بهترین کتاب های ژول ورن به همراه خلاصه و تحلیل و بررسی آنها

0

ژول ورن، زاده ی 8 فوریه ی 1828 و درگذشته ی 24 مارس 1905، نویسنده، شاعر و نمایش نامه نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب های ماجرایی اش بود که دنیای داستان های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.ژول ورن در خانواده ای مرفه در منطقهٔ بندری شهر نانت فرانسه متولد شد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشتهٔ حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه نویسی و رمان نویسی او را بر آن داشت که کم کم به سوی ادبیات کشیده شود.

ژول ورن اگر چه در ابتدا در این کار موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه قرار گرفته بود، اما پس از آن به سرعت پیشرفت کرد.همکاری ورن با انتشارات پیر-ژول اتزل منجر به خلق مجموعهٔ سفرهای شگفت انگیز شد که مجموعه داستان هایی ماجراجویانه و محبوب بودند و مهم ترین آن ها عبارت بودند از سفر به مرکز زمین (۱۸۶۴)، بیست هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۷۰)، و دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۳)

ژول ورن در مقام دومین نویسنده ای است که کتاب هایشان از سال ۱۹۷۹ تاکنون، بیشترین ترجمه را به زبان های گوناگون جهان داشته اند. پیش و پس از او به ترتیب آگاتا کریستی و شکسپیر جا دارند.ژول ورن که هفتاد و هفت سال زندگی کرد، نزدیک به هشتاد داستان بلند و کوتاه و رسالهٔ پژوهشی و مقاله نوشته است. شهرت او با سه داستان بلند مشهورش پنج هفته در بالن و رهنوردی به میان زمین و از ماه به زمین آغاز شد. در عصری که نویسندگان خوش قریحه و چیره دستی چون بالزاک، دیکنز، الکساندر دوما، تولستوی، داستایوفسکی، تورگنیف، فلوبر، استاندال، جورج الیوت و امیل زولا و ده ها نویسنده نامدار دیگر زندگی می کردند، ژول ورن موفق شد جایگاه خود را به عنوان نویسنده و گردآوری ورزیده در میان این مشاهیر تثبیت کند. وی با پیش بینی های ارزنده و روشن بینانهٔ خود، چراغ راهنمای نوآوران و دانشمندان در نیم و حتی یک سده پس از آن گردید. امروزه کشتی هسته ای ناتیلوس به افتخار کشتی افسانه ای به همین نام در اثر نامدار او بیست هزار فرسنگ زیر دریا نامگذاری گردیده است.

کتاب سفر به آفریقا
The adventures of three Englishmen and three Russians in South Africa

کتاب دکتر آنته گیرت
Dr. Anthe Guirt
دنباله کتاب نامه مرموز

انتشارات: دبیر

کتاب کنت ماتیاس ساندورف
Mathias Sandorf

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب کنت ماتیاس ساندورف اثر ژول ورن
کتاب کنت ماتیاس ساندورف، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1885 منتشر شد. در شهر تریسته و در سال 1867، دو خلافکار خرده پا با نام های سارکانی و زیرون، کبوتری نامه بر را می گیرند. آن ها پیامی رمزنگاری شده را چسبیده به پای کبوتر پیدا می کنند و از نقشه ای برای آزاد کردن مجارستان از زیر سلطه ی امپراطوری هابسبورگ و اتریش اطلاع می یابند. سارکانی و زیرون با بانکداری فاسد دیدار می کنند و نقشه می کشند تا عاملین این توطئه را در ازای دریافت پاداشی قابل توجه، به نیروهای امنیتی تحویل دهند. رمان کنت ماتیاس ساندورف، ویژگی های آشنای رمان های ژول ورن را در خود دارد: جزیره ها، متون رمزنگاری شده، پیچ و خم های داستانی غافلگیرکننده، تجهیزات پیشرفته و شخصیت های جذاب.

کتاب دور دنیا در هشتاد روز
Around the World in Eighty Days

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن
کتاب دور دنیا در هشتاد روز، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1873 وارد بازار نشر شد. مردی انگلیسی به نام فیلئاس فوگ با دوستانش بر سر بیست هزار پوند شرط می بندد که می تواند تنها در هشتاد روز، به دور دنیا سفر کند. این مرد منظم و دقیق که حالا مجبور شده محدودیت های برنامه ی روتین زندگی اش را بشکند، به همراه خدمتگزار فرانسوی خود، پاسپارتو، بی درنگ به مقصد شهر دوور در انگلستان به راه می افتد. آن ها با سفر از طریق قطار، کشتی، قایق های بادبانی، سورتمه و حتی فیل، باید بر طوفان ها، آدم ربایی ها، بلایای طبیعی، حملات بومی ها و البته یک بازپرس پلیس چیره شوند؛ بازپرسی که باور دارد فوگ به بانک انگلستان دستبرد زده است. رمان دور دنیا در هشتاد روز از بدو انتشار، نسل های متمادی از مخاطبین را مسحور خود کرده و با تلفیق کاوش در ناشناخته ها، ماجراجویی و مسابقه ای هیجان انگیز با زمان، به یکی از ماندگارترین داستان ها در دنیای ادبیات تبدیل شده است.

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا
Twenty Thousand Leagues Under the Sea

انتشارات: محراب قلم
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن
کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، محبوب ترین رمان ژول ورن، نه تنها یک پیشگویی درخشان علمی است بلکه داستانی هیجان انگیز با شخصیت پردازی هایی استادانه و تیزبینانه است. سال 1866 است و هیولایی مرگبار، اقیانوس آرام را تبدیل به جهنمی ترسناک کرده است. دولت آمریکا، پی یر آروناکس را مأمور رسیدگی به این پرونده در یک کشتی جنگی کرده است. زمانی که این کشتی توسط آن موجود اسرارآمیز غرق می شود، آروناکس و دو نفر دیگر از نجات یافتگان درمی یابند که هیولا در واقع، زیردریایی عجیب و غریبی است که تحت فرماندهی مردی نابغه اما کج خلق به نام کاپیتان نمو قرار دارد. آروناکس به همراه کاپیتان و زیردریایی بی نظیرش به دنیایی شگفت انگیز از ناشناخته های زیر دریا سفر می کند و با شهر گمشده ی آتلانتیس رو به رو می شود.

کتاب روبور فاتح
Robur the Conqueror

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب روبور فاتح اثر ژول ورن
روبور فاتح رمانی آینده‌نگرانه از ژول ورن است که رویای پرواز و پیشرفت تدریجی علم بشر در راه تحقق این رویا را در بطن ماجرایی مهیج به تصویر می‌کشد. دو رقیب و دشمن بالقوۀ سرشناس از اعضای باشگاه هوانوردی فیلادلفیا، به همراه مهندسی ناشناس، قهرمانان این رمان‌اند که جدال لفظی آن‌ها بر سر مباحث تخصصی به نبردی جانانه مبدل می‌شود. در این داستان، همراه با این شخصیت‌های پیچیده و «آلباتروس» شگفت‌انگیز به سیر در جغرافیای جهان می‌رویم، قاره‌ها را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیم، و برای لحظاتی قلمروی ایران پهناور نیز پیش چشمانمان در آینۀ زمان پدیدار می‌شود. در نهایت جدا از ماجرایی علمی و تخیلی، ژول ورن پلیدی‌ها و نیکی‌های سرشت آدمی را در خلال شرح سرگذشت قهرمانانش به نمایش می‌گذارد.

سفر به مرکز زمین
Journey to the Center of the Earth

انتشارات: افق
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب سفر به مرکز زمین اثر ژول ورن
کتاب سفر به مرکز زمین، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1864 به انتشار رسید. ژول ورن، نویسنده ی بسیار پرطرفدار، آینده نگر و پرکار فرانسوی، مخاطبین را در آثارش به سفرهایی به اعماق دریا و ماورای ستارگان می برد. پدربزرگ داستان های علمی تخیلی مدرن در این رمان جذاب، سفری به مرکز زمین را برای ما تدارک دیده است. این مأموریت زمانی آغاز می شود که پروفسوری به نام اوتو لیدانبراک، تکه کاغذی چندصدساله را در کتابی حتی کهن تر، پیدا می کند. برادرزاده ی پروفسور، اکسل، آن را رمزگشایی می کند و دستورالعمل رسیدن به مرکز زمین را در آن می یابد. آن ها راهی آتشفشانی خاموش در ایسلند می شوند و به عمق آن می روند. این کاوشگران همزمان با رفتن به عمق آتشفشان، با تاریخ بشر، تغییرات زمین شناسانه، و گیاهان و حیوانات ماقبل تاریخ رو به رو می شوند و در نهایت، به درکی نوین از ریشه های نژاد انسان می رسند.

کتاب جزیره اسپنسر
mystery on Monster Island

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب جزیره اسپنسر اثر ژول ورن
این کتاب یکی دیگر از رمان های ماجراجویی ژول ورن، نویسنده نامدار فرانسوی با موضوع سفرهای دریایی و زندگی در جزایر متروک است. این کتاب با عناوین دیگر مدرسه رابینسون ها و جزیره وحشیان به فارسی و با عناوین Godfrey Morgan: A Californian Mystery (به فارسی: گادفری مورگان: یک راز کالیفرنیایی) و School for Crusoes (به فارسی: مدرسه کروزوئه ها) به انگلیسی ترجمه شده است.

کتاب گمشدگان اقیانوس
Mistress Branican

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب گمشدگان اقیانوس اثر ژول ورن
جون برانیکان کاپیتان کشتی است و به تازگی هدایت یک کشتی عظیمی با ۹۰۰ چریک را به او سپرده‌اند، همسرش دولی برانیکان زنی زیبا با موهای خرمایی و نژاد اسپانیولی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. دولی از همسرش می‌خواهد دریاداری را ترک کند و کنار او و فرزندش بماند اما زندگی سخت است و جون می‌داند برای گذران زندگی مجبور است در شغلی که در آن مهارت دارد بماند، برانیکان سوار کشتی می‌شود و با همسرش و سیل افرادی مشهور و عادی‌ای که برای خداحافظی با این کشتی عظیم آمده‌‌اند راهی اقیانوس مس‌شود، اما این سفر آن‌قدرها هم سفر خوشیمنی نیست و منجر به اتفاقات بدی می‌شود و یک تراژدی بزرگ را می‌سازد.
ژول ورن در کتاب گمشدگان اقیانوس در کنار سیر داستان‌های علمی تخیلی که همواره می‌سازد به سراغ عواطف انسانی و عشق رفته است و این کتاب جنبه احساسی متفاوتی نسبت به آثار دیگر او دارد.

کتاب از زمین تا ماه
From the Earth to the Moon

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

کتاب در سیارات چه می گذرد
Hector Servadac

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب در سیارات چه می گذرد اثر ژول ورن
اثر فوق برگرفته از کتاب نگاهی نو به ژول ورن نگاشته ی مرتضی قربانی خراجی می باشد. در یکی از شبهای مه آلود و در ورودی دریای مدیترانه ستاره ای دنباله دار به اسم گالیا که در بند جاذبه زمین گیر افتاده در هنگام زمان گردش خویش با قسمتی از زمین میان فرانسه و انگلیس تماس پیدا می نماید . برخورد آن اندازه زیاد است که ستاره دنباله دار قسمتی از زمین را به خویش متصل کند.همه ی زمین مورد توجه به همراه آبها و گیاهان به گالیا می چسبد.افراد سکونت داشته در این نواحی مورد نظر حس زمین لرزه بسیار کوچکی می کنند. اما به آن اصلا اهمیت نمی دهند .صبح که از خواب بیدار می شوند دنیا تغییر نموده و به شکل دیگری در آمده است. برای دانلود کتاب به ادامه مراجعه نمایید و برای خرید کتاب در سیارات چه میگذرد تماس بگیرید.

کتاب قهرمان سرزمین زمرد
Son of Ireland

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب قهرمان سرزمین زمرد اثر ژول ورن
کتاب حاضر دربردارنده اثری از «ژول ورن»، نویسنده نامدار فرانسوی است. نویسنده در این اثر با تحلیل روحیه قهرمانان خود، همچون روانکاوی ماهر و دقیق، تا اعماق روان آن ها نفوذ می کند و شگرف ترین و والاترین خصایص نهفته در ذات آدمی را برجسته و هویدا می کند و در نهایت این نکته را به اثبات می رساند که هوش و خرد موهبتی است که هرکس می تواند با بهره گیری از آن بر سخت ترین مشکلات چیره شود و از ناملایمات نهراسد. او در این کتاب برای عقل و ذکاوت آدمی جایگاه والایی در نظر می گیرد.

پنج هفته در بالن
Five Weeks in a Balloon

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب پنج هفته در بالون اثر ژول ورن
کتاب پنج هفته در بالون، رمانی نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1863 به چاپ رسید. دانشمند و کاوشگری به نام ساموئل فرگوسن به همراه خدمتکارش و دوست شکارچی خود و به وسیله ی بالونی پر شده از هیدروژن، راهی سفری به قاره ی آفریقا می شود؛ قاره ای که مکان های کاوش نشده ی زیادی را در دل خود جای داده است. او ساز و کاری را اختراع کرده که بدون نیاز به رها کردن هیدروژن و یا پایین انداختن کیسه های شنی، بالون را قادر می سازد مسافت هایی بسیار طولانی را طی کند. دکتر فرگوسن در این سفر هیجان انگیز، با ماجراجویی های زیادی رو به رو می شود و طبیعت فوق العاده زیبا، بکر و البته گاهاً بی رحم آفریقا را از نزدیک لمس می کند.

کتاب کارابان لجباز
Caraban The stubborn

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب کارابان لجباز اثر ژول ورن
رمانی است ماجراجویانه نوشته ژول ورن که برای اولین بار در سال ۱۸۸۳ منتشر شد. کارابان، یک تاجر توتون و تنباکوست که در قسطنطنیه (استانبول) زندگی می کند. هنگامی که دولت عثمانی برای عبور از تنگه ی بسـفر (باریکه ی آبی که دریای سیاه را به مرمره می پیوندد و قاره ی اروپا را از آسیا جدا می کند) قانون مالیاتی وضع می کند، او از پرداخت عوارض به این دلیل که خانه-اش فقط چند مایل آنسوتر از بسفر است خودداری می کند. شهر استانبول در دو سوی بسفر مستقر است. “کارابان”، سپس همراه دوست تاجر هلندی خود، زمین های اطراف دریای سیاه را طی می کند تا به خانه و عمارت خود بازگردد؛ و همین سفر، و انعطاف ناپذیری او مایه ی اصلی داستان را فراهم می آورد.

کتاب کره طلایی
The celestial body

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن


معرفی کتاب کره طلایی اثر ژول ورن
کتاب در سال ۱۹۰۸ سه سال پس از مرگ ژول ورن منتشر شد. ژول ورن این کتاب را در سال ۱۹۰۱ نوشت و قبل از مرگش آنرا بازنویسی کرد.

کتاب دور ماه
All around the moon

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

کتاب سوداگران پوست
The Fur Country

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب سوداگران پوست اثر ژول ورن
کتاب سوداگران پوست، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1873 منتشر شد. در سال 1859، ستوان هابسون و سایر اعضای شرکت خلیج هادسون به مناطق شمال غربی کانادا در کرانه ی اقیانوس منجمد شمالی می روند. این ناحیه، منابع طبیعی بسیار غنی و حیات وحش بسیار متنوعی را در خود جای داده است. هابسون و همراهانش در آن جا، مقری را درست می کنند اما پس از مدتی، زلزله ای به وقوع می پیوندد که قوانین و چرخه ی طبیعی آن ناحیه را کاملاً دگرگون می کند. آن ها درمی یابند که شرایط از آنچه فکرش را می کردند، عجیب تر است و اگر می خواهند از این مأموریت جان سالم به در ببرند، باید از تمام توانایی های خود استفاده کنند.

کتاب خانه متحرک

انتشارات: ترانه
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب خانه متحرک اثر ژول ورن
کتاب خانه متحرک، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1880 به چاپ رسید. این رمان به داستان سفر گروهی از مستعمره نشینان بریتانیایی در خانه ای چرخدار می پردازد که به وسیله ی فیلی مکانیکی به حرکت درمی آید. ورن با این قصه ی جذاب، مخاطبین را به سفری به هندوستان قرن نوزدهم می برد و توصیفات داستانی را با اطلاعات تاریخی و تحلیل های اجتماعی خود همراه می کند. کتاب خانه متحرک، به شورش هندی ها علیه حکومت بریتانیا در سال 1857 می پردازد و شخصیتی تاریخی را مورد بررسی قرار می دهد: رهبر شورشیان، نانا صاحب که پس از سرکوب شورش ناپدید شد و سرگذشتش نامعلوم ماند.

کتاب قاتلان در آینه
The Kip Brothers

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب قاتلان در آینه اثر ژول ورن
کتاب قاتلان در آینه، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1902 به چاپ رسید. کارل و پیتر کیپ که در جزیره ای دورافتاده در دریاهای جنوب گیر افتاده اند، به وسیله ی یک کشتی نجات پیدا می کنند. اما آن ها بعد از کمک به آرام کردن اوضاع کشتی پس از دعوایی میان خدمه، ناگهان متوجه می شوند که به اتهام قتل ناخدا مورد محاکمه قرار خواهند گرفت. ورن در این رمان که یکی از آخرین داستان های او به شمار می آید، کاوشی هیجان انگیز در اقیانوس آرام جنوبی را با داستانی درباره ی اشتباهات در قضاوت و صدور حکم در هم می آمیزد که یادآور «ماجرای دریفوس» است؛ ماجرایی که آن را رسواکننده ترین رویداد قضایی فرانسه به حساب می آورند.

کتاب دردسرهای یک چینی در چین
Tribulations of a Chinaman in China

انتشارات: خوارزمی
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب دردسرهای یک چینی در چین اثر ژول ورن
کتاب دردسرهای یک چینی در چین، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1879 انتشار یافت. داستان این رمان جذاب که نسبت به سایر آثار ورن کمتر شناخته شده، در قرن نوزدهم و در کشور چین می گذرد. شخصیت اصلی داستان، مردی بسیار ثروتمند به نام کین فو است که زندگی برایش کسالت بار شده است. پس از این که به نظر می رسد بزرگترین سرمایه گذاری کین فو با شکست مواجه شده، او تصمیم می گیرد که دست به خودکشی بزند. کین فو خود را بیمه ی عمر می کند و دوستی قدیمی به نام وانگ را برای کشتن خود به خدمت می گیرد. اما کین فو درمی یابد که ثروتش به باد نرفته و پس از آن، تلاش می کند تا وانگ را بیابد و مأموریتی که خودش به او سپرده بود را لغو کند.

کتاب سفر به اعماق آمازون
Eight Hundred Leagues on the Amazon

انتشارات: ترانه
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب سفر به اعماق آمازون اثر ژول ورن
کتاب سفر به اعماق آمازون، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1881 به چاپ رسید. ژول ورن در این کتاب مخاطبین را به همراه مردی برزیلی به نام ژوام گارال به سفری هیجان انگیز به اعماق آمازون می برد. گارال به همراه خانواده ی مهربان خود در مزرعه ای پررونق در پرو زندگی می کند. اما ازدواج قریب الوقوع دخترش با مردی برزیلی که جراح ارتش است، او را وادار می کند که به وطن خود بازگردد و با اسرار تاریک گذشته اش رو به رو شود. آیا عشق و سرسپردگی گارال به خانواده ی خود در تلاشش برای مقابله با بی عدالتی به او کمک خواهد کرد؟ آیا پیام عجیب و رمزنگاری شده ای که در داستان وجود دارد، به موقع رمزگشایی خواهد شد تا جان او را نجات دهد؟

کتاب کشتی شکستگان سنتیا
Syntia Shipwreck

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب کشتی شکستگان سنتیا اثر ژول ورن
ماجرای کتاب پیش رو در روستایی کوچک اتفاق می افتد، پسر نوجوانی به نام اریک از اهالی دهکده دارای استعداد و هوش سرشاری است که او را به شکلی مشهود از مردم روستا متمایز می کند و این چیزی است که توجه دکتر «شواریان» را به خود جلب می کند. دکتر نسبت به اریک کنجکاو می شود و پس از پرس و جو از دوست قدیمی اش در می یابد که پسر، فرزند حقیقی زن و مردی که بزرگش کرده اند نیست، بلکه در زمانی که شیرخواره ای هفت یا هشت ماهه بوده توسط ماستر هنگامی که مثل همیشه برای صید به دریا رفته است پیدا شده، اما ماستر و کاترینا هیچ گاه تلاشی برای یافتن خانواده حقیقی او نکرده اند.

کتاب ستاره جنوب
The Star of the South

انتشارات: باهم
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب ستاره جنوب اثر ژول ورن
این کتاب روایتگر داستانی علمی تخیلی و پر ماجرا است که در اواخر قرن نوزدهم که به تب الماس شهره است به وقوع می پیوندد و ضمن روایت ماجرای یک مهندس معدن و شیمیدان فرانسوی جوان که عاشق دختر سرمایه داری در محل تحقیقاتش یعنی آفریقا شده است، ظلم و ستم استعمارگران کشورهای افریقایی را که صاحب معادنی ارزشمند بوده اند به تصویر می کشد.

کتاب قلعه کارپات ها
The Carpathian Castle

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب قلعه کارپات ها اثر ژول ورن
کتاب قلعه کارپات ها، رمانی نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1892 چاپ شد. در روستای ورست واقع در کوه های کارپاتِ منطقه ی ترنسیلوانیا، اتفاقاتی عجیب و اسرارآمیز در حال وقوع است و ساکنین روستا اعتقاد دارند که شیطان، قلعه ی نزدیک محل زندگیشان را به تسخیر خود درآورده است. کنت فرانتز دوتلک که به تازگی به این منطقه آمده، از داستان های مربوط به این اتفاقات عجیب به وجد می آید و تصمیم می گیرد خودش به قلعه برود و اوضاع را بررسی کند. دوتلک درمی یابد که مالک قلعه، یکی از آشنایان او یعنی مردی به نام رادولف دوگورتز است. این دو نفر سال ها قبل، برای به دست آوردن عشق و علاقه ی بانویی به نام لاستیلا با هم رقابت می کردند. کنت دوتلک تصور می کرد که لاستیلا مرده است اما به هنگام ورودش به قلعه، با تصاویر این زن و صدای او را رو به رو می شود.

جایزه بزرگ
The Lottery Ticket

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب جایزه بزرگ اثر ژول ورن
کتاب جایزه بزرگ، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1886 چاپ شد. این رمان را نمی توان جزء آثار معمول ورن، که به ماجراجویی هایی در دریا و آسمان می پردازند، در نظر گرفت. ماهیگیری به همسر آینده اش، هولدا، قول می دهد که پس از یک سفر کاری با قایق، با پول و ثروت زیادی بازخواهد گشت و برایش زندگی راحتی را خواهد ساخت. اما این قایق هیچ گاه بازنمی گردد؛ به جای آن، بطری ای از راه می رسد که دربردارنده ی یادداشتی برای هولدا و یک بلیت بخت آزمایی است. با نزدیک تر شدن روز قرعه کشی، احساسات متناقض و اضطراب های هولدا نیز بیشتر می شود. اما چه سرنوشتی در انتظار هولدا و خانواده اش است؟

کتاب شهر شناور
A Floating City

انتشارات: نشر کتاب پارسه
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب شهر شناور اثر ژول ورن
ژول ورن پس از سفر دریایی هیجان انگیز با یک کشتی غول آسا، به فکر نوشتن این رمان افتاد؛ رمانی دربارۀ گریت ایسترن، که فقط یک کشتی بزرگ نیست بلکه جهانی کوچک و شهری شناور است که بیننده اش را مبهوت می کند.

مالک دنیا
Master of the World

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب مالک دنیا اثر ژول ورن
کتاب مالک دنیا، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1904 چاپ شد. در تابستان سال 1903، چندین رویداد غیرقابل توضیح در مناطق شرقی ایالات متحده به وقوع می پیوندد و اشیاء با چنان سرعتی به حرکت درمی آیند که دیدنشان تقریباً غیرممکن می شود. بازرس پلیس فدرال در واشنگتن دی سی، جان استراک، برای انجام تحقیقات به کوه های بلوریج در کالیفرنیای شمالی می رود. او در آن جا درمی یابد که همه ی این اتفاقات عجیب و غریب، به دلیل کارهای مخترعی نابغه به نام روبر به وقوع پیوسته اند. روبر، دستگاه جدیدی را به وجود آورده و اسمش را «وحشت» گذاشته است. این دستگاه، حدود ده متر طول دارد و می تواند به عنوان قایق تندرو، زیردریایی، خودرو یا هواپیما مورد استفاده قرار گیرد. اما هدف اصلی روبر از ساخت چنین دستگاهی چیست؟

کتاب پانصد میلیون ثروت بانو بیگم – زیرزمین اژدها
Les cinq cents millions de la Begum

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب زیرزمین اژدها اثر ژول ورن
دکتر سارازان، پزشک فرانسوی برای شرکت در یک کنگره ی بهداشتی به انگلستان می رود. پس از دیدار با نماینده ی یک بانک انگلیسی با خبر می شود که ارثیه ی هنگفتی برابر با پانصد میلیون فرانک فرانسه به او رسیده است. دکتر سارازان که مردی نیک خواه و میهن پرست است، تصمیم به ساخت شهری نمونه به نام فرانس ویل در آمریکا می گیرد که همه چیز برای آسایش مردم در آنجا فراهم باشد. در همین هنگام دانشمند آلمانی دیگری به نام پروفسور شولتز بنا به اتفاق در می یابد که او نیز در ارثیه ی هنگفتی که به دکتر سارازان رسیده، شریک است. در آن زمان روابط آلمانی ها و فرانسویان تیره است. به همین سبب پروفسور شولتز سعی می کند به هر ترتیب شده سهم خود را از ارثیه ی دکتر سارازان جدا کند و موفق هم می شود. او برخلاف دکتر سارازان سهم خود را به مصرف گسترش کارخانه ی فولاد خود و پروژه های محرمانه ی ساخت بمب می رساند. پس از مدتی پروفسور شولتز ناپدید می شود. دکتر سارازان تصمیم می گیرد برای پی بردن به واقعیت به کارخانه ی شولتز برود. در آنجا در می یابد که شولتز مدت هاست بر اثر انفجار یکی از دستگاه های ویرانگر خود کشته شده است. دکتر سارازان تصمیم می گیرد ازتاسیسات و دستگاه های کارخانه ی شولتز برای گسترش فعالیت هایش برای خوشبختی هم میهنان و همنوعانش استفاده کند.

کتاب کلودیوس بومبارناک
Claudius Bombarnac

انتشارات: خوارزمی
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب کلودیوس بومبارناک اثر ژول ورن
کتاب کلودیوس بومبارناک، رمانی نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1873 منتشر شد. گزارشگری به نام کلودیوس بومبارناک توسط روزنامه ی «قرن بیستم» مأمور می شود که خبرهای «خط آهن بزرگ آسیا» را پوشش دهد. شخصیت های جالبی در این سفر همراه او می شوند از جمله کسی که می خواهد رکوردی در جهان را بشکند و شخصیتی دیگر که بدون بلیط و مخفیانه سوار قطار شده است. کلودیوس امیدوار است که یکی از این شخصیت ها به قهرمان گزارش هایش تبدیل شوند تا داستانش فقط یک سفرنامه ی کسل کننده نباشد. از بخت بد، قطار باید از بخش بزرگی از چین عبور کند که توسط دزدان و راهزنان کنترل می شود. کلودیوس قبل از به پایان رسدن این سفر، قهرمان خود را پیدا می کند.

کتاب آزمایش دکتر اکس
Dr. Ox’s Experiment

انتشارات: ققنوس
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب آزمایش دکتر اکس اثر ژول ورن
کتاب آزمایش دکتر اکس، رمای نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1872 انتشار یافت. دانشمندی موفق و ثروتمند به نام دکتر اکس پیشنهاد ساخت یک سیستم نورپردازی نوین را به مسئولین شهر کوچک کیکاندون می دهد. چون این پیشنهاد، هزینه ای برای شهر ندارد، مسئولین با کمال میل آن را می پذیرند. اما هدف اصلی و پنهان دکتر اکس، نورپردازی نیست بلکه انجام آزمایشی بزرگ در رابطه با تأثیرات اکسیژن بر گیاهان، حیوانات و انسان هاست. او به وسیله ی فرآیند الکترولیز، آب را به اجزای سازنده ی خود، اکسیژن و هیدروژن تبدیل می کند. اکسیژن تولید شده از این فرآیند به جای جای شهر تزریق می شود و باعث افزایش سرعت در رشد گیاهان، و به وجود آمدن هیجانات عجیب و پرخشاگری در حیوانات و انسان ها می گردد.

کتاب ناخدای پانزده ساله
A Captain at Fifteen

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب ناخدای پانزده ساله اثر ژول ورن
داستانی کهن که تاریخ نگارش آن سال 1878 میلادی است و به مساله برده داری می پردازد. شخصیت اصلی کتاب پسر نوجوانی به نام دیک ساند، از خدمه یک کشتی، است؛ او بنا به دلایلی مجبور می شود وظیفه کاپیتانی را برعهده بگیرد، در حالیکه پیش از این هرگز تجربه این کار را نداشته. دیک و همراهانش بعد از پشت سر گذاشتن روزهایی سخت به منطقه ای ناشناس می رسند و با ماجراهایی غیرقابل پیش بینی مواجه می شوند.

جزیره در آتش
The Archipelago on Fire

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب جزیره در آتش اثر ژول ورن
کتاب جزیره در آتش، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1884 انتشار یافت. داستان این رمان در خلال جنگ استقلال یونان اتفاق می افتد و به ماجرای مقابله ی یک افسر جوان فرانسوی به نام هانری دالبر با مردی شرور به نام نیکولاس استارکس، و همچنین تلاش های هانری برای پیدا کردن معشوقه ی خود می پردازد. سفر ماجراجویانه ی دالبر، او را به دل دریاهای مرگبار یونان می کشاند و این شخصیت را در نبردی بسیار سخت و جان فرسا در مقابل ارباب بی رحم و بدنام دزدان دریایی اروپا، یعنی ساکراتیف قرار می دهد. کتاب جزیره در آتش، اثری پرهیجان و پرحادثه است که همه ی علاقه مندان به داستان های ماجرایی را به وجد خواهد آورد.

کتاب شهر پولاد
The Begum’s Fortune

انتشارات: گوتنبرگ
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب شهر پولاد اثر ژول ورن
دکتر «فرانسوا سارازان» از «دوئه» برای ایراد سخنرانی به انگلستان می رود و در آنجا متوجه می شود که صاحب ثروت هنگفتی است. به زودی پرفسور «شولتسه» نیز وارث شناخته می شود. دکتر سارازان، شولتسه و پسر دکتر «اوکتاو»، دوست خانوادگی آنها، و «مارسل بورکمن» شروع به استفاده از ثروت در جهت ترقی تمدن و صنعت می کنند. در طی پنج سال موسسه ای غول آسا و نیز شهری که در عین حال کارخانه ای نمونه هم می باشد، به نام «اشتاهلشتات» معروف به شهر پولاد ساخته می شود. پروفسور شولتسه معادن را استخراج و آن را تبدیل به پولاد می کند و از آنها در خدمت توپ سازی جنگی استفاده می کند. به زودی شهر پولاد به منطقه ای مخوف در دستان شولتسه تبدیل می شود؛ اما به یاری مارسل بروکن دوباره شهر اشتاهلشتات به شهری نمونه تبدیل شده و موجب افتخار دکتر سارازن و دکتر مارسل بروکن می شود.

کتاب مسافران ستاره دنباله دار گالیا
Off On A Comet

انتشارات: ترانه
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب مسافران ستاره دنباله دار گالیا اثر ژول ورن
داستانی دیگر از نویسنده ای نام آشنا که آثارش دنیایی نو را پیش روی خواننده به تصویر می کشد و او را گاه در بلندای آسمان به پرواز در می آورد، گاه در اعماق آب ها فرو می برد، گاه در تمام دنیا به گردش می فرستد و گاه در دل زمین به حرکت در می آورد؛ مسافران ستاره دنباله دار گالیا نیز دست کمی از شکوه و شگفت انگیزی دیگر آثار ژول ورن ندارد و ماجرای آن جایی به اوج می رسد که پدیده ای سهمگین نظم همه چیز را به هم می زند و صاعقه ای درخشان، امواجی خروشان، توفانی سهمگین و… را بر سر مردم فرود می آورد، حادثه ای که پس از آن تغییرات غیر منتظره ای به چشم می خورد.

کتاب اشعه ی سبز
The Green Ray

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب اشعه سبز اثر ژول ورن
کتاب اشعه سبز، رمانی نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1882 منتشر شد. زمانی که روزنامه ی «مورنینگ پست» مطلبی درباره ی تأثیرات شگفت انگیز و باورنکردنی «اشعه سبز» بر ذهن و جسم انسان می نویسد، هلنا کمپبل تصمیم می گیرد که خودش آن را تجربه کند. هلنا به همین خاطر مراسم ازدواجی که برخلاف میلش، بر او تحمیل شده را به تعویق می اندازد. او به همراه دایی های خود، سم و سیب ملوی، سفری را آغاز می کند که به داستان های حماسی شبیه است. یک نقاش و یک دانشمند آماتور نیز به جست و جوی آن ها برای یافتن اشعه سبز می پیوندند. این گروه در سفر هیجان انگیز و پرماجرای خود به ساحلی دوردست می روند، با تندبادهایی عجیب رو به رو می گردند، صبر و اراده ی خود را به آزمایش می گذارند و درنهایت، با خویشتن واقعیشان مواجه می شوند.

کتاب در سرزمین برف و یخ
A Winter Amid the Ice

انتشارات: باهم
نویسنده: ژول ورن

کتاب آوارگان جزیره
Adrift in the Pacific

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب آوارگان جزیره اثر ژول ورن
دنیای ما عجیب و پوشیده از اسرار تاریک است. اگر انسان با نیروی فکری یا جست و جویهای علمی شبانه روزی میلیون ها حیوانات و جانوران و نژادهای انسانی را شناخته، هنوز در این جهان وسیع و در این سرزمین های ناشناخته با هزاران نوع ماجراها و یا حیوانات و گیاهان آشنا می شود که خود به خود تمدنی وحشیانه را تشکیل می دهند و…

کتاب 1000 سال بعد
In the year 2889

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب 1000 سال بعد اثر ژول ورن
مجموعه داستانی ارزشمند از نویسنده ای ماهر با آثار علمی- تخیلی قدرتمند که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد؛ از جمله آثار به جای مانده از او می توان به بیست هزار فرسنگ زیردریا، در مدار ماه، دور دنیا در هشتاد روز، جزیره اسرارآمیز، پنج هفته در بالن، شکار شهاب، ناخدای دانوب، بونهام و… اشاره کرد.

هجوم دریا
Invasion of the Sea

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب هجوم دریا اثر ژول ورن
کتاب هجوم دریا، رمانی نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1905 انتشار یافت. این رمان در زمانی نگاشته شد که کندن و ایجاد کانال های بزرگ، بخشی تأثیرگذار از راهبردهای سیاسی، اقتصادی و نظامیِ ابرقدرت های جهان به شمار می آمد. ورن به جای کانال های معمول که دو دریا را به هم متصل می کنند، از کانالی در داستان خود سخن می گوید که کاربردش، ایجاد دریایی در دل صحرای بزرگ آفریقا است. داستان این کتاب، دغدغه های زیست محیطی، فرهنگی و سیاسی ورن را مطرح می کند. ساخت این دریای جدید، تغییرات برگشت ناپذیری را در زندگی مردم قبیله های بومی صحرا به وجود آورده و آن ها به همین دلیل، اعلام جنگ می کنند؛ جنگی که به نظر می رسد تنها خود طبیعت می تواند آن را پایان دهد.

کتاب شکارچیان شهاب
The Chase of the Golden Meteor

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب شکارچیان شهاب اثر ژول ورن
یک شهاب‌سنگ بزرگ در آسمان دیده شده است، در یک شهر کوچک در آمریکا دو ستاره‌شناس بر سر ثبت آن با هم رقابت می‌کنند، زیرا این افتخار بزرگی برای آنان خواهد بود، اما این تازه آغاز ماجرا است. مشخص می‌شود جنس این شهاب سنگ عظیم کاملا از طلا است و حالا پیدا کردن آن فقط افتخار نیست یک تغییر بزرگ در تمام زندگی‌است. این شهاب سنگ مساله مرگ و زندگی می‌شود، در همین زمان یک مخترع هم به این گروه اضافه می‌شود. او دستگاهی می‌سازد که می‌تواند هرجا که می‌خواهد شهاب سنگ را فرود بیاورد. کتاب شکارچیان شهاب داستان سه مرد برای به دست آوردن شهاب‌سنگی از جنس طلا است.

کتاب پاریس در قرن بیستم
Paris in the Twentieth Century

انتشارات: پنگوئن
نویسنده: ژول ورن

کتاب شهر زیر زمینی
The Underground City

انتشارات: پارمیس
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب شهر زیر زمینی اثر ژول ورن
کتاب حاضر، داستانی تخیلی از نویسنده معروف جهان است که سال‌های پیش، مکان‌ها و اتفاقاتی را در داستان‌هایش آورده که برخی از آنها امروزه به حقیقت پیوسته اند. در این کتاب ژول ورن دنیای زیرزمین را به شکلی عجیب و غریب تصویر کرده که حتی حیوانات ماقبل تاریخ نیز در آن هنوز زنده هستند.

کتاب هیولای دریا
The Sea Serpent

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب هیولای دریا اثر ژول ورن
کتاب هیولای دریا، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1901 به چاپ رسید. داستان این رمان به یک کشتی شکار نهنگ می پردازد. چلیک ساز این کشتی، کابیدولن، معتقد است که موجودی عظیم الجثه در دریا وجود دارد که کشتی ها را نابود می کند. همه چیز در ابتدا خوب پیش می رود و آن ها پول خوبی از سفر خود به دست می آورند اما وقتی به سمت آب های آلاسکا و سیبری به راه می افتند، اوضاع دگرگون می شود. آب و هوا شرایط بدی به خود می گیرد، مه غلیظی به وجود می آید و ساکنین آن مناطق مطمئن می شوند که هیولایی دریایی در آن جا زندگی می کند. کابیدولن و سایر همراهانش در کشتی، باید خود را برای رویارویی با این هیولا آماده کنند.

کتاب میشل استروگف
Michael Strogoff

انتشارات: آفرینگان
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب میشل استروگف اثر ژول ورن
کتاب میشل استروگف، رمانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1876 منتشر شد. مردی سی ساله و اهل شهر امسک به نام میشل استروگف، یکی از پیک های نامه برِ تزار روسیه، الکساندر دوم است. یکی از شاهزاده های تاتار، شورشی به راه انداخته و با قطع خطوط تلگراف، ارتباط مناطق شرقی روسیه را از سرزمین اصلی جدا کرده است. شورشیان، شهر ایرکوتسک را محاصره کرده اند؛ شهری که یکی از برادران تزار بر آن حکومت می کند. استروگف به ایرکوتسک فرستاده می شود تا درباره ی خائنی به نام ایوان اوگارف به حاکم شهر هشدار دهد. اوگارف، سابقاً سرهنگی حکومتی بود که خلع و تبعید شد و اکنون برای انتقام بازگشته است. او قصد دارد که اعتماد حاکم را جلب کند و پس از آن، او را به نیروهای تاتار تحویل دهد.

کتاب جزیره اسرار آمیز
The Mysterious Island

انتشارات: افق
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب جزیره اسرارآمیز اثر ژول ورن
کتاب «جزیره اسرار آمیز» رمانی از ژول ورن است که در سال 1875 منتشر شد. چاپ اصلی ، که توسط هتزل منتشر شده است ، شامل تعدادی تصویر از ژول فرات است. این رمان دنباله ای متقاطع از بیست هزار متر در زیر دریاها (1870) و در جستجوی فرارها (6867-1867) است. اگرچه موضوعات آن بسیار متفاوت از آن کتاب ها است.

در طول جنگ داخلی آمریکا ، پنج اسیر جنگی شمالی در جریان محاصره ریچموند ، ویرجینیا ، با ربودن یک بالن ردیابی پر از هیدروژن فرار می کنند. فراری ها عبارتند از سیروس اسمیت ، مهندس راه آهن در ارتش اتحادیه (که در نسخه کینگستون به نام سیروس هاردینگ نامیده می شود). برده سابق و وفادار او نب (مخفف نبوکدنصر) ؛ ملوان (که فقط با نام خانوادگی او خطاب می شود ؛ در ترجمه کینگستون ، او پنکروفت نام دارد) ؛ محافظ و فرزندخوانده او هاربرت براون (در برخی ترجمه ها هربرت نامیده می شود).
گروه پس از پرواز در طوفان بزرگ چند روزه ، در جزیره ای صخره ای ، آتشفشانی و ناشناخته فرود می آید ، که در 34 درجه و 57 درجه سانتیگراد و 150 درجه و 30 درجه غربی (جنوب اقیانوس آرام/آسیا: سمت اقیانوسیه) واقع شده است. ) ، در حدود 2500 کیلومتر (1600 مایل) شرق نیوزلند. آنها آن را به افتخار آبراهام لینکلن “جزیره لینکلن” نامگذاری کردند. …

کتاب اسرار معدن زغال سنگ
The black-indians

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب اسرار معدن زغال سنگ اثر ژول ورن
داستان کتاب دربردارنده حوادثی است که برای مهندس جیمز استار، هری فورد پسر سرکارگر سابق، سیمون فورد سرکارگر سابق و همسرش در حین کشف رگه های جدیدی از زغال سنگ در معدن زغال سنگ متروکه آبرفویل، گودال دوشارت، چاه یارو از توابع استیرلینگ اسکاتلند اتفاق می افتد. این کتاب تاکنون با نام های مختلفی منتشر شده است از جمله: سیاه های هندی، کودکان غار، اسرار زیر زمین، الماس سیاه و شهر زیرزمینی.

کتاب راز ویلیام استورتیس
the secret of the wilhelm storitz

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

کتاب فانوس دریایی آخر دنیا
The Lighthouse at the End of the World

انتشارات: امیرکبیر
نویسنده: ژول ورن

معرفی کتاب فانوس دریایی اثر ژول ورن
رمانی ماجراجویانه ز نویسنده فرانسوی ژول ورن است. نخستین پیش نویس کتاب در سال ۱۹۰۱ انجام شد ولی اولین بار در سال ۱۹۰۵ توسط انتشارات پیر-ژول اتزل منتشر شد. داستان رمان شامل دزدی دریایی در اقیانوس اطلس جنوبی در اواسط قرن نوزدهم، با موضوع بقا در شرایط شدید است که حوادث اصلی داستان در یک فانوس دریایی اتفاق می افتد. ورن در نوشتن این کتاب از فانوس دریایی واقعی در ایالت ایل دلوس آرژانتین، در نزدیکی Tierra del Fuego و Cape Horn الهام گرفته ست. داستان مبارزه بین خیر و شر را بازگو می کند. در این داستان هر دو گروه خوب و بد نسبت به بعضی رویدادهای معین، نظرات مشابهی دارند اما، هدف های متضادی دارند و به همین دلیل هم بین شان مبارزه رخ می دهد.

کتاب مارتین پاز
Martin Paz

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

کتاب مارتین پاز، داستانی نوشته ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1852 منتشر شد. داستان این اثر در شهر لیما در پرو می گذرد. ساموئل، تاجری یهودی است که قول داده دخترش، سارا، را به عقد مردی ثروتمند به نام آندره سرتا درآورد. اما سارا که ایمان محکمی به مسیحیت کاتولیک دارد، شیفته ی مردی بومی به نام مارتین پاز است. پاز پس از زد و خوردی در خانه ی ساموئل که به آسیب دیدن سرتا می انجامد، مجبور به فرار می شود. او به درون رودخانه ای خروشان می پرد و پس از آن، همه فکر می کنند که جانش را از دست داده است. پاز اما با اشراف زاده ای اسپانیایی به نام دون وگال آشنا می شود و تحت حمایت او قرار می گیرد. پس از گذشت مدتی، پاز به شکلی مخفیانه گفت و گوی ساموئل با سرتا را می شود و به رازی پی می برد که ممکن است زندگی اش را برای همیشه تغییر دهد.

کتاب نامه مرموز
The Secret letter

انتشارات: دبیر
نویسنده: ژول ورن

حوادث این داستان تاریخی در مورد قیام مردم مجارستان است. در تاریخ “۲۹ مه ۱۸۶۷” رژیم مجارستان قرارداد صلحی با اتریش منعقد کرد که به مصالحه ۱۸۶۷ مجارستان-اتریش مشهور گردید. بر اساس این مصالحه دولت مجارستان خودمختاری بدست آورد، اما آنان خواستار جدایی و استقلال کامل از اتریش بودند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.