اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

0

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد.

ویژگی‌های کلیدی دوران ویکتوریا:

انقلاب صنعتی: این دوره، دوران اوج انقلاب صنعتی بود که بریتانیا را از یک جامعه کشاورزی به یک کشور صنعتی تبدیل کرد. این دوره شاهد ظهور کارخانه‌ها، موتور‌های بخار، راه آهن و تولید انبوه بود که منجر به شهرنشینی و تغییرات اجتماعی قابل توجهی شد.

ارزش‌های اخلاقی: ویکتوریایی‌ها به خاطر ارزش‌های اخلاقی سخت‌گیرانه و آداب اجتماعی معروف بودند. آن‌ها بر فضیلت‌هایی مانند فروتنی، انضباط نفس، سخت کوشی و احترام تاکید داشتند.

ساختار طبقاتی: جامعه ویکتوریا به شدت طبقه‌بندی شده بود، با تمایز آشکار بین طبقات بالا، متوسط و کارگر. تغییر طبقه اجتماعی محدود بود و طبقه بالا قدرت و نفوذ قابل توجهی داشت.

نقش‌های جنسیتی: جامعه ویکتوریا به نقش‌های جنسیتی سخت‌گیرانه پایبند بود و عموماً انتظار می‌رفت که زنان مراقب خانه باشند و مردان به عنوان نان‌آور خانه. جنبش‌های حقوق زنان در این دوره شروع به ظهور کردند و از حق رای زنان و بهبود شرایط کار حمایت کردند.

پیشرفت‌های علمی: دوران ویکتوریا با پیشرفت‌های چشمگیر در علم و فناوری شاخص شد. نظریه تکامل چارلز داروین، که در کتاب او “درباره منشاء گونه‌ها” (1859) ارائه شد، به طور قابل توجهی بر درک زیست‌شناسی و تاریخ طبیعی تأثیر گذاشت.

ادبیات و هنر: در دوره ویکتوریا برخی از مشهورترین آثار ادبی، از جمله رمان‌های نویسندگانی مانند چارلز دیکنز، شارلوت برونته، توماس هاردی و جورج الیوت نوشته شدند. هنر و معماری نیز در این دوران شکوفا شد و احیای گوتیک و جنبش پیش از رافائلی محبوبیت یافت.

امپریالیسم: امپراتوری بریتانیا در دوران ویکتوریا به اوج خود رسید، بریتانیا قلمرو‌های استعماری خود را در سراسر آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام گسترش داد. این این استعمار و یا به اصطلاح توسعه انبوهی از منافع اقتصادی، غرور ملی و حتی برتری نژادی را به همراه آورد.

اصلاحات بهداشت عمومی: دوره ویکتوریا شاهد اجرای اصلاحات بهداشت عمومی بود که ناشی از نگرانی در مورد شهرنشینی و بهداشت بود. قوانینی برای بهبود شرایط زندگی، بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری تصویب شد.

مد: مد ویکتوریایی با ظرافت، رسمی بودن و توجه به جزئیات مشهور بود. زنان دامن‌های حجیم و کلاه‌های بزرگ و پرجزئیات می‌پوشیدند، در حالی که مردان از کت و شلوار‌های خوش‌دوخت و کلاه‌ استفاده می‌کردند.


اما فارغ از اینها بیایید تصور کنیم که ابرقهرمانان و شرورهای فیلم‌های درام و کامیک کنونی در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

سوپرمن:

بتمن:

جوکر:

آقای بین:

کاپیتان آمریکا:

مرد آهنی:

ثور:

اسپایدرمن:

گرین گابلین

دکتر اختاپوس:

استار لرد:

راکت:

گروت:

هاکای

ولورین

هالک

دردویل:


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.