بهترین فیلم های گری کوپر بر اساس امتیاز IMDB‌ به همراه خلاصه و معرفی آنها

0

گری کوپر (زاده ۷ مه ۱۹۰۱ – درگذشته ۱۳ مه ۱۹۶۱) معروف به‌گری کوپر، هنرپیشه سرشناس آمریکایی صاحب دو جایزه اسکار در بخش رقابتی و یک جایزه اسکار افتخاری بود. وی اکثراً در فیلم‌های سبک وسترن به ایفای نقش می‌پرداخت.

مراکش
در فیلم مراکش ساخته جوزف فون اشترنبرگ ، گری کوپر نقش لژیونی را بازی کرد که در مراکش در دام عشق زنی رقاصه با بازی مارلین دیتریش می‌افتد. هم‌زمان کاراکتر امی جولی با بازی مارلین دیتریش به خاطر پول به سمت توریستی متمول می‌رود که موجب رنجش خاطر لژیون می‌شود؛ ولی در آخرین لحظات امی جولی در صحنه‌ای به یاد ماندنی به رسم زنان عرب پابرهنه به دنبال لژیون که به مأموریت اعزام شده در بیابان قدم در راهی سخت می‌گذارد.

بازی در این فیلم به‌ گری کوپر کمک کرد تا در آثار فاخری حضور یابد. او در نسخه سینمایی وداع با اسلحه نوشته دوست صمیمی اش ارنست همینگوی بازی کرد. تراژدی فیلم بسیار تأثیرگذار بود وگری به خوبی در کنار بازیگر باتجربه هلن هیز پرستاری که کاراکتر گری در جنگ جهانی اول عاشق او می‌شود و جنگ را رها می‌کند، نقش خود را ایفا می‌کند. فیلم به کارگردانی فرانک بورزیگی فیلمسازی که ۲ جایزه اسکار را در خانه خود می‌دید ساخته شد و حساسیت‌ها روی آن بسیار زیاد بود.

گری کوپر در سال ۱۹۳۳ در فیلمی ساخته هاوارد هاکس با نام امروز زندگی می‌کنیم برای اولین و آخرین بار با ستاره هالیوود جوآن کراوفورد همبازی شد. کرافورد زنی است که عاشق خلبانی با بازی کوپر می‌شود. با شعله‌ور شدن جنگ، خلبان به جنگ می‌رود و خبر کشته شدن او به زن می‌رسد. این نخستین فیلمی بود که براساس داستان‌های نویسنده نامدار ویلیام فالکنر ساخته می‌شد. حال دیگر کوپر بازیگری بود که در اقتباس‌های برجسته‌ترین رمان‌های جهان بازی می‌کرد.

ویژگی بارز گری کوپر این بود که بر خلاف سایرین در فیلم‌هایی حاضر می‌شد که در فضای باز مثلاً در کوهستان یا در بیابان یا در جنگل‌های جنوب شرق آسیا فیلمبرداری می‌شدند. در فیلم زندگی یک نیزه دار بنگالی ساخته هنری هاتاوی نقش یک نیزه دار را ایفا می‌کند که از دستورهای افسر مافوقش سرپیچی می‌کند و در این حین باید از حمله احتمالی هندی‌ها جلوگیری شود.

آقای دیدز به شهر می‌رود

فرانک کاپرا هم در سال ۱۹۳۶ از کوپر در فیلمش بهره جست. فیلم آقای دیدز به شهر می‌رود اولین فیلم از سه‌گانه‌های کاپراست که در آن کوپر مردی دهاتی است که میلیون‌ها دلار ارث می‌برد و سعی دارد علی‌رغم مخالفت اطرافیان سودجویش، پولش را به نیازمندان بدهد. با این فیلم کوپر برای اولین بار نامزد اسکار شد. کوپر نقش یک انسان ساده را عالی بازی کرد.

کوپر از اولین وسترنرهای تاریخ سینما هم هست. قبل از اینکه جان فورد بازیگر مورد علاقه‌اش جان وین را رو کند سیسیل ب دمیل، بازیگری خوش چهره و بلند بالای هالیوود، کوپر را در دل بیابان‌های مرکز آمریکا به بازی گرفت و خیلی هم خوب جواب داد. دشت نشین اولین همکاری از ۳ همکاری دمیل با کوپر است. کوپر در این فیلم برای دومین سال پیاپی بعد از آقای دیدز به شهر می‌رود با جین آرتور ستارهٔ زن خوش چهره هالیوود همبازی شد. ضمناً این اولین فیلم آنتونی کوئین بازیگر مکزیکی الاصل هالیوود بود که بعد از فیلم با دختر سیسیل ب دمیل ازدواج کرد.

هشتمین زن ریش آبی کمدی ای به سبک کمدی‌های ارنست لوبیچ بود که کوپر با بازیگر فرانسوی هالیوود کلودت کولبرت همبازی شد. اولین همکاری کوپر با کارگردان سرشناس هالیوود ویلیام وایلر فیلم اهل غرب آمریکا بود که در ژانر وسترن بود. کوپر در این فیلم در نقش «کول هاردین» به ناحق به اتهام اسب دزدی توسط قاضی شهر با بازی والتر برنان به اعدام محکوم می‌شود. قاضی به نمایشگری مشهور علاقه دارد و کول با دانستن این موضوع با نمایشگر زن دوست می‌شود و به شرط اینکه مقداری از موهای نمایشگر را برای قاضی ببرد از حکم اعدام تبرعه می‌شود.

خیلی‌ها سال ۱۹۴۱ را بهترین سال در کارنامه‌گری کوپر می‌دانند چون در ۳ فیلم به‌غایت عالی ظاهر شد. اولی فیلمی که اولین جایزه اسکارش را به او تقدیم کرد یعنی گروهبان یورک. فیلم به دو قسمت تقسیم می‌شد که منتقدان قسمت اول را که گروهبان یورک در آمریکا به نگهداری از خانواده‌اش می‌پرداخت بیشتر پسندیدند. در قسمت دوم فیلم با شعله‌ور شدن آتش جنگ یورک به جبهه می‌رود و هاوارد هاکس دلاوری‌های او را در جنگ که به گرفتن نشان لیاقت منجر می‌شود نشان می‌دهد. کوپر واقعاً یکی از بهترین کاراکترهای تاریخ سینما را خلق می‌کند.

دومین فیلم این سال او، باز هم ساخته هاوارد هاکس است ولی اینبار کمدی. یک کمدی عالی نوشتهٔ بیلی وایلدر که بیننده را از خنده روده‌برمی‌کند. عده‌ای فیلسوف مشغول تهیهٔ یک دائرهالمعارف هستند، ولی همهٔ آن‌ها انسان‌های اتوکشیده‌ای هستند که در سال‌ها پیش سیر می‌کنند. آن‌ها برای اینکه با کلمات عامیانه آشنا شوند با یک رقاصه با بازی باربارا استانویک ارتباط برقرار می‌کنند که این باعث عشقی عمیق بین برترام پاتز، یکی از پروفسورها، با بازی کوپر و رقاصه می‌شود.

سومین فیلم، آخرین و سومین قسمت از سه‌گانه‌های کاپرا است و این بار جان دو را ملاقات کن. فیلم به قدرت دو فیلم قبلیست ولی طنز تلخی دارد. روزنامه‌ای برای جلوگیری از ورشکستگی با فکر یکی از کارمندانش با بازی باربارا استانویک تصمیم می‌گیرد فردی خیالی با نام جان دو را خلق کند که قرار است در شب کریسمس خود را از بالای ساختمان شهرداری به پایین پرت کند. طنز تلخی که کاپرا در این فیلم به کار بست از بهترین‌های این ژانر بود. کوپر از نیمه‌های فیلم می‌آید و جدا ما را با بازی خوب و متفاوتش غافلگیر می‌کند.

زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند؟

غرور یانکی‌ها در سال ۱۹۴۲گری کوپر را برای سومین بار نامزد اسکار می‌کند. به راستی سام وود فیلمساز کهنه‌کار هالیوود توانایی‌های کوپر را می‌دانست و از او یک قهرمان واقعی ساخت. فیلم در مورد بیسبالیست‌ها بود.

در سال ۱۹۴۳ برای دومین بارگری کوپر در فیلم‌هایی که اقتباسی از رمان‌های ارنست همینگوی بود حضور پیدا کرد. این بار در شاهکار ارنست همینگوی در مورد جنگ‌های داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۷ به نام زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟. کارگردان فیلم سام وود بود که داستان منفجر کردن یک پل را توسط مخالفان دیکتاتور اسپانیا فرانسیسکو فرانکو با مایه‌های عاشقانه به تصویر می‌کشید. یکی از بهترین و عاشقانه‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما در این فیلم است. آنجایی که اینگرید برگمن مجبور است از گری کوپر علی‌رغم میل باطنی جدا شود و این دو به بهترین شکل اینکار را می‌کنند.

بعد از این فیلم کوپر در فیلم‌های زیادی بازی کرد اما این فیلم‌ها معروف نشدند. حتی سرگذشت دکتر واسل ساخته سیسیل ب دومیل محصول ۱۹۴۴ هم نتوانست آنقدرها بزرگ شود. دمیل وصف فداکاری‌های دکتر واسل را از یک نطق رادیویی به زبان فرانکلین روزولت شنیده بود و به فکر این اقتباس سینمایی افتاده بود.

کوپر در سال‌های بعد در فیلم‌های ماجرای مرموز و پرالتهاب ساخته فریتس لانگ، فتح نشده ساخته سیسیل ب دمیل، سام خوب ساخته لئو مک‌کری، سرچشمه ساخته کینگ ویدور، برگ روشن ساخته مایکل کورتیز (۱۹۴۲) و اکنون در نیروی دریایی هستی ساختههنری هاتاوی ظاهر شد.

فتح نشده فیلمی حماسی دربارهٔ سرخ‌پوستان و شکل‌گیری آمریکا است و همانند سایر آثار دومیل با هزینه‌های گزاف (۵ میلیون دلار) ساخته شد و علی‌رغم این بودجه و حضور ستاره‌هایی همچون‌گری کوپر و پائولت گدارد در گیشه شکست خورد. این آخرین همکاری کوپر با دومیل بود.

سرچشمه یکی از آثار خوب‌گری کوپر است که توسط کینگ ویدور ساخته شد و کوپر در این فیلم در نقش یک آرشیتکت بود.

اما تولد دوباره‌گری کوپر در سال ۱۹۵۲ و با بازی در شاهکار فرد زینه‌مان به نام نیمروز بود. کوپر با این فیلم دوباره همه توجهات را به سوی خود خلق کرد و دومین اسکار را برای خود به ارمغان آورد. به راستی بازی او در این فیلم از درخشانترین بازی‌های تاریخ سینماست مخصوصاً در سکانسی که تک و تنها در خیابان‌ها راه می‌رود تا به پیکار با تبهکاران بپردازد. او نقش کلانتری را بازی می‌کند که در آخرین روز کاریش در حالی که می‌تواند شانه خالی کند و با نوعروسش با بازی گریس کلی به ماه عسل برود و شهر را ترک کند تا تبهکاران آن را برهم بزنند، در شهر می‌ماند و تک و تنها با تبهکاران روبه رو می‌شود.

او در وزش وحشی محصول سال ۱۹۵۳ ساخته هوگو فرگونزه برای سومین بار با باربارا استانویک و برای دومین بار با آنتونی کوئین همبازی می‌شود. این فیلم چندان موفق نمی‌شود.

وراکروز

سال ۱۹۵۴ کوپر در فیلم وراکروز ساخته کارگردان خشن سینما رابرت آلدریچ در کنار برت لنکستر حضور می‌یابد که فیلمی تقریباً ضعیف راجع به سرخ‌پوستان مکزیک است. در هنگامه جنگ‌های مکزیکی‌ها کوپر و لنکستر در فکر به دست آوردن طلا هستند.

آخرین و هفتمین همکاری‌گری کوپر با هنری هاتاوی فیلم باغ شیطان است که در آن سوزان هیوارد و ریچارد ویدمارک هم بازی می‌کنند. فیلم داستان زنی است که برای نجات شوهرش چند مرد را اجیر می‌کند تا برای نجات شوهرش راه زیادی را بپیمایند. مونولوگ استثنایی‌گری کوپر در انتهای فیلم به یاد ماندنیست:

«اگر زمین از طلا ساخته می‌شد انسان به خاطر یک مشت از آن حاضر بود خودکشی کند»
کوپر در سال ۱۹۵۶ در فیلمی خوب به کارگردانی ویلیام وایلر ظاهر شد. فیلم ترغیب دوستانه نام داشت که وایلر برای این فیلم توانست جایزه نخل طلای جشنواره کن را در سال ۱۹۵۷ نصیب خود کند. او در کنار دوروتی مک گوایر بازی کرد که مگ گوایر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام را ازآن خود کرد.

بالاخره بیلی وایلدر از گری کوپر در فیلم‌های کمدی اش استفاده کرد. عشق در بعد از ظهر کمدی عاشقانه‌ای بود که وایلدر آن را با حضور دو نسل متفاوت بازیگری‌گری کوپر و آدری هپبورن ساخت. فیلم ماجرای مردی زنباره‌است. بر اثر کنجکاوی‌های دخترکی که پدرش عکاسی است که از معاشقهٔ کوپر با زنان عکس گرفته با بازی آدری هپبورن رابطه‌ای عاشقانه بین این دو شکل می‌گیرد. این کمدی به اندازه کمدی‌های شاهکار وایلدر مانند آپارتمان مورد استقبال قرار نگرفت.

در سال ۱۹۵۸ کوپر در فیلم مردی از غرب ساخته استاد ساخت وسترن‌های فلسفی یعنی آنتونی مان در کنار جولی لاندن و لی جی. کاب ظاهر می‌شود. در همین سال در فیلم درخت اعدام، دلمر دیوس بازی می‌کند. در این فیلم نقش دکتری را بازی می‌کند که پیشینهٔ درخشانی ندارد. دکتر با رفتن در شهری کوچک به زنی نابینا با بازی ماریا شل کمک می‌کند و سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد. وقتی مردی قصد آزار زن نابینا را دارد دکتر او را می‌کشد و به خاطر همین به اعدام محکوم می‌شود ولی اینبار دخترک نابینا جان او را نجات می‌دهد.

فیلم بعدی‌گری کوپر، آنها به کوردوبا می‌آیند وسترنی ساخته رابرت راسن است که در آن با ریتا هیورث همبازی می‌شود؛ و در نهایت وداع‌گری کوپر با سینما تریلر تیغ برهنه ساخته مایکل آندرسون است که در آن با دبورا کری بازیگر بریتانیایی سینما همبازی می‌شود.

او در سن ۶۰ سالگی به دلیل ابتلاء به بیماری ذات‌الریه در لس آنجلس، کالیفرنیا درگذشت.

گری کوپر


– فیلم I Am Not Your Negro

2016 | زمان 93 دقیقه | مستند

7.9

10

95 / 100

کارگردان: Raoul Peck | ستارگان: Samuel L. Jackson,James Baldwin,Harry Belafonte

“من کاکاسیاه تو نیستم” بر اساس نسخه خطی ناتمام کتاب (این خانه را به یاد داشته باشید) جیمز بالدوین ساخته شده است. راوی این فیلم مستند ساموئل ال. جکسون است. فیلم در مورد تاریخ نژادپرستی در آمریکا است. داستان فیلم شکل گرفته از خاطرات جیمز بالدوین از رهبران حقوق شهروندی، مالکوم ایکس، مارتین لوتر کینگ جونیور و مدگار اورس می‌باشد.

– فیلم Mr. Deeds Goes to Town

1936 | زمان 115 دقیقه | کمدی, درام, رمانتیک

7.9

8

– / 100

کارگردان: Frank Capra | ستارگان: گری کوپر ,Jean Arthur,George Bancroft

«آقای دیدز» (کوپر)، مرد ساده‌ای اهل شهری کوچک، میلیون‌ها دلار به ارث می‌برد و تصمیم می‌گیرد پولش را به نیازمندان ببخشد. وقتی به نیویورک می‌رود، عده‌ای انگل گردش را می‌گیرند، و زنی روزنامه‌نگار (آرتور) دربارهٔ او گزارش‌هایی مسخره چاپ می‌کند…

– فیلم High Noon

1952 | زمان 85 دقیقه | هیجانی, وسترن

7.9

8.3

89 / 100

کارگردان: Fred Zinnemann | ستارگان: گری کوپر ,Thomas Mitchell,Lloyd Bridges

پس از مراسم ازدواج ویل کین کلانتر شهر هادلی ویل، هنگامی که به قصد ایجاد زندگی جدیدی همراه زن زیبایش خیال ترک شهر را در سر دارد، خبردار می‌شود که فرانک میلر تبهکاری که چند سال پیش به زندان فرستاده با قطار نیمروز و به قصد انتقام از او به آن شهر خواهد آمد. دوستانش می‌کوشند تا وی را ترغیب به ترک شهر نمایند، اما او فرار را چاره کار نمی‌داند و تصمیم می‌گیرد تا با آن فرد و هم دستانش مواجه شود و…

– فیلم Ball of Fire

1941 | زمان 111 دقیقه | کمدی, رمانتیک

7.8

8

78 / 100

کارگردان: Howard Hawks | ستارگان: گری کوپر ,Barbara Stanwyck,Oskar Homolka

شهادت “شوگرپس اوشی” خواننده زیبا ممکن است دوست پسرش “جو لیلاک” را که متهم به قتل است برای همیشه به زندان بفرستند. “برترام پاتس” پروفسوری ساده لوح حین تحقیق برای یک مقاله با او آشنا شده و عشقی پرحرارت دنیای آن‌ها را هم گره می‌زند…

– فیلم Sergeant York

1941 | زمان 134 دقیقه | بیوگرافی, درام, تاریخی

7.7

7.5

– / 100

کارگردان: Howard Hawks | ستارگان: گری کوپر ,Walter Brennan,Joan Leslie

با شرکت امریکا در جنگ جهانی اول، ابتدا «آلوین یورک» (کوپر) با اعتقاد به «حرام» بودن جنگ، به صف مخالفان آن می‌پیوندد، اما پس از مدتی باور‌هایش را عوض می‌کند، به جبه هٔ اروپا می‌رود و در نبردی، به تنهایی 20 سرباز آلمانی را می‌کشد و 132 اسیر می‌گیرد.

– فیلم The Pride of the Yankees

1942 | زمان 128 دقیقه | بیوگرافی, درام, رمانتیک, ورزشی

7.7

– / 100

کارگردان: Sam Wood | ستارگان: گری کوپر ,Teresa Wright,Babe Ruth

داستان زندگی و حرفه لو لو گریگ بازیکن بیس بال معروف را نمایش می‌دهد و. .

– فیلم Meet John Doe

1941 | زمان 122 دقیقه | کمدی, درام, رمانتیک

7.6

8

– / 100

کارگردان: Frank Capra | ستارگان: گری کوپر ,Barbara Stanwyck,Edward Arnold

مردی که احیتاج به پول دارد می‌پذیرد خود را به جای شخصی که وجود خارجی ندارد جا بزند، کسی که برای نشان دادن اعتراض خود دست به خودکشی‌زده است…

– فیلم Beau Geste

1939 | زمان 112 دقیقه | اکشن, ماجراجویی, درام

7.6

1

69 / 100

کارگردان: William A. Wellman | ستارگان: گری کوپر ,Ray Milland,Robert Preston

سه پسر خانوادهٔ «ژست» تحت قیمومیت زن مهربانی به نام «پاتریشا براندون» (تاچر) هستند که از آنان مراقبت می‌کند. «براندون» به خاطر بدهی‌هایش مجبور می‌شود الماس گران‌ب‌های «آب آبی» را بفروشد. اما یکی از برادران، «بوژست» (کوپر) متوجه می‌شود که «براندون» الماس را با الماس بدلی عوض می‌کند. سال‌ها بعد «بوژست» برای جلوگیری از رسوایی «براندون» الماس قلابی را می‌دزدد و به لژیون خارجی ملحق می‌شود. سپس از برادر‌هایش نیز می‌خواهد تا به او بپیوندند.

گری کوپر

– فیلم Design for Living

1933 | زمان 91 دقیقه | کمدی, رمانتیک

7.5

8

– / 100

کارگردان: Ernst Lubitsch | ستارگان: Fredric March,گری کوپر ,Miriam Hopkins

فیلم داستان زنی است که دو مرد را دوست دارد و نمی‌تواند یکی آن‌ها را انتخاب کند و تصمیم می‌گیرد که با هر دو آن‌ها همزمان زندگی کند…

– فیلم Wings

1927 | زمان 144 دقیقه | درام, رمانتیک, جنگی

7.5

8.5

– / 100

کارگردان: William A. Wellman | ستارگان: Clara Bow,Charles ‘Buddy’ Rogers,Richard Arlen

دو مرد جوان، یکی ثروتمند و یکی از طبقه متوسط که عاشق زنی مشترک هستند تبدیل به خلبانان هواپیمای جنگی در جنگ جهانی اول می‌شوند…

– فیلم The Westerner

1940 | زمان 100 دقیقه | درام, رمانتیک, وسترن

7.4

8

78 / 100

کارگردان: William Wyler | ستارگان: گری کوپر ,Walter Brennan,Doris Davenport

«کول هاردین» (کوپر) به ناحق به اتهام اسب دزدی دستگیر می‌شود. «روی بین» (برنان) قاضی شهر که به سخت‌گیری و خشونت شهرت دارد، در دادگاهی «ضربتی» او را به مرگ محکوم می‌کند. اما «کول» از علاقهٔ قاضی به نمایش‌گری مشهور به نام «لیلی لنگتری» (باند) استفاده می‌کند و می‌گریزد.

– فیلم Friendly Persuasion

1956 | زمان 137 دقیقه | درام, جنگی, وسترن

7.3

8

– / 100

کارگردان: William Wyler | ستارگان: گری کوپر ,Dorothy McGuire,Anthony Perkins

سال ۱۸۶۲. آرامش خانواده “جس بردول” (کوپر) که از پیروان فرقه مذهبی کویکر است، با گسترش آتش جنگ‌های داخلی به ایندیاای جنوبی، در هم میریزد. یک افسر شمالی از مردان جوان می‌خواهد که به ارتش بپیوندند، سلاح بردارند، و با جنوبی‌ها بجنگند. حالا، “جاش بردول” جوان (پرکینز) هرچند که به جنگیدن اعتمادی ندارد، اما به شجاعت خودش شک می‌کند. خبر می‌رسد که مهاجمان “مورگان” در راه هستند، و “جاش” تصمیم می‌گیرد به گارد محلی بپیوندد …

– فیلم Love in the Afternoon

1957 | زمان 130 دقیقه | کمدی, جنایی, درام

7.2

8

– / 100

کارگردان: Billy Wilder | ستارگان: گری کوپر ,Audrey Hepburn,Maurice Chevalier

“آرین” (هپبرن) دختر جوانی است که با پدر کارآگاهش (شوالیه) زندگی می‌کند و درباره پرونده‌های او بسیار کنجکاو است. کنجکاوی درباره پرونده مرد ثروتمند و زن‌باره‌ای به‌نام “فرانک فلاناگان” (کوثر) باعث درگیری عاطفی “آرین” با این مرد می‌شود…

– فیلم Bluebeard’s Eighth Wife

1938 | زمان 85 دقیقه | کمدی, رمانتیک

7.2

7

– / 100

کارگردان: Ernst Lubitsch | ستارگان: Claudette Colbert,گری کوپر ,Edward Everett Horton

میلیونر امریکایی، «مایکل براندن» (کوپر) آن قدر شیفتهٔ زندگی زناشویی است که تا به حال هفت ازدواج را پشت سر گذاشته است. «براندن» در سفری به ریویرا با دختری فرانسوی به نام «نیکول» (کلبر) آشنا می‌شود که به خواستگاری او جواب رد می‌دهد. اما واکنش «نیکول»، «مایکل» را به هشتمین ازدواج خود بیش‌تر راغب می‌کند.

گری کوپر

– فیلم The Lives of a Bengal Lancer

1935 | زمان 109 دقیقه | ماجراجویی, درام

7.1

1

– / 100

کارگردان: Henry Hathaway | ستارگان: گری کوپر ,Franchot Tone,Richard Cromwell

«ستوان مگره گور» (کوپر)، عضو نیزه‌داران سواره نظام بنگالی چهل و یکم، جنگجوی با تجربه‌ای است و افسر مافوقش، «سرهنگ استون» (استندینگ) نظامی تمام عیاری در آستانهٔ بازنشستگی. «سرهنگ استون» می‌خواهد مانع از شورش طرح‌ریزی شدهٔ هندی‌ها شود و برای این منظور نیرو‌های انگلیسی باید مانع از به سرقت رفتن مهمات جنگی توسط امیری محلی شوند.

– فیلم Vera Cruz

1954 | زمان 94 دقیقه | ماجراجویی, وسترن

7.1

10

– / 100

کارگردان: Robert Aldrich | ستارگان: گری کوپر ,Burt Lancaster,Denise Darcel

انقلاب مکزیک، سال ۱۸۶۶. “بنجامین ترین” (کوپر)، سرگرد سابق ارتش جنوب، و “جو ارین” (لنکستر)، یک یاغی همیشه خندان، از آمریکا به مکزیک ‌می‌روند تا برای هر کسی که بیشتر پول بدهد، بجنگند وسترنی هیجان‌انگیز و چند لایه‌ای که نمونه‌ای برای فیلمنامه‌نویسی کلاسیک در تاریخ سینما نیز به شمار می‌آید. وجه جذاب روایتی اثر در کنار بازی زوج کوپر و لنکستر برجسته‌تر می‌نماید. فیلم را کمپانی فیلمسازی خود لنکستر با بودجه ۷/۱ میلیون دلاری تهیه می‌کند و در نخستین نمایش جهانی بیش از ۱۱ میلیون دلار فروش می‌کند. آلدریچ، استاد خشونت در سینمای آن دوره، اینجا به اندازه کافی قابلیت‌های خود را نشان می‌دهد

– فیلم Desire

1936 | زمان 89 دقیقه | کمدی, رمانتیک, جنایی

7.1

1

86 / 100

کارگردان: Frank Borzage | ستارگان: Marlene Dietrich,گری کوپر ,John Halliday

“مدلین” چند مروارید را در پاریس سرقت کرده و از یک مهندس آمریکایی به نام “تام” که برای تعطیلات به اسپانیا می‌رود استفاده می‌کند تا آن‌ها را از فرانسه خارج کند. اما پس گرفتن مروارید‌ها از “تام” به نظر کار آسانی نمی‌آید و…

– فیلم The Hanging Tree

1959 | زمان 107 دقیقه | وسترن

7.1

– / 100

کارگردان: Delmer Daves | ستارگان: گری کوپر ,Maria Schell,Karl Malden

دکتری که زندگی تبهکاری را از دستان مردی که تلاش می‌کرد او را دار بزند نجات می‌دهد. اما وقتی متوجه می‌شود او می‌تواند رازش را فاش کند، تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را کنترل کند…

– فیلم Morocco

1930 | زمان 92 دقیقه | درام, رمانتیک

7.1

8

– / 100

کارگردان: Josef von Sternberg | ستارگان: گری کوپر ,Marlene Dietrich,Adolphe Menjou

یک خواننده کافه و سرباز لژیون عاشق یکدیگر می‌شوند. اما با پیدا شدن مردی ثروتمند که او را برای خود می‌خواهد رابطه آن دو وارد مرحله پیچیده‌ای می‌شود…

– فیلم The Fountainhead

1949 | زمان 114 دقیقه | درام, رمانتیک

7.1

1

– / 100

کارگردان: King Vidor | ستارگان: گری کوپر ,Patricia Neal,Raymond Massey

«هوارد رورک» (کوپر) آرشیتکت آرمان‌گرایی است که حاضر نیست در بساز و بفروشی‌های شرکت‌های بزرگ ساختمانی سهیم شود.

– فیلم Man of the West

1958 | زمان 100 دقیقه | درام, رمانتیک, وسترن

7.1

8

– / 100

کارگردان: Anthony Mann | ستارگان: گری کوپر ,Julie London,Lee J. Cobb

یک فرد پس از سرقت قطار با دو مسافر دیگر گیر می‌افتد و مجبور می‌شود دوباره به گروه قدیمی غیرقانونی خود بپیوندد.

– فیلم City Streets

1931 | زمان 83 دقیقه | جنایی, درام, فیلم نوآر-کلاسیک

7.1

1

– / 100

کارگردان: Rouben Mamoulian | ستارگان: گری کوپر ,Sylvia Sidney,Paul Lukas

“نان” دختر یک قاچاقچی، عاشق “کید” می‌شود. بر خلاف تشویق‌های “نان”، او هیچگونه علاقه‌ای برای تلاش و مهیا کردن زندگی که او به آن عادت کرده ندارد. اما وقتی پدرش او را درگیر قتل کرده و به زندان می‌فرستد همه چیز تغییر می‌کند…

– فیلم If I Had a Million

1932 | زمان 88 دقیقه | کمدی, درام

7

– / 100

کارگردان: James Cruze | ستارگان: گری کوپر ,Charles Laughton,George Raft

“جان گلیدن” ثروتمند که در حال مرگ است، با توجه به نارضایتی از اقوام و همکاران خود، تصمیم می‌گیرد در عوض دادن پول‌هایش به آن‌ها، میلیون‌ها دلار را صرف غریبه‌هایی در سطح شهر کند. او چند نفر را به طور اتفاقی انتخاب می‌کند و…

– فیلم The Winning of Barbara Worth

1926 | زمان 89 دقیقه | درام, رمانتیک, وسترن

7

– / 100

کارگردان: Henry King | ستارگان: Ronald Colman,Vilma Bánky,گری کوپر

مهندس جوان که در حال احداث سیستم آبرسانی در نواحی بیابانی جنوب غربی آمریکا می‌باشد عاشق ختر چوپان می‌شود و باید با یک گاوچران محلی نیز رقابت کند…

– فیلم Peter Ibbetson

1935 | زمان 85 دقیقه | درام, فانتزی, رمانتیک

7

– / 100

کارگردان: Henry Hathaway | ستارگان: گری کوپر ,Ann Harding,John Halliday

یک معمار دوره ویکتوریایی، به سفارش یک دوک، طراحی را برای اصطبل‌های او، ارائه می‌دهد و در این حین عاشق همسر دوک می‌شود…

– فیلم Unconquered

1947 | زمان 146 دقیقه | ماجراجویی, درام, تاریخی, رمانتیک, وسترن

7

– / 100

کارگردان: Cecil B. DeMille | ستارگان: گری کوپر ,Paulette Goddard,Howard Da Silva

در سال 1763، جنایتکاری به نام “ابی میلز” محکوم به بردگی در آمریکا می‌شود. در ویرجینیا، “کاپیتان هولدن” او را می‌خرد تا آزادش کند اما تبهکاری به نام “گرت” نقشه او را بر هم‌زده و “ابی” را مجبور می‌کند به مهمانخانه “دیو بون” برود. “گرت” به قیام سرخپوستان دامن می‌زند تا انحصار تجارت خز را بدست آورد…

– فیلم For Whom the Bell Tolls

1943 | زمان 170 دقیقه | ماجراجویی, درام, تاریخی

6.9

6

68 / 100

کارگردان: Sam Wood | ستارگان: گری کوپر ,Ingrid Bergman,Akim Tamiroff

در دوران جنگ‌های داخلی اسپانیا یک متحد آمریکایی که به جمهوری خواهان کمک می‌کند، در ماموریتی برای منفجر کردن یک پل مهم وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شود و…

– فیلم The Court-Martial of Billy Mitchell

1955 | زمان 100 دقیقه | بیوگرافی, درام, جنگی

6.9

– / 100

کارگردان: Otto Preminger | ستارگان: گری کوپر ,Charles Bickford,Ralph Bellamy

داستان یک ژنرال آمریکایی و دادگاه نظامی او به جرم شکایت علیه غلفت مافوق خود و به خطر انداختن جان نیرو‌های هوایی…

– فیلم The Plainsman

1936 | زمان 113 دقیقه | وسترن

6.9

– / 100

کارگردان: Cecil B. DeMille | ستارگان: گری کوپر ,Jean Arthur,James Ellison

“وایلد بیل هیکاک” تلاش می‌کند از قیام هندی‌ها که بوسیله یک فروشنده اسلحه سفید پوست آغاز شده جلوگیری کند…

– فیلم Ten North Frederick

1958 | زمان 102 دقیقه | درام, رمانتیک

6.8

– / 100

کارگردان: Philip Dunne | ستارگان: گری کوپر ,Diane Varsi,Suzy Parker

“آن چپین” در مراسم تدفین پدرش، نگاهی به پنج سال آخر زندگی‌اش می‌اندازد و…

– فیلم The Wreck of the Mary Deare

1959 | زمان 105 دقیقه | ماجراجویی, جنایی, درام

6.8

1

– / 100

کارگردان: Michael Anderson | ستارگان: گری کوپر ,Charlton Heston,Michael Redgrave

در کانال انگلیس، “جان سندس” کاپیتان یک کشتی نجات کوچک، بارکش “مری دیر” را در حالیکه دچار حادثه شده پیدا می‌کند. با اینکه به نظر می‌رسد آتش کوچکی بر روی کشتی شعله ور است، همه خدمه آنرا ترک کرده‌اند و…

– فیلم Garden of Evil

1954 | زمان 100 دقیقه | اکشن, ماجراجویی, درام

6.7

1

– / 100

کارگردان: Henry Hathaway | ستارگان: گری کوپر ,Hugh Marlowe,Richard Widmark

زنی زیبا سه ماجراجوی آمریکایی را استخدام می‌کند تا همسرش را که در یکی از غار‌های منطقه سرخپوستان گرفتار شده نجات دهند…

– فیلم The Story of Dr. Wassell

1944 | زمان 140 دقیقه | اکشن, ماجراجویی, درام, رمانتیک, جنگی

6.7

– / 100

کارگردان: Cecil B. DeMille | ستارگان: گری کوپر ,Laraine Day,Signe Hasso

در حالیکه ژاپنی‌ها پیشروی خود در جنگ جهانی دوم را ادامه می‌دهند، “دکتر واسل” با کمک خدمه کشتی “ماربلهد” تلاش می‌کند از جاوه بگریزد. فیلم بر اساس داستان واقعی او و نجات چندین ملوان زخمی ساخته شده است…

– فیلم Cloak and Dagger

1946 | زمان 106 دقیقه | ماجراجویی, فیلم نوآر-کلاسیک, رمانتیک

6.6

10

– / 100

کارگردان: Fritz Lang | ستارگان: گری کوپر ,Lilli Palmer,Robert Alda

در دوران جنگ جهانی دوم، سرویس مخفی متفقین به اطلاعاتی دست می‌یابد که نشان می‌دهد آلمان‌ها بر روی انرژی هسته‌ای تحقیق کرده تا به ساخت بمب اتمی دست پیدا کنند. دانشمندی به نام “آلوا جسپر” توسط دفتر سرویس‌های استراتژیک فراخوانده می‌شود تا همکار قدیمی‌اش “دکتر کاترین لودور” را به آمریکا ببرد. اما ماموریت او شکست خورده و…

– فیلم Children of Divorce

1927 | زمان 70 دقیقه | درام, رمانتیک

6.6

– / 100

کارگردان: Frank Lloyd | ستارگان: Clara Bow,Esther Ralston,گری کوپر

یک مرد جوان در تلاش است تا عشق کودکی‌اش را به ازدواج با خودش ترغیب کند، او واقعاً به زنی دیگر علاقه‌مند است اما از ترس اینکه همانند والدینش کارشان به طلاق بکشد از ازدواج با او خودداری کرده است…

– فیلم Springfield Rifle

1952 | زمان 93 دقیقه | هیجانی, جنگی, وسترن

6.6

– / 100

کارگردان: André De Toth | ستارگان: گری کوپر ,Phyllis Thaxter,David Brian

“سرگرد لکس کنری” تبدیل به اولین مامور ضدجاسوسی شمال شده و تلاش می‌کند کسانی را که پشت پرده سرقت اسب‌های متحدان در دوران جنگ داخلی هستند را آشکار کند…

– فیلم North West Mounted Police

1940 | زمان 126 دقیقه | وسترن

6.5

– / 100

کارگردان: Cecil B. DeMille | ستارگان: گری کوپر ,Madeleine Carroll,Paulette Goddard

“داستی ریورز” رنجر تگزاس در دهه 1880 در جستجوی “ژاک کوربیو” که متهم به قتل است به کانادا سفر می‌کند. او در میان بومیانی که قصد جدایی از کشور را دارند سرگردان می‌شود و…

– فیلم A Farewell to Arms

1932 | زمان 80 دقیقه | درام, رمانتیک, جنگی

6.5

– / 100

کارگردان: Frank Borzage | ستارگان: Helen Hayes,گری کوپر ,Adolphe Menjou

شرح فیلم، داستان عشق بین راننده آمبولانس ستوان “هنری” و پرستار “کاترین برکلی” در دوران جنگ جهانی اول است. شرایط در ایتالیا فراهم شده و این دو عاشق یکدیگر می‌شوند…

– فیلم The Real Glory

1939 | زمان 96 دقیقه | اکشن, تاریخی, رمانتیک, جنگی

6.5

– / 100

کارگردان: Henry Hathaway | ستارگان: گری کوپر ,David Niven,Andrea Leeds

یکی از افسران آمریکایی تلاش می‌کند مردم یک قبیله فیلیپینی را آموزش دهد تا از خود در مقابل تندرو‌ها محافظت کنند…

– فیلم Along Came Jones

1945 | زمان 90 دقیقه | کمدی, رمانتیک, وسترن

6.5

– / 100

کارگردان: Stuart Heisler | ستارگان: گری کوپر ,Loretta Young,William Demarest

“ملودی جونز” وارد شهری جدید شده و توسط ساکنان آن به جای “مونته جرد” هفتیرکشی بدنام اشتباه گرفته می‌شود. “جرد” واقعی که زخمی شده است در مزرعه عشق دوران کودکی‌اش “چری” مخفی شده است. آن دو با هم روبرو می‌شوند و…

– فیلم Distant Drums

1951 | زمان 101 دقیقه | اکشن, وسترن

6.5

1

– / 100

کارگردان: Raoul Walsh | ستارگان: گری کوپر ,Mari Aldon,Richard Webb

پس از نابودی یک دژ، سربازان آمریکایی و همرزمانشان مجبور هستند با سرخپوستان متخاصم روبرو شده تا به منطقه‌ای امن برسند…

– فیلم Now and Forever

1934 | زمان 81 دقیقه | درام, موسیقی, رمانتیک

6.5

– / 100

کارگردان: Henry Hathaway | ستارگان: گری کوپر ,Carole Lombard,Shirley Temple

جری دی یک کلاهبردار حرفه‌ای است که همسر وفادارش را در فعالیت‌های پلید خود همراهی می‌کند. اما وقتی متوجه می‌شود که از همسر قبلی خود یک دختر کوچک دارد، زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند…

– فیلم They Came to Cordura

1959 | زمان 123 دقیقه | ماجراجویی, درام, تاریخی, جنگی, وسترن

6.4

– / 100

کارگردان: Robert Rossen | ستارگان: گری کوپر ,Rita Hayworth,Van Heflin

سرگرد “تام تورن” چهار مرد را برای دریافت مدال افتخار معرفی می‌کند. او دستور پیدا می‌کند با آن‌ها به کوردورا بازگردد. در این مسیر او فرصت آنرا بدست می‌آورد که اثبات کند یک ترسو نیست…

– فیلم Blowing Wild

1953 | زمان 90 دقیقه | اکشن, ماجراجویی, درام

6.4

1

– / 100

کارگردان: Hugo Fregonese | ستارگان: گری کوپر ,Barbara Stanwyck,Ruth Roman

“جف داوسون” و شریکش “داچ پترسون” همه پس انداز خود را بر روی قرارداری برای کشف نفت سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما وقتی راهزنان دکل چاه نفت را به دینامیت منفجر کرده و آن‌ها را بی‌پول ر‌ها می‌کنند، رویای آن‌ها نابود می‌شود. در این وضعیت آن‌ها می‌پذیرند محموله نیتروگیلیسرین را در ازای هشتاد هزار دلار منتقل کنند اما…

– فیلم Devil and the Deep

1932 | زمان 78 دقیقه | درام

6.3

– / 100

کارگردان: Marion Gering | ستارگان: Tallulah Bankhead,گری کوپر ,Charles Laughton

یک فرمانده دیوانه زیردریایی بریتانیایی (چارلز لاتون) برای کشتن همسرش (تالوله بنک هد) و معشوق همسرش اقدام می‌کند …

– فیلم Casanova Brown

1944 | زمان 94 دقیقه | کمدی

6.2

– / 100

کارگردان: Sam Wood | ستارگان: گری کوپر ,Teresa Wright,Frank Morgan

“کس براون” پس از تمام شدن زندگی مشترکش با “ایزابل” در آستانه ازدواج برای بار دوم قرار دارد. اما وقتی متوجه می‌شود “ایزابل” نوزادش را در اختیار دارد، او را میرباید و…

– فیلم Goodbye گری کوپر

2009 | زمان 75 دقیقه | درام

6

– / 100

کارگردان: Nassim Amaouche | ستارگان: Jean-Pierre Bacri,Dominique Reymond,Yasmine Belmadi

فرانسیس یک مبارز سابق است که منتظر بازگشت پسرش، سمیر، است که با برادرش خوزه زندگی می‌کند…

– فیلم Fighting Caravans

1931 | زمان 92 دقیقه | رمانتیک, وسترن

5.7

1

– / 100

کارگردان: Otto Brower | ستارگان: گری کوپر ,Lili Damita,Ernest Torrence

یک پیشاهنگ جوان به عبور یک ترن باری از جاده‌های خطرناک کمک کرده، با سرخپوستان و تاجران شرور مبارزه کرده و…

– فیلم The Stolen Jools

1931 | زمان 20 دقیقه | کمدی, کوتاه

5.7

– / 100

کارگردان: William C. McGann | ستارگان: Wallace Beery,Buster Keaton,Jack Hill

پسران و یک کارآگاه پلیس لس آنجلس در مورد سرقت جواهرات بازیگر زن تحقیق می‌کنند. .


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.