درمان سه سوته دندان درد با روش های خانگی

0
رپورتاژ

یکی از دردهای غیرقابل تحمل دندان درد است که ممکن است در هر زمانی و بدون هشدار قبلی رخ دهد. در صورتی که پوسیدگی دندان یا عفونت دندان وجود داشته باشد این درد شدیدتر خواهد بود و اگر بیماری های دهان و دندان به موقع درمان نشود ممکن است مجبور به کشیدن دندان شوید.

شدت دندان درد می تواند خفیف تا شدید باشد؛ در صورتی که دندان درد جزئی تا متوسط باشد می توان با روش های خانگی آن را به طور موقتی درمان کرد اما در صورت شدید بودن درد باید هر چه سریعتر به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید. در اینجا به روش های درمان سه سوته دندان درد با روش های خانگی خواهیم پرداخت.

دندان درد

دندان درد و علائم آن

دندان درد، دردی است که در بخش دهان و دندان حس می شود و اغلب نشان از پوسیدگی یا عفونت دندان است. در واقع در صورتی که در مراقبت های دهان و دندان خود کوتاهی کنید ممکن است در گذر زمان به دلیل تجمع پلاک های دندانی احساس دندان درد پیدا کنید.

البته گاهی نیز دندان درد می تواند نتیجه تحریک شدن دندان پس از درمان های دندانپزشکی باشد که این درد کاملا طبیعی است و پس از چند روز به طور کامل رفع می شود. از جمله علائم دندان درد عبارتند از:

  • درد ضربان دارد و پی در پی در قسمتی از دهان
  • تیر کشیدن های مداوم بخشی از دهان
  • ورم، ایجاد زخم و درد در لثه ها
  • برآمدگی متورم و قرمز در دهان
  • ورم صورت یا فک
  • شکستگی ناگهانی دندان
  • تب یا سردرد به دلیل دندان درد شدید
  • احساس مزه بد در دهان به دلیل عفونت دندان

درمان دندان درد به روش خانگی

روش های خانگی درمان دندان درد

از جمله بهترین روش های خانگی درمان دندان درد عبارتند از:

روغن گل میخک

یکی از روش های درمان سه سوته دندان استفاده از روغن گل میخک است. برای رهایی از دندان درد شبانه می توانید چند قطره از این روغن را روی دندانی که درد می کند قرار دهید؛ شما می توانید این کار روزانه 3 الی 4 بار تکرار کنید.

عصاره وانیل

2 الی 3 قطره از عصاره وانیل را روی یک تکه پنه بزنید و به صورت مستقیم روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

چای کیسه ای

پس از اینکه چای کیسه ای را داخل آب جوش قرار دادید و کاملا سرد شد، آن را روی دندانی که درد می کند قرار دهید. در صورتی که دندان شما به سرما حساسیت ندارد، می توانید آن را ابتدا داخل آب یخ قرار دهید و سپس روی دندانی که درد می کند قرار دهید. این کار را می توانید 1 الی 2 بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

تکه ای پنبه را کمی مرطوب کنید و سپس داخل جوش شیرین قرار دهید و پنبه را روی دندانی که درد می کند قرار دهید. البته می توانید جوش شیرین را با کمی آب گرم ترکیب کنید و سپس محلول را داخل دهان خود غرغره کنید.

روغن پونه کوهی یا آویشن

به یک گوش پاکن یا پنبه کمی روغن پونه کوهی یا آویشن بزنید و روی دندانی که آسیب دیده قرار دهید. در صورتی که پس از چند ساعت مجددا احساس دندان درد داشتید می توانید این کار را مجدد تکرار کنید.

روغن زیتون

تکه ای پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و سپس روی دندانی که درد می کند قرار دهید قطعا این کار معجزه خواهد کرد. می توانید این کار روزانه 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید.

پیاز

پیاز را به تکه های کوچک تقسیم کنید و تکه ای از آن روی دندانی که درد می کند قرار دهید.

غرغره کردن آب نمک ولرم

یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و سپس با آن محلول دهان خود را شستشو دهید. این کار را می توانید روزانه چندین بار انجام دهید.

دارچین

یکی دیگر از روش های درمان سه سوته دندان درد ترکیب کردن یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 5 قاشق چای خوری عسل و قرار دادن مخلوط به دست آمده روی دندانی که آسیب دیده است، می باشد.

درمان دندان درد به روش پزشکی

روش های پزشکی برای درمان دندان درد

روش های گفته شده با اینکه امتحان خود را پس داده اند و در اکثر مواقع می توانند موجب تسکین دندان درد شوند اما تمامی آنها یک روش موقتی هستند و هیچ کدام از آنها نمی توانند برای همیشه شما را از شر دندان درد خلاص کنند. بنابراین در صورتی که در هنگام دندان درد بنابر هر دلیلی به مراکز دندانپزشکی دسترسی ندارید با روش های گفته شده به طور موقتی از شر درد آزاردهنده خلاص شوید، اما در اولین فرصت برای اطلاع از علت دندان درد و درمان آن به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. از  جمله روش های درمانی که دندانپزشکان پس از بررسی علت دندان درد انتخاب می کنند عبارتند از:

پر کردن دندان؛

عصب کشی دندان؛

جرم گیری دندان؛

کشیدن دندان؛

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.