اوپو دوربین موبایلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر معرفی کرد؛ زومی دو برابر میت ۲۰ و سه برابر گلکسی اس ۱۰

0

اوپو در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرد یک دوربین موبایل با زوم اپتیکال ۱۰ برابر ساخته است.

این دوربین ماه ژانویه در آزمایشگاه‌های این شرکت کامل شده و آزمایش‌های مختلف را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

اوپو شرکتی است که سابقه تولید دوربین‌های موبایل با زوم بالا را دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ از دوربین موبایلی با زوم اپتیکال ۵ برابر رونمایی کرده است.

بزرگ‌ترین چالش استفاده از زوم اپتیکال در دوربین‌های موبایل‌ها، فاصله‌ای است که لنز نیاز به زوم دارد و باید بین سنسور و لنز وجود داشته باشد.

در حال حاضر، بسیار سخت است یک فاصله ۳۵ میلی‌متری یا ۸۰ میلی‌متری برای فوکوس لنز در اسمارت‌فون‌های باریک امروزی ایجاد کرد. حالا، تصور ایجاد یک فاصله ۱۶۰ میلی‌متری برای زوم اپتیکال ۱۰ برابر بسیار سخت است.

تنها راه‌حل موجود، استفاده از طراحی لنز پریسکوپ است که می‌تواند طول لنز داخل بدنه گوشی را افزایش دهد و باعث خروج لنز از پنل پشتی گوشی نشود.

دقیقا طراحی و ایده‌ای که اوپو برای دوربین موبایل با زوم اپتیکال ۱۰ برابر استفاده کرده است.

اوپو می‌گوید با طراحی سنتی دوربین‌های موبایل، طول لنز نهایتا ۱۵ میلی‌متر خواهد بود ولی با طراحی لنز پریسکوپ می‌توان به طول لنز ۶.۷۶ میلی‌متری درون بدنه گوشی رسید که تقریبا نصف طراحی سنتی است.

اوپو با وجود استفاده از چنین لنز قدرتمندی، باز هم فضای کافی برای تعبیه یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (۲۴/۲۶ میلی‌متری) در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید داشته است.

اوپو می‌گوید این دوربین فوق‌العاده ۱۶-۲۴۰ میلی‌متری در فصل تابستان ۲۰۱۹ روی یک گوشی جدید معرفی و روانه بازار می‌شود.

در تصویر زیر می‌توانید زوم اپتیکال ۱۰ برابری گوشی اوپو را مشاهده کنید:

تصویر دیگری برای درک بهتر قدرت زومی که گوشی اوپو به دست می‌دهد:

مقایسه زوم اپتیکال گوشی‌های پرچم‌دار

گوشی جدید اوپو با زوم اپتیکال ۱۰ برابر یا 10X دقیقا چند برابر دوربین گوشی‌های پرچم‌دار بازار است؟

وقتی می‌خواهیم زوم اپتیکال دقیق یک دوربین را محاسبه کنیم؛ باید طول لنز دوربین در حات حداکثر زوم را بر حالت اولتراواید یا حداکثر زاویه دید تقسیم کنیم.

مثلا، در دوربین جدید اوپو، حداکثر طول لنز در حالت اولتراواید ۱۶ میلی‌متر و در حالت زوم حداکثری ‍۱۶۰ میلی‌متر است. بنابراین با تقسیم ۱۶۰ بر ۱۶ به عدد ۱۰ می‌رسیم که زوم اپتیکال واقعی را نشان می‌دهد.

این مقدار زوم اپتیکال سال‌ها است که در دوربین‌های کامپکت استفاده می‌شود ولی روی یک گوشی موبایل اتفاق تازه‌ای است.

در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو با تقسیم ۸۰ میلی‌متر (طول لنز دوربین در حالت زوم حداکثر) بر ۱۶ میلی‌متر (حالت اولتراویاد) به زوم 5X می‌رسیم و در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ با در نظر گرفتن طول لنز ۵۲ میلی‌متری به زوم 2X خواهیم رسید.

بنابراین؛ گوشی آینده اوپو زوم اپتیکالی ۲ برابر هواوی میت ۲۰ پرو و ۳ برابر گلکسی اس ۱۰ دارد.

زوم ۱۰ برابر یک دستاورد بزرگ در صنعت موبایل است چون کاربران را قادر می‌سازد با دوربین موبایل خود تصاویری با جزییات بسیار دقیق‌تر ثبت کنند.

هنگامی که می‌خواهید از سوژه‌ای عکس بگیرید ولی امکان نزدیک شدن به آن وجود ندارد؛ دوربین با زوم اپتیکال ۱۰ برابر بزرگ‌ترین قابلیت دنیا است.

دوربین موبایل جدید اوپو یک گام اساسی دیگر برای نزدیک شدن دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها به دوربین‌های DSLR است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5