تزریق بوتاکس بهتر است یا نخ PDO | تاثیر مزونیدلینگ مو

0
رپورتاژ

خیلی از افراد به دنبال بهترین‌ راه‌ها برای جوانسازی پوست و موی خود هستند. با پیشرفت صنعت زیبایی راه‌های بسیار زیاد و مختلفی برای این کار به وجود آمده‌اند، به طوری که انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند گیج کننده باشد و ممکن است تفاوت‌های آن‌ها را نیز متوجه نشویم. از بین راه‌های مختلف جوانسازی پوست احتمالا بوتاکس و لیفت با نخ PDO را زیاد شنیده باشید، اما کدام یک برای شما مناسب هستند و هرکدام به چه دردی می‌خورند؟ در این مقاله پاسخ این سوال را بررسی می‌کنیم. به علاوه با مزونیدلینگ مو که راهی برای تقویت و زیبایی موهاست بیشتر آشنا می‌شویم.

برای این که تفاوت‌های بوتاکس و نخ لیفتینگ را بدانیم، اول از همه باید با تعاریف بهتر این دو آشنا شویم.

تزریق بوتاکس

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، حالت‌های مختلف صورت شما مانند گریه و خنده، شانس ایجاد خطوط و چین و چروک‌های ظریف را افزایش می‌دهد، زیرا پوست شما به آرامی توانایی خود را برای بازگشت به موقعیت اولیه خود از دست می‌دهد. در واقع خاصیت ارتجاعی پوست کم و کم‌تر می‌شود و همین هم سبب افزایش احتمال خطوط و چین و چروک‌های عمیق‌تر خواهد شد. اما نقش تزریق بوتاکس در این میان چیست؟

بوتاکس در واقع نوعی سم زیرمجموعه‌ی سم بوتولینوم است. تزریق‌ بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی اعصاب را که به ماهیچه‌های صورت شما می‌گوید حرکت کنند، مسدود می‌کند. این کار به ریلکس شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند و در واقع حرکات عضلانی صورت را متوقف می‌کند. بوتاکس خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش نمی‌دهد. با این حال، می‌تواند ماهیچه‌های شما را از حرکت باز دارد، که باعث می‌شود چین و چروک ها کمتر ظاهر شوند. دقت کنید از آنجایی که بوتاکس حرکات عضلانی را متوقف می‌کند، فقط در برابر چین و چروک های ناشی از حرکات صورت مانند چروک‌های پیشانی، پنجه کلاغی و چین و چروک‌های ناحیه دهان موثر است.

 

مزایای منحصر به فرد بوتاکس

  • از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در آینده جلوگیری می‌کند
  • می‌تواند در درمان میگرن موثر باشد، البته در صورتی که توسط متخصص و به صورت حرفه‌ای تزریق شود.
  • می‌تواند احتمال آکنه و جوش صورت را با جلوگیری از برون‌ریزی صورت، کمتر کنذ.
  • می‌‌تواند در درمان مسائلی همچون تعریق موثر باشد.
  • نسبت به نخ های PDO کمی کمتر تهاجمی است

نخ PDO

لیفت با نخ PDO یک جایگزین جزئی و کم تهاجمی برای لیفت صورت است. این تکنیک لیفت با نخ نتایج فوری ایجاد می‌کند، در بلند مدت نیز بی‌تاثیر نیست و می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کند. کلاژن مهم‌ترین پروتئین ساختاری در پوست است که قوام و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در سنین بالاتر تولید آن کم و کند می‌شود. افزایش تولید کلاژن در پوست صورت در زمانی که علائم شلی پوست هنوز خفیف است، می‌تواند به کاهش شلی (با ضخیم شدن و آبرسانی پوست) و جلوگیری از بدتر شدن آن (با تقویت پوست) کمک کند.

PDO مخفف پلی دیوکسانون، نوعی پلیمر قابل جذب انعطاف پذیر و بادوام است.

کاندیدهای ایده آل برای لیفت با نخ PDO:

  • افرادی که علایم پیری زیادی در صورت ندارند و تنها به یک لیفت کوچک نیازمندند. کاندیدهای خوب آن دسته از بیمارانی هستند که شروع به مشاهده برخی از افتادگی های ابرو، گونه ها، فک و/یا گردن می‌کنند و مایلند اثر لیفت را ببینند، اما نمی خواهند خطر، اسکار یا بهبودی واقعی لیفت ابرو، لیفت صورت، وجود داشته باشد.
  • افرادی جراحی پلاستیک قبلی مانند لیفت صورت یا لیفت گردن داشته‌اند و حالا تاثیرات آن کاهش پیدا کرده‌ است.
  • افرادی که به دلایل مختلف، مانند عدم تمایل به بهبودی طولانی مدت لیفت صورت یا عدم تمایل به صرف هزینه برای لیفت صورت گران قیمت، مایل به انجام عمل جراحی پلاستیک لیفت صورت یا لیفت گردن نیستند.

نخ PDO البته انواع مختلفی دارد که هر یک کاربرد منحصر به فرد خود را دارند.

نخ مونو

نخ های مونو نخ های صاف و بدون خار هستند. بسیاری از این نوع نخ‌ها به صورت مش مانند برای سفت شدن پوست روی صورت قرار می‌گیرند. سفت شدن پوست معمولاً پس از شروع به تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها افزایش یافته و می‌توانید تاثیر آن را حس کنید. نواحی درمان با این نوع نخ اغلب خطوط گردن، افتادگی گردن، پیشانی و زیر چشم است. معمولاً بین 10 تا 20 نخ مونو برای هر ناحیه درمان مورد نیاز است. به منظور حفظ لیفت، نخ‌ها به نقاط مشخصی در پوست سر یا صورت متصل می‌شوند. نخ مونو پوست را به خوبی سفت می‌کند اما تاثیر لیفتینگ خیلی قوی ندارد و برای تاثیر قابل توجه باید مدل‌های بعدی را مد نظر قرار دهید.

نخ screw یا تورنادو

نخ‌های اسکرو می‌توانند به شکل یک یا دو نخ در هم تنیده در اطراف سوزن وارد شوند. نخ تورنادو تاثیر زیادی در حجم دهی ناحیه فرورفته پوست دارد. نخ مولتی اسکرو (زمانی که دو نخ اسکرو در هم تنیده می‌شوند) تأثیر قوی‌تری نسبت نخ اسکروی تکی دارد. این مدل نخ‌ها معمولاً برای لیفتینگ عمومی صورت استفاده می‌شوند. نخ اسکرو می‌تواند از پیچاندن نخ مونو نیز تشکیل شود.

نخ کاگ یا نخ خاردار/ دندانه‌دار

نخ‌های دندانه‌دار در اصل نخ مونو با خارهایی هستند که به قسمت زیرین پوست متصل می‌شوند. خارها در واقع تاثیر نخ را عمیق‌تر کرده و نوعی نقش حمایتی را بازی می‌کنند که بافت آویزان را لیفت می‌کند. تشکیل کلاژن همچنین می‌تواند در اطراف نخ‌ها و خارهای آن‌ها رخ دهد. نخ‌های دندانه دار برای لیفت و لاغری صورت موثر هستند. نیازی به گفتن ندارد که تاثیر لیفتینگ نخ کاگ بسیار بیشتر از نخ مونو است.

مزایای منحصر به فرد نخ PDO

  • منقبض کردن بافت چربی و سفت کردن آنی پوست
  • ترویج تولید کلاژن برای جوانسازی پوست از درون به بیرون
  • نرم‌تر کردن بافت ظاهری پوست
  • ایجاد نتایج لیفت صورت بدون نیاز به جراحی
  • دوام بین ۴ تا ۶ ماه و تاثیرات بلند مدت در تولید کلاژن

بوتاکس یا نخ PDO، کدام یک برای من بهتر است؟

همانطور که دیدید، چه لیفتینگ با نخ و چه بوتاکس مزایا و کاربردهای خودشان را دارند. در نهایت، این به شما بستگی دارد که کدام یک را نیاز داشته باشید. این موضوع فقط به اهداف و ترجیحات زیبایی شما بستگی دارد و در خیلی از موارد حتی می‌توانید ترکیب این دو کار زیبایی را مد نظر قرار دهید.

به طور خلاصه، بوتاکس یک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که به دنبال درمان خطوط ریز و جلوگیری از چین و چروک‌های آینده هستند. اما اگر چین و چروک‌ دارید و به دنبال نتایج واضح‌تری هستید، نخ‌های PDO ممکن است انتخاب بهتری باشند. در هر صورت، هر دو انتخاب‌های درخشانی هستند که نتایج عالی را ارائه می‌دهند.

مزونیدلینگ مو

افزودن اسید هیالورونیک به ویتامین ها و اسید آمینه‌های لازم برای رشد مو، ماندگاری و اثربخشی فیلر مو را افزایش می‌دهد. هنگامی که تزریق هیرفیلر انجام می‌شود، ژل موجود در آن به مدت دو هفته فولیکول مو را احاطه کرده و اثر مرطوب کنندگی آن باعث بهبود وضعیت مو و کاهش ریزش مو می‌شود. تفاوت قیمت مزوتراپی و هیرفیلر نیز به دلیل وجود اسید هیالورونیک در هیر فیلر است.

مزونیدلینگ مو حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی هستند که بسته به برند و نوع هیر فیلر می‌توانند متفاوت باشند. یکی از ویتامین‌های کلیدی مورد استفاده در انواع هیرفیلر بیوتین است (که به عنوان ویتامین H شناخته می‌شود)، در درجه اول به این دلیل که به رشد سلولی کمک می‌کند. سوزن‌های ظریف مزونیدلینگ در لایه میانی (مزودرم) پوست وارد می‌شوند. از مزایای مهم مزونیدلینگ مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تحویل مستقیم مواد مغذی به لایه درم

مزونیدلینگ یک سیستم دلیوری بهبود یافته است که یک مسیر مستقیم و فیزیکی در عمق لایه درم پوست شما ایجاد می‌کند. به این ترتیب مواد موثر دقیقا در جایی که باید عمل کنند تزریق شده و نتایج موثری را ایجاد می‌کنند.

تحریک فولیکول‌های مو

فولیکول‌های مو بخشی از پوست شما هستند و تار موها به فولیکول متصل است. در هر فولیکول یک غده چربی وجود دارد که با ترشح روغن‌های طبیعی تولید شده در بدن، پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و به خوبی تغذیه می‌کند. مزونیدلینگ با تحریک فولیکول‌ها باعث تحریک فاکتورهای رشد از کراتینوسیت‌ها می‌شود که در تقویت رشد و رشد مجدد مو بسیار مهم هستند.

ایمن، کم درد و قابل اعتماد

در مقایسه با درمان تهاجمی و جراحی برای طاسی و نازک شدن مو، مزوتراپی یک راه حل پیشرفته است که تجربه‌ای ایمن و با درد پایین را تضمین می‌کند. این کار از طریق سوراخ کنترل شده در پوست انجام می‌شود. همچنین می‌تواند درمانی باشد و هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد نمی‌کند.

جمع بندی

راه‌های مختلف و بسیار متنوعی برای جوانسازی پوست و مو و رفع نقایص صورت بدون عمل جراحی وجود دارد و بوتاکس و لیفت با نخ تنها دو مورد از این راه‌ها هستند. اما این که کدام یک را برای خود انتخاب کنید کاملا بسته به هدف و کاربرد و البته شرایط پوست شما دارد. با مشورت با دکتر لیلا فرد می‌توانید جلسه ویزیت اختصاصی خود را داشته باشید و با بررسی شرایط پوستی خود،‌ بهترین برنامه تخصصی زیبایی را دریافت کرده و موثرترین راه‌ها برای داشتن چهره‌ای شاداب و جوان را انتخاب کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.