ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می کشد؟

0

رپورتاژ

بسیاری از مراجعه کنندگان به مطب دکتر بیرنگ برای مشکلات و دردهای ناشی بعد از انجام کاشت دندان سوالات زیادی می پرسند.
بعد از ایمپلنت تا چند روز نیاز به مراقبت دارم؟
آیا تورم و ورم بعد از ایمپلنت طبیعی و موقت است؟
عوامل تاثیر گذار در ورم و تورم بعد از ایمپلنت چیست؟
برای کاهش درد و ورم بعد از ایمپلنت دندان باید از چه دارویی استفاده کنم؟
ورم بعد از کاشت دندان چند روز طول می کشد؟
دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت در تهران به همه سوالاتی که درباره ورم و تورم بعد از ایمپلنت دندان دارید پاسخ می دهند.

دلایل تورم بعد از کاشت دندان چیست؟

تورم پس از کاشت و ایمپلنت دندان پاسخ طبیعی بدن به آسیب و رفع آسیب است. ممکن است جراحت را با جراحی کردن یکی ندانید، اما جراحی نیز نوعی ترومای کنترل شده یا همان آسیب کنترل شده در نظر گرفته می‌شود. به عبارت ساده، تورم نشانه تجمع مایع در بافت‌ها می‌باشد.

تورم لثه مشکل جدی نیست، اما بخشی طبیعی از روند بهبودی است. مانند خونریزی دندان و لثه بخش طبیعی از روند بهبودی در کاشت دندان است. این طبیعی است که بیمار تا 48 ساعت پس از ایمپلنت دندان کمی احساس درد و ناراحتی کند. برای تحمل این احساس ناراحتی و درد کافی است از یک ژلوفن یا داروی مسکن دیگری زیر نظر متخصص ایمپلنت یا دندانپزشک خود استفاده کنید.

این درد آنقدر شدید و ماندگار نیست بلکه بصورت موقتی برای چند ساعت یا 2 شبانه روز می باشد، بنابراین لازم نیست که نگران باشید و از مسکن های بسیار قوی استفاده کنید. تورم بعد از کاشت ایمپلنت یکی از موارد رایج پس از کاشت دندان در محل ایمپلنت است.

عوامل تاثیر گذار در تورم و ورم بعد از ایمپلنت دندان

عوامل تاثیر گذار بر روی افزایش تورم و ورم بعد از ایمپلنت موارد زیادی هستند. ولی دو عامل مهم وجود دارد که تورم و ورم بعد از کاشت ایمپلنت را زیادتر می کند.

اولین عامل سن بیمار است که هر چقدر بیمار مسن تر باشد ورم و کبودی بعد از ایمپلنت در آن نیز بیشتر است زیرا در بیماران مسن تر استحکام بافت های صورت و گردن و تقارن را از دست داده اند و ممکن است این تورم و کبودی ها تا زیر چشم بیمار و گردن او پدید آید.

عامل دوم میزان جراحی و اندازه جراحی می باشد، اگر اندازه ناحیه جراحی زیاد باشد یعنی به روش ایمپلنت  all on x انجام شده باشد، تورم و کبودی بیشتر است. ولی این تورم و کبودی بعد از کاشت دندان بصورت موقت و یک امر طبیعی است که با گذشت حداکثر 72 ساعت این مشکلات رفع می شوند.

تورم بعد از کاشت چند روز طول می کشد؟

اگر در لثه ها و محل کاشت دندان ورم دارید، نیازی به نگرانی نیست زیرا این حالت موقتی است و تورم حداکثر ظرف 2 تا 3 روز بعد از ایمپلنت از بین می رود. تورم بعد از ایمپلنت دندان مشکل حادی نیست و به مرور زمان و با رعایت دستورالعمل‌های تجویز شده توسط متخصص ایمپلنت برطرف می شود.
البته دو دسته از بیماران درد بیشتری را احساس خواهند کرد:
بیمارانی که همزمان دندان کشیده و کاشته اند یعنی در واقع ایمپلنت فوری (کاشت دندان یک روزه) انجام داده‌اند.
دوم افرادی که در انتهای ریشه دندان خود عفونت کوچکی دارند. تورم و کبودی بعد از ایمپلنت دندان یکی از شایع ترین عوارضی است که اغلب با آن مواجه می‌شوند.

تورم بعد از ایمپلنت دندان چگونه برطرف می‌شود؟

در صورتی که ورم بعد از ایمپلنت همراه با خونریزی دارید استفاده از کمپرس آب یخ در محل برای این دسته از بیماران توصیه می‌شود. برای از بین بردن تورم پس از کاشت دندان فوری، لازم است دستورالعمل های دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت خود را دنبال کنید.

درد، تورم یا حتی خونریزی در محل ایمپلنت فوری دندان غیرطبیعی نیست و جای نگرانی نیست و به راحتی قابل برطرف کردن است، چون جراحی در این نوع ایمپلنت بیشتر است بنابراین ورم و درد نیز بیشتر است.

اما سوال اینجاست که برای رفع و کاهش این موارد در ایمپلنت فوری، کاشت بصورت all on 4 و ایمپلنت all on 6 چه باید کرد. در پاسخ به این موضوع باید گفت که راهکارهایی برای این امر وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

بعد از ایمپلنت all on x چون جراحی لثه معمولا بیشتر است بالا نگه داشتن سر و استفاده از کیسه آب یخ برای این بیماران توصیه می‌شود.

وجود خون در دهان و ترشح از محل جای نگرانی ندارد و با گذشت زمان از بین می رود. قرار دادن گاز در محل برای جلوگیری و کنترل خونریزی مناسب است.

استفاده از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها در کاهش شرایط فوق بسیار موثر است اما باید توجه داشت که بیمار خودسرانه دارو مصرف نکند. مصرف بی رویه دارو می‌تواند منجر به مقاومت دارویی در بدن بیمار شود.
بنابراین اگر بعد از کاشت دندان فوری با تورم صورت یا لثه های متورم بعد از کاشت مواجه شدید، اصلاً نیازی نیست نگران باشید و این موارد را با متخصص ایمپلنت خود در میان بگذارید.

در آخر، تورم بعد از کاشت دندان یک امر طبیعی است؟!

خونریزی و تورم بعد از کاشت دندان یک امر طبیعی و موقت است. ولی در صورت انجام دادن ایمپلنت فوری این تورم شدیدتر است چون جراحی بیشتر صورت گرفته است. حداکثر زمان ماندگاری ورم بعد از ایمپلنت 72 ساعت می‌باشد. برای اینکه از خونریزی و تورم زیاد بعد از ایمپلنت آسوده خاطر باشید حتماً برایتان پیش آمده که کاشت دندان را به چه کسی بسپارید؟

ابتدا باید اولویت انتخاب شما برای انجام ایمپلنت دندان یک متخصص ایمپلنت با تجربه و مهارت کامل باشد. اگر در تهران زندگی می‌کنید و قصد دارید ایمپلنت دیجیتال در تهران یا ایمپلنت فوری در تهران را با کمترین درد و ورم بعد از کاشت دندان تجربه کنید می‌توانید با شماره 09101372820  تماس بگیرید و مشاوره رایگان با دکتر احسان بیرنگ متخصص ایمپلنت داشته باشید.

 

منبع: https://drbirang.com/swelling-after-implant/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5