در سفر به تهران سوئیت اجاره کنیم یا آپارتمان به صورت روزانه

0
رپورتاژ

زمانی که قصد سفر به تهران را دارید، گزینه‌های اقامتی متنوعی پیش روی شماست که ممکن است انتخاب از میان آنها کار ساده‌ای نباشد. از هتل‌های پنج ستاره تا سه ستاره گرفته تا مهمانسراها و مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سوئیت و هتل آپارتمان‌ها، همگی از انواع اقامتگاه‌هایی هستند که به عنوان گزینه‌های روی میز پیش چشم شما قرار دارند.

شاید قصد اجاره هتل یا مهمانسرا را نداشته باشید و ترجیح بدهید در یک مکان خودمانی‌تر اقامت کنید. در این صورت می‌توانید یک آپارتمان یا سوئیت را که به صورت روزانه اجاره داده می‎شوند، انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌های شما محدودتر و انتخابتان آسان‌تر می‌شود. اما باز هم این پرسش وجود دارد که  در سفر به تهران سوئیت اجاره کنیم یا آپارتمان به صورت روزانه؟ برای یافتن پاسخ این پرسش مطلب زیر را بخوانید.

به چه واحد اقامتی در تهران سوئیت می‌گویند؟

سوئیت‌ها در اصطلاح به یک واحد اقامتی گفته می‌شود که اتاق‌های آن تودرتو بوده و دیواری بین آنها قرار ندارد. سوئیت‌ها در هتل، یک اتاق کوچک یا بزرگ با مجموعه امکانات پذیرایی بیشتر نسبت به اتاق معمولی است که معمولا آشپزخانه نیز دارد. در مورد خانه‌ها تعریف سوئیت کمی فرق دارد. سوئیت‌های تهران یا یک اتاق پذیرایی بزرگ است که همه چیز اعم از آشپزخانه، مبلمان و تختخواب در آنها قرار دارد و یا مجموعه‌ای است که اتاق پذیرایی در مقابل در ورودی بوده و پشت ‌هال و پذیرایی آن، اتاق خواب قرار دارد. در این سوئیت‌ها معمولا خبری از آشپزخانه نیست.

سوئیت‌های تهران را می‌توان یک خانه کوچک معرفی کرد که معمولا نسبت به آپارتمان متراژ پایین‌تری دارد و برای اقامت افرادی که چندان به اتاق خواب مجزا نیاز ندارند، مناسب است. اگر قصد دارید در سفر به تهران، مکانی کوچک و خودمانی را برای اقامت برگزینید، سوئیت‌ها برایتان مناسب هستند. امکان اجاره سوئیت در تهران در بسیاری از محله‌های این کلانشهر وسیع و پرجمعیت وجود دارد.

آپارتمان روزانه در تهران

آپارتمان‌های روزانه در تهران واحدهای اقامتی کاملی هستند که دارای حداقل یک اتاق خواب بوده و اتاق نشیمن مجزا دارند. این آپارتمان‌ها با متراژهای متفاوت در سراسر شهر پراکنده هستند و شما بنا به این که در سفر به تهران در کدام بخش شهر کار دارید، می‌توانید محله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

زمانی که برای اجاره آپارتمان روزانه در تهران اقدام می‌کنید، شاید نگران این موضوع باشید که آیا این واحد اقامتی وسایل راحتی شما نظیر تختخواب، مبلمان و… را دارد یا خیر؟ پاسخ مثبت است. آپارتمان‌های روزانه به صورت مبله اجاره داده می‌شوند و در واقع امکانات اقامتی آنها شبیه به هتل است و شما به راحتی می‌توانید در تختخواب‌ها با ملحفه‌های تمیز استراحت کرده، در آشپزخانه غذا بپزید و روی مبل‌های آپارتمان تلویزیون تماشا کنید.

انواع سوئیت‌ها را بشناسیم

سوئیت‌ها انواع مختلفی دارند و تنها محدود به یک نوع نیستند. هر کدام از انواع سوئیت‌ها کاربری متفاوتی دارند که برای نوع خاصی از اقامت مناسب هستند. سوئیت‌ها را می‌توان به سوئیت‌های هتل، اداری، مینی سوئیت، سوئیت استودیو فلت، سوئیت دولوکس، سوئیت دوبلکس و سوئیت دارای اتاق خواب تقسیم کرد.

  • سوئیت هتل: جایی بزرگ‌تر از اتاق دارای آشپزخانه و امکانات رفاهی بیشتر، که مانند یک خانه کوچک درون هتل به نظر می‌رسد.
  • سوئیت اداری: این سوئیت‌ها در طبقه آخر شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری قرار دارند. سوئیت‌های اداری بسته به بزرگی و اعتبار شرکت، متراژ و اندازه‌های متفاوتی دارند. این سوئیت‌ها غالبا مخصوص برگزاری جلسات و قرارهای ملاقات بوده و دارای آشپزخانه و امکانات پذیرایی هستند.
  • مینی سوئیت: سوئیت کوچک‌ با متراژ کم که در واقع یک اتاق است که ممکن است آشپزخانه داشته باشد و یا فاقد آن باشد.
  • سوئیت استودیو فلت: این سوئیت‌ها را بیشتر با نام کلی سوئیت می‌شناسیم. مکان‌هایی که فاقد اتاق خواب بوده و امکانات آشپزخانه نیز در همان اتاق نشیمن، نه به صورت آشپزخانه اپن بلکه به صورت یکسره وجود دارد.
  • سوئیت دولوکس: بر خلاف مینی سوئیت‌ها بوده، واحدهای اقامتی بزرگ‌تر با امکانات بیشتر هستند.
  • سوئیت دوبلکس: یک واحد اقامتی دوبلکس است که قسمت نشیمن و آشپزخانه آن در طبقه پایین بوده و اتاق خواب در طبقه بالا واقع شده است.
  • سوئیت‌های ویژه هتلی: در هتل‌ها انواع سوئیت‌هایی نظیر مثل سوئیت مخصوص ماه عسل، سوئیت وی‌آی‌پی و سوئیت سلطنتی نیز وجود دارند که مخصوص موقعیت‌های ویژه هستند.

تفاوت سوئیت با آپارتمان چیست؟

چنان که دیدیم سوئیت‌ها معمولا فاقد اتاق خواب مستقل هستند و متراژ آنها نیز زیاد نیست. اما آپارتمان‌ها واحدهای اقامتی هستند که حتما اتاق خواب دارند. تعداد این اتاق خواب‌ها ممکن است یکی یا بیشتر باشد و

آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی داشته و امکانات آن کامل‌تر از سوئیت است.

بد نیست به تفاوت سوئیت و آپارتمان با ویلا هم اشاره کنیم. ویلا یک خانه یک یا دو طبقه است که دارای حیاط بوده و به صورت مستقل است. اما نه سوئیت‌ها و نه آپارتمان‌ها هیچ کدام استقلال خانه‌های ویلایی را نداشته و حیاط هم ندارند. سوئیت‌ها بر خلاف آپارتمان‌های مبله و ویلاهایی از این دست، معمولا تمامی امکانات را ندارند.

شیوه اجاره سوئیت در تهران

در نظر داشته باشید که به دو نوع واحد اقامتی عنوان کلی سوئیت اطلاق می‌شود. یکی از این انواع اقامتی مربوط به هتل‌ها هستند که زیر نظر وزارت گردشگری بوده و از قوانین مخصوص خود پیروی می‌کنند. نوع دیگر سوئیت‌های شخصی هستند که همانند آپارتمان‌ها بوده و تنها تفاوتشان در اندازه و نوع امکانات آنها است.

برای اجاره سوئیت هتلی در تهران باید وارد سایت‌های اجاره هتل و یا سایت خود هتل مورد نظر شده و واحد اقامتی سوئیت را برگزید. برای اجاره سوئیت و یا آپارتمان‌های شخصی نیز، با ورود به سایت‌های اجاره ملک، می‌توان از میان گزینه‌های متعدد، بهترین سوئیت را برای اقامت خود انتخاب کرد.

آپارتمان روزانه در هر منطقه ای از تهران وجود دارد

شما می‌توانید آپارتمان‌های روزانه را در جاهای مختلف شهر پیدا کنید. کافی است که به وب سایت‌های اجاره روزانه ملک سر بزنید تا آپارتمان مبله اجاره کنید. توجه داشته باشید وسعت تهران بسیار زیاد است و اگر در انتخاب ناحیه مورد نظر خود دقت نکنید، ممکن است اگر با اسنپ، تاکسی یا خودروی شخصی تردد می‌کنید، ناگزیر شوید برای رسیدن به مقصد خود، ساعت‌ها در ترافیک بمانید.

البته عامل دیگری که در انتخاب محله و منطقه اجاره آپارتمان روزانه تاثیرگذار است، قیمت است. قیمت این املاک در بخش‌های شمالی شهر بیشتر است و همین امر باعث می‌شود کسانی که در جستجوی واحدهای اقامتی ارزان‌تر هستند، به مرکز و جنوب شهر مراجعه کنند. اما جای نگرانی نیست. متروی تهران وسیله‌ای سریع برای دسترسی به تمامی نقاط شهر است. بنابراین اگر شما در شمال شهر رفت و آمد دارید و به دلایل اقتصادی در مرکز شهر آپارتمان روزانه اجاره کرده‌اید، می‌توانید با مترو و اتوبوس به راحتی به محل مورد نظر خود دسترسی یابید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.