کمتر کابین است. توجه ویژه‌ای به دم خودرو شده که نسبت به اکثر طراحی‌های قبلی فراری بلندتر و پهن‌تر است. برای به حداقل رساندن تأثیری که بر جریان هوا می‌گذارد، مهندساناز یک اسپویلر معلق و یک نودر کوچک 0.28 اینچی (7 میلی‌متری) برای کانال‌کشی گرداب‌های هوا  استفاده کردند. یک هواکش کوچک در امتداد خط سقف تا صفحه عقب امتداد می یابد تا هوا را به دهانه های اسپویلر هدایت کند.

پیشرانه F14OIA از موتورهای 12 سیلندر قبلی در خط فراری مشتق شده است. زاویه 65 درجه مورد انتظار بین سیلندرها به همراه ظرفیت کل 6.5 لیتر، مخزن خشک با تزریق مستقیم فشار بالا و ویژگی‌های مشابه V12 های قبلی را دارد.

گیربکس در Purosangue جدید یک گیربکس هشت سرعته است . استفاده از گیربکس خشک به این معنی است که گیربکس 0.6 اینچ (15 میلی متر) کوتاهتر است و ارتفاع نصب آن به همان میزان کاهش می‌یابد و در نتیجه مرکز ثقل خودرو به همان میزان کاهش می‌یابد.

هیدرولیک محرک جدید باعث می‌شود زمان‌های پر شدن کلاچ سریع‌تر شود  و زمان تعویض دنده را از DCT 7 سرعته‌ای که این گیربکس جدید از آن گرفته شده، کاهش می دهد.

سیستم تعلیق Purosangue مختص این خودرو است. این شاسی با استفاده از سیستم سوپاپ قرقره فعال Multimatic True Active فراری، ترکیبی از یک موتور الکتریکی و دمپرهای هیدرولیک دریچه قرقره با دقت بالا است. این به تعامل بین بدنه و چرخ ها قدرت نیروی بیشتری در فرکانس های بالاتر برای کنترل بهتر می‌دهد.

ترمز در فراری چهار در جدید از سیستم ترمز با سیم بوش استفاده می کند که برای اولین بار در 296 GTB عرضه شد.

در داخل فراری Purosangue، طراحان به دنبال یک فضای “سالن اسپورت” بودند. زیبایی خودروهای اسپورت فراری را می توان در داخل خودرو مشاهده کرد، اما چیزهای فضاساز و مدرن بیشتری نسبت به سایر خودروهای فراری وجود دارد. چیدمان درایور مشابه SF90 Stradale است. یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.2 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد،

هر یک از چهار صندلی در Purosangue به طور مستقل قابل تنظیم هستند. یک کفپوش پارچه ای با استحکام بالا اختیاری در دسترس است. استاندارد، یک سیستم صدای فراگیر 3 بعدی پیشرفته Burmester است.

صندلی‌های جلو ماساژور، سنسور کیفیت هوا و طیف وسیعی از گزینه‌های رنگی نیز موجود است. فراری علاوه بر این، قابلیت دسترسی اندروید اتو و اپل کارپلی را به صورت استاندارد در این خودروی جدید قرار داده.

فراری به Purosangue جدید می‌بالد که حداکثر سرعت 192.6 مایل در ساعت (310 کیلومتر در ساعت) و سرعت 0-62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) تنها 3.3 ثانیه است. میزان مصرف سوخت و جزئیات دیگر هنوز برای فراری جدید در دسترس نیست. قیمت گذاری این خودرو به آغاز تولید مورد انتظار آن در اوایل سال 2023 نزدیک تر خواهد شد.

منبع: فراری


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.