این نمادهای اسرارآمیز شاید نشان‌دهنده اولین نوشته‌های انسانی باشند که تا کنون یافت شده‌اند

0

محققان می گویند آنچه را که آنها «سیستم پیش‌نوشت» می‌نامند کشف کرده‌اند که در نقاشی‌های غارهای 20 هزار ساله پیدا شده و آن را به اولین شکل از نوعی نوشته تبدیل می‌کند که تا به حال پیدا شده.

شکارچیان دوره پارینه سنگی پسین از نمادهایی که روی دیوارها نقش بسته بودند برای انتقال اطلاعات ضروری برای بقا استفاده می کردند: محققان پیشنهاد می‌کنند که این نمادها اطلاعاتی از فصل‌های جفت‌گیری حیوانات را نشان می‌دهند که بر اساس ماه‌های قمری سازماندهی شده است.

این یک یافته قابل توجه است زیرا کهن‌ترین شکل نوشتن انسان خردمند را حدود 14000 سال به پیش‌تر می‌اندازد.

محققان در مقاله منتشر شده خود می‌نویسند ، اگرچه در اینجا با حروف و جملات سر و کار نداریم، اما این علامت گذاری ها نشان دهنده “یک واحد معنی کامل” است .

این تیم بیش از 800 دنباله از نقاط، خطوط و اشکال Y را که در نقاشی‌های غار در سراسر اروپا از آخرین عصر یخبندان یافت شده بود، بررسی کردند.

این نمادها اغلب در کنار حیوانات قرار می‌گرفتند، که در فرآیند رمزگشایی آنها بسیار مهم بود.

بن بیکن، محقق مستقل، می‌گوید: «معنای نشانه‌های درون این نقاشی‌ها همیشه مرا مجذوب خود کرده، بنابراین سعی کردم آن‌ها را رمزگشایی کنم، با استفاده از رویکرد مشابهی که دیگران برای درک شکل اولیه متن یونانی استفاده کرده بودند.»

پایگاه داده بزرگی از نمونه های نقاشی در مقایسه با چرخه تولد حیوانات به عنوان مرجع بررسی شد، که معانی پنهان قبلی این علائم را آشکار کرد – آنها نشان می دادند که هر حیوان چه زمانی جفت‌گیری می کند.

فرض بر این بود که نماد Y که به طور مرتب در این نقاشی‌ها ظاهر می‌شود به معنای “زایمان” است و به مردم آن زمان اطلاعات مهمی درباره این حیوانات ارائه می‌دهد که شامل اسب‌های وحشی، آهو، گاو و ماموت می‌شود.

این کشف نشان می‌دهد که این شکارچیان عصر یخبندان نه تنها در زندگی روزمره زندگی می‌کردند، بلکه رویدادهای گذشته را برای یادآوری و کمک به خودشان در آینده ثبت می‌کردند.

تونی فریث، ریاضیدان از دانشگاه کالج لندن در بریتانیا ، می‌گوید: «تقویم های قمری به خاطر عدم تطابق با سال خورشیدی، همیشه دشوار بوده‌اند.»

کار ارائه شده توسط این محققان شامل درجاتی از تفسیر و حدس و گمان را با خود دارد، و همه قانع نشده اند که تقویم فصل جفت‌گیری توسط انسان‌ها به نوعی نوشته شده باشد.

محققان پیشنهاد می‌کنند که این علامت‌گذاری‌ها به بهترین وجه به عنوان مرحله‌ای میانی بین نمادگذاری ساده‌تر و یک سیستم نوشتاری کامل در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، حداقل این ایده ارزش بررسی و مطالعه بیشتر را دارد.

نوشتن به شکلی که امروز می‌شناسیم از ناحیه سومر در بین النهرین در حدود 3300 سال قبل از میلاد پدیدار شد و در ابتدا به شکل اشکال اصلی تصویری به عنوان حروف بود. اما حدس جدید تاریخچه خط خطی کردن ما روی سنگ را ممکن است بسیار بیشتر کرده باشد.

پاول پتیت باستان شناس از دانشگاه دورهام در بریتانیا می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که شکارچیان عصر یخبندان اولین کسانی بودند که از یک تقویم سیستماتیک و علائم برای ثبت اطلاعات در مورد رویدادهای مهم زیست محیطی در آن تقویم استفاده کردند.»

به نوبه خود، ما می‌توانیم نشان دهیم که این افراد که میراثی از هنرهای دیدنی را در غارهای لاسکو و آلتامیرا به جا گذاشتند، سابقه‌ای از زمان‌سنجی اولیه را نیز به جای گذاشتند .»

این تحقیق در مجله باستان شناسی کمبریج منتشر شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.