زندگینامه باب اودنکرک – هنرپیشه مشهور نقش ساول گودمن و حقایقی در مورد زندگی‌اش

0

باب اودنکرک بازیگر، کمدین، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است. او در 22 اکتبر 1962 در بروین، ایلینوی به دنیا آمد و در ناپرویل، ایلینوی بزرگ شد.

اودنکرک کار خود را در دهه 1980 به عنوان نویسنده کمدی برای نمایش هایی مانند شنبه شب زنده و نمایش بن استیلر آغاز کرد. او همچنین به عنوان مجری در نمایش هایی مانند Late Night با Conan O’Brien و Mr. Show با باب و دیوید که با همکاری دیوید کراس ساخته شد، کار کرد.

در سال‌های اخیر، اودنکرک بیشتر به خاطر بازی در نقش سائول گودمن در سریال تلویزیونی بریکینگ بد و اسپین آف آن Better Call Saul شناخته شده است. او همچنین در فیلم های متعددی از جمله The Post، Little Women و Nobody ظاهر شده است.

اودنکرک در طول زندگی حرفه‌ای خود نامزد دریافت جوایز پرایم‌تایم امی، جوایز انجمن بازیگران سینما و جوایز گلدن گلوب بوده است و چندین جایزه را برای کارهای نویسندگی و تهیه‌کننده‌اش دریافت کرده است.

باب اودنکرک علاوه بر فعالیت در تلویزیون و سینما، چندین کتاب نیز نوشته است، از جمله “A Load of Hooey” و “Hollywood Said No!: فیلمنامه های فیلم یتیم، صحنه های حرامزاده، و عزیزان رها شده از سازندگان مستر شو”. ”

Odenkirk همچنین در برنامه های تلویزیونی متعددی از جمله Seinfeld، Curb Your Enthusiasm، The Larry Sanders Show و The Office به عنوان مهمان حضور داشته است. او همچنین صدای خود را برای چندین انیمیشن و فیلم از جمله The Incredibles 2 و The Simpsons قرض داده است.

اودنکرک قبل از فعالیت در کمدی در دانشگاه ایلینوی جنوبی کاربوندیل تحصیل می کرد و به عنوان خبرنگار برای روزنامه دیلی هرالد کار می کرد. او از سال 1997 با همسرش نائومی یومتوف ازدواج کرده و دارای دو فرزند هستند.

اودنکرک به دلیل مشارکت در کمدی با یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود شناخته شد و در سال 2019 به تالار مشاهیر آکادمی تلویزیون راه یافت.

باب اودنکرک در طول زندگی حرفه ای خود در پروژه ها و همکاری های مختلف دیگری شرکت داشته است. او با همکاری دیوید کراس مجموعه وب «درک و سایمون: نمایش» را ساخت و برای برنامه‌هایی مانند The Birthday Boys و With Bob and David تولید و نویسندگی کرد.

در سال 2021، اودنکرک در فیلم اکشن هیجان انگیز «هیچکس» بازی کرد و تولید کرد که مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. او همچنین قرار است در فیلم های آینده “وزن تحمل ناپذیر استعداد عظیم” و “بیگانه” ظاهر شود.

در ژوئیه 2021، اودنکرک در صحنه سریال Better Call Saul دچار حمله قلبی شد و چند روز در بیمارستان بستری شد. او بعداً تیم پزشکی را برای نجات جانش مدیون دانست و از هواداران خواست مراقب سلامتی خود باشند. او از آن زمان بهبود یافت و کار در نمایش را از سر گرفت.

باب اودنکرک همچنین در طول زندگی حرفه ای خود در امور خیریه و سیاسی مختلف شرکت داشته است. او حامی سازمان‌هایی مانند صندوق دفاع از کودکان و انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس بوده است و در مورد مسائلی مانند کنترل اسلحه و اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی صریح صحبت کرده است.

اودنکرک همچنین از پلتفرم خود برای دفاع از عدالت و برابری اجتماعی استفاده کرده است. در سال 2020، او در کمپین “من مسئولیت می پذیرم” شرکت کرد که هدف آن افزایش آگاهی در مورد نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس در ایالات متحده بود.

اودنکرک علاوه بر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش، به خاطر تعهدش به حرفه‌اش و رویکرد مشارکتی‌اش در فیلم‌سازی شهرت دارد. او در طول سال ها با طیف وسیعی از نویسندگان، بازیگران و کارگردانان با استعداد کار کرده است و به دلیل توانایی اش در به نمایش گذاشتن بهترین های همکارانش مورد ستایش قرار گرفته است.

یک واقعیت جالب در مورد باب اودنکرک این است که او در ابتدا برای ایفای نقش سائول گودمن در سریال Breaking Bad تردید داشت، زیرا نگران بود که شخصیت ممکن است بیش از حد تک بعدی باشد. با این حال، او در نهایت تصمیم گرفت این نقش را بپذیرد و با تحسین منتقدان برای ایفای نقش یک وکیل سست اما کاریزماتیک مواجه شد.

واقعیت جالب دیگر این است که اودنکرک در اوایل کار کمدی تحت تأثیر عشق او به موسیقی پانک راک بود. او از گروه‌هایی مانند «کلش» و «رامونز» به عنوان الهام‌بخش‌های اصلی رویکرد بی‌احترامی و ضد نظام خود به کمدی یاد کرده است.

اودنکرک علاوه بر کارهایش روی پرده سینما، در طول سال ها در تئاترهای مختلفی نیز شرکت داشته است. او به همراه دیوید کراس در برنامه تک نفره «The Best of Mr. Show» که در سال 2002 در سراسر ایالات متحده تور برگزار کرد، نویسندگی و بازی کرد.

اودنکرک حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارد و به خاطر توییت‌های طنزآمیز و روشنگرش شناخته می‌شود. او همچنین از پلتفرم خود برای به اشتراک گذاشتن عشق خود به ادبیات استفاده کرده است و در طول سال ها چندین کتاب را به پیروانش توصیه کرده است.

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد باب اودنکرک این است که او نقش مهمی در خلق شخصیت نمادین «مت فولی» در شنبه شب زنده داشت. اودنکرک این طرح را با کریس فارلی نوشت و در نسخه اصلی طرح که در سال 1993 پخش شد، نقش شریک سخنران انگیزشی فولی را ایفا کرد.

اودنکرک همچنین به خاطر کار خود به عنوان تهیه کننده شناخته می شود، زیرا در ساخت سریال کمدی محبوب Tim and Eric Awesome Show, Great Job همکاری داشته است! و سریال کمدی HBO The Comeback. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در چندین پروژه از جمله سریال W/ Bob & David و سریال AMC Lodge 49 از جمله سریال Netflix W/Bob & David خدمت کرده است.

اودنکرک علاوه بر کارش به عنوان بازیگر، نویسنده و تهیه کننده، کارگردانی با استعداد نیز هست. او قسمت‌هایی از چندین برنامه تلویزیونی را کارگردانی کرده است، از جمله آقای شو با باب و دیوید، پسران تولد، و بهتر است با ساول تماس بگیری.

یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد باب اودنکرک این است که او سابقه ای در کمدی بداهه دارد. او در دهه 1980 یکی از اعضای گروه بداهه ساز شهرت دوم شیکاگو بود، جایی که در کنار ستاره های کمدی آینده مانند کریس فارلی، مایک مایرز و استیو کارل کار کرد.

اودنکرک همچنین به دلیل کار خود به عنوان صداپیشه شناخته شده است، زیرا صدای خود را به شخصیت های چندین نمایش انیمیشن و فیلم، از جمله Gravity Falls، Adventure Time و The Secret Life of Pets 2 وام داده است.

اودنکرک علاوه بر مجموعه آثار چشمگیرش در تلویزیون و سینما، به عنوان نویسنده و مجری در دنیای کمدی نیز نامی برای خود دست و پا کرده است. او در طول سال‌ها در پادکست‌های کمدی و نمایش‌های رادیویی متعددی ظاهر شده و طرح‌های کمدی برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله Funny or Die و The New Yorker نوشته است.

اودنکرک علیرغم شهرت و موفقیتش به خاطر فروتنی و شخصیت زمینی اش معروف است. او به عنوان یک همکار سخاوتمند و حامی توصیف شده است، و او اغلب به نویسندگان و مجریان همکار خود برای موفقیت خود در صنعت سرگرمی اعتبار می دهد.

باب اودنکرک نیز یک نوازنده ماهر است و در طول سال ها چندین آهنگ نوشته است. او با نوازندگانی مانند دیوید کراس و بن استیلر در پروژه های مختلف موسیقی کمدی همکاری داشته است و حتی آلبوم انفرادی “آماتور” را در سال 2007 منتشر کرد.

اودنکرک علاوه بر فعالیت در زمینه سرگرمی، مدافع اهداف محیطی نیز هست. او از سازمان هایی مانند NRDC و Sierra Club حمایت کرده و در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده صحبت کرده است.

اودنکرک به دلیل به تصویر کشیدن شخصیت های پیچیده و ظریف روی پرده، به ویژه در نقش جیمی مک گیل/سائول گودمن در Better Call Saul مورد تحسین قرار گرفته است. او با چندین جایزه و نامزدی برای کارش در این نمایش شناخته شده است، از جمله چندین نامزدی امی Primetime و یک جایزه تلویزیونی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد در سریال درام.

زندگی شخصی باب اودنکرک

باب اودنکرک از سال 1997 با همسرش نائومی یومتوف ازدواج کرده است. آنها دو فرزند دارند، یک پسر به نام ناتان و یک دختر به نام ارین.

اودنکرک در مورد زندگی شخصی خود خصوصی بوده و به ندرت در مصاحبه ها درباره خانواده خود صحبت کرده است. با این حال، او همسر و فرزندانش را مدیون حمایت‌هایشان در طول زندگی حرفه‌ای خود دانسته و در مورد اهمیت ایجاد تعادل بین کار و خانواده صحبت کرده است.

اودنکرک در اوقات فراغت خود از خواندن، نواختن موسیقی و گذراندن وقت با خانواده لذت می برد. او همچنین به تعامل با طرفداران در رسانه های اجتماعی مشهور است و از حمایت آنها در طول سال ها ابراز قدردانی کرده است.

بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی باب اودنکرک

باب اودنکرک سابقه طولانی و موفقی در سینما و تلویزیون داشته است. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی او را مشاهده می کنید:

فیلم ها:

پست (2017)
زنان کوچک (2019)
هیچ کس (2021)
Incredibles 2 (2018)
نبراسکا (2013)
هنرمند فاجعه (2017)

برنامه های تلویزیونی:

Better Call Saul (2015-2022)
بریکینگ بد (2009-2010)
آقای نمایش با باب و دیوید (1995-1998)
نمایش لری سندرز (1992-1998)
فارگو (2015)

اینها تنها چند نمونه از بهترین کارهای باب اودنکرک هستند، و فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی وجود دارند که استعداد و تطبیق پذیری او را به عنوان یک بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده نشان می‌دهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.