زندگینامه جاناتان بنکس -هنرپیشه مشهور نقش مایک ارمانترات در بتر کال ساول- و حقایقی از زندگی‌اش

0

جاناتان بنکس بازیگر آمریکایی است که به خاطر نقش‌های همه‌جانبه‌اش در سینما و تلویزیون شهرت دارد. او در 31 ژانویه 1947 در واشنگتن دی سی به دنیا آمد و در نقاط مختلف از جمله ایندیانا، ماساچوست و آلمان بزرگ شد. بنکس در دانشگاه بلومینگتون ایندیانا تحصیل کرد و بعداً به دانشگاه جورجیا منتقل شد و در آنجا در رشته نمایش فارغ التحصیل شد.

بنکس فعالیت بازیگری خود را در دهه 1970 آغاز کرد و از آن زمان در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی متعددی ظاهر شد. او بیشتر برای بازی در نقش مایک ارمانترات در سریال تلویزیونی بریکینگ بد و اسپین آف آن Better Call Saul شناخته می شود. از دیگر نقش های تلویزیونی قابل توجه می توان به فرانک مک پیک در Wiseguy، Horace Goodspeed در Lost و Buzz Hickey در Community اشاره کرد. برخی از نقش های برجسته او در فیلم عبارتند از: فرانسیس، گرملینز و پلیس بورلی هیلز.

در طول دوران حرفه ای خود، بنکس به خاطر بازی هایش با نامزدی جوایز مختلف، از جمله چهار نامزدی امی در پرایم تایم برای بازی در فیلم های بریکینگ بد و بهتر با ساول تماس گرفت، شناخته شد. او همچنین نامزد جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان شد و به عنوان بخشی از گروه بازیگران سریال Breaking Bad برنده جایزه انجمن بازیگران سینما شد.

جاناتان بنکس سابقه طولانی و موفقی در صنعت سرگرمی داشته است و بیش از 150 فیلم سینمایی و تلویزیونی به نام خود دارد. او با برخی از مشهورترین کارگردانان این تجارت از جمله استیون اسپیلبرگ، ریدلی اسکات و جوئل و ایتان کوئن کار کرده است.

بنکس به خاطر توانایی‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده و ظریف، اغلب با لبه‌های تیره، مشهور است. او به خاطر بازی هایش در Breaking Bad و Better Call Saul مورد ستایش قرار گرفته است که تحسین منتقدان و طرفداران فداکار را برای او به همراه داشته است. در این نمایش ها، او نقش یک پلیس سابق تبدیل به قاتل به نام مایک ارمانترات را بازی می کند که درگیر دنیای جنایتکاران می شود.

بانکز علاوه بر کارهایش روی پرده، صداپیشه پروژه های انیمیشنی مختلفی از جمله نقش جیمز گوردون در Batman: The Dark Knight Returns و شخصیت پروفسور اوک در فرنچایز Pokemon نیز بوده است.

خارج از حرفه بازیگری، بنکس به خاطر عشقش به موتورسیکلت شناخته شده است و حتی در برنامه های تلویزیونی مرتبط با موتور سیکلت، از جمله سریال مستند Riding Shotgun با نورمن ریدوس ظاهر شده است.

به طور کلی، جاناتان بنکس یک بازیگر بسیار مورد احترام و همه کاره است که تأثیری ماندگار بر صنعت سرگرمی گذاشته است.

جاناتان بنکس علاوه بر بازیگری، در تئاتر هم به عنوان بازیگر و هم کارگردان فعالیت داشته است. او در تولیدات صحنه ای متعددی ظاهر شد، از جمله تولید سال 1977 نمایشنامه کودک مدفون سام شپرد، که برای آن نامزد دریافت جایزه میز درام شد. او همچنین چندین نمایش را کارگردانی کرده است، از جمله ساخت گربه روی سقف حلبی داغ.

بنکس دو بار ازدواج کرده و چندین فرزند دارد. او به خصوصی بودن در مورد زندگی شخصی اش معروف است و به ندرت در مصاحبه ها درباره آن صحبت می کند.

در طول دوران حرفه ای خود، بنکس به دلیل مشارکت در صنعت سرگرمی شناخته شده است. در سال 2017 در پیاده روی مشاهیر هالیوود به پاس قدردانی از فعالیت هایش در تلویزیون، یک ستاره دریافت کرد. او همچنین جایزه یک عمر دستاورد از جشنواره فیلم ضد آفتاب و جایزه بازیگر شخصیت از جشنواره فیلم نیوپورت بیچ را دریافت کرده است.

جاناتان بنکس علیرغم موفقیت و تحسینش، متواضع و متواضع باقی می ماند و اغلب از فرصت هایش در مصاحبه ها تشکر می کند. او به کار در صنعت سرگرمی ادامه می دهد و چندین پروژه آینده از جمله فیلم کمیته خدا و مجموعه تلویزیونی The Staircase دارد.

جاناتان بنکس همچنین صداپیشه چندین بازی ویدیویی، از جمله فرنچایز محبوب بازی های ویدیویی، Call of Duty، بوده. او در بازی Call of Duty: Black Ops II نقش شخصیت فرانک وودز را صداپیشگی گرد و در Call of Duty: Black Ops III دوباره این نقش را داشت.

بنکس علاوه بر کار مقابل دوربین، چندین قسمت از تلویزیون را نیز کارگردانی کرده است. او قسمت‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی Wiseguy، Walker، Texas Ranger و راه‌اندازی مجدد Hawaii Five-0 را کارگردانی کرد.

بنکس به دلیل مشارکت بسیار در توسعه شخصیت هایش شناخته شده است و اغلب زمان زیادی را صرف تحقیق و آماده سازی برای نقش های خود می کند. به عنوان مثال، بنکس هنگام آماده شدن برای بازی در نقش مایک ارمانترات در Breaking Bad، تاریخ دنیای زیرزمینی جنایتکار را مطالعه کرد و با مجرمان واقعی سابق برای درک دیدگاه شخصیت مشورت کرد.

بانک ها همچنین در کارهای خیریه، از جمله حمایت از سازمان هایی که به کهنه سربازان ارتش و خانواده های آنها کمک می کنند، مشارکت داشته اند. او در چندین کنسرت و رویدادهای مفید برای این اهداف شرکت کرده است و در مصاحبه‌هایی از حمایت خود از این سازمان‌ها سخن گفته است.

جاناتان بنکس در طول زندگی حرفه ای خود به خاطر فعالیت در سینما و تلویزیون تحسین های متعددی دریافت کرده است. او علاوه بر نامزدی امی، برای بازی در فیلم Better Call Saul و نامزدی جایزه Saturn برای بازی در فیلم Mudbound نامزد جایزه تلویزیونی انتخاب منتقدان نیز شده است.

علیرغم موفقیتش، بنکس به دلیل دوری از توجهات شناخته شده است و به عنوان فردی فروتن و سر به زیر توصیف شده است. در مصاحبه ها، او اغلب موفقیت خود را مرهون سخت کوشی و اراده می داند و از فرصت هایی که در زندگی حرفه ای خود داشته است ابراز قدردانی کرده است.

بنکس همچنین در مورد مبارزه خود با افسردگی که او آن را یک نبرد مادام العمر توصیف کرده است، صحبت کرده است. او در مورد اهمیت کمک خواستن صحبت کرده و دیگرانی را که در تلاش هستند به انجام همین کار تشویق کرده است.

در سال های اخیر، بنکس به کار خود در صنعت سرگرمی ادامه داده است و نقش های قابل توجهی در سریال تلویزیونی F is for Family و فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie داشته است. او همچنین در آخرین فصل سریال Better Call Saul که در سال 2022 پخش شد، نقش خود را در نقش مایک ارمانترات تکرار کرد.

جاناتان بنکس علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، در چندین موزیک ویدیو نیز ظاهر شده است. او نقش شخصیت مکبث را در موزیک ویدیوی آهنگ Ghost of a Chance از گروه راش بازی کرد و در ویدیوی آهنگ Savages از گروه Five Finger Death Punch ظاهر شد.

بنکس همچنین به خاطر صدای متمایزش شناخته شده است و صدای خود را در چندین فیلم مستند و تبلیغاتی قرض داده است. او صداپیشگی مجموعه مستند The Men Who Built America را برعهده داشته و صداپیشگی تبلیغات شرکت هایی مانند سوبارو و آمریترید را بر عهده داشته است.

بنکس توسط همبازی ها و همکارانش به خاطر حرفه ای بودن و توانایی او در ارتقای عملکرد اطرافیانش مورد تحسین قرار گرفته است. بسیاری از تعهد او به هنر خود و تمایل او برای انجام کارهای لازم برای زنده کردن شخصیت هایش یاد کرده اند.

بنکس در طول دوران حرفه‌ای خود در برنامه‌های مربیگری نیز شرکت داشته و به بازیگران و فیلمسازان جوان راهنمایی و پشتیبانی می‌کند. او ابراز تمایل کرده است که دانش و تجربه خود را به نسل بعدی استعدادهای این صنعت منتقل کند.

به طور کلی، جاناتان بنکس یک بازیگر بسیار محترم و موفق با طیف متنوعی از استعدادها و علایق است. او تأثیر ماندگاری بر صنعت سرگرمی گذاشته است و همچنان در بین طرفداران و همکارانش چهره ای محبوب است.

زندگی شخصی جاناتان بنکس

جاناتان بنکس دو بار در زندگی خود ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با مارنی فاوش بنکس بود که از او صاحب یک دختر به نام ربکا شد. این زوج در سال 1977 از هم جدا شدند.

بنکس بعداً در سال 1990 با همسر دومش جنرا بنکس ازدواج کرد و از آن زمان این زوج با هم بودند. آنها دو دختر به نام های کلودیو و جوانا دارند.

بنکس به عنوان یک شخص خصوصی شناخته شده است و به ندرت در مورد زندگی شخصی خود در مصاحبه ها صحبت می کند. با این حال، او در مورد مبارزه خود با افسردگی علنا صحبت کرده است و علناً در مورد اهمیت کمک گرفتن برای مسائل مربوط به سلامت روان صحبت کرده است.

بنکس در اوقات فراغت خود یک موتورسوار مشتاق است و از سوار شدن بر موتور سیکلت خود در سفرهای جاده ای طولانی لذت می برد. او همچنین در چندین سازمان خیریه، از جمله آنهایی که از جانبازان ارتش و خانواده های آنها حمایت می کنند، مشارکت داشته است.

بهترین فیلم ها و سریال‌های تلویزیونی جاناتان بنکس

جاناتان بنکس سابقه طولانی و برجسته ای در سینما و تلویزیون داشته است و بازی های قابل توجه بسیاری داشته است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی او را مشاهده می کنید:

برنامه های تلویزیونی:

بریکینگ بد (2009-2012)
Better Call Saul (2015-2022)
Wiseguy (1987-1990)
انجمن (2014)
گمشده (2005-2010)

فیلم ها:

Mudbound (2017)
هواپیما! (1980)
48 ساعت (1982)
پلیس بورلی هیلز (1984)
Gremlins (1984)

اینها تنها چند نمونه از مجموعه کارهای چشمگیر جاناتان بنکس است. بازی‌های او در «برکینگ بد» و «بهتر با ساول» تحسین‌شده‌اند و نامزدی جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.