با پوشیدن این کت، در برابر دوربین‌های امنیتی هوش مصنوعی نامرئی می‌شوید!

0

دانش‌آموزان چینی یک «شنل نامرئی» ۷۱ دلاری اختراع کرده‌اند که کاربران را از دوربین‌های امنیتی هوش مصنوعی (AI) پنهان می‌کند.

«InvisDefense» که توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه ووهان ساخته شده است، یک کت ارزان قیمت است که می‌توان آن را در روز یا شب پوشید تا از شناسایی سیستم‌های دوربین‌های هوش مصنوعی امنیتی در امان ماند.

این کت با چشم غیرمسلح مانند هر کت معمولی دیگری به نظر می‌رسد. اما، در طول روز، طرح استتارکننده اختصاصی روی کت از طریق یک الگوریتم به طور موثر دوربین‌های نور مرئی را کور می کند.

در شب، دستگاه‌های حرارتی تعبیه‌شده در کت، سیگنال‌های گرمایی غیرعادی را منتشر می‌کنند تا دوربین‌های مادون قرمز را گیج کنند.

دانشجوی دکتری دانشگاه ووهان، وی هوی، که الگوریتمی را ایجاد کرده، تخمین می‌زند که InvisDefense با قیمت حدود 500 یوان (71 دلار) فروخته شود.

دوربین‌های امنیتی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی همه جا هستند و حریم خصوصی ما لا دید ماشینی از دست رفته است.

“ما این محصول را برای مقابله با شناسایی مخرب، برای محافظت از حریم خصوصی و ایمنی افراد در شرایط خاص طراحی کردیم.”

کت InvisDefense می‌تواند برای ساخت یونیفرم های نظامی  استفاده شود تا از شناسایی پهپادها یا واحدهای کنترل شده توسط هوش مصنوعی در میدان نبرد هم کاربرد داشته باشد.

محققان همچنین می‌توانند به طور بالقوه از الگوریتم تولید الگو برای درک بهتر و رفع حفره‌های موجود در هوش مصنوعی و فناوری تشخیص رایانه استفاده کنند.

پروفسور وانگ ژنگ از دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ووهان که بر این اختراع نظارت داشت، به ساوت چاینا مورنینگ پست گفته:

«امروزه، بسیاری از دستگاه‌های نظارتی می‌توانند بدن انسان را شناسایی کنند.»

دوربین‌های موجود در جاده دارای عملکردهای تشخیص عابران پیاده هستند و خودروهای هوشمند می‌توانند عابران پیاده، جاده‌ها و موانع را شناسایی کنند. با استغاده از Invisdefense دوربین‌ها متوجه حضور می‌شوند، اما نمی‌توانند حتی ماهیت انسان بودن یا نبودن او را تشخیص بدهند!

این کت در مسابقه‌ای که توسط Huawei Technologies حمایت شده بود، جایزه اول را کسب کرد و مقاله‌ای که در مورد آن در کنفرانس هوش مصنوعی AAAI 2023 در ماه فوریه در ایالات متحده ارائه شود.

«سخت‌ترین بخش، ایجاد تعادل الگوی استتار است. وی هوی توضیح می‌دهد که به طور سنتی، محققان از تصاویر روشن برای تداخل در بینایی ماشین استفاده می‌کردند و این کار انجام شد. ما از الگوریتم‌هایی برای طراحی کمترین الگوهایی استفاده می‌کنیم که می‌توانند دید کامپیوتر را از کار بیندازند.»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.