اولین تجربه رانندگی با پل‌استار ۲: اولین خودروی الکتریکی دنیا با مغز گوگل

0

Polestar 2 جدیدترین خودروی الکتریکی و لوکس شرکت ولوو است. این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و ولی از سال ۲۰۲۰ در اختیار مشتریان قرار گرفت.

یک رقیب جدی برای تسلا مدل ۳ در امریکا محسوب می‌شود و طبق استاندارد EPA و با قیمت پایه ۴۵ هزار دلار روانه بازار شده است.

پیش از آن شرکت ولوو یک مدل محدود از پل‌استار ۱ را عرضه کرد که فقط برای مشتریان خاص بود و در بازارهای جهانی به فروش نرفت.

علاوه بر اینکه پل‌استار ۲ اولین خودروی تولید انبوه ولوو در برند Polestar است و یک خودروی الکتریکی خوب و لوکس با شعاع حرکتی ۴۷۰ کیلومتر شناخته می‌شود؛ با سیستم‌عامل Android Automotive عرضه شده تا همه‌چیز تحت کنترل باشد.

از رادیو و سیستم گرمایشی و تهویه هوا تا سیستم ناوبری. به‌طوری‌که گفته می‌شود مغز گوگل روی این خودروی مدرن نصب شده است. راننده می‌تواند به گوگل اسیستنت دستور دهد بخاری‌های صندلی را روشن کند: «Hey Google, my butt is cold».

اولین خودروی با سیستم اندروید اتو استاندارد و پیش‌فرض در دنیا محسوب می‌شود. خودروهای الکتریکی دیگر به طور پیش‌فرض اندروید او را ندارند و خود مشتری باید به طور اختیاری و با پرداخت هزینه‌ای این سیستم سرگرمی را نصب کند. حتی روی خودروهای تسلا نیز موجود نیست.

نرم، لوکس و سریع

وقتی برای اولین بار پشت این خودرو بنشینید؛ همه‌چیز معمولی و مشابه خودروهای الکتریکی دیگر است. شتاب معمولی ولی بسیار تمیزی دارد. سیستم انتقال نیرو پل‌استار ۲ بسیار ظریف و نرم است. به آرامی شروع به شتاب گرفتن و افزایش سرعت می‌کند؛ بدون اینکه هیچ صدایی شنیده شود.

صفحه لمسی بزرگ و مرکزی داشبورد برای هر ناوبری و کنترل اموری مناسب است و یک تجربه کاربری بصری کاملا تازه‌ای پشت فرمان خلق می‌کند. نکته مهم این است که این سیستم سرگرمی هرگز حواس راننده را پرت نمی‌کند و فقط اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را می‌گوید.

پل‌استار ۲ دارای سیستم محرکه برقی ۴۰۸ اسب بخار است که در ۵ ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. یک باتری ۷۸ کیلو وات ساعت روی آن سوار شده تا ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و مسیری ۲۹۱ مایلی را با یک بار شارژ باتری بپیماید.

سیستم کمک راننده این خودرو به اندازه Tesla Autopilot پیشرفته نیست ولی خوب کار می‌کند. می‌توانید اطمینان داشته باشید چند ساعتی هدایت خودرو و جان‌تان را به یک راننده مطمئن می‌سپارید.

سدان کوچک

فضای داخلی خودروی به طرز عجیبی مینیمال است و از شلوغی‌های خودروهای الکتریکی نظیر تسلا خبری نیست.

پل‌استار ۲ یک خودروی SUV نیست. شاید ولوو در سال آینده از خودروی Polestar 3 که یک SUV است؛ رونمایی کند ولی پل‌استار ۲ احتمالا براساس پلتفرم XC40 ولوو طراحی شده است.

برخلاف خودروهای الکتریکی مانند آئودی E-tron یا مرسدس EQC، پل‌استار ذاتا یک خودروی هاچ‌بک شبیه است به صورت یک سدان طراحی شده است. به همین خاطر هم وقتی درون این خودرو می‌نشینید، متوجه خواهید شد نسبت به یک سدان معمولی، جمع‌وجورتر است.

از نظر طول کوتاه‌تر از بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس کلاس ۳ است. شاید در تصاویر این‌طور نشان ندهد و به یک خودروی بزرگ و سنگین بیشتر شبیه باشد.

دارای یک صندوق عقب بزرگ و خطوط شیب‌دار در سقف و کنار‌ها است. ولوو برای شروع طراحی بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای برای یک خودروی الکتریکی غیر SUV داشته است.

امکانات اضافه

سیستم نور و چراغ پل‌استار ۲ بسیار جذاب است. چراغ‌های جلو از طراحی Thor’s hammer پیروی می‌کنند که در غالب خودروهای ولوو مشاهده می‌شود. چراغ‌های عقب کاملا پهن و کشیده هستند که مدل خودروی KITT شرکت Knight Rider را به یاد می‌آورند. یک حس آینده‌نگرانه تا نوستالژیک و همان چیزی که برند پل‌استار دنبالش است.

همانند هر ماشین گران‌قیمت و لوکس دیگری می‌توانید فضای داخلی آن را مطابق سلیقه خود سفارشی کنید. گزینه‌هایی مانند استفاده از تمام مواد گیاهی یا حیوانی ندارد ولی یک گزینه چرم Nappa دارد. می‌توایند رینگ‌های ۲۰ اینچ با رنگ متالیک و بسته پرفورمنس را پیشنهاد بدهید.

اگر دنبال چیزهای هیجان‌انگیز دیگری در این خودرو هستید؛ می‌توان به آیینه‌های عقب بدون حاشیه، سانروف پانوراما، چراغ‌های لمسی برای صندلی‌های عقب و سیستم اندروید اتو اشاره کرد.

اندروید اتو

کلید این خودروی فقط یک دکمه دارد که مربوط به دزدگیر است. شما با گوشی خودتان می‌تواندی پل‌استار ۲ را روشن کنید. پس از نشستن درون ماشین؛ کافی است درب را ببندید و پدال گاز را فشار دهید و روی دنده کلیک کنید تا در هر جهتی که دوست دارید برانید.

شما می‌توانید سیستم اندروید اتو را به حساب کاربری گوگل خود وصل کنید و بعد به راحتی با یک دستور صوتی، پادکست‌های شخصی خودتان را گوش کنید. سیستم صوتی گوگل اسیستنت بسیار قوی است و صدا را به خوبی تشخیص می‌دهد. غالب خودروهای دیگر در این زمینه مشکل دارند و از سیستم تشخیص صدای قوی برخوردار نیستند.

اندروید اتو یک پاشنه آشیل برای خودروسازها است. بسیاری از غول‌های خودرویی دوست ندارند غول‌های دنیای داده را با خود شریک کنند یا پای آن‌ها به درون خودروها و دسترسی به اطلاعات مشتریان باز شود ولی ولوو با افزودن گوگل به خودرویش می‌تواند تعداد بیشتری ماشین بفروشد و کیفیت دستیار صوتی و سیستم سرگرمی بهتری ارائه کند.

در نهایت، خودروی Polestar 2 یک ماشین کاملا نرم، راحت، لوکس، سریع و آینده‌نگرانه است. ولوو می‌گوید نمی‌خواهد تعداد پل‌استار ۲ بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ بفروشد؛ چون به برتر بودن خودرویش ایمان دارد.

شما با یک بار نشستن پشت فرمان خودروی الکتریکی جدید ولوو متوجه می‌شوید یک فناوری برای کنترل کردن همه‌چیز دارید و این آرامش‌بخش است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.