چگونه میز غذا را برای مهمانی چیدمان کنیم؟

0
رپورتاژ

چیدن یک میز غذا برای مهمانی یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در برگذاری یک مهمانی بدون نقص است. نوع چیدمان و سرو کردن غذاها در هر مهمانی متفاوت است و با توجه به نوع مهمانی، این چیدمان‌ها تغییر می‌کنند. در هنگام برگذاری یک مهمانی خودمانی، چیدمان میز غذا و حتی نوع غذاها بسیار متفاوت‌تر از چیدمان غذا و نوع غذاها در یک مهمانی رسمی است. هرچند که تشخیص نوع چیدمان و انتخاب غذاها می‌تواند گاهی اوقات سخت و وقت‌گیر باشد، اما نگران نباشید!

مهم نیست که مهمانی شما یک مهمانی خودمانی و یا رسمی باشد. ما در این مطلب سعی به معرفی چند نکته درمورد چیدمان میز غذا و نوع غذا در مهمانی‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید با توجه به این نکات، یک مهمانی بدون نقص را برگذار کنید و نظر مهمان‌های خود متفاوت باشید. با ما همراه باشید!

استفاده کردن از دسرها و میان وعده‌ها

مهم نیست که مهمان‌های شما افراد رسمی و یا غیر رسمی باشند، هر مهمانی از دسترسی داشتن به دسرهای کوچک و میان وعده‌های مختلف لذت خواهد برد! برای قرار دادن دسرها و میان وعده‌ها پیشنهاد می‌شود که آنها را در یک سینی جداگانه بر روی میز خود قرار دهید تا همگی به آنها دسترسی داشته باشند. از داشتن تنوع نترسید! سعی داشته باشید که از گزینه‌های مختلف و متنوع برای ساختن سینی خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که اندازه این دسرها و میان وعده‌ها کوچک باشید تا مصرف آنها برای مهمان‌ها راحت‌تر باشد.

درست کردن دسرها و میان وعده‌های کوچک کار بسیار راحتی است و در کمترین زمان قابل انجام است. یکی از بهترین راه‌ها برای خرید مواد لازم برای درست کردن دسر و میان وعده، مراجعه به یک سوپرمارکت تحویل فوری است که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان مواد لازمه خود را تهیه کنید و آنها را درب منزل خود تحویل بگیرید.

تنظیم کردن ارتفاع ظرف‌ها

در بیشتر مواقع اکثر اشخاص به این نکته کلیدی توجه نمی‌کنند و آن را رعایت نمی‌کنند. در نظر گرفتن ارتفاع ظرف‌ها یک قدم بسیار مهم در چیدمان یک میز غذای بدون نقص است. ظرف‌هایی که دارای ارتفاع کمتری هستند باعث نارضایتی مهمان‌ها می‌شوند و دسترسی آنها را به غذاها و دسرها محدود می‌کند. اکثر افراد سعی می‌کنند که از اشیاء مختلف برای تنظیم ارتفاع ظرف‌ها استفاده کنند اما این کار باید با دقت زیادی انجام شود!

شما می‌توانید از کتاب یا هرجسم مربعی یا مستطیلی برای این کار استفاده کنید اما توجه داشته باشید که این اجسام نباید قابل دیدن باشند چراکه دارای جلوه خوبی برای مهمان‌های شما نمی‌باشند. شما می‌توانید پس از تنظیم ارتفاع ظرف‌ها، از یک پارچه زیبا و مناسب استفاده کنید و روی آنها را بپوشانید تا یک جلوه مرتب و تمیزی را از خود به نمایش بگذارند. یکی دیگر از راه‌ها این است که از ظرف‌های پایه‌دار مناسب برای چیدمان میز استفاده کنید که مناسب‌تر برای مهمانی‌های رسمی هستند.

چیدمان صحیح میز غذای اصلی

در اکثر مهمانی‌ها، غذاهای اصلی حالت بوفه مانند دارند که مهمان‌ها می‌توانند هر غذایی را که دوست دارند انتخاب کنند و در بشقاب خود بکشند. مهم‌ترین نکته قابل توجه در نظر گرفتن ترتیب غذاها و مسیر مهمان‌ها است. طبیعی است که مهمان‌ها بداند که از کدام سمت میز باید مسیر خود را اغاز کنند. معمولا بشقاب‌ها و قاشق و چنگال‌ها قرار دارد که مهمان‌ها می‌توانند مناسب به سلقه خود، بشقاب موردنظر خود را برای کشیدن غذا انتخاب کنند. توجه داشته باید که ترتیب چیدمان غذاها را رعایت کنید. در ابتدای میز پیش غذاها قرار می‌گیرد و بعد از آنها غذای اصلی که شامل دیس برنج، خورشت و یا غذاهای اصلی دیگر است و در انتها دسر و نوشیدنی‌های مختلف که مهمان می‌تواند به سلیقه خود انتخاب کند.

غذاهای اصلی

غذاهای اصلی همانطور که از اسم آنها پیداست، مهم‌ترین بخش مهمانی هستند. انتخاب غذای مناسب می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند مهمانی و رضایت مهمان‌ها داشته باشد. در این قسمت ما چند مورد از بهترین و محبوب‌ترین غذاها را به شما معرفی می‌کنیم.

خوراک مرغ زعفرانی

این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مهمانی در لیست غذاهای ایرانی است. دستورپخت ساده این غذا و خوشمزه بودن آن، این غذا را به یکی از محبوب‌ترین غذاها کرده است. مرغ زعفرانی هم در مهمانی‌های رسمی و هم در مهمانی‌های غیر رسمی قابل استفاده است اما نوع سرو کردن آن در مهمانی‌های رسمی کمی متفاوت‌تر است.

یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این غذا، زعفران است که مهم‌ترین عامل در خوشمزگی و خوش عطری این غذا است. شما همین حالا می‌توانید به صفحه قیمت زعفران گرمی بروید و باکیفیت‌ترین زعفران اصل ایرانی را با بهترین قیمت خریداری کنید.

فسنجان

بدون شک فسنجان یکی از بهرین غذاهای مهمانی است که در هرنوع مهمانی قابل استفاده است. به دلیل وقت‌گیر بودن آن، این غذا بیشتر مناسب مهمانی‌های رسمی‌تر است و کمتر در مهمانی‌های غیر رسمی از آن استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه در چندین مدل و شکل درست می‌شود که بستگی به سلیقه شما و مهمانان دارد. معمولا در مهمانی‌های رسمی این غذا طعمی ملس دارد و نه خیلی شیرین و نه خیلی ترش است که همین دلیل به هر مزاجی آن را سازگار می‌کند.

باقالی پلو با گوشت

ممکن نیست که این غذای خوشمزه و محبوب را در مهمانی‌های مختلف ندیده باشید! این غذا یکی از بهترین غذاها برای مهمانی‌های رسمی است و مطمعناً مهمان‌های شما از این غذا لذت خواهند برد. شما می‌توانید از گوشت‌های مختلف برای آماده کردن این غذا نیز استفاده کنید تا متناسب برای هر سلیقه‌‌ای باشد!

کلام آخر

همانطور که توضیح داده شد، چیدمان میز غذا و انتخاب غذای مهمانی می‌تواند کار ساده‌ای باشد. نکته مهم هنگام چیدمان میز غذا توجه به جزئیات و نوع غذاهای موجود بر روی میز است. حتما توجه داشته باشید که دستمال و لوازم پذیرایی در مهمانی شما موجود باشد چراکه کافی نبودن این اقلام باعث می‌شود که مهمانی شما به خوبی پیش نرود و مهمان‌های شما ناراضی باشند. ما در این مطلب سعی به معرفی بهترین نکات برای چیدمان میز مهمانی داشتیم و امیدواریم که این نکات به شما کمک کرده باشد که یک مهمانی بدون نقص را برگذار کنید. از همراهی شما متشکریم!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.