زندگینامه پیرس برازنان -هنرپیشه مشهور سینما و یکی از جیمز باندهای موفق و حقایقی از زندگی‌اش

0

پیرس برازنان بازیگر و تهیه کننده ایرلندی است که در 16 مه 1953 در Drogheda، کانتی لوث، ایرلند متولد شد. او بیشتر برای بازی در نقش جیمز باند در چهار فیلم باند شناخته شده است: چشم طلایی (1995)، فردا هرگز نمی میرد (1997)، جهان کافی نیست (1999) و روزی دیگر بمیر (2002).

حرفه بازیگری برازنان در اواخر دهه 1970 با ایفای نقش در مجموعه های تلویزیونی “سکته مغزی مورفی” و “حرفه ای ها” آغاز شد. او در دهه 1980 با بازی در نقش رمینگتون استیل در سریال تلویزیونی به همین نام شهرت بیشتری به دست آورد. تیتراژ فیلم برازنان شامل The Thomas Crown Affair (1999)، Mrs. Doubtfire (1993)، The Ghost Writer (2010) و Mamma Mia! (2008) در میان بسیاری دیگر.

برازنان علاوه بر حرفه بازیگری به عنوان تهیه کننده نیز فعالیت داشته است. او شرکت تولید Irish DreamTime را با شریک تولید کننده خود Beau St. Clair تأسیس کرد. این شرکت چندین فیلم از جمله The Thomas Crown Affair (1999) و The Matador (2005) را تولید کرده است.

برازنان جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب برای بازی در فیلم تلویزیونی «زنجیره شکسته» و جایزه کیوان برای بازی در فیلم «دنیا کافی نیست» دریافت کرده است. در سال 2003، به دلیل خدماتش در نمایشنامه، نشان افتخاری OBE (نشان امپراتوری بریتانیا) اعطا شد.

برازنان قبل از اینکه بازیگری را دنبال کند، به عنوان یک هنرمند تجاری فعالیت می کرد و در مدرسه هنر سنت مارتین در لندن آموزش دید.
او در سال 2004 در حالی که تابعیت ایرلندی خود را حفظ کرد، تابعیت آمریکا را دریافت کرد.
برازنان همچنین یک انسان نیکوکار است و در طول سال ها از اهداف خیریه مختلفی حمایت کرده است. او حامی یونیسف ایرلند است و همچنین با سازمان هایی مانند شورای دفاع از منابع طبیعی و انجمن حفاظت از چوپان دریایی درگیر بوده است.
برازنان علاوه بر بازیگری و تهیه کنندگی، نقاش با استعدادی نیز هست و آثار هنری خود را در گالری های سراسر جهان به نمایش گذاشته است.
برازنان با کیلی شای اسمیت، روزنامه نگار و شخصیت تلویزیونی ازدواج کرده است. آنها از سال 2001 ازدواج کرده اند و دارای دو فرزند هستند.
برازنان علیرغم موفقیتش در نقش جیمز باند، گفته است که نقش مورد علاقه‌اش در فیلم «ماتادور» بوده است که در آن نقش یک قاتل بدبخت را بازی کرده است. او همچنین با افزایش سن به ایفای نقش های پیچیده تر و چالش برانگیزتر ابراز علاقه کرده است.
برازنان یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارد که در سال 1997 دریافت کرد.

برازنان در ابتدا برای بازی در نقش جیمز باند در سال 1986 انتخاب شد، اما قرارداد او با سریال تلویزیونی “رمینگتون استیل” مانع از ایفای این نقش شد. زمانی که تیموتی دالتون تصمیم گرفت بازی باند را ادامه ندهد، برازنان سرانجام در سال 1994 توانست این نقش را بپذیرد.

برازنان در طول دوران حرفه‌ای خود نقش‌های مختلفی را ایفا کرده است، اما شاید بیشتر به خاطر بازی در شخصیت‌های ظریف و پیچیده شناخته شده است. او در مصاحبه‌ها خود را فردی درون‌گرا توصیف کرده است که از نورافکن راحت نیست، اما از روند بازیگری لذت می‌برد.

بازی برازنان در فیلم «نویسنده شبح» با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و برخی آن را یکی از بهترین بازی های او می دانند. او برای بازی در این فیلم نامزد جایزه فیلم اروپا برای بهترین بازیگر مرد شد.

برازنان همچنین درگیر فعالیت های زیست محیطی بوده است و در مورد نیاز به حفاظت از گونه های در معرض خطر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی صحبت کرده است. او از سال 2007 سفیر سازمان محیط زیست صندوق جهانی حیات وحش بوده است.

برازنان علاوه بر کار روی پرده، صداپیشگی چندین فیلم مستند و انیمیشن از جمله «اقیانوس ها» و «دنیا کافی نیست» را نیز انجام داده است.

برازنان برای بازگشت به صحنه ابراز علاقه کرده است و گفته است که دوست دارد در یک محصول آینده نقش شاه لیر را بازی کند.

برازنان همچنین از طرفداران موسیقی است و از هنرمندانی مانند باب دیلن و ون موریسون به عنوان تأثیرگذار یاد کرده است. او حتی در موزیک ویدیوهای هنرمندانی مانند تام پتی و ABBA ظاهر شده است.

همسر اول برازنان، کاساندرا هریس، بازیگر استرالیایی بود که در فیلم «فقط برای چشمان تو» نقش یک دختر باند را بازی کرد. او در سال 1991 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت و برازنان از آن زمان به عنوان مدافع آگاهی و تحقیق درباره سرطان تبدیل شده است.

برازنان در سال 2001 به عنوان یکی از “50 زیباترین افراد” مجله پیپل انتخاب شد و همچنین در چندین لیست دیگر از “سکسی ترین مردان” در طول سال ها حضور داشته است.

برازنان علاوه بر بازیگری و تهیه‌کننده، کارگردانی فیلم‌های متعددی از جمله «روابط توماس کراون» و «ایولین» را نیز برعهده داشته است.

برازنان از حامیان دیرینه صنعت فیلم ایرلند بوده است و فیلمسازان جوان ایرلندی را تشویق کرده است تا رویاهای خود را دنبال کنند. او همچنین به جلب توجه به موضوع اتحاد مجدد ایرلند کمک کرده و برای حل مسالمت آمیز مناقشه در ایرلند شمالی ابراز امیدواری کرده است.

برازنان یک گلف باز مشتاق است و در طول سال ها در چندین تورنمنت گلف افراد مشهور شرکت کرده است. او همچنین یک زمین گلف در هاوایی به نام The Golf Club در Mauna Lani طراحی کرده است.

برازنان در چندین تلاش بشردوستانه در آفریقا مشارکت داشته است و با سازمان هایی مانند هنرمندان برای صلح و عدالت برای کمک به کاهش فقر و ترویج آموزش در منطقه همکاری کرده است.

برازنان در طول سال‌ها درگیر جنجال‌های متعددی بوده است، از جمله دعوای حقوقی با یک شرکت سازنده بر سر فیلم «قوانین جذب» و انتقاد به دلیل حمایت او از یک برند خوشبوکننده هندی به نام پان بهار که متهم به ترویج مصرف دخانیات است. برازنان بعداً به دلیل تأیید عذرخواهی کرد.

برازنان چندین پروژه سینمایی در دست ساخت دارد، از جمله نقشی در اقتباس سینمایی از موزیکال برادوی “ایوان هانسن عزیز”.

برازنان مدافع حفاظت از حیات دریایی بوده است و با سازمان هایی مانند Oceana برای ترویج حفاظت از اقیانوس کار کرده است.
برازنان همچنین در چندین طرح خیریه مرتبط با بهداشت و آموزش کودکان مشارکت داشته است. او با سازمان هایی مانند صندوق سلامت کودکان و بنیاد Make-A-Wish همکاری داشته است.

برازنان یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده و علیه سیاست های ترامپ در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی و مهاجرت صحبت کرده است.

برازنان به دلیل مشارکت در هنر و تلاش‌های بشردوستانه‌اش با جوایز متعددی از جمله جایزه صلح مارتین لوتر کینگ جونیور و جایزه یک عمر دستاورد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند شناخته شده است.

برازنان در صنعت بازی های ویدیویی نیز فعالیت داشته است و صداپیشگی چندین بازی محبوب از جمله “GoldenEye 007” و “Call of Duty 2” را ارائه کرده است.
برازنان در مورد مبارزه خود با افسردگی آشکارا صحبت کرده است، و دیگران را تشویق کرده است که اگر با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند، به دنبال کمک باشند.

برازنان همچنین خواننده ای با استعداد است و در چندین فیلم و تولید موسیقی اجرا کرده است. او در فیلم “ماما میا!” و همچنین در تولیدات «کفش قرمز» و «شاه و من» روی صحنه رفته است.

برازنان به همراه پسرش شان برازنان که او نیز بازیگر و فیلمساز است در چندین پروژه سینمایی حضور داشته است. آن ها در فیلم «دختر پادشاه» همبازی بودند و در فیلم «سگ های خورشید» که شان کارگردانی آن را بر عهده داشت، با یکدیگر همکاری کردند.

برازنان ارتباط قوی با ریشه های ایرلندی خود دارد و از حامیان فرهنگ و سیاست ایرلندی بوده است. او با چندین سازمان که فرهنگ و تاریخ ایرلند را ترویج می کنند، از جمله مرکز هنرهای ایرلندی در نیویورک و موسسه فیلم ایرلندی در دوبلین همکاری داشته است.
برازنان علاوه بر کارهای سینمایی و تلویزیونی خود، در چندین اثر نیز روی صحنه رفته است، از جمله تولید «عاشق» در وست اند لندن و «سفر یک روز طولانی در شب» در برادوی.

برازنان یک آتش خوار آموزش دیده است و مهارت های خود را در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی نشان داده است، از جمله یک قسمت از “مپت ها” و فیلم “ماجرای توماس کراون”.

برازنان در چندین طرح زیست محیطی مشارکت داشته است و از استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمایت کرده است. او همچنین مدافع صریح حفاظت از گونه های در خطر انقراض مانند فیل ها و ببرها بوده است.

برازنان همچنین به عنوان مدل کار کرده است و در طول سال ها در چندین کمپین تبلیغاتی از جمله کمپین های Dunhill و Chanel حضور داشته است.
برازنان دو تابعیتی ایرلند و ایالات متحده است و در مصاحبه های خود به هر دو کشور ابراز علاقه کرده است. او همچنین از فضای سیاسی کنونی در ایالات متحده انتقاد کرده و خواستار اتحاد و تسامح بیشتر شده است.

برازنان دو بار ازدواج کرده و پنج فرزند دارد. او از اهمیت خانواده و نقشی که فرزندانش در زندگی و حرفه‌اش داشته‌اند صحبت کرده است.

برازنان چندین پروژه سینمایی در دست ساخت دارد که از جمله آنها می توان به ایفای نقش در فیلم «به همه پسران: همیشه و برای همیشه» و نقش اصلی در فیلم «دارایی» اشاره کرد.

برازنان در مبارزه با گرمایش زمین شرکت داشته و از چندین سازمان محیط زیست حمایت کرده است. او همچنین از سال 2005 یک خودروی هیبریدی رانده است تا به کاهش ردپای کربن کمک کند.

نقش برازنان از جیمز باند در دهه‌های 1990 و اوایل دهه 2000 باعث تقویت دوباره این فرنچایز و ایجاد سطح جدیدی از پیچیدگی به شخصیت شد. او همچنین اولین بازیگر ایرلندی بود که نقش جیمز باند را بازی کرد.

برازنان علاوه بر جلوی دوربین، در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی به عنوان تهیه کننده و مجری نیز فعالیت داشته است. او یکی از تهیه کنندگان فیلم «مرد نوامبر» و تهیه کنندگی اجرایی مجموعه های تلویزیونی «کیسه استخوان» و «پسر» بود.

برازنان یک بازیگر برجسته صحنه است و در چندین اثر در وست اند لندن و برادوی بازی کرده است. او به خاطر بازی در محصول 2003 برادوی “بز، یا سیلویا کیست؟” تحسین منتقدان را دریافت کرد.

برازنان یک نوازنده ماهر است و گیتار می نواخت و در چندین موسیقی متن فیلم خوانده است. او همچنین در چندین اثر موسیقایی از جمله «شبح اپرا» و «بینوایان» روی صحنه رفته است.

برازنان در چندین تلاش بشردوستانه مرتبط با تحقیقات و درمان سرطان شرکت داشته است و از سازمان هایی مانند Stand Up to Cancer و بنیاد صنعت سرگرمی حمایت کرده است.

برازنان چندین پروژه سینمایی در دست ساخت دارد، از جمله نقش اصلی در فیلم «آخرین تفنگدار» و نقش مکمل در فیلم «به اولیویا».

زندگی شخصی پیرس برازنان

پیرس برازنان دو بار ازدواج کرده است. او با همسر اولش، بازیگر استرالیایی کاساندرا هریس، در سال 1980 ازدواج کرد. آنها با هم صاحب یک پسر به نام شان شدند و برازنان نیز دو فرزند هریس را از ازدواج قبلی خود به فرزندی پذیرفتند. هریس در سال 1991 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت و برازنان از آن زمان به یکی از مدافعان آگاهی و تحقیق درباره سرطان تبدیل شده است.

برازنان در سال 2001 با همسر دومش، روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی کیلی شای اسمیت ازدواج کرد. آنها دو پسر به نام های دیلن و پاریس دارند. این زوج بیش از 25 سال است که با هم هستند و اغلب در مراسم و فرش قرمز با هم عکس گرفته اند.

برازنان به خاطر عشق به طبیعت و فضای باز شهرت دارد و از گذراندن وقت با خانواده در خانه هایش در مالیبو، کالیفرنیا و جزیره کائوآی در هاوایی لذت می برد. او همچنین یک نقاش مشتاق است و آثار هنری خود را در گالری های سراسر جهان به نمایش گذاشته است.

برازنان در مورد مبارزه خود با افسردگی که تا حدی به از دست دادن همسر اولش نسبت داده است، آشکارا صحبت کرده است. او گفته است که خانواده و کارش به عنوان یک بازیگر به او کمک کرده تا با افسردگی خود کنار بیاید و دیگران را که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند تشویق به کمک گرفتن کرده است.

بهترین فیلم های پیرس برازنان

پیرس برازنان در طول دوران حرفه ای خود در فیلم های زیادی ظاهر شده است، و در اینجا برخی از فیلم های بسیار مورد توجه او را مشاهده می کنید:

چشم طلایی (1995) – این اولین بازی برازنان در نقش جیمز باند بود، و فیلم موفقیت تجاری و منتقدان زیادی داشت.

The Thomas Crown Affair (1999) – برازنان در نقش یک تاجر ثروتمند بازی می کند که درگیر یک سرقت هنری بزرگ می شود. این فیلم در گیشه موفق شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

ماتادور (2005) – در این کمدی سیاه، برازنان نقش یک قاتل سوخته را بازی می کند که با تاجری که با بازی گرگ کینیر بازی می کند دوست می شود. عملکرد برازنان مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت.

مامان میا! (2008) – برازنان مهارت های خوانندگی خود را در این کمدی موزیکال نشان می دهد و در نقش یکی از سه مردی که می تواند پدر دختر شخصیت اصلی باشد، بازی می کند.

The Ghost Writer (2010) – برازنان در این فیلم هیجان انگیز به کارگردانی رومن پولانسکی، به عنوان نخست وزیر سابق بریتانیا، بازی قوی ای ارائه می دهد.

خانم دوبت فایر (1993) – اگرچه نقش برازنان در این کمدی نسبتاً کم است، اما بازی او به عنوان دوست پسر جدید همسر سابق شخصیت اصلی به یاد ماندنی است.

جهان کافی نیست (1999) – سومین بازی برازنان در نقش جیمز باند با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدان مواجه شد و بسیاری از شیمی بودن او با همبازی سوفی مارسئو را ستودند.

مرد نوامبر (2014) – برازنان در نقش یک مامور بازنشسته سیا ایفای نقش می کند که برای آخرین ماموریت به میدان بازگردانده می شود. اگرچه این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما بازی برازنان مورد تحسین قرار گرفت.

جمعه خوب طولانی (1980) – برازنان نقش کوچکی در این درام جنایی بریتانیایی داشت که به یک کلاسیک کالت تبدیل شده است.

مرا به خاطر بسپار (2010) – در این درام عاشقانه، برازنان نقش پدر یکی از شخصیت های اصلی را بازی می کند. اگرچه فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما بازی برازنان با استقبال خوبی روبرو شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.