آینده‌ی اینتل با قلم نویسندگان مطالب علمی-تخیلی رقم می‌خورد

3

نویسنده مهمان: محمد مقدس
می‌خواهم کمی به گذشته فکر کنید، زمانی که مجله‌ی دانشمند یا کتاب‌های ژول ورن از پرطرفدارترین مطالعات ما بودند و اوقات فراغت خود را با خواندن داستان‌های علمی-تخیلی و فرو رفتن در رؤیا صرف می‌کردیم، حال به زمان فعلی بیاندیشید. امروزه بسیاری از این تخیلات به واقعیت پیوسته‌اند. از ماهواره‌های عجیب گرفته تا مدارهای الکترونیکی که در پوست جاسازی می‌شوند.

اینتل، با توجه به این موارد و جهش عظیم عصر فناوری، شروع به استخدام نویسنگان مطالب علمی-تخیلی کرده تا دیدی وسیع از سمت و سوی جریان فناوری در کوتاه مدت و بلند مدت به دست اورد. این تجربه سال قبل و با استخدام چهار نویسنده آغاز شد تا آنها با حضور در پروژه‌های تحقیقاتی اینتل و مشاهده‌ی پژوهش‌های مختلف، درباره‌ی وضعیت فناوری و چگونگی استفاده از یک تکنولوژی در آینده‌ی نزدیک قلم‌فرسائی کنند. محصول نهایی که بصورت گلچین، جمع‌آوری شد و «پروژه‌ی فردا» نام گرفت، به عنوان راهنمایی در راستای طراحی آینده‌ی آن تکنولوژی‌ها به کار گرفته شد.

حال، اینتل قصد دارد تا با استفاده از بیان ساده و شفاف زبان تخیل، مهندسان خود را در مسیری قرار دهد که با توجه به نیاز و میل مصرف‌کننده، به توسعه‌ی تکنولوژی‌ها بپردازند.

Brian David Johnson به عنوان آینده‌نگر این شرکت، رهبری تیمی از جامعه‌شناسان و انسان‌شناسان را به عهده دارد. وظیفه‌ی این گروه بررسی زندگی اجتماعی مردم جهت درک میزان و چگونگی استفاده‌ی آنان از تکنولوژی و خواست مردم از تکنولوژی‌های آینده است.

یه عنوان مثال، یکی از دستاوردهای این تیم، توسعه‌ی چیپ مرکزی دستگاه Google TV است. بررسی‌های این تیم شاهدی بر این واقعیت بود که مردم در کنار استفاده‌ی بصری از تلویزیون، علاقمند به گردش وب توسط آن و بدون نیاز به PC نیز هستند. حاصل این پژوهش باعث شد تا تیم طراحی، در مسیر آمیختن این قابلیت و توسعه‌ی چیپ، به نحوی که نیاز مردم را پوشش دهد گام بردارند.
هرچند که شاید روند کند پیش‌روی این پروژه ندای عدم موفقیت آن را سر دهد، اما در عین حال باید اعتراف کرد که چنین دست‌یافتی از زمان خود پیشرفته‌تر است. همچنین بدون درنظر گرفتن این موارد، تلاش اینتل در به چالش کشیدن طراحی تکنولوژی‌های آینده و کسب رضایت مشتری، جای تأمل و ستایش دارد.

در این ویدئو، بیننده‌ی توضیحات آینده‌نگر اینتل، Brian David Johnson، درباره‌ی روند این پروژه‌ها خواهید بود.

با وجود این توضیحات، این کار به نظرتان بی‌هوده به نظر می‌رسد؟! منتظر باشید تا در یکی از پست‌های آینده «یک پزشک» با دلایلی چند، نظر شما را عوض کنیم!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. علي نعمتي شهاب می گوید

    با تشکر از این مطلب خوب باید عرض کنم:
    1- آینده‌نگاری یکی از مباحث جدید و جذاب مدیریت و سیاست‌گذاری است. این‌که شرکت اینتل قصد پیش‌بینی آینده را با بررسی علایق مردم داشته باشد، نکته‌ی عجیبی نیست و سال‌هاست شرکت‌های بزرگ دنیا دارند محصولات‌شان را براساس همین روش توسعه می‌دهند.
    2- نکته‌ی جالب این خبر دقیقا تلاش اینتل برای بهره‌گیری از تخیل است. تا جایی که من خبر دارم، تیم درگیر این پروژه داستان‌نویسان علمی تخیلی هستند؛ نه انسان‌شناس و جامعه‌شناس.
    3- در ادبیات علمی موضوع در زبان فارسی Futurist را آینده‌نگار ترجمه می‌کنند؛ نه آینده‌نگر.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون از اطلاعات شما. البته در منبع این مقاله دقیقا نوشته شده: Intel’s resident futurist, Brian David Johnson, has been leading a team of sociologists and anthropologists at Intel.
      البته نگارش آینده که در واژه آینده‌نگار مستتر است به نظر من متناقض است، مفهوم واژه کسی است که توانایی و صلاحیت تخیل و پیشبینی برای خبر دادن از آینده دارد، بنابراین استفاده از واژه «نگارش»، تا حدی حالت غیرفعال passive را تداعی می‌کند.

  2. lolobini می گوید

    babate sayte khobeton mamnonam

    ye kahhesh dahstam age emkanesh hast mamnoon misham ye khorde dar morde dastanhaye elmi takhayoli o behtariin nevisande ha o behtarin ketbaha bishtar matlab bezarin

    tashakor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5