مراقبت از پوست دور چشم و داشتن زیبایی همیشگی

0

رپورتاژ

پوست دور چشم به دلیل داشتن ساختار نازک نسبت به سایر قسمت‌های پوست آسیب‌پذیری بیشتری دارد به‌طوری که اولین نشانه‌های پیری معمولا از اطراف چشم نمایان می‌شوند. همین امر سبب می‌شود تا مراقبت‌های ویژه‌ای برای این قسمت در نظر گرفته شود تا از چین‌وچروک زودهنگام در این ناحیه از پوست جلوگیری شود. در این مقاله می‌خواهیم انواع روش‌های مناسب برای مراقبت از پوست دور چشم را به شما آموزش دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید بهترین ریمل‌های موجود در بازار را با برند‌های متنوع پیدا کنید.

 

نحوه مراقبت از پوست اطراف چشم

مراقبت از پوست اطراف چشم با روش‌ها و محصولات گوناگونی به افراد معرفی می‌شود و هرکدام تأثیرگذاری مخصوص به خود را دارند. این محصولات در قالب انواع کرم زیر چشم، لوسیون، محلول، عصاره‌های گیاهی و… وجود دارند که شما بسته به سلیقه خودتان می‌توانید محصول موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید. در ادامه تعدادی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست اطراف چشم را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

پاک‌کردن آرایش چشم

پاک‌کردن آرایش دور چشم نیاز به صبر و شکیبایی دارد. برخی از خانم‌ها به دلیل بی‌حوصلگی با خشونت سعی در تمیزکردن آرایش چشم خود دارند؛ اما توجه کنید که این کار باعث آسیب زیاد به پوست اطراف چشم شما می‌شود. برای پاک‌کردن آرایش دور چشم می‌توانید از انواع تونر، پد، گلاب، وازلین و…استفاده کنید تا آرایش چشم شما بدون هیچ آسیبی به پوست کاملا تمیز شود.

استفاده از مرطوب‌کننده مناسب

کرم مرطوب‌کننده دور چشم سبب می‌شود تا پوست اطراف چشم دچار خشکی و پیری زودرس نشود، پس قبل استفاده از هرگونه محصول آرایشی ابتدا کرم آب‌رسان مناسب برای دور چشم را در اطراف پوست چشم خود ماساژ دهید و پس از جذب آن آرایش موردنظر خود را انجام دهید. اکثر کرم‌های دور چشم دارای خاصیت آبرسانی به پوست اطراف چشم هستند؛ اما شما حتما قبل از مصرف آن از صحت داشتن این خاصیت مطمئن شوید. همچنین همان‌طور که می‌دانید قیمت سایه چشم در بازار باتوجه‌به برند‌های متنوع و خاص، متفاوت است.

ترک مصرف دخانیات

مواد مضر موجود در سیگار سبب می‌شود تا پوست شما دچار پیری زودرس و چین‌وچروک شود. برای داشتن پوست زیبا و سالم ترک سیگار و دخانیات کمک زیادی به‌سلامت پوست اطراف چشم شما می‌کند.

استفاده کرم ضدآفتاب

همان‌طور که می‌دانید نور خورشید دارای اشعه‌های مضر برای پوست صورت است و باعث ایجاد لک و چین‌وچروک پوستی می‌شود. به همین دلیل تمامی متخصصان پوست و مو تأکید می‌کنند که حتما از کرم ضدآفتاب در روتین روزانه خود استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید مراقبت کند. سعی کنید از ضدآفتاب‌هایی با خاصیت آبرسانی استفاده کنید تا از خشکی پوست اطراف چشم شما نیز جلوگیری شود.

استفاده از کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم یکی از اصلی‌ترین محصولات مراقبتی از پوست اطراف چشم هستند و باید حتما به‌صورت منظم از آن‌ها استفاده شود. کرم‌های دور چشم برای هر نوع پوستی به‌صورت جداگانه ارائه شده‌اند تا افراد بر اساس جنس پوستی که دارند، کرم دور چشم خود را خریداری کنند. در حین خرید دور چشم حتما به میزان آبرسانی آن و ترکیبات شیمیایی به‌کاررفته در آن توجه کنید.

نوشیدن آب کافی

شاید این مورد برای شما بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما باید توجه کنید که نوشیدن آب به‌سلامتی و جوانی پوست صورت به‌شدت کمک می‌‎‌کند و باعث افزایش فعالیت‌های سلول‌های پوست صورت می‌شود. روزانه حداقل نوشیدن 8 لیوان برای داشتن یک‌پوست زیبا و سالم الزامی است.

استفاده از لوازم آرایشی مرغوب

یکی از مواردی که سبب می‌شود تا پوست اطراف چشم و همچنین پوست صورت دچار آسیب و مشکلات گوناگون شود، استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و نامناسب است. برای همین سعی کنید همیشه قبل از خرید محصولات آرایشی خود از کیفیت و اورجینال بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

از مالش چشم پرهیز کنید

همه ما گاهی به دلیل خستگی زیاد ماهیچه‌های چشم، سوزش، خارش و سایر عوامل شروع به مالش چشم خود می‌کنیم؛ اما اگر شما این کار را به‌صورت روزانه انجام دهید به‌طوری که جز عادت‌های رفتاری شما شده باشد باید بدانید که مالش چشم باعث آسیب به پوست اطراف چشم شما شده و یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد مشکلات مختلف برای این قسمت از پوست است.

سخن آخر

در کل پوست یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن بوده و مراقبت از آن برای همه افراد واجب است. پس سعی کنید با انجام روتین پوستی مناسب و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مرغوب مراقب سلامتی پوست صورت خود باشید. سایت خانومی یکی از سایت‌های معتبر در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال است و شما هنگام خرید اصلا نگران کیفیت محصولات نخواهید بود. از این که تا اینجای مقاله ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5